Wontolla1960

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op school willen we gebruik gaan maken van een klein MIFI netwerk, voor als het internet via de kabel uitvalt.
Helaas wil dat nog weleens gebeuren, soms door onze hardware, soms door het Ziggo netwerk.
Om dan snel over te kunnen schakelen naar een mifi netwerk, om de meest belangrijke applicaties te kunnen gebruiken.
Wat voor simkaart kunt u ons het beste aanbieden.
Het liefst geen vast abonnement, maar wel de periode dat we de simkaart gebruiken onbeperkte data.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3479Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Wontolla1960 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend om te horen dat je wel eens uitval hebt door het Ziggo netwerk of je eigen apparatuur. Zou zeggen, dien een klacht in bij Ziggo en laat er iemand naar kijken want op een school moet je toch gewoon altijd internet hebben en geen storingen. En laat je ICT mensen eens kijken naar je apparatuur, ook niet onbelangrijk!

Maar goed, waarschijnlijk wist je dit allemaal al wel en wil je via een andere weg een oplossing. Een mogelijkheid tot internet zonder vast contract is er niet, mits je een prepaid SIMkaart van Vodafone neemt. Dan kan je daar gebruik van maken wanneer dit nodig is. Echter, dan heb je het probleem dat je snel door je internet heen bent en daar ben je dan ook niet blij mee. Onbeperkt via prepaid is er niet en anders moet je een onbeperkt abonnement nemen bij Vodafone, dat kost 35,- euro per maand (en als je Ziggo hebt krijg je ook nog wel korting overigens). 

Nogmaals, ik denk niet dat je dit zou willen, daarom mijn advies, laat Ziggo zorgen dat het allemaal werkt en dat je geen uitval meer hebt. Dan hoef je dit ook allemaal niet te ondernemen. Of iemand, die binnen school al een onbeperkt abonnement heeft, vragen of je die dan mag gebruiken als hotspot? (met mifi kom je overigens ook niet heel ver door school heen).

Dit is mijn idee er over, misschien kan Vodafone je nog iets anders adviseren? Morgen is er weer iemand van Vodafone die je vraag kan doornemen en antwoord kan geven. Of er moet nog iemand anders zijn die een beter advies heeft, dan hoor ik het ook graag 🙂 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3479Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Wontolla1960 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend om te horen dat je wel eens uitval hebt door het Ziggo netwerk of je eigen apparatuur. Zou zeggen, dien een klacht in bij Ziggo en laat er iemand naar kijken want op een school moet je toch gewoon altijd internet hebben en geen storingen. En laat je ICT mensen eens kijken naar je apparatuur, ook niet onbelangrijk!

Maar goed, waarschijnlijk wist je dit allemaal al wel en wil je via een andere weg een oplossing. Een mogelijkheid tot internet zonder vast contract is er niet, mits je een prepaid SIMkaart van Vodafone neemt. Dan kan je daar gebruik van maken wanneer dit nodig is. Echter, dan heb je het probleem dat je snel door je internet heen bent en daar ben je dan ook niet blij mee. Onbeperkt via prepaid is er niet en anders moet je een onbeperkt abonnement nemen bij Vodafone, dat kost 35,- euro per maand (en als je Ziggo hebt krijg je ook nog wel korting overigens). 

Nogmaals, ik denk niet dat je dit zou willen, daarom mijn advies, laat Ziggo zorgen dat het allemaal werkt en dat je geen uitval meer hebt. Dan hoef je dit ook allemaal niet te ondernemen. Of iemand, die binnen school al een onbeperkt abonnement heeft, vragen of je die dan mag gebruiken als hotspot? (met mifi kom je overigens ook niet heel ver door school heen).

Dit is mijn idee er over, misschien kan Vodafone je nog iets anders adviseren? Morgen is er weer iemand van Vodafone die je vraag kan doornemen en antwoord kan geven. Of er moet nog iemand anders zijn die een beter advies heeft, dan hoor ik het ook graag 🙂 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Wontolla1960 . Welkom hier!

Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij wat @Energieboy hier aangeeft. De verbinding bij Ziggo stabiliseren lijkt hier de beste oplossing. 

Nu werk ik ook voor Ziggo (niet zakelijk, overigens. Maar ik kan altijd even kijken). Wil je dat ik samen met je naar het Ziggo abonnement en de problemen daar kijk?

Wontolla1960
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Vodafone wrote:

Hey @Wontolla1960 . Welkom hier!

Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij wat @Energieboy hier aangeeft. De verbinding bij Ziggo stabiliseren lijkt hier de beste oplossing. 

Nu werk ik ook voor Ziggo (niet zakelijk, overigens. Maar ik kan altijd even kijken). Wil je dat ik samen met je naar het Ziggo abonnement en de problemen daar kijk?

Hé, dat is leuk,
je heb mij privé ook een tijdje terug goed geholpen met mijn extra XL kastje.
We zijn als school al goed bezig met Ziggo en het gaat wel steeds beter.

Maar we willen een soort van nood back-up hebben.
Niet om de hele school mee te kunnen voorzien van internet, maar om ieder geval bij onze administratie te kunnen.
Sinds de invoering van de AVG mogen we bv geen telefoonlijsten meer hebben en staat alles in de cloud.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic