Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

MB’s doneren – My Vodafone Actie


MB's over? Doneer jouw MB's!
Er niets mee doen is zonde, dus waarom geef je ze niet aan het goede doel?
Met behulp van onze superflexibele My Vodafone App kun jij vanaf nu jouw MB's aan het Leger des Heils doneren. Zo help je iemand die wel iets extra's kan gebruiken.

1 MB voor het goede doel is 1 lot voor jou!
Voor elke gedoneerde MB krijg je 1 lot cadeau en speel je die maand automatisch mee in de loterij van de Vodafone actie. ’Wie weet win jij één van de nieuwste bluetooth speakers of een nieuwe fiets! Wil je meer weten? Kijk dan op deze pagina. Bekendmaking winnaars: We streven ernaar om iedere 15e dag van de volgende maand de winnaar via dit topic bekend te maken. Zie hiervoor onderstaande tabel:

Let op: de bekendmaking van de winnaar voor de maand augustus (2018) wordt later bekend gemaakt dan normaal!


De (vernieuwde) actievoorwaarden zijn als PDF-bijlage toegevoegd aan dit topic.
114 Reacties 114
LuukKnoops

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Veel problemen met het doneren als je in de eersten 3 maanden van je abonnement bent. Volgens de voowaarden zou ik mijn MB's die ik normaal op mijn abonnement zou hebben kunnen doneren zonder over de bundel kosten. Dus niet er staan extra kosten in de My vodafone app. Ik heb begin juli contact opgenomen over deze kosten en ik heb nog steets er niks over gehoort. Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt. Ik vind het jammer dat ik er nog steets niks over hoor. Ik wou alleen zo graag de Galaxy S8 winnen maar nu dit 😞
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi LuukKnoops,

Wat balen dat er het een en ander mis gaat 😞 Heb je nog niks gehoord hierover?
LuukKnoops

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er onstaan over de bundel kosten die niet terecht zijn. Natuurlijk maak ik nu wel kans op de Galaxy S8. Maar deze kosten verdwijnen niet in MY vodafone. Een collega van u heeft al een case aangemaakt maar hier hoor ik veder niks meer van.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
LuukKnoops,

Je zou eens contact met ons op kunnen nemen via Facebook of Twitter, zodat mijn collega's kunnen kijken was de status van de case is.
Mdenblanken

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Ik heb MBs gedoneerd aan het einde van mijn maandelijkse bundel om wat op te maken. Tot mijn schrik zat ik plotseling zonder MBs. Het vodafone MB tegoed gaf aan dat ik niets meer over had terwijl ik volgens het datagebruik van mijn telefoon nog veel over had..
Mijn vermoeden is dat ipv 50mb per donatie 100mb is afgeschreven!!
Mijn verklaring. Ik heb vodafone combi met ziggo, waarbij je dubbele data krijgt. Wil Vodafone aub controleren of er bij het doneren op deze manier niet ook dubbel wordt afgeschreven?!
Alvast dank
r_edcius

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zeer goede vraag, dit was mij ook opgevallen! Hopelijk reageren ze snel!
r_edcius

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al weken ben ik aan het nadenken wat ik zou kunnen doen met mijn overgebleven mb's. Dit is echt een ideale oplossing. Hulde aan de persoon/personen die dit bedacht hebben.
Als je in gesprek gaat met mensen die dakloos zijn hoor je vaak dat ze niet weten waar ze terecht kunnen (welkom zijn). Fijn dat dit op deze manier verbeterd kan worden.


Ik hoop dan ook dat dit project niet stopt in 2018 maar doorgaat. Met of zonder winactie.


Ik vroeg mij af hoe de loting plaats vindt. In de actievoorwaarden had ik al gelezen door welk notaris kantoor. Maar hoe werkt dit precies?
LuukKnoops

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad ik vind het zeker ook een super goed initiatief van Vodafone. Alleen de kinderziektes eruit en dan vind ik het zeker een topper!!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Mijn gigabites vlogen er ook harder doorheen dan ik dacht te doneren. En ik heb ondanks de beperkt internet blox actief €4 buitenbundelkosten gemaakt de laatste dag van juli. Wellicht klopt er inderdaad nog iets niet helemaal...

Maar goed, goede actie van Vodafone! En de maandelijkse kans op de S8 is mooi meegenomen. Ben benieuwd wanneer de 1e winnaar openbaar wordt gemaakt. - edit - Rond de 15e staat in de startpost 😄
r_edcius

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist contact gehad met een medewerker van Vodafone via de chat. Ze kunnen kijken waar het is misgegaan en je maximaal 1,5 GB data terug geven.
kathydottir

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Vodafone,

Ik vind het een goed idee dat jullie overgebleven mb's willen doneren..

Maar zou het een idee zijn dat klanten zelf mogen beslissen wáár de donatie heengaat? Leger des Heils is natuurlijk niet de enige..

Wanneer er mensen aan de deur komen met een collectebus, bepaal je toch ook zelf waaraan je wèl en níet doneert?

Ik doneer maandelijks aan enkele organisaties en wil met alle plezier mb's aan deze organisaties doneren.. Leger des Heils zit daar niet bij..

Gaan jullie in de nabije toekomst deze donatiekeuzevrijheid mogelijk maken?


davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
1.5gb terug op 8gb doneren is niets natuurlijk, de dubbel getelde 8gb verdwijnen zonder dat ze bij het doel terecht komen? De helft van de loten zijn virtueel foetsie?
Op de actiepagina staat in de faq: Alle donaties worden op het verbruiksoverzicht in de My Vodafone App en op de volgende factuur zichtbaar gemaakt. Ik ben benieuwd of ik straks 8 of 16 gedoneerde gigabites terug kan vinden...
Serkan Gaat het rechtzetten ( ook van buiten bundel kosten ) automatisch, alleen op aanvraag, of moeten we het gewoon doen met de voorwaarden van deze actie?
Artikel 7 Aansprakelijkheid
7.1. Vodafone, de door haar ingeschakelde hulppersonen en/of derden zijn niet aansprakelijk voor enige schade, direct en/of indirect, die voortvloeit uit of op enige andere wijze verband houdt met de Actie.
7.2. Meer specifiek zijn Vodafone, de door haar ingeschakelde hulppersonen en/of derden niet aansprakelijk voor enige schade, direct en/of indirect, veroorzaakt door of op enige andere wijze verband houdende met het wijzigen, onderbreken of beëindigen van de Actie.
7.3. Vodafone, de door haar ingeschakelde hulppersonen en/of derden, zijn ook niet aansprakelijk voor enige aanvullende uitgaven die de Deelnemer, de Winnaar of derden eventueel dient te maken in verband met de Deelname aan de Actie.
7.4. Druk-, spel-, zet- of vergelijkbare fouten kunnen niet worden tegengeworpen en betekenen op geen enkele wijze een verplichting voor Vodafone.
7.5. Vodafone is niet verantwoordelijk, dan wel aansprakelijk voor gebreken in de Prijs. Vodafone verleent geen garanties op de gewonnen Prijs.
7.6. Vodafone is niet aansprakelijk voor netwerk-, hardware- of softwareproblemen, stroomstoringen of een storing van welke aard van ook, die vertraging of verlies van de registratie van de Deelnemer of andere gegevens tot gevolg hebben.
7.7. Vodafone is niet aansprakelijk voor Prijzen die niet kunnen worden bezorgd of die tijdens verzending of na levering zoekraken. Daarnaast is Vodafone niet aansprakelijk voor gebeurtenissen van welke aard dan ook die een beperkte of vertraagde inzending tot gevolg hebben.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Bedankt voor dit signaal. Ik ga dit even nader laten onderzoeken. Zodra ik meer weet horen jullie van me.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Nieuwe update:

Dubbel data?
Er is op dit moment inderdaad een probleem met de juiste weergave van het tegoed en verbruik waardoor het lijkt alsof er dubbel data wordt afgeschreven na het doneren van je MB's. Dit heeft echter géén invloed op het daadwerkelijke tegoed en verbruik. Er worden dus géén extra kosten in rekening gebracht. We doen ons best om het probleem met de weergave z.s.m. op te lossen.

Onbeperkt data:
Klanten die onbeperkt internet hebben mogen tot aan hun reguliere internetbundel doneren. Dus niet onbeperkt!
Voorbeeld: Indien je een Red abonnement hebt met 10 GB internet, mag je tot 10 GB doneren. Donaties daarboven worden in rekening gebracht.

Alle donaties worden op het verbruiksoverzicht in de My Vodafone App en op de volgende factuur zichtbaar gemaakt. Een donatie is een reguliere data sessie, zo’n sessie zal niet anders weggegeven worden als het kijken van een filmpje op Youtube, laden van een FB pagina of wat voor data sessie dan ook. Indien je kosten buiten de bundel maakt door de donaties, verschijnen deze wel op de factuur met een aanduiding van donaties.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hoi Vodafone,

Ik vind het een goed idee dat jullie overgebleven mb's willen doneren..

Maar zou het een idee zijn dat klanten zelf mogen beslissen wáár de donatie heengaat? Leger des Heils is natuurlijk niet de enige..

Wanneer er mensen aan de deur komen met een collectebus, bepaal je toch ook zelf waaraan je wèl en níet doneert?

Ik doneer maandelijks aan enkele organisaties en wil met alle plezier mb's aan deze organisaties doneren.. Leger des Heils zit daar niet bij..

Gaan jullie in de nabije toekomst deze donatiekeuzevrijheid mogelijk maken?


Momenteel is er mede door technische redenen gekozen voor een samenwerking met 1 goed doel; het Leger des Heils. Als het project een succes is, zal op termijn gekeken worden of hier extra goede doelen aan toegevoegd kunnen worden.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dit antwoord bevreemd me, het leek niet alleen of er dubbele data werd afgeschreven, er werd daadwerkelijk dubbele data afgeschreven. M'n bundel ging namelijk een keer zo snel leeg dan ik doneerde. Er is zo'n 8gb in lucht opgegaan. Daarna zijn er wel extra kosten in rekening gebracht, ondanks dat ik de beperkt internet blox actief had staan. Maar goed, ik wacht rustig af totdat ik de rekening/specificatie onder ogen krijg, eind deze maand, dan zal ik je reactie weerleggen of bevestigen.
Vooralsnog komt het best rommelig op me over allemaal, ik doneer niets meer totdat ik zeker weet dat de boel gefixt is.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ChrisNL, het weergegeven verbruik heeft geen invloed op je tegoed en er worden geen (extra) kosten in rekening gebracht. We zijn bezig met een definitieve oplossing zodat dit niet meer zal voorkomen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Serkan
Waarom is er nadat werd weergegeven dat door al mijn data heen was, weergegeven dat ik €4 buitenbundelkosten aan data heb gemaakt? Hoe kunnen er buitenbundelkosten aan data zijn gemaakt terwijl ik de beperkt internet blox actief had?
Als het weergegeven verbruik geen invloed heeft en ik dus nog wel 8gb tegoed had, zouden er sowieso toch geen buitenbundelkosten gemaakt moeten worden? Ik heb naast de zogenaamd foutieve weergave ook de 80% en 100% sms, was het versturen daarvan ook een foutief?
Ik geloof dat we in een cirkeltje zitten te praten, ik kijk uit naar de gespecificeerde rekening, ben benieuwd of die ook foutief wordt weergegeven en er een foutieve afschrijving wordt gedaan door Vodafone.


Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
ChrisNL,

Dat heeft ermee te maken dat de weergegeven kosten/verbruik niet definitief zijn, totdat de factuur wordt opgemaakt. Onder de streep heeft dit dus geen invloed gehad op je verbruik of je kosten. Mocht je naar aanleiding van je factuur toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic