eriks

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Microsim Vodafone

De Microsim doet steeds meer zijn intrede op dit moment. Apple zet de norm met onder andere de iPad en de nieuwe iPhone. Gaat Vodafone de Microsim ook aanbieden? Graag verneem ik dit aangezien ik dan kan afwegen om de nieuwe iPhone los te kopen icm een Vodafone Microsim. Op deze site staat de Vodafone microsim al wel in het lijstje.
16 Reacties 16
svkampen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik vind dit een interessant onderwerp.Momenteel heb ik een Super Sim Only abonnement bij mijn losse 3GS.In de nieuwe iPhone gaat deze Sim kaart niet meer passen, kan ik bij de vodafone winkel dan een nieuwe sim kaart ophalen?Neem aan dat Vodafone hier wel iets voor gaat doen?
MdG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij ook een belangrijk punt, als Vodafone dit niet niet gaat leveren, dan is de keuze helemaal snel gemaakt... t-mobile (zeg ik met kiespijn).
Arnold1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook dit gaat voor mij een breekpunt worden. Ik verwacht me iphone 4 eind juli / begin augustus, ben al aan het kijken om mijn contract af te kopen om dan naar t-mobile te gaan. Vind dat vodafone altijd wat achterloopt t.o.v t-mobile. De iphone is gewoon verreweg de populairste telefoon en vodafone reageert daar keer op keer te laat op.
muratje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hier nog iemand met dezelfde vraag, al ben ik nog geen klant bij Vodafone.

Ik verwacht mijn iPhone 4 ook aan het einde van deze maand. Nu wil ik dus alvast een abonnement afsluiten bij Vodafone maar blijkbaar wil Vodafone geen nieuwe klanten...

Heb al meerdere keren aan de telefoon gehangen met medewerkers van de klantenservice en van de orderstatus desk, maar helaas weet niemand aan de lijn bij Vodafone weet waar ik het over heb of bij wie ik moet zijn. Micro Sim? Wat is dat? Dan moet u niet hier zijn! etc..

Bij dat 08000200580 nummer (optie 1) heb ik al 3 keer langer dan een half uur in de wachtrij gestaan. Dat ik ook nog blijf hangen om klant te willen worden is toch ook van de zotte eigenlijk?

Inmiddels heb ik al een uitgebreide verzameling namen van medewerkers die ik gesproken heb en ik kan vertellen dat die niet meer op 1 hand te tellen zijn. Tevens word ik constant van het kastje naar de muur gestuurd. U moet dit nummer bellen en optie 1, u moet dat nummer bellen, u moet zus u moet zo.. IK moet niks! Ik wil gewoon klant worden en een antwoord op mijn vraag, het is graag of niet!

Voor de laatste keer probeer ik het dan maar hier, komt die:
Is het mogelijk om mijn simkaart die ik straks ga ontvangen van Vodafone in een later stadium (als de Micro Sim leverbaar is) om te ruilen voor een Micro Simkaart met behoud van mijn nummer en hetzelfde abonnement.

Indien dat mogelijk is teken ik nu direct voor een 2-jarig contract (ANWB Leden actie / Vodafone Sim Only Bel+Sms+Web 400 voor 14,95 per maand).
Als ik geen antwoord krijg blijf ik lekker bij T-Mobile. Ik ga namelijk niet een 2-jarig contract afsluiten als ik niet de zekerheid heb of ik dat abonnement ook daadwerkelijk kan gaan gebruiken in mijn eigen toestel.
gorkem40

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kan de iphone bestellen op vodafone.nl, maar dan gaat het via ivoordeel.nl... Verderest, een microSIM kaart + microSiM adapter kan je heel makkelyk maken.. kijk maar op google of youtube
erikakranenburg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, Ik heb een iPhone 4 en heb ook een Vodafone abonnement en moest dus mijn sim knippen naar microsim-formaat. Ondanks de diverse templates hiervoor op internet bleef mijn iPhone aangeven dat er geen simkaart was geïnstalleerd. Ik ben naar de Vodafone winkel gegaan (Amsterdam, Wibautstraat) en ben daar zeer goed geholpen. Het bleek dat je bij de Vodafone-sim ook een stuk van de chip (op de sim) eraf moest knippen, zodat de contactpunten van de telefoon op de juiste plaats contact maken met je sim. Ondanks dat Vodafone op dit moment nog geen ondersteuning biedt voor de iPhone 4 en nog geen microsims levert, hebben zij mij toch prima geholpen! Omdat er wellicht meer zijn met een iPhone 4 en problemen ondervinden met het knippen naar microsim formaat heb ik een PDF gemaakt waarin e.e.a. is uitgelegd. Deze is te vinden op: http://dl.dropbox.com/u/5839924/Vodafone_simkaart_knippen_formaatmicrosim%20%281%29.pdf Volgens de berichten gaat Vodafone binnenkort ook microsims leveren, maar tot die tijd is dit een prima oplossing. Inmiddels heb ik ook een simadapter aangeschaft, zodat ik hierin de microsim kan plaatsen en dus ook kan gebruiken in elk ander toestel. Dus iedereen die nog twijfelt: Gewoon doen! Als Vodafone straks microsims gaat leveren, kan je eenvoudig je huidige sim vervangen door een microsim met behoud van je nummer en abo etc. Waarschijnlijk dat hier wel kosten voor gerekend zullen worden.
erikakranenburg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En hier nog iemand met dezelfde vraag, al ben ik nog geen klant  bij  Vodafone.

