Marc_87

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meten met meerdere maten - Korting op Red abonnementen

Beste Vodafone,

Ben al lang klant bij jullie (meer dan 12 jaar…) en op verschillende fora is te lezen dat klanten erg goede deals van jullie ontvangen. Helaas gaat dit op willekeurige basis en wordt er niet gekeken naar wat voor periode iemand klant blijkt te zijn.

De Sony Xperia Z was in februari 2013 net uit en ik heb hier bij jullie een contract mee afgesloten voor twee jaar en dit kostte mijn over twee €990, - Dat is met een telefoon die bij introductie (ook op dat moment) €650, - kostte een erg goede deal ook omdat ik 200 bel minuten kreeg met 4GB data.

Nu wil ik verlengen met een sim-only abonnement wat in de buurt komt van mijn oude abonnement. Helaas komt alleen Red Super in de buurt (het gaat mij om de data) en die kost €38, - ! per maand. Nu kan ik een kleine korting krijgen van €7, - per maand. Dit heb ik alleen gekregen omdat ik op de chat de “toverwoord(en)” gebruikte zoals overstappen naar een andere provider en opzeggen voordat ik naar Loyalty werdt doorgezet... Ook dit vind ik al erg slecht om zo met vaste klanten om te gaan. De korting die mij wordt aangeboden komt neer op ongeveer 18%. Ga ik verder kijken op internet zijn er andere mensen die met High-end telefoon hebben en Red Super deze voor €35, - per maand hebben. Of Red Essentials sim-only voor €15, - per maand, dat is een korting van 37.5% per maand. Red Super sim-only met 37.5% korting is een bedrag van €23.75 per maand. Dan verleng ik direct.
Nu is alleen mijn vraag waarom andere mensen zulke aanbiedingen kunnen krijgen waarom kan ik dat dan niet? Verbruik ik te weinig? Of tref ik steeds de verkeerde persoon? Er wordt met meerdere maten bij Vodafone gemeten. Ik ben hier heel erg klaar mee! En trouwens niet alleen ik maar nog wel meer mensen zoals ik onder andere op deze Facebook pagina kan lezen en op bijvoorbeeld dit topic op Tweakers.net: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1421473/114

Ook heeft Vodafone veel leuke acties om kaarten te winnen etc. daar heb ik niets aan, steek dit in het netwerk, in de klanten of weet ik veel wat.
Als laatste moet wel gezegd worden dat het bereik met Vodafone altijd perfect is, ook het internet is erg goed qua snelheid en de buitenland bundels zijn meer dan prima. Het schort hem alleen aan de klantenservice en het niet objectief om gaan met klanten ten opzichten van elkaar.
Groet,
Marc

7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Nou, als er één is die meet met verschillende maten, dan ben jij het.
De normale prijs van een Vodadone RED SUPER abonnement is €60,00 per maand.
Dat abonnement is al sterk afgeprijsd naar €39,00 per maand.

Jij vermeldt dat je dit abonnement kunt krijgen voor €31,00 per maand via de afdeling Loyalty.
En nog ben je niet tevreden.

Ik betaal €39,00 voor dit RED SUPER abonnement en dat vind ik een goede deal.
Ongeveer €9,00 voor onbeperkt bellen en sms-en binnen Nederland naar normale nummers.
En ongeveer €30,00 per maand voor een supergrote data-bundel van 6 GigaByte.
Dat is circa €5,00 per GigaByte per maand. Ofwel ongeveer €0,005 per MegaByte.

Wat jij wilt is onrealistisch. En jij vergelijkt appels met olifanten. Kortom jij meet met meerdere maten.

€31,00 voor een RED SUPER abonnement zorgt ook voor jaloezie bij klanten die een hoger tarief voor dat abonnement betalen.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Overigens staat helemaal nergens vermeld dat Vodafone scherpere aanbiedingen doet voor trouwe klanten. Dat verzin jij.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Denk daar maar eens over na.

Overigens heb ik als Super Expert voor ruim 600 forum posts nog nimmer geld of korting ontvangen.
Nooit.

Dus houd op met trouwe klanten die recht zouden hebben op meer korting.

Succes!

Netwerker
Marc_87
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerker,

Ik heb helemaal niets met jou van doen, dat jij dit een goede deal vind kan zo zijn maar heel veel mensen waaronder ikzelf vinden dit niet. Dat jij een goed voetje probeer te halen zal mijn een zorg zijn.

Zal nog even duidelijk zijn waarom, oude abonnement: 200 minuten bellen, sms niet belangrijk en 4GB data plus een nieuwe telefoon á €650,- Tel je die van de totale kosten af zit je op €340,- over 24 maanden voor bellen/internetten. Dat is net iets meer dan €14,- per maand om te bellen/internetten. Dat is een schappelijke prijs en heel wat anders dan €31/38,- per maand… Dus het is een feit dat het goedkoper kan en moet anders moet ik overstappen.
cypher21

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben het eens met Marc.

Nu 300min + onbeperkt sms + 11gb voor €35 per maand.
Krijg een "aanbieding" via de telefoon om een red super voor €39 per maand af te sluiten.
€4 per maand meer voor 5gb minder... nee dank je.

en dat jij als "super expert" geen korting krijgt (waarom je het überhaupt speciaal moet aanhalen???) is niet mijn zorg, momenteel zijn de abonnementsvormen van Vodafone te duur.

Robin Mobile biedt alles onbeperkt aan voor €29.95 per maand (weliswaar alleen 3G) en die zitten op het KPN netwerk.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Marc_87
Hoewel het altijd lastig is om iemands gevoel weg te nemen, waag ik me toch aan een reactie op je post:D
Wij zijn als eerste provider begonnen met het belonen van vaste klanten voor hun loyaliteit, door het geven van extra kortingen. Hiermee willen we ons voor die loyaliteit bedanken.

Het vergelijken van oude en nieuwe abonnementen is altijd een lastige zaak. Waarom?
1. Er zijn altijd acties van toepassing:
- kortingen op toestel
- kortingen voor 1 jaar
- kortingen gedurende de looptijd
- extra acties (zoals de 10GB gratis zoals @cypher21 heeft gehad)
- de onlangs gehouden Netflix actie bij verschillende abonnementen

2. Er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen die worden meegenomen:
- 4G netwerk
- Nieuwe diensten en mogelijkheden qua BloX

Kijk ik snap dat je uitgaat van je vorige abonnement. Ik wil je echter wel adviseren om nog eens de online rekeningen je in My Vodafone te bekijken. Je ziet hier per maand je verbruik qua internet. Wellicht sluit een lager abonnement in combinatie met een BloX, beter aan bij je gebruik en pakt het voordeliger uit (kan ik zo niet beoordelen).

Op het moment dat je belt met een collega dan maakt het in ieder geval niet uit wie je aan de telefoon krijgt. Iedereen kijkt in hetzelfde systeem en ziet hetzelfde. Onze kortingen veranderen regelmatig. Het kan dus zo maar zijn dat degene die je vertelt: "ik heb een lagere prijs" net een actie te pakken heeft gehad. Of dat de korting voor een bepaalde periode is (en jij hebt hem voor de gehele looptijd).

Hopelijk is ons aanbiedingensysteem iets duidelijker geworden door deze uitleg, heb ik je onvrede toch enigszins weg kunnen nemen & en je op weg kunnen helpen om een passend abonnement voor de toekomst te nemen.
Groetjes, Per
Marc_87
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Per,

Bedankt voor je reactie maar alsnog heb ik hier niets aan. Om even op het volgende terug te komen:
- kortingen op toestel
- kortingen voor 1 jaar
- kortingen gedurende de looptijd
- extra acties (zoals de 10GB gratis zoals @cypher21 heeft gehad)
- de onlangs gehouden Netflix actie bij verschillende abonnementen

Op dit moment zijn er namelijk helemaal geen acties van toepassing. Nieuwe ontwikkelingen zoals 4G hoeven niet meegenomen te worden, bij mijn abonnement die ik nu heb betaal ik daar extra voor…

Vodafone blox om internet te verdubbelen zijn nogal duur, zou ik Red Essentials nemen dan betaal ik voor 300 min, onbeperkt smsen en 1GB data €24,- / maand. Met blox verdubbelaar wordt dat dan €39,- / maand voor een sim-only abonnement.

Ik ga niet naar mijn huidige abonnement kijken qua data verbruik. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet te weinig heb en dat ik zonder kom te zitten. Wanneer dat het geval is kost het me meer als dat ik een abonnement heb met meer data waar ik zeker genoeg aan heb en vooral in de zomer wanneer ik op bepaalde evenementen aanwezig ben kom ik ruim over de 3GB heen.

Dan is er ook nog “verlengen2” deze wordt schijnbaar alleen aan mensen gegeven die exorbitant veel boven hun abonnement zitten om hun tevreden te houden. Ook dit bedoel ik dat het meten met meerdere maten is en daar ben ik goed klaar mee.

Al die “politiek correcte” antwoorden van Vodafone in het algemeen ben ik ook een beetje klaar mee. Het wordt misschien eens tijd dat jullie wat meer waarde gaan hechten aan vaste klanten dan aan nieuwe klanten en aan klanten die steeds veel boven hun abonnement zitten.

Ik wil gewoon een abonnement met rond de 200-300 minuten, beetje smsen en 4+GB data en dat voor de rond de €25,- / maand. Bij andere providers kan het ook dus het moet bij jullie ook kunnen.

Groet,

Marc

Marc_87
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uiteraard komt Vodafone hier niet meer op terug. Was te verwachten, vaste klanten hebben geen waarde en betekenis voor Vodafone.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Marc_87 We hadden je vorige reactie gemist. Sorry! Ik kan me voorstellen dat je graag een betere aanbieding had gewild. We doen in ieder geval ons best om onze bestaande en nieuwe klanten een zo goed mogelijke aanbieding te doen. Helaas is dit niet altijd naar ieders wens. We kunnen dan ook niet meegaan in jouw verzoek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic