jo74

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn data verbruik klopt niet. Wat kan ik doen?

data verbruik klopt niet heb express mijn mobiele data uitgezet en zit alleeen op de wifi terwijl mijn verbruik gewoon doorgaat

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jo74 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik heb je andere topic laten sluiten want twee keer dezelfde vraag stellen is niet nodig. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heb je je data echt helemaal uitgezet via de instellingen? Kan het niet zo zijn dat er apps, die geen wifi krijgen, dan toch over data heen kunnen? Heb je je toestel al eens op vliegtuigmodus geplaatst?

Het beste is om eens te testen met een andere SIMkaart in je telefoon (en die van jou in een ander toestel om te zien of je het probleem dan nog hebt). Het kan zijn dat je toestel, door een app, toch contact maakt met het 4G netwerk (zonder dat je het weet). Anders eens proberen met je SIMkaart uit je telefoon, die weer opnieuw aanzetten en dan via Wifi te werken en te kijken of er een app gaat zeuren om internet via 4G?!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @jo74 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik heb je andere topic laten sluiten want twee keer dezelfde vraag stellen is niet nodig. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heb je je data echt helemaal uitgezet via de instellingen? Kan het niet zo zijn dat er apps, die geen wifi krijgen, dan toch over data heen kunnen? Heb je je toestel al eens op vliegtuigmodus geplaatst?

Het beste is om eens te testen met een andere SIMkaart in je telefoon (en die van jou in een ander toestel om te zien of je het probleem dan nog hebt). Het kan zijn dat je toestel, door een app, toch contact maakt met het 4G netwerk (zonder dat je het weet). Anders eens proberen met je SIMkaart uit je telefoon, die weer opnieuw aanzetten en dan via Wifi te werken en te kijken of er een app gaat zeuren om internet via 4G?!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Check ook eens even in de instellingen of er een optie staat aangevinkt die 4G automatisch inschakelt als het WiFi signaal zwak is @jo74 .

jo74
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Staat gewoon helemaal uit

 

Dr G

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde. Is al de 2e keer dat ik dit heb.

Alle instellingen staan goed in de telefoon en kan ook zien bij mijn overzicht van datagebruik dat er geen enkele app is die veel GB heeft getrokken. De data verdwijnt gewoon zomaar. Wat mij bevreemd is dat Vodafone dit probleem al jaren kent zo blijkt uit hun eigen forum en berichten bij Radar van 2014. Maar toch blijft Vodafone zich beroepen op het feit dat er dan verkeerde instellingen ten grondslag liggen aan het probleem.

Bij mij begint toch echt het gevoel te komen dat ik bestolen word door vodafone. Bellen met vodafone is ook hopeloos vorige keer 1,5 tot 2 uur aan de lijn gezeten met 5 verschillende medewerkers en oke werd wel DEELS gecompenseerd voor de GB maar dat ging niet van harte. Ben nog aan het twijfelen of ik nu weer zoveel moeite ga doen of dat ik gewoon mijn abbonement ga beeindigen. Ik heb in ieder geval printscreens gemaakt zodat ik evt klacht kan indienen en duidelijk kan maken aan vodafone dat er toch echt aan hun kant weer iets mis gaat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic