kongingkriek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Melding gemiste oproep bij geen bereik

Misschien de moeite waard om te delen met andere vodafone gebruikers.

Een tijd geleden heb ik een topic gestart met de opmerking dat het bij Vodafone helaas niet mogelijk is een SMS te ontvangen van een gemiste oproep als je geen bereik hebt. In mijn situatie komt dat veel voor en loop hierdoor erg vaak telefoontjes mis. 

Als ik het internet af ga ben ik niet de enige die dit probleem heeft. Oplossingen worden er niet geboden

Omdat ik toch erg tevreden ben over Vodafone verder, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, en een workaround bedacht:

Koop de goedkoopste sim only sim kaart die je kunt vinden, stop die in een oude telefoon, en installeer daar een app op die SMS doorstuurt naar je email (zoals SMS to phone/mail - auto direct). Stel vervolgens op je 'normale’ telefoon in bij Vodafone dat hij bij geen bereik oproepen doorschakelt naar die oude telefoon. Die oude telefoon laat je gewoon thuis liggen waar wel bereik is.

Op het moment dat ik nu gebeld wordt en ik heb geen bereik, wordt er doorgeschakelt naar die oude telefoon. Deze ligt thuis en hier wordt uiteraard niet opgenomen, deze telefoon ontvangt dan een SMS van een gemiste oproep, en die SMS wordt middels een app doorgestuurd naar mijn email, welke ik terug kan zie op mijn 'normale’ telefoon.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan. het is voor mij een uitkomst

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @kongingkriek 
Dit is natuurlijk een geweldige oplossing. Omslachtig, maar het is te doen 🙂
Super dat je dit met iedereen wilt delen en misschien maakt het Vodafone wakker om hier eens naar te gaan kijken. 

#LekkerBezig   

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor deze workaround @kongingkriek.
Wij bieden dit inderdaad niet aan en hebben ook geen visual voicemail. Intern is dit al aangekaart maar ik zal jouw feedback hierbij ook aangeven. Indien het mogelijk is om iets aan te passen, dan gaat daar wel even overheen. Je hebt namelijk te maken met afdelingen, systemen, budget etc. waar rekening mee gehouden moet worden. 

Betreft de workaround: let je er wel op dat bij het doorschakelen kosten in rekening gebracht kunnen worden. Zie hiervoor ook de voorwaarden van je abonnement. https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml
Wel vind ik het een super oplossing! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic