thetim96

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maand opzegtermijn

Hallo,

Mijn abonnement bij Vodafone is verlopen en ik wil graag een nieuw abonnement met telefoon ergens anders bestellen. De contractperiode van mijn huidig abonnement is al 1 a 2 maanden afgelopen. Als ik nu mijn abonnement opzeg, duurt dat tot 06-01-2014, klopt dit? Ik krijg elke maand op de 28e mijn nieuwe belminuten/MB's. Is het slimmer voor mij om tot de 27e te wachten, dan op te zeggen en dat mijn abonnement dan de maand erop (27-01-2014) is opgezegd? Mijn vraag is Als ik nu opzeg betaal ik dan voor deze maand mijn abonnements kosten en voor 8 dagen van de volgende abonnement maand?

Mvg,

Tim Driessen

3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Tim,

Er geldt inderdaad in jouw kwestie een opzeg-termijn van een maand.
Dit geldt voor alle contracten, waarvan de officiële contractduur is afgelopen.

Het duurt inderdaad tot 7 Januari 2014 voordat jouw abonnement op zijn vroegst kan worden beëindigd.
Wel brengt Vodafone op de factuur van Januari 2014 nog de gehele abonnementsmaand in rekening.
Op de eind-factuur (waarschijnlijk in jouw kwestie van Februari 2014) wordt het teveel aan abonnementskosten gecrediteerd. En verrekend met de verbruikskosten en eventuele overige kosten die je nog aan Vodafone bent verschuldigd.

Dit factuur van Februari 2014 kan dus ook negatief zijn, waarbij er dus een tegoed voor jou ontstaat.

Succes bij je keuze voor een nieuwe telecom-provider 😉

Netwerker
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@thetim96

Je hebt inderdaad 1 maand opzegtermijn. Daarnaast word je tegoed berekend naar rato. Dit wil zeggen dat je tegoed krijgt voor de dagen dat je nog klant bent, ook de abonnementskosten worden alleen voor deze dagen berekent.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Aanvulling: Zakelijke contracten hebben een opzegtermijn van 3 maanden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic