@Energieboy Gelukkig zet u erbij dat u niet voor Vodafone werkt, maar zou ik u misschien een carrière in de klantenservice kunnen aanraden? Dit is namelijk precies een reactie wat op alles antwoord geeft behalve mijn vraag. Volgens mij zouden ze u daar goed kunnen gebruiken.
Ik kan namelijk zo wel begrijpelijk lezen als rekenen, en zoals geschreven hebben ze mij een ander maandbedrag aangerekend dan wat er in mijn contract staat, dat er voor de eerste maand ook een dag voor activering berekend is. Daarnaast staat er op de Vodafone website duidelijk dat Blox niet berekend worden als je ze niet gebruikt, en heb ik duidelijk geschreven dat ik niet gebeld of ge-sms't heb en dat mijn roaming uitstond.
Daarnaast kan Vodafone er natuurlijk wel wat doen aan de kosten van de roaming, het is namelijk een privé bedrijf en ze kunnen rekenen wat ze willen. Zo kost 50 MB in Zimbabwe met Vodafone NL 5 euro per dag met een Blox, of 8.5 euro per MB zonder. Met Vodacom SA kost 5 GB roaming met een langere geldigheid dan een dag omgerekend ongeveer 15 euro. Wilt u mij dan alstublieft even uitleggen waarom het roaming in het buitenland met Vodacom maar 3 procent kost van wat het met Vodafone kost, en ik met Google FI zelfs een maand lang onbeperkt internet heb in elk land voor 100 euro, waar ik voor hetzelfde bij Vodafone 20 dagen een Blox kan aanzetten en 1 GB voor kan krijgen - voordat u met het argument komt dat de een een westerse maatschappij is en de andere Afrikaans. Kijkt u ook alstublieft even naar de logos voor Vodafone NL, Vodacom SA, en alle andere maatschappijen met een variatie van "Voda". Er is namelijk een reden dat ze allemaal hetzelfde logo gebruiken.
https://www.vodafone.com/business/solutions/our-global-network

Verder hartelijk dank voor uw antwoord.