fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mifi - Kun je een simkaart om in het buitenland te gebruiken al in Nederland kopen?

Enkele jaren geleden hebben we in Nederland een Mifi routertje (zie foto's) aangeschaft voor op vakantie omdat de Wifi op campings vaak slecht is, en nog vaker ook nog eens redelijk aan de prijs (€ 3,50 per uur vorige maand).
Bij het kopen werd toen gezegd dat je alleen een simkaart kon kopen in het land van bestemming (Italië in ons geval afgelopen jaren) en alleen daar zou de Simkaart werken. Deze zou je dus niet vooraf in Nederland kunnen kopen.
In Italië hebben 2 personen uit ons gezin nu een contract lopen omdat degene die al een contract had het paspoort vergeten was mee te nemen naar de winkel een keer. Er zijn dus ook 2x aansluitkosten betaald.
Helaas spreken de Italianen niet zo heel goed Engels met als gevolg dat wij iedere keer een nieuwe simkaart kopen. Kun je die oude niet opwaarderen met nieuwe MB's?
Of vergis ik me en koop je niet 'gewoon' een bel/sms/internet simkaartje waar je met een telefoon even de pincode van moet uitschakelen?

Nu zijn tijden echter veranderd. Vorige maand op de terugweg bleek dat ook in Oostenrijk (Telekom), Duitsland (Vodafone DE) en Nederland (Vodafone NL) het simkaartje nog werkte (de MB's waren schijnbaar nog niet op hoewel die al over de limiet heen zat, hier hadden we echter geen angst voor omdat hij vooraande jaren telkens stopte als het kaartje op was. Je kon er dus niet overheen gaan. Hij begon echter ook veel te hoog met het aangeven van het aantal verbruikte MB's. Niet op '0' in ieder geval).

Is het ten opzichte van enkele jaren gelden veranderd dat je nu in je eigen woonplaats voor vertrek al een simkaart kan kopen en je deze overal kunt gebruiken? Oké, je betaalt dan ook hier weer aansluitkosten opnieuw omdat je in Nederland nog geen contract hebt dus wat dat betreft kun je beter in Italië kopen. Maar dat even buiten beschouwing gelaten, is het uberhaupt mogelijk om in Nederland het kaartje al te kopen?

[IMG]http://i65.tinypic.com/34jagwh.jpg[/IMG]

[IMG]http://i63.tinypic.com/oftrw0.jpg[/IMG]

Als er dingen onduidelijk zijn hoor ik het graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc-, er was inderdaad nog geen antwoord gegeven. Ik was nog niet zo ver dat ik ergens anders al een antwoord had gevonden. Het Mifi routertje is gekocht in Nederland, maar de simkaartjes voornamelijk in het buitenland (Italië vooral). Destijds werd gezegd dat je niet in Nederland al een kaartje voor buitenlands gebruik kon kopen dus vandaar.
Mijn Engels is niet zo heel geweldig, maar ik kan natuurlijk altijd een poging doen en tegenwoordig is er natuurlijk ook Translate etc. Goed te weten dat jullie geen kennis over andere (Vodafone) providers hebben!
Dank voor uw antwoord!

Groet,
Fifagek

Bekijk in context

4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi fifagek, ik zag dat nog niemand heeft gereageerd. Heb je inmiddels wel al ergens anders een antwoord gevonden? Wat betreft je vragen, als ik je goed begrijp gaat het om simkaarten van Italiaanse providers? Bijvoorbeeld Vodafone Italië? Wellicht helpt het in dat geval om het bericht ook in het Engels op het Forum van Vodafone Italië te zetten. Bij Vodafone Nederland is namelijk geen kennis aanwezig over diensten en producten van andere (Vodafone) providers.
fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc-, er was inderdaad nog geen antwoord gegeven. Ik was nog niet zo ver dat ik ergens anders al een antwoord had gevonden. Het Mifi routertje is gekocht in Nederland, maar de simkaartjes voornamelijk in het buitenland (Italië vooral). Destijds werd gezegd dat je niet in Nederland al een kaartje voor buitenlands gebruik kon kopen dus vandaar.
Mijn Engels is niet zo heel geweldig, maar ik kan natuurlijk altijd een poging doen en tegenwoordig is er natuurlijk ook Translate etc. Goed te weten dat jullie geen kennis over andere (Vodafone) providers hebben!
Dank voor uw antwoord!

Groet,
Fifagek
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
fifagek, graag gedaan. Succes!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic