Frox

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mb's heel snel op.

Goeiedag.
Mijn mb's gaan soms heel snel op terwijl ik er bijna niks mee doe.
Deze maand ook ik heb een abbo van 6gb data per maand en was binne 2 weken op. Ik gebruik amper youtube en heb geen facebook. Mijn muziek via spotify heb ik allemaal offline gesynchroniseerd op de wifi. Het enige wat ik gebruik is 9gag en daar kan ik normaal de hele maand mee doen en nog 4 gb overhouden. Ik heb deze maand een extra bundel van 400mb gekocht en 3 dagen niks aan de hand tot ik 200 mb over had. Ik had toevallig 5 min van te voren gekeken toen had ik nog 208mb toen ik een sms kreeg dat ik nog 80 % had en dus nog 200mb had staan was in een keer alles weg! Op dit moment deed ik er niks mee alleen whats appen. Dit heb ik vaker gehad. Ik heb wel eens een bundel van 1 gig extra gehaald die binnen 5 min weer op was! Hoe kan dit ??!? Mvg jeffrey
4 Reacties 4
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Frox

We herkennen het allemaal wel, echter kunnen er diverse oorzaken zijn...

Om je verbruik te meten wordt gekeken hoeveel data (MB) er per tijdsperiode over het netwerk gaat. De snelheid van je dataverbinding (Mbps) is ook van belang.

De hoeveelheid data die je kunt verzenden via het netwerk is afhankelijk van de snelheid van je verbinding. Bijvoorbeeld: heb je een internetsnelheid van 5 Mbps en je downloadt een uur lang met maximale snelheid, dan verbruik je 3600 seconden x 5 Mb = 18.000 Mega bits. 1 Byte is 8 bites, dus dat komt overeen met 2.250 MB, ofwel 2,25 GB per uur.

Tips om je dataverbruik te beperken
Vooral online video's bekijken en via internet naar muziek of radio luisteren zorgt voor een hoog verbruik.
Apps of webpagina's kunnen veel verbruiken, vooral apps en websites met veel plaatjes. Sommige apps spelen video's meteen af. Om je dataverbruik te beperken schakel je deze optie uit bij de instellingen van deze app.
Red je het toch niet met de bundel in je abonnement? Sluit dan BloX aan om voordelig gebruik te blijven maken van internet.

Handige apps om je verbruik te meten
Download de My Vodafone App. Zo zie je altijd je actuele tegoed en verbruik.
Gebruik een datateller app. Deze houdt bij hoeveel MB's je telefoon verbruikt.

Ook Apps kunnen op de achtergrond doorlopen, ook als je ze niet actief gebruikt, je kan in je gegevensgebruik van je toestel achterhalen welke app de meeste MB's verbruikt.
EN zet je mobiele gegevens uit als je op WiFi zit, als je WiFi verbinding zwak is schakelt je toestel zonder dat je het door hebt over op je mobiele gegevens 😉

https://www.vodafone.nl/support/internet/bereken-je-mbs.shtml

Groetjes,

daims
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Als je alle adviezen en tips en instellings-adviezen van het Vodafone data-verbruiks-topic zorgvuldig opvolgt. Dan verkrijg je inzicht en overzicht en controle over jouw mobiele data-verbruik. Dan weet je waaraan je data-hoeveelheid opgaat. En waaraan je dit hebt verbruikt. Bijvoorbeeld aan synchronisaties, achtergrond-processen van het Android besturings-systeem, of automatische updates van Apps.
Met een gratis of betaalde data-beheer app (data counter) krijg je ook inzicht waaraan je smartphone de data verbruikt. Dan kom je nooit meer voor verrassingen te staan.

Het data-verbruiks-topic is reeds 175.000 keer geraadpleegd. Door meer dan 100.000 individuele forum gebruikers.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Volg dus alle instellings-adviezen en expert-adviezen op. En verkrijg (weer) controle over het data-verbruik op jouw smartphone of tablet.

Zelf gebruik ik onder andere de betaalde app: 3G WATCHDOG PRO - data usage (€2,69) van ontwikkelaar Richard Gruet uit de Google PlayStore. De ideale mobiele data-beheer app.
En tenslotte adviseer ik je om dagelijks op een vast tijdstip je data-tegoed te controleren via MyVodafone. En te controleren of je data-tegoed via MyVodafone overeenkomt met datgene wat een onafhankelijke data counter app weergeeft. Let op: My Vodafone geeft je resterende data-tegoed weer. En onafhankelijke data counter apps geven vaak je data-verbruik van de afgelopen periode weer.


Succes!

Netwerker

(22 Juli 2015 : post-number 800)
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic