MWW1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Magnetisme en smartphones.....en mijn data!

Weten jullie of mijn smartphone/tablet data (Galaxy Tab P1000) beschermd is tegen magnetisme?
Ik ben nl. opzoek naar een autohouder die niet tegen de voorruit plakt maar ergens tegen de middenconsole (waar de radio zit). Nu heb ik er wel een paar gevonden, maar daar word mijn tablet middels een paar magneten vastgeklikt aan de houder en de houder "hangt" in het ventilatierooster van de auto vast. En ik wil natuurlijk niet dat ik mijn smartphone omzeep help middels die magneten.
 
Met vriendelijke groeten,
Mike Wellink
2 Reacties 2
Iphoontje

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi,
 
volgens mij kan dit bij de meeste tablets en smartphones gebeuren... Heb namelijk zelf helaas ervaring dat mn bankpasje niet meer functioneerde omdat deze te dichtbij mn gsm in mn tas zat... Dit was bij een Iphone... heb het ook al zien gebeuren bij een BlackBerry.. Maar weet dus niet zeker of dit bij iedere smartphone het geval is..
 
Succes!
Thijs-W

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee hoor dit is geen probleem. Er zijn inderdaad wel eens verhalen over dat (vooral bankpasjes) nog wel eens kunnen worden gewist door magnetisme. Dit is een keer uitbundig getest maar om het resultaat hoef je je geen zorgen te maken. Het pasje werd pas gewist nadat hij bij een super sterke elektromagneet werd gehouden (zo eentje die auto's optilt). En zo'n magneet in een hoesje is bij lange na niet zo sterk. Bij een tablet zou dit dus zeker ook geen problemen opleveren!
 
MVG, Thijs
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic