Hoi @Paul Peters
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Heel mooi en geweldig dat je voor de mensen uit Oekraïne iets wil organiseren en dat je vraagt of het mogelijk is om eventueel daar ongebruikte MB's naar toe kunnen. Echter, ik heb begrepen dat het Leger des Heils hier ook al mee bezig is en dat het geld dat ze krijgen ook daarvoor kan worden ingezet. Dus zelf denk ik dat als je het aan het Leger des Heils doneert dat je dat dan al naar een goed doel doet. Maar goed, als jij een goed doel kent die hier belang bij heeft, dan kan iemand van Vodafone je daar vast wel mee helpen. Echter, ik denk dat je dan beter via het klanten formulier contact kan opnemen met Vodafone. Deze kan je vraag, en uitleg, dan doorsturen naar de juiste afdeling.
Dan de vraag of je niet alles automatisch kan laten doneren, aan het einde van de maand. Ik heb dat wel al eens langs zien komen en begreep van Vodafone dat ze dit niet willen doen omdat de keuze altijd bij de klant moet blijven en niet dat het automatisch gaat. Uiteraard is dit best te realiseren, maar de klant moet zelf de handeling doen om het te doneren. En waarom het dan maar in kleine hoeveelheden kan, is omdat er een veiligheid in moet zitten dat mensen niet teveel doneren, omdat ze het gewoon niet meer hebben. Want tussen het doneren van MB's en gebruik maken van je data bundel zit een vertraging en daardoor zouden ze dat dan niet willen verhogen. Let op: deze informatie heb ik tussen de wandelgangen eens vernomen en dacht dit ook ergens een keer te hebben gelezen op deze community.
Gelukkig zijn er mensen van Vodafone hier online aanwezig om je te helpen en er meer duidelijkheid over te kunnen geven. Maar voor je donatie vraag, aan wie te doneren, kan je het beste per mail sturen aan Vodafone en dan kunnen ze je vraag doorzetten naar de juiste afdeling.