abigaelb

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met prepaid voor langere tijd in het buitenland

Beste lezer,

Ik ben sinds eind oktober 2014 in het buitenland en heb ervoor mijn abonnement in prepaid omgezet. In maart liep mijn laatste prepaird tegoed af. De teller stond op precies nul komma nul bij ' mijn vodafone' toen ik zojuist ging kijken. Nu heb ik ineens het merkwaardige bedrag van 10,52 euro als prepaid tegoed na het online opwaarderen met 10 euro.

Hoe dan ook. Ik hoop hiermee mijn nummer weer te hebben geactiveerd (klopt dit?), niet te hebben verloren (toch?) maar de smsjes voor Digi-D ontvang ik niet! Ik kan ook niet bellen, hij gaat niet over.

Weet iemand hier iets meer over? Ik moet belangrijke dingen gedaan hebben met mijn digi-D die gekoppeld is met dit nummer.

Hartelijke groet, Abigael
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
abigaelb

Over het algemeen is het zo dat je nummer vervalt als je langer dan een jaar niet hebt opgewaardeerd. Je nummer wordt wel eerst bevroren, en in die periode kun je alleen nog maar opwaarderen. Op die manier voorkom je nog op het laatste moment dat je nummer definitief wordt gedeactiveerd. Ik vermoed wel dat dit nu is gebeurd.

Je kunt ook natuurlijk even contact opnemen via Twitter of Facebook. Dan kun je de link van dit topic in je Tweet plaatsen. Dan kijken we het voor je na. Via het forum is het lastig om je een definitief antwoord te geven aangezien ik hier geen toegang heb tot je gegevens.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey abigaelb,

Zie je boven in het toestel staan dat er service/ netwerk is en wanneer was de laatste keer hiervoor dat je opgewaardeerd hebt en gebeld hebt met het toestel?

Waarschijnlijk heb je vanuit Vodafone een sms/e-mail gehad dat het nummer wordt afgesloten. Ik raad je aan om betreft het bedrag contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen jouw hiermee verder helpen. Mocht je een nieuwe simkaart hier door nodig hebben dan kun je deze ophalen in een Vodafone winkel. Houd er rekening mee dat je dan ook een nieuw nummer hebt. Het is dan ook niet mogelijk om je nummer te behouden als je bent afgesloten.

Groetjes stevied86
abigaelb
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey@stevied87.. Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen email noch sms ontvangen. Ik kan op mijn LG 90 geen netwerk of service zien staan.. Maar ik denk dat ik inderdaad even moet gaan bellen met vodafone.
De laatste keer opwaarderen was in 2014 maar durf niet te zeggen wanneer... Ik heb het nog wel gebruikt voor ik weg ging dus dat was eind oktober 2014.

Op my vodafone ziet het eruit dat ik nog mijn nummer hebt. Ik wil dus (nog?) niet geloven dat mijn nummer is opgegeven.

Als iemand anders intussen nog een toevoeging heeft, graag. Intusseb probeer ik contact op te nemen vanuit het buitenland met vodafone.dan zal ik het antwoord hier posten.
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice zal hiervoor vanaf 8 uur geopend zijn, om kosten te besparen kun je het beste via de chat proberen. Je kunt ook natuurlijk gewoon bellen vanaf 8 uur.
Wat je kunt doen is evt het nummer *#100# bellen om te zien of daar je mobiele nummer nog verschijnt anders ben ik bang dat je afgesloten bent.
Laat me even weten hoe het afloopt.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
abigaelb

Over het algemeen is het zo dat je nummer vervalt als je langer dan een jaar niet hebt opgewaardeerd. Je nummer wordt wel eerst bevroren, en in die periode kun je alleen nog maar opwaarderen. Op die manier voorkom je nog op het laatste moment dat je nummer definitief wordt gedeactiveerd. Ik vermoed wel dat dit nu is gebeurd.

Je kunt ook natuurlijk even contact opnemen via Twitter of Facebook. Dan kun je de link van dit topic in je Tweet plaatsen. Dan kijken we het voor je na. Via het forum is het lastig om je een definitief antwoord te geven aangezien ik hier geen toegang heb tot je gegevens.
abigaelb
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
stevied86 thanks. Ik kan *#100# intypen en mijn nummer verschijnt. Vanwege tijdverschil is het nu nog even niet mogelijk om contact op te nemen maar zal het proberen in mijn pauze.

Maartje wellicht heb je gelijk en is het inderdaad bevroren. Dat zal het wel kunnen verklaren. Maar ik heb korter dan een jaar opgewaardeerd dat denk ik wel.
Alleen via twitter kan men toch ook niet mijn nummer weten? Zal even mijn account weer zoeken en proberen daar te bereieken want vodafone blijkt niet over facebook in priveberichten te reageren..
Anonymous
Niet van toepassing
Dan hoop ik voor je dat Maartje gelijk heeft en ik ongelijk. 🙂
Als het nummer afgesloten is dan is het helaas einde oefening met dit nummer.
abigaelb
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haha we zullen het zien!
abigaelb
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed nieuws! Het nummer was en is nog van mij.

Uiteindelijk geen idee wat het precies was maar tip voor iemand die het antwoord zoekt. Via vodafoneNL op twitter ben ik super gemakkelijk in contact geraakt met de klantenservice, prive mn gegevens kunnen sturen en binnen een mum van tijd stroomden de smsjes waar ik op wachtte binnen.

Top service dus.. En dat terwijl ik in het buitenland zit.
Bedankt allemaal!
Anonymous
Niet van toepassing
Super om te lezen! Gelukkig!, had Maartje toch gelijk :-). Zou je haar antwoord ook als oplossing willen selecteren? Zo weten andere forum gebruikers wat het antwoord is. Mocht je nog vragen hebben dan ben je hier welkom.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
abigaelb

Gelukkig maar! 🙂 En ook leuk om te horen dat de service via Twitter goed is bevallen. Daar doen we het voor!

stevied86 Yessss! 😄 haha.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic