lekkus

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn t-mobile nummer bij Vodafone

Hoi, ben 2.5 jaar geleden overgestapt van Vodafone naar t mobile met nummerbehoud.
Alleen heeft Vodafone ook mijn nummer gehouden die nu al 3 keer is uitgegeven als prepaid.
Daardoor komen er oproepen en sms'jes voor iemand anders binnen.
Erg irritant.
Hoe krijg ik mijn nummer uit het Vodafone bestand ???
Heb al een paar keer een poging gewaagd maar krijg geen medewerking van Vodafone.



9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi,

Providers zijn verplicht een nummer nadat het in onbruik is geraakt minimaal één jaar 'af te laten koelen'. Na dat jaar mag het nummer opnieuw uitgegeven worden. In de praktijk laten providers nummers vaak veel langer 'afkoelen'. Toch komt het geregeld voor dat zelfs na een lange afkoelperiode toch nog op het nummer gebeld wordt. Dit hoeft overigens niet alleen te maken te hebben met de vorige eigenaar, maar kan ook 'random' gebeuren. Denk dat je hier niet veel aan kan doen, providers verplicht zijn om het nummer weer vrij te geven omdat er een tekort begint te ontstaan aan 06-nummers. Je kan natuurlijk even afwachten tot er iemand van Vodafone langs komt en je verdere informatie kan geven.

Wel vreemd dat Vodafone je nummer heeft gehouden terwijl je aangeeft dat je naar T-Mobile bent gegaan met nummerbehoud. Is dat niet goed gegaan dan?
lekkus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Blijkbaar neemt niemand van Vodafone de moeite om te antwoorden maar dit ben ik al gewend.
Dan wacht ik wel tot het mijn nummer weer door Vodafone weer wordt uitgeven aan iemand die er niks mee kan dus zijn geld weggooid.

Gr. Een tevreden t-mobile klant
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Maar wat bedoe je dan dat de nieuwe eigenaar niets met het nummer kan doen?
Het is toch niet meer jou nummer maar van Vodafone en die mag hem toch weer uitgeven?
Sorry, maar die begrijp ik niet helemaal :@
lekkus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is nog steeds mijn nummer.
Al een jaar of 8 denk ik.
Heb dit nummer bij Vodafone gekregen en meegenomen naar t-mobile in augustus 2015.
Alleen Vodafone heeft dit nummer ook gehouden terwijl ik met het nummer een abonnement bij t-mobile heb.
Dus sinds augustus 2015 is het nummer al 3 keer verkocht als prepaid door Vodafone.
Is het zo duidelijker ?


Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Dat is wel heel erg vreemd.
Je gebruikt het nummer bij een andere provider en ze verkopen je nummer ook nog?!?
Als deze toch bij een andere provider staat dan kunnen ze hem bij Vodafone toch niet meer uitgeven?

Ja, die gedachten had je natuurlijk zelf ook al wel. Ik hoop dat er snel een moderator langs komt om dit probleem op te pakken. Dit is natuurlijk wel heel erg vreemd! Nu snap ik het een beetje, bedankt 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hi lekkus ,
Is het nu eigenlijk al opgelost en heb je al iets vernomen?
Ray71

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:
Maar wat bedoe je dan dat de nieuwe eigenaar niets met het nummer kan doen?
Het is toch niet meer jou nummer maar van Vodafone en die mag hem toch weer uitgeven?
Sorry, maar die begrijp ik niet helemaal :@

Als je goed leest boy, dan geeft Lekkus aan overgestapt te zijn met nummerbehoud. Dus oude Vodafone nummer mee naar Tmobile, vervolgens gebruikt Vodafone voor een tweede keer datzelfde nummer. Met gevolg dat ze op het oude Vodafone nummer (nu dus Tmobile) berichten krijgt van Vodafone.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ray71
Als je mijn bericht had gelezen dan had je geweten dat ik zijn vraag had begrepen:
Je gebruikt het nummer bij een andere provider en ze verkopen je nummer ook nog?!?
Als deze toch bij een andere provider staat dan kunnen ze hem bij Vodafone toch niet meer uitgeven?

Daarom mijn vraag ook of het inmiddels is opgelost, na het contact opnemen van de klantenservice.
Het is inmiddels alweer 2 maanden geleden en hoop toch eigenlijk dat Vodafone dit al heeft opgelost.
lekkus
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi, na een stuk of 50 berichten van Vodafone dat het beltegoed opgewaardeerd moet worden is het nu weer een tijdje rustig. Waarschijnlijk bij Vodafone afgesloten of zo.
Dus het nummer zal over een paar maanden wel weer verkocht worden.
Heb geen enkele reactie van Vodafone gehad en bellen met hun heeft ook geen zin.
Dus we wachten maar weer af wanneer de ellende weer begint
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic