Hoi @Jan van der Ent
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Patroon vergeten? Check deze drie stappen
- Voer verschillende verkeerde patronen in totdat er een knop met ‘Patroon vergeten‘ onderaan het patroonvenster verschijnt;
- Druk op de knop en log in met het Google-account waarmee ook je smartphone of tablet is ingesteld;
- Kies een nieuwe vergrendelingsoptie, zoals een patroon, pincode of wachtwoord. Zorg ervoor dat je die niet óók vergeet, anders zul je deze stappen opnieuw moeten doorlopen.
Verschijnt de optie voor ‘Patroon vergeten’ niet in beeld? Dan kan het zijn dat je eerst je accu moet opladen. Op sommige toestellen kun je pas aan de slag als je accu minstens 50 procent vol zit. Soms moet je tussentijds een paar keer een halve minuut wachten, maar na tien tot twintig pogingen verschijnt de optie vaak alsnog in beeld.
Ook is het mogelijk om via Android Apparaatbeheer een nieuwe vergrendelingsmethode voor het toestel te activeren. Je logt dan in met je Google-account en kiest vervolgens ‘vergrendel‘ en vult een wachtwoord in. Daarna kun je met het betreffende wachtwoord inloggen bij het Android-toestel en een nieuwe vergrendelingsmethode instellen via Instellingen > Beveiliging