Hallo Henk,
Begrijp ik het goed dat je alleen verbinding wilt maken via WiFi en niet via Mobiel Internet? Controleer eerst of de apps die je beschrijft up-to-date zijn; dit is namelijk noodzakelijk. Controleer vervolgens of er een virusscanner of een andere performance app op je toestel geïnstalleerd is. Ik vermoed namelijk dat een dergelijke app voor de problemen zorgt. Wanneer je verbinding maakt via WiFi, wordt er een controle uitgevoerd om na te kijken of je wel Vodafone klant bent. Je krijgt dan een soort "beveleiligingstoken" voor betalingen en andere zaken. Het is mogelijk dat een virusscanner dit "beveiligingstoken" steeds verwijderd, waardoor je elke keer opnieuw de melding krijgt dat je je moet identificeren. De virusscanner verwijderen, kan in dat geval een oplossing bieden.
Je geeft aan dat je nog een vraag hebt over het verwijderen van Apps. Wanneer je met je vinger op de app blijft staan, en de app naar de prullenbak sleept, wordt de app alleen van je hoofdscherm verwijderd. Als je de app volledig wilt verwijderen van je toestel ga je naar: Instellingen > Applicaties > Applicaties Beheren. Selecteer hier de app die je wilt verwijderen en kies voor "Verwijderen". Kijk ook even hier:
http://voda.fo/ne/9sfud