Gert vd Pol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding verbruik Redtogether per nummer

Hoe kan ik de melding instellen van Red Together over het verbruik per nummer. Bijvoorbeeld 1GB 3GB 5GB en 10GB.

Dit zou kunnen via de website. Ik heb dit nog niet kunnen vinden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Gert vd Pol 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat kan je ook niet. Daarom kan je dit kan ook nergens vinden. Dus het instellen per nummer is niet mogelijk. Je zal ze moeten controleren via de My Vodafone app en dan kan je de persoon, die teveel gebruikt, op pauze kunnen zetten. Dit moet je zelf doen en een platform geven is dus niet mogelijk!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Gert vd Pol 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat kan je ook niet. Daarom kan je dit kan ook nergens vinden. Dus het instellen per nummer is niet mogelijk. Je zal ze moeten controleren via de My Vodafone app en dan kan je de persoon, die teveel gebruikt, op pauze kunnen zetten. Dit moet je zelf doen en een platform geven is dus niet mogelijk!

jacquelinepunt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb ook sinds vandaag red together..Dit lees ik op Serkan zijn topic,,

Wat is dit voor betekenis dan?

Over het persoonlijke Datategoed


Hoe stel ik het persoonlijk Datategoed in?
Het persoonlijk datategoed is door de Beheerder gemakkelijk in te stellen via MyVodafone. Selecteer het groepslid en kies de maximale hoeveelheid data. Je hebt vooralsnog de keuze uit de volgende mogelijkheden: 1 GB, 2 GB, 5 GB,10 GB, 20 GB, 30 GB, 50 GB, 60 GB, 70 GB, 80 GB, 90 GB, 100 GB, 110 GB, 120 GB, 130 GB, 140 GB of 150 GB. Zodra de gebruiker 100% van het datategoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms.

Moet ik het persoonlijk Datategoed iedere maand opnieuw instellen?
Nee, het datategoed blijft iedere maand ingesteld zolang je dit niet wijzigt. Je kunt het datategoed wijzigen of uitzetten op ieder gewenst moment. Het gaat dan op de eerste dag van de nieuwe maand.

Wat gebeurt er als een Groepslid het persoonlijk datategoed bereikt?
Wanneer een groepslid 100% van het persoonlijk datategoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms. Het geselecteerde groepslid kan gewoon blijven internetten. De beheerder kan besluiten om de pauzeknop aan te zetten om de datasnelheid voor deze gebruiker in NL en de EU te beperken. Die kan op elk gewenst moment door de beheerder aan- en uit gezet worden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @jacquelinepunt 
Waar heb je dit vandaan?
Je kan gebruikers niet een eigen data tegoed te geven. Je hebt allemaal recht op die ene 200GB en het is maar wie het snelst, of het meeste, gebruikt. Je kan echt geen aantallen GB toewijzen aan gebruikers. Je deelt allemaal uit die 200GB. (200GB is als je ook klant bent van Ziggo, anders is het 100GB). 

Het klopt wel dat de beheerder andere gebruikers kan pauzeren zodat ze geen gebruik kunnen maken dan het tegoed. Echter, die kunnen dan wel weer de BloX Beperkt Internet aanzetten en dan kunnen ze met een lage internetsnelheid verder. 


** inmiddels gevonden dat het nu wel werkt! **

jacquelinepunt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi energieboy.

Zie deze link van serkan

 

https://forum.vodafone.nl/over-je-abonnement-2/red-together-294840

 

Jammer of lees ik het verkeerd.

En waar vind ik nou precies de pauze knop voor de andere gebruikers?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik zal je wat vertellen, ze hebben de app aangepast.
Na veel zoeken naar de Pauze knop ben ik er achter gekomen hoe je de data kan indelen. Maar goed, dit heb ik nog nooit eerder gezien en/of gebruikt, dus of het allemaal goed werkt, geen idee. 

Kijk met me mee:
Open My Vodafone app, klik op Tegoed, klik dan op Instellingen Red Together (je krijgt nu een pagina te zien met overzicht van de groepsleden), klik op de naam van een groepslid, Je krijgt nu allemaal instellingen te zien en hiermee kan je datategoed aanpassen, pauze knop zit hier ook! 

Echt he, dit is voor het eerst dat ik het zie!
Dit laat ik ook even weten aan @Gert vd Pol - het kan nu wel.

Ik sta echt helemaal verbaast te kijken. Heb het ook even getest en het werkt ook nog. Nou, dan weten we dat ook weer en fijn dat Vodafone het even laat weten. Zou zeggen, test het ook mee en kunnen we zien of het ook echt werkt. Ben heel benieuwd!

jacquelinepunt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Ik zal je wat vertellen, ze hebben de app aangepast.
Na veel zoeken naar de Pauze knop ben ik er achter gekomen hoe je de data kan indelen. Maar goed, dit heb ik nog nooit eerder gezien en/of gebruikt, dus of het allemaal goed werkt, geen idee. 

Kijk met me mee:
Open My Vodafone app, klik op Tegoed, klik dan op Instellingen Red Together (je krijgt nu een pagina te zien met overzicht van de groepsleden), klik op de naam van een groepslid, Je krijgt nu allemaal instellingen te zien en hiermee kan je datategoed aanpassen, pauze knop zit hier ook! 

Echt he, dit is voor het eerst dat ik het zie!
Dit laat ik ook even weten aan @Gert vd Pol - het kan nu wel.

Ik sta echt helemaal verbaast te kijken. Heb het ook even getest en het werkt ook nog. Nou, dan weten we dat ook weer en fijn dat Vodafone het even laat weten. Zou zeggen, test het ook mee en kunnen we zien of het ook echt werkt. Ben heel benieuwd!

 

Yess..

 

Tot zover goede uitleg zeg duimpje omhoog.

 

De deelnemers allebei 10 GB gegeven om te testen.

 

Ga ik in het hoofd account kijken daar kan ik data delen en Blox kiezen. In dat menu kan ik 5 tot 20 gieg aan andere geven. Vodafone zegt weet u zeker dat u blox wil aanzetten.

Daar kies ik niet voor want ik weet niet of het geld gaat kosten.

Heb je deze functie ook gezien?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ja, die functie heb ik ook gezien. Wat je zegt, dan moet je er voor betalen. Dat is echt alleen voor als je nog eens extra data wil inzetten. Ik sta er ook heel gek te kijken dat dit nu kan hoor. In al die tijd dat ik hier Red Together heb, heb ik dat niet kunnen doen. Nu is er de laatste 2x een update geweest, misschien dat het daarom nu wel werkt?!

Spannend, hou me op de hoogte, ik heb ook data aangegeven als limit, krijg ik straks vast commentaar als een ander lid net verder kan, maar dan weet ik dat het werkt 🙂 - Oh ja, die krijgt overigens ook een SMS bericht dat die een limit heeft 😛

Goed weekend alvast en testen maar 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic