RC_Skynet

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding: niet aangemeld bij netwerk. (note 3)

Sinds vandaag heb ik een nieuwe note 3 welke niet van Vodafone is. Ik kan alleen maar wifi gebruiken sinds dat android een stabiliteitsupdate heeft gehad eind van de middag. Als ik wil bellen, smsen of internet wil gebruiken dan krijg ik de melding dat ik niet aangemeld ben bij het netwerk. Alles heeft hiervoor naar behoren gewerkt. Af en toe krijg ik wel bereik maar dat laat de verbinding niet herstellen.

Ik heb al geprobeerd om de telefoon te resetten en de verbinding manueel in te stellen. Automatisch instellen gaat trouwens ook niet omdat Vodafone de telefoon niet herkent, maar dat terzijde. Ook het verwijderen van de batterij en simkaart heeft niet geholpen. De simkaart heb ik overigens ook sinds vandaag, maar deze werkte eerst gewoon naar behoren.

Wat is het beste wat ik nu kan doen?
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Welkom op het forum. Even een korte check:

- is je simkaart actief (test hem eens in een ander toestel?)
- merk je dit probleem overal of maar op één locatie (dan sluiten we een netwerkstoring uit)
- selecteer eens een andere provider (KPN, T-Mobile) onder de netwerkinstellingen. Je krijgt nu een foutmelding, waarna het toestel terugswitcht naar VodafoneNL. Test opnieuw of je kunt bellen&internetten (je forceert zo een nieuwe aanmelding op ons netwerk wat ook wel eens problemen wil verhelpen).

Als het geen netwerk/sim-issue is, dan moet het eigenlijk de update wel zijn. Ik zou in dat geval denk ik
- eerst een back-up maken
- resetten naar de fabrieksinstellingen
- testen of het toestel normaal werkt
- de update nogmaals uitvoeren

Het zou best kunnen dat de update niet helemaal goed verlopen is namelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic