Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
daand93 schreef:
Ik vraag me alleen wel af. Al zou het 4 weken duren voor ik mijn iphone 5s binnen zou hebben. Komen jullie dan met een compensatie voor de maand dat ik voor een abbenement betaal, waar ik totaal niks aan heb met het toestel dat ik nu gebruik. Graag meer informatie hierover..
Ik heb nu ook verlengd met een abonnement dat in mijn ogen veel minder waar voor m'n geld is dan m'n oude abonnement. Die iPhone was ook de enige reden dat ik van mijn oude abonnement af ben gestapt, maar als het inderdaad nog tot een maand kan duren voordat ie binnen is ...
KeaveXL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ook om donderdagnacht direct een bestelling geplaatst van de iPhone 5s 64gb Space Grey. De volgende ochtend om 8:00 een orderbevestiging gehad.
 
Ik ben een nieuwe klant en overgestapt van T-Mobile. Ik vraag mij af wanneer ik het toestel mag ontvangen. Met name omdat ik vorige week ook een email heb gehad met de tekst 'Uw bestelling kan worden geleverd'. De helpdesk zegt dat ik moet wachten tot mijn T-Mobile contract is afgelopen, dat is hij reeds een jaar geleden, dus zit met een opzegtermijn van een maand. Ik snap dit niet helemaal, als je in de winkel een contract afsluit met nummerbehoud krijg je het toestel direct mee. Het bedrag van het toestel is ook direct van mijn rekening afgeschreven. Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven? Kan hij nou wel of niet geleverd worden zoals in de email stond? En moet ik anders echt een maand wachten op het toestel waar ik al voor betaald heb?
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zou het ook mogelijk zijn om de order te wijzigen in een Space Gray i.p.v. een Gold in de hoop dat ik een paar weken eerder een toestel krijg? Of zal je dan weer achteraan geplaatst worden..
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Fucitol schreef:
Zou het ook mogelijk zijn om de order te wijzigen in een Space Gray i.p.v. een Gold in de hoop dat ik een paar weken eerder een toestel krijg? Of zal je dan weer achteraan geplaatst worden..
Dan sta je weer gewoon achteraan.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@fucitol je zult je bestaande order dan moeten annuleren (5werkdagen tijd) en daarna opnieuw bestellen en sta je idd weer achteraan
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Was ik al bang voor.. Net even gebeld met VF en aangezien mijn abo elders in 2 weken afloopt wordt deze eerst met een maand verlengd zodat er daarna nog een maand opzegtermijn extra overheen komt!
 
Dus ik heb nu al betaald voor een toestel die ik pas (op z'n vroegst) 13 december kan ontvangen.. Argh!
 
Denk dus maar annuleren en elders halen + sim only..
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bij KPN hanteren ze een levertijd van 2-4 dagen voor een iPhone 5S 32GB. Hoe kan het inhemelsnaam dan zo zijn dat Vodafone er 3 weken over doet? 
 
Zoals ik in eerdere posts heb aangegeven, ik wacht tot donderdag. Als ik de iPhone dan niet binnen heb of zicht hebt op een eerdere levering dan annuleer ik m'n bestelling. Vervolgens stap ik over op KPN. Want, hoewel ik hartstikke blij ben met Vodafone. Het is uitermate verwerpelijk dat als je vroeg verlengd je op geen enkele wijze sneller je nieuwe iPhone hebt! 
Huijnink

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Bas dank voor deze uitzoek klus maar ik denk dat ik maar annuleer en in Dld een Iphone koop
JTempel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn ervaring tot zover: 
 
24e op 25e
Om 12:00 gebeld toen de lijnen opengingen. 
Om 01:00, na een volledig uur in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken.
Om 01:01 direct teruggebeld en kreeg direct iemand aan de lijn, om 01:11 was de bestelling afgerond. 
 
25e
Om 09:41 een orderbevestiging van Vodafone, inclusief referentie, klantnummer en bedragen etc. 
Om 10:16 een bevestiging van de wijziging van mijn abonnement. 
 
28e
Om 16:04 een 'Fijn dat je bij Vodafone blijft' e-mail. "Is-ie niet geweldig? Je nieuwe smartphone?".
 
 
Ik ga er vanuit dat mocht ik 4 weken moeten wachten op mijn telefoon, waarvoor ik vanaf de 25e al betaal, hier wel een soort van compensatie voor geregeld wordt. 
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo nieuwe reageerders, mochten jullie willen, er is een protest pagina op FB. Gewoon zoeken op Vodafone 5Signaal.
 
Thanks
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Vodafone geef ik tot vrijdag om mijn iphone te leveren. Zo niet dan zijn ze weer een abonnee kwijt.
En zal dit uiteraard flink geventileerd worden via social media. Dit soort misleiding hoeven wij niet te accepteren als klant. Met een publieke excuses kan veel worden goed gemaakt maar deze manier van werken/communiceren creëert alleen maar ergernis
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Inmiddels word ik ook gebeld door winkels van Vodafone dat ze een iPhone voor me klaar hebben liggen, maar omdat het 5 werkdagen duurt om de online bestelling bij Vodafone te annuleren vervallen al die reserveringen. Geweldig.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Hoe langer ik erover nadenk hoe kwader ik eigenlijk word. Als consument/klant (die toch eigenlijk koning zou moeten zijn want zonder klant geen bedrijf) word je dus bedonderd waar je bij staat en het enige wat we kunnen doen is het slikken en wachten?
Hoe ga ik diegene aan wie ik mijn oude telefoon heb beloofd uitleggen dat die maar even fijn 4 weken moet gaan wachten (met het risico dat er in die tussentijd iets mee gebeurt)? In mijn optiek had Vodafone al een redelijke inschatting kunnen maken van het aantal geinteresseerden door alle mailadressen die ze hebben binnengeharkt, dus zou het aantal bestellingen geen verrassing moeten zijn.
Zet er anders bij dat het 3-4 weken kan duren eer je levert. Kan je klant tijdig bepalen of hij of zij daar wel zin in heeft. Dit is gewoonweg belachelijk.
Op de KPN site zag ik overigens ook een levertijd van 2 - 3 weken voorbij komen (idem als de applestore online)...
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@franklin. Niet te geloven! Waarom doen ze in godsnaam geen moeite om een ontevreden klant een tevreden klant te maken?

@vodafone. Geef hem in godsnaam gewoon die iphone! Doe niet zo moeilijk met dat administratieve geneuzel!
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Wessyvb schreef:
@franklin. Niet te geloven! Waarom doen ze in godsnaam geen moeite om een ontevreden klant een tevreden klant te maken?

@vodafone. Geef hem in godsnaam gewoon die iphone! Doe niet zo moeilijk met dat administratieve geneuzel!
Nee, dat gaat Vodafone natuurlijk niet doen want dat zou handig zijn voor de klant ... Maar goed, ik snap op zich wel dat ze die verkoopkanalen gescheiden willen houden hoor. Maar dat een annulering 5 werkdagen duurt is natuurlijk kolder. Een verlenging (waarbij je dus een nieuwe financiële verplichting aangaat) kan wel à la minute door een volledig automatisch systeem gedaan worden?
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
franklin schreef:
Wessyvb schreef:
@franklin. Niet te geloven! Waarom doen ze in godsnaam geen moeite om een ontevreden klant een tevreden klant te maken?

@vodafone. Geef hem in godsnaam gewoon die iphone! Doe niet zo moeilijk met dat administratieve geneuzel!
Nee, dat gaat Vodafone natuurlijk niet doen want dat zou handig zijn voor de klant ... Maar goed, ik snap op zich wel dat ze die verkoopkanalen gescheiden willen houden hoor. Maar dat een annulering 5 werkdagen duurt is natuurlijk kolder. Een verlenging (waarbij je dus een nieuwe financiële verplichting aangaat) kan wel à la minute door een volledig automatisch systeem gedaan worden?
Dat zou je denken. Er zijn toch een paar processen die gedaan moeