klaeser

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Local Break Out (LBO)

Beste Vodafone,

Ik woon in België en heb een Belgisch GSM nummer. Ik kom zeer regelmatig in Nederland en dataroaming maakt +/- 80% van mijn rekening uit. Graag zou ik daarom de optie LBO activeren die sinds 1 juli aangeboden zou moeten worden volgens de Europese regels. Deze optie maakt het mogelijk om lokaal een databundel te kopen op een buitenlands nummer.

Ik vind hier echter niets van terug op jullie site.
4 Reacties 4
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Volgens mij zijn providers niet verplicht iets aan te bieden. Vodafone is dus niet verplicht dit aan te bieden aan Belgische klanten.

Echter als een Belgische provider het wil aanbieden in België, dan is Vodafone NL verplicht om mee te werken aan Nederlandse klanten die er gebruik van willen maken als ze in België roamen. Facturatie verloopt dan via de Belgische provider, en de klant dient een ander APN in te stellen (dat van de Belgische provider). Nadeel is dat je dan wel aan één provider gebonden bent en niet kunt wisselen van netwerken op plekken waar de dekking minder goed is.

Ik ken nog helemaal niemand die deze diensten aanbiedt. Ben erg benieuwd hoe dit zal verlopen.

Gelukkig zijn de roamingkosten nu flink verlaagd naar 0,20 euro per MB excl BTW.

Hoe dan ook is het wachten totdat Vodafone eventueel een dienst hiervoor aanbiedt aan buitenlandse klanten. Als dat zo is dan zal jouw provider ervoor moeten zorgen dat dit probleemloos werkt. Vodafone stuurt dan een factuur of rekent op een andere manier af.
wilcov69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Ik heb een abonnement met daarin geactiveerd dat ik in de US voor vast bedrag 8 mb data per dag kan verbruiken. Alleen, hoe activeer ik dit als de enige aanbieder T-mobiel is?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Welkom op het forum! Ik zie dat er nog niemand op je bericht gereageerd heeft. Het werkt als volgt: je koopt bij een andere aanbieder een bundel voor bellen, sms'en of internet in het buitenland. Deze bundel activeer je dan in My Vodafone. De kosten voor deze bundel betaal je bij de andere aanbieder.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic