zeiler

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met mijn Vodafone prepaid SIM-kaart krijg ik geen netwerkverbinding in Noorwegen.

Ik heb dit probleem een aantal weken geleden ook al aangemeld maar ik zie mijn bericht niet meer hier staan.
Vandaar dat ik maar met een nieuw bericht begin in de hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Toen ik in Noorwegen aankwam kreeg ik van Vodafone een SMS-bericht met de tarieven voor het gebruik van mijn Vodafone prepaid SIM-kaart, echter toen ik daar gebruik van wilde maken kon ik geen contact maken met een van de netwerken hier in Noorwegen en dat probleem is er nog steeds.
De APN instelling is voor Nederland goed ingesteld maar ik weet niet of dat voor Noorwegen aangepast moet worden, dat kan ik namelijk niet op de Vodafone website vinden en ik kreeg ook geen aanwijzing in deze richting op mijn vorig bericht. Ook heb ik handmatig zelf een netwerk uitgezocht en dat 5-maal geselecteerd, zoals dat hiet op het forum aangegeven werd, maar dat heeft niet geholpen.
Ook had ik graag eens een chat met iemand van het Support team gehad maar het Support team is altijd offline als ik op internet kom. Helaas kan ik niet regelmatig op internet komen, de reden lijkt mij duidelijk.
Wie heeft voor mij een oplossing of is Noorwegen gewoon geblokkeerd, maar in dat geval vraag ik me af waarvoor Vodafone de tarieven voor Noorwegen via SMS naar mij heeft gestuurd.
1 Reactie 1
Anonymous
Niet van toepassing
Hey zeiler,

Ik heb volgens mij inderdaad toen ook op je gereageerd met de instellingen. Deze kun je controleren via http://handleidingen.Vodafone.nl/web/
Tevens dien je ervoor te zorgen dat de apn op actief staat door hem te selecteren.
Zorg er natuurlijk voor dat mobiele data en data roaming aan staat. Heb je een iPhone zorg er dan voor dat eu internet uit staat.
Daarna dien je inderdaad handmatig het netwerk te gaan selecteren. Let er op niet alle netwerken in het buitenland zijn geschikt voor het internet.
Indien dat niet werkt kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe je op het netwerk staat en of er een blokkade opstaat. Tevens kunnen zij een case aanmaken voor de technische dienst voor je.
Je zou ook nog eens de simkaart in een ander toestel kunnen stoppen om te zien of het echt met de sim te maken heeft of met het toestel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic