Nrutgers

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maarssen > geen 3g in en rondom huis

Beste vodafone,

3,5 jaar geleden heb ik een abbonement afgesloten met 3G +bellen en sms'n.
Hierbij had ik de LG Dual core smartphone gekregen. Het bereik was hier mee goed (het kan natuurlijk altijd beter) maar de telefoon crashde compleet na 1.5 jaar. Ongeveer een jaar of anderhalf geleden heb ik bij jullie mij abbonement verlengt en heb ik hierbij de One X gekregen. In het begin ging alles prima met dit toestel in en buitenshuis tot ongeveer een maand of 5 geleden. Toen was het wcdma automatisch nog te overzien maar sinds een maand of 3 niet meer.
In het huis heb ik nooit meer 3G en zelfs G is moeilijk te krijgen, de E of een H is regelmatig op mijn telefoon te zien. Dit houd voor mij in dat ik soms uren lang geen whatsappjes kan versturen , mail checken of facebooken.

De instellingen gsm of wcdma of beide heeft ook niks geholpen. Bij gsm krijg ik een G of E als verninding , bij WCDMA helemaal niks en bij automatisch schakelt er direct gsm in.
Bij mijn nieuwe abbonoment (als ik binnen een bepaalde tijd verlengde) kreeg ik i.p.v. 1gigabyte internet 4gigabyte internet. Alleen kan ik hier helemaal niks mee omdat ik bijna nooit bereik heb.

Hoe kan dit opgelost worden ? Vind het steeds vervelender worden. In huis kan ik mijn telefoon alleen nog voor de wekker gebruiken want voor de rest heb je overal internet voor nodig.

Groetjes Nick
6 Reacties 6
Nrutgers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is overigens 3602 ZT Maarssen
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi, kijk eens naar de tips in dit topic. Misschien heb je daar iets aan.
Nrutgers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Astrid

Bedankt voor je antwoord , waar ik eigenlijk niks aan heb.
Vind het erg jammer dat ik zo een standaard reactie krijg.
In mijn post/klacht geef ik aan wat ik al geprobeerd heb.
Dit zijn precies de tips die bij mijn probleem aansluiten die ik uit het tips n tricks topic gehaald heb.
De tips in 'Dit topic' zijn dus al allemaal geprobeerd en hebben geen verschil gemaakt in mijn problemen met Vodafone.

Graag wil ik een professioneel en doordacht antwoord in plaats van een standaard reactie. In andere forums/topics hoor ik over de bereik testen die jullie uit kunnen voeren , dit wil ik ook graag. Een zeurend of veeleisende klant ben ik niet maar wil graag normaal me mails of whatsapp berichten kunnen ontvangen thuis.

Groetjes Nick
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Nrutgers ,

Er kan en technisch onderzoek worden gestart als hiervoor ook en aanleiding is je kunt in dat geval even bellen met de klantenservice, www.vodafone.nl/support/contact

En mocht je nog denken kan het niet via het Forum dan? 'nope'
Nrutgers
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het was niet vervelend bedoeld. Maar voordat ik mijn post had geplaatst had ik andere forums bekeken met dezelfde klachten en er werd meteen gekeken naar de ontvangst e.d.
De tips en tricks die bij mij probleem paste had ik al geprobeerd en vermeld in mijn post.
Nu bij de tweede reactie van jullie kant weet ik nog steeds niks meer als dat ik voor mijn klacht wist.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Nrutgers,

Ik mis wel nog een aantal stappen zoals beschreven in dit topic. Kun je wel alle stappen vermelden? Dat helpt om het probleem helder te krijgen en hierdoor kunnen we je beter helpen :D.

Kun je het volgende nog eens testen. Plaats een werkende sim in je eigen telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. De mogelijke uitkomsten na het wisselen:

  • Jouw telefoon werkt wel, de andere telefoon niet: er is iets mis met je sim of nummer.
  • Jouw telefoon werkt niet, de andere telefoon wel: er is een probleem met je toestel.
Vermeld even wat de uitkomst precies is. Vermeld ook even of je ook problemen ervaart met bellen en/of sms'en.

Wat ook handig is om te weten is of meer klanten van Vodafone op jouw locatie dit probleem merken. Zijn er ook nog opvallende dingen: is er nog iets dat wel normaal werkt, is er in de omgeving iets speciaals aan de hand, zie je op je scherm een foutmelding, enzovoort?

Wanneer je zelf denkt dat alles al is getest dan is een Forum topic niet erg geschikt. Er is dan ook nog een technisch onderzoek mogelijk, dit kan niet via het Forum. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Het Forum is bedoeld voor en door klanten en het uitwisselen van algemene tips en tricks. We hebben geen inzage in je privégegevens.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic