Nana123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mail verwijderen op iPhone maar niet van server/computer

Hoi,

Voorheen heb ik nooit problemen ondervonden met het verwijderen van mail van mijn iphone. Maar sinds ik een nieuwe iPhone heb worden de mails die ik daar van verwijder ook van mijn computer verwijderd en dit wil ik liever niet. Ik heb al geprobeerd of het wat uitmaakt of het vinkje staat bij 'prullenmand' 'op mijn iPhone' of op 'deleted' 'op de server', maar dit maakt geen verschil...



5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Dit heeft er mee te maken of je imap of pop gebruikt voor je e-mail.Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POPalle e-mail wordt gedownload van de mailserver en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.
Welk protocol de voorkeur geniet, ligt volledig aan jou. Als je je e-mail op meerdere locaties wilt kunnen lezen, je e-mail veilig wilt bewaren of schijfruimte op je harde schijf wilt besparen, dan kun je het beste kiezen voor IMAP. Wil je echter graag alle e-mail zelf archiveren, schijfruimte op je webserver besparen of heb je geen constante verbinding met internet, dan is POP vaak een betere keuze
Het POP-protocol heeft als voordeel dat het aantal berichten dat je op kunt slaan gelijk is aan de capaciteit van je computer. Maar het lezen van je e-mail op verschillende computers of e-mailprogramma's zal voor problemen zorgen. Bovendien zal je al je e-mail kwijtraken als je computer crasht.
IMAP lost de nadelen van POP op: je kunt meerdere applicaties gebruiken om dezelfde inbox te benaderen en je e-mail blijft bewaard als je computer crasht. Echter is het iets lastiger om je e-mail offline te lezen, omdat de e-mail op de server staat
Nana123
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie! Ook dat had ik al geprobeerd maar hij pakt automatisch IMAP en dat kan ik niet aanpassen. Bij mijn vorige iPhone was het mogelijk om de optie 'niet verwijderen van server' aan te zetten, maar ook dat kan ik nergens vinden..
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Nana123 is het inmiddels nog gelukt het probleem op te lossen?
We zijn erg benieuwd namelijk 🙂
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Nana123 , omdat we geen reactie meer hebben ontvangen, zullen we dit topic over 48 uur sluiten. Je kunt hier daarna niet meer op reageren. Hopelijk is het inmiddels gelukt om je e-mail juist in te stellen?
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt het e-mail adres ook handmatig invoeren waardoor je dit wel kan aanpassen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic