Tjenma61

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Microsim

Ik krijg een nieuwe telefoon deze heeft microsim nu wil ik mijn oude ook nog gebruiken.
Kan ik een micro sim erbij krijgen zodat ik beide telefoons kan gebruiken?
4 Reacties 4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Tjenma61,

Indien je hetzelfde nummer wilt gebruiken voor beide telefoons kun je een duo sim nemen. Deze kun je kopen in de winkel.
Limpens

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe zit dat eigenlijk als ik een momenteel een reguliere prepaid simkaart heb en graag een microprepaid simkaart wens met behoud van mijn nummer voor mijn nieuwe los aangeschafte Galaxy SIII ?
Geldt dan eveneens een sim wissel uitvoeren bij de Vodafone winkel ?
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Limpens, Ja hoor ik adviseer je zelfs om even naar de Vodafone winkel te gaan, het is de de snelste manier op het opgelost te krijgen 🙂 Laat me even weten of het gelukt is.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Tjenma61,

Je vraagt om een duosim maar eigenlijk is dat een oplossing uit de vorige eeuw. Toen we de telefoon alleen nog gebruikte om te bellen en sms'en. Als je dan een vaste autotelefoon en een losse zaktelefoon had dan hoefde je niet telkens de SIM te wisselen. Maar anno 2013 gebruiken we voornamelijk data en daar zit een belangrijk nadeel voor duosim. Je kunt maar 1 apparaat gelijktijdig aan hebben. Als je ze toch beide tegelijk aan zet en ze gaan een internetverbinding maken dan krijg je op beide apparaten de foutmelding dat internet niet beschikbaar is.

Als je een Red abonnement hebt kun je voor slechts €5 extra een MultiSim krijgen, dat is eigenlijk een extra abonnement voor je 2e toestel, tablet, etc. Bij MultiSim kun je beide apparaten wel gelijktijdig gebruiken. Let op: MultiSim is alleen voor internet, je kunt er niet mee bellen! Je gebruikt met MultiSim je eigen databundel (bijv. 2 GB) en per MultiSim krijg je 200 MB extra. Als je een Red Super hebt kun je zelfs gratis MultiSim's aanvragen (je krijgt dan niet die 200 MB extra).

Van de week was ik in een Vodafone winkel en volgens mij loopt er nu zelfs een actie dat als je een MultiSim neemt, dat je gratis zo'n MiFi krijgt (een MiFi is een portable WiFi hotspot). Je steekt de SIM in dat apparaatje en dan zendt hij een WiFi signaal uit zodat je er met je laptop, gameconsole, tablet (zonder SIM) online kunt.

Mocht dit antwoord je hebben geholpen, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic