SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes

Meerwaarde Red Super steeds minder?

Ik heb bij de 24 maanden actie een Red Super abonnement afgesloten, maar sindsdien zijn er een aantal dingen aangepast die het eigenlijk een beetje jammere keus maken.

Wat is het voordeel nog van Red Super voor die 11 euro per maand extra?

  • Red is van 1 naar 2 GB gegaan, je hebt dus nog meer 2 i.p.v. 3 GB meer dan een Red klant.
  • Red krijgt nu ook 4G, terwijl het eerst alleen voor Red Super was.
  • Red Super geeft 2x een MultiSIm, maar door 'grote' drukte zijn jullie al bijna twee maanden bezig deze op mijn deurmat te krijgen. Dat is alweer 1/12e van het abonnement zonder één van de Super voordelen. Het begint een beetje op wanprestatie te lijken.
Het lijkt me dat jullie ook iets aan de Red Super abo's moeten doen voor nieuwe en oude klanten, de meerwaarde zie ik op dit moment niet echt meer. Ben dus wel blij dat ik er maar 5,50 per maand meer voor betaal i.p.v. 11 euro.
6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goede punten. Ik ga ze eens omdraaien, dat is misschien de beste manier om er samen over na te denken.

Als ik het als volgt neerzet, heb je dan nog dezelfde mening?

Voor € 11,- meer krijg je:


  • 2 GB meer. Dat is een tablet-abonnement aan data.
  • gratis de multi-sim. Bij andere abonnementen kost die €5,- per maand
    Het verschil is dan eigenlijk al € 16,-
  • Een kortere wachtrij bij de klantenservice en minder menu's in de telefoon.
Dat je de multi-sim nog niet op de mat hebt is een beetje zonde. Het doet alleen in zijn algemeenheid niets af aan de meerwaarde van die multi-sim in de vergelijking tussen Red en Red Super toch?
SenorSjon
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Het omdraaien werkt niet. 😉
Het verschil tussen de twee abonnementsvormen was namelijk (vee) groter. Als ik opnieuw zou kiezen, dan zou ik geen Red Super meer nemen. Tuurlijk kunnen jullie 4G niet uitsluiten voor andere klanten, maar het werd wel als USP (Unique Selling Point) voor de Red Super gebracht.

Het was namelijk 3GB meer, wederom een wezenlijk verschil tussen de twee. Vodafone heeft ook 10GB abo's gehad, dat zou pas Super zijn. 😉

Klantenservice wil ik zo min mogelijk mee te maken hebben (want dan is er iets mis), maar ik heb nog niets gemerkt van die 'Super' klantenservice om die MultiSim sneller hier te krijgen. Ik heb al een tijdje contact via FB hierover, maar echt snel gaat het allemaal niet. Ze bevestigde wel dat er een backlog is door alle afgesloten abo's in de eerste maanden. Voor een relatief kort contract van 2 jaar is het zonde als er al 2 maanden geen SIM is. Gezien de opmerking op FB, lijkt het mij dat ik niet de enige ben die nog aan het wachten is hierop.

Is die 11 euro 1-2 extra simkaarten waard? Ik denk het niet.
Frustr8ted

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even op inhaken.

Ik heb ook het Red Super abonnement:
Daarentegen viel ik net buiten het schip wat betreft de "24 maanden actie". (Daar zullen we het nu maar niet over hebben alhoewel het toch bij de "opeenstapeling van" hoort.)

Waarom heb ik gekozen voor een Red abonnement.
- Onbeperkt bellen. (ik ken de voorwaarden)
- Onbeperkt sms'en
In dat opzicht geen verassingen achteraf.

Waarom had ik specifiek gekozen voor de duurdere Red Super abonnement:
- 4 GB databundel. Meer dan voldoende. 2 GB zou al genoeg zijn. 1 GB zou kantje boord zijn geweest.
- Als enigste 4g ready.

Overige zaken:
- Vervangend Toestel Service. Niet nodig. Ik heb naast me Samsung Galaxy S4 ook nog een HTC one en een oude Nokia N97 mini liggen.
- Gratis klantenservice. Leuk maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. 😉 (Eigenlijk zou dit voor alle klanten/abonnement moeten gelden.)
- My Vodafone App. Leuk maar heeft voor mij geen meerwaarde.
- Vodafone Cloud. Niet nodig. Ik heb een eigen cloud en gebruik me Dropbox account als backup. En kom op Vodafone, wat is nou 5 GB tegenwoordig?
- Snelle hotline. Leuk maar heeft voor mij geen meerwaarde.
- MultiSim. Heb er wel een in huis gehaalt maar denk hier geen gebruik van hoeven te maken. Ik gebruik hiervoor me wifi verbinding.

Aangepaste Vodafone Red abonnementen. Ik betaal nu 15 euro per maand meer voor:
- 2 GB extra aan data die ik toch niet gebruik (Nogmaals: 1 GB zou toen net kantje boord zijn geweest en 2 GB zou voldoende zijn geweest),
- De extra simkaart die hier stof ligt te happen.
- De "gratis" en kortere wachtrij bij de klantenservice.

M.v.g.
Een lange trouwe klant bij Vodafone
SenorSjon
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Gisteren is overigens de Multi-Sim binnengekomen. Levertijd van 18 mei (activeren Blox) tot 10 juli (kaart bij de post). Ik krijg het gevoel dat ik een vergeten klant was en na (weer) een FB reminder hij eindelijk verstuurd is. 🙂
@hierboven. Dat is mijn punt ook. Het Super gedeelte is lang niet zo bijzonder meer t.o.v. Red of Red Essential. Ik had aan Essential met 1GB genoeg gehad.
Frustr8ted

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goh.....

http://tweakers.net/nieuws/90567/vodafone-laat-alle-abonnees-gratis-databundel-delen-op-meerdere-app...

BasT schreef:
Goede punten. Ik ga ze eens omdraaien, dat is misschien de beste manier om er samen over na te denken.

Als ik het als volgt neerzet, heb je dan nog dezelfde mening?

Voor € 11,- meer krijg je:


  • 2 GB meer. Dat is een tablet-abonnement aan data.
  • gratis de multi-sim. Bij andere abonnementen kost die €5,- per maand
    Het verschil is dan eigenlijk al € 16,-
  • Een kortere wachtrij bij de klantenservice en minder menu's in de telefoon.



Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Frustr8ted, om verwarring te voorkomen, dat nieuwsbericht is later aangevuld met extra informatie. MultiSim kost nog altijd € 5 per maand per sim bij Red Essential en Red, alleen de aansluitkosten zijn tijdelijk gratis. Dat voordeel blijft dus gewoon staan. Overigens kun je maximaal 2 MultiSim's aanvragen (voordeel is dan 2 maal € 5 omgerekend). Daarnaast geldt bij Red Super een hogere maximale datasnelheid. Op deze site kun je de abonnementen nog eens naast elkaar zien.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic