Beste Vodafone,
Mijn oude simkaart heb ik eerst 3 jaar lang in een Note 2 gebruikt, waar die (ruwweg) de hele tijd in stilzat (heb hem minder dan 10 keer eruit en erin gedaan in 3 jaar, dat is weinig lijkt me).
In ieder geval, vanaf een half jaar geleden begon de telefoon af en toe te herstarten. Het was vreemd, maar mogelijk had het met de Play Store te maken, of mijn OS, of iets anders softwarematigs. Het hele punt is dat op een gegeven punt (ruwweg een maand geleden) de Note 2 plots niet meer opstartte, omdat alle partities verwijderd zijn (en dan vooral de /data en de /system partities), en ik die vooralsnog niet heb kunnen terughalen/-zetten.
Vervolgens zette ik mijn simkaart en extSDkaart over naar een HTC Desire die ik als back-up mobiel kan gebruiken. Die begon daarna ook langzamerhand steeds vaker plotseling te herstarten. Punt is dat ik daarbij geen vreemde software heb geïnstalleerd, en evenmin is hij geroot. De extSDkaart van mijn Note 2 heb ik daarna vervangen voor de extSDkaart die al in de Desire zat en waarmee die bijna 6 jaar stabiel is geweest, en nog steeds blijft het plotseling herstarten.
Puntje bij paaltje: De simkaart is corrupt/kapot/roet in het eten aan het gooien.
Echter is hij niet (zeer) versleten, en kan mijn telefoon er nog mee opstarten (de Desire dan), al dan niet iets te vaak. Vandaar mijn twee vragen:
1. Telt dit ongewenst gedrag van de simkaart als dat hij 'stuk' (of 'versleten') is?
2. Moet ik betalen voor een vervangende simkaart (die ik sowieso ga halen, want dit heeft alle schijn fout af te lopen anders)?
Alvast bedankt,
Simon