Ik verwacht mijn iPhone 4 ook aan het einde van  deze maand. Nu wil ik dus alvast een abonnement afsluiten bij Vodafone  maar blijkbaar wil Vodafone geen nieuwe klanten...

Heb al  meerdere keren aan de telefoon gehangen met medewerkers van de  klantenservice en van de orderstatus desk, maar helaas weet niemand aan  de lijn bij Vodafone weet waar ik het over heb of bij wie ik moet zijn.  Micro Sim? Wat is dat? Dan moet u niet hier zijn! etc..

Bij dat  08000200580 nummer (optie 1) heb ik al 3 keer langer dan een half uur in  de wachtrij gestaan. Dat ik ook nog blijf hangen om klant te willen  worden is toch ook van de zotte eigenlijk?

Inmiddels heb ik al  een uitgebreide verzameling namen van medewerkers die ik gesproken heb  en ik kan vertellen dat die niet meer op 1 hand te tellen zijn. Tevens  word ik constant van het kastje naar de muur gestuurd. U moet dit nummer  bellen en optie 1, u moet dat nummer bellen, u moet zus u moet zo.. IK  moet niks! Ik wil gewoon klant worden en een antwoord op mijn  vraag, het is graag of niet!

Voor de laatste keer probeer ik  het dan maar hier, komt die:
Is het mogelijk om mijn simkaart die  ik straks ga ontvangen van Vodafone in een later stadium (als de Micro  Sim leverbaar is) om te ruilen voor een Micro Simkaart met behoud van  mijn nummer en hetzelfde abonnement.

Indien dat mogelijk is teken  ik nu direct voor een 2-jarig contract (ANWB Leden actie / Vodafone Sim  Only Bel+Sms+Web 400 voor 14,95 per maand).
Als ik geen antwoord  krijg blijf ik lekker bij T-Mobile. Ik ga namelijk niet een 2-jarig  contract afsluiten als ik niet de zekerheid heb of ik dat abonnement ook  daadwerkelijk kan gaan gebruiken in mijn eigen toestel.



Hoi, Ik was deze week in de Vodafone winkel en daar werd aangegeven dat zij binnenkort (maar ja wat is binnenkort...) ook microsims gaan leveren en dit zullen ze gaan doen voordat Vodafone officieel de iPhone zal gaan leveren. Tot die tijd zit er helaas niets anders op dan zelf je sim te knippen, maar dat is eenvoudig en werkt (bij mij) ook prima, zie bericht op forum). Zodra Vodafone dan de microsim levert kan je deze eenvoudig aanvragen bij Vodafone en blijft verder alles ongewijzigd (nummer, abo etc.). T-Mobile en KPN leveren inmiddels al microsims maar dat was voor mij absoluut geen reden om van provider te wisselen (nee ik werk niet bij Vodafone, maar ben al jaren klant bij Vodafone en eigenlijk nog nooit teleurgesteld). Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Vodafone op korte termijn over zal gaan tot levering van microsims omdat zij zeer veel klanten hebben met een iPhone en deze niet allemaal willen vertellen dat "ze maar met de schaar en/of stanley mes aan de slag moeten". Succes
AlexBoers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net met succes de schaar in mijn Vodafone sim gezet ,nu is het een simmetje !!!!!Super uitleg en enorm simpel , bedant Elkrono ! http://dl.dropbox.com/u/5839924/Vodafone_simkaart_knippen_formaatmicrosim%20%281%29.pdf
Cynt76

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aangezien ik volgende week mijn Iphone 4 krijg, heb ik nog maar eens gemaild met Vodafone over de komst van de Micro-sim. Ik kreeg vanochtend het volgende antwoord van de klantenservice:"Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de Micro Simkaart.Vodafone levert momenteel deze Micro Simkaart. U kunt contact opnemen met onze verkoopafdeling om deze te bestellen. De verkoopafdeling is bereikbaar op 0800-0560."In mijn vraag had ik duidelijk vermeld dat het ging om mijn telefoonabo bij mijn Iphone4.Ik heb gelijk gebeld met de klantenservice en na 3x te zijn doorverbonden en bijna 45 min. aan de telefoon te hebben gehangen, werd mij verteld dat Vodafone de micro-sim niet levert. Ik snap er nu niks meer van. Het antwoord op mijn vraag was toch vrij simpel. We verkopen ze wel. Maar als je het betreffende nummer belt, dan weten ze van niks.Hun advies, ga eens in de Vodafone store vragen. Had ik al geprobeerd. We hebben 2 winkels in onze stad, allebei verschillende antwoorden. één zei: komt binnenkort, andere zei: voorlopig nog niet.Ik hoop dat Vodafone zijn klanten niet al te lang laat wachten.
roberteg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het hetzelfde probleem... Om gek van te worden! Wat willen ze nu eigenlijk?

Aangezien ik volgende week mijn Iphone 4 krijg, heb ik nog maar eens gemaild met Vodafone over de komst van de Micro-sim. Ik kreeg vanochtend het volgende antwoord van de klantenservice:"Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de Micro Simkaart.Vodafone levert momenteel deze Micro Simkaart. U kunt contact opnemen met onze verkoopafdeling om deze te bestellen. De verkoopafdeling is bereikbaar op 0800-0560."In mijn vraag had ik duidelijk vermeld dat het ging om mijn telefoonabo bij mijn Iphone4.Ik heb gelijk gebeld met de klantenservice en na 3x te zijn doorverbonden en bijna 45 min. aan de telefoon te hebben gehangen, werd mij verteld dat Vodafone de micro-sim niet levert. Ik snap er nu niks meer van. Het antwoord op mijn vraag was toch vrij simpel. We verkopen ze wel. Maar als je het betreffende nummer belt, dan weten ze van niks.Hun advies, ga eens in de Vodafone store vragen. Had ik al geprobeerd. We hebben 2 winkels in onze stad, allebei verschillende antwoorden. één zei: komt binnenkort, andere zei: voorlopig nog niet.Ik hoop dat Vodafone zijn klanten niet al te lang laat wachten.

nvelde

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb gemaild met de klantenservice van Vodafone. Als antwoord kreeg ik:Geachte heer, mevrouw, van de VeldeHartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer we de micro sim gaan leveren.Sinds vrijdag 23 juli ondersteund Vodafone de micro sim. Deze is te verkrijgen in de Vodafone winkels of via onze online winkel.Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.Met vriendelijke groet Vodafone KlantenserviceDaarnaast heb ik contact gezocht met de winkel waar ik m'n iPhone met VF abbo heb besteld. Ook zij bevestigden dat er een microsim meegestuurd wordt met mijn bestelling.Verwachte leverdatum is 6 augustus, nog even afwachten dus, maar zodra ik meer weet zal ikhet hier melden.
Cynt76

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb gemaild met de klantenservice van Vodafone. Als antwoord kreeg ik:Geachte heer, mevrouw, van de VeldeHartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt wanneer we de micro sim gaan leveren.Sinds vrijdag 23 juli ondersteund Vodafone de micro sim. Deze is te verkrijgen in de Vodafone winkels of via onze online winkel.Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.Met vriendelijke groet Vodafone KlantenserviceDaarnaast heb ik contact gezocht met de winkel waar ik m'n iPhone met VF abbo heb besteld. Ook zij bevestigden dat er een microsim meegestuurd wordt met mijn bestelling.Verwachte leverdatum is 6 augustus, nog even afwachten dus, maar zodra ik meer weet zal ikhet hier melden.



@niekvdveldeHeb je toevallig de Iphone 4 + VF abo besteld de Phoneshop??? Ik namelijk wel en ook mijn verwachte leverdatum is 6 aug. Ik heb ook een mail gestuurd met de vraag over een microsim, maar helaas geen antwoord gekregen. Als jij ook daar hebt besteld, dan heb ik ook mijn antwoord en ga ik verder niet meer naar de Vodafone winkel.....
Cynt76

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Vodafone MicroSim is gratis af te halen bij de MacMe of andere Premium Resellers van Apple.Daarna even naar de vodafone winkel om het te activeren en klaar.....Dit werd mij geadviseerd door de Vodafone winkel zelf en het werkt perfect.Verder is het zo dat de MicroSim voor de Ipad exact dezelfde is als voor de Iphone.....het is maar net wat voor abonnement je er aan koppelt.
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sim kaart kan je nu omruilen voor microsim kaart in de vodafone winkel.
Karelstoffel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
microsim is gemakkelijk zelf te maken zie
How to make your own MicroSIM in 3 Minutes
Shona

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke er zullen mensen zijn die dit overbodig gaan vinden maar ik wil duidelijkheid en die krijg ik nergens.
Binnenkort zal ik een Iphone 4 geleverd krijgen als verlening van mijn abonnement. Alleen vroeg ik me nou af of daar dus idd een microsim voor nodig is.
Ene keer hoor ik dat alleen t-mobile de Iphone levert waar alleen een microsim in kan andere keer ook KPN en dan weer t-mobile & vodafone.
 
Could someone tell me?Vrouw Knipoog
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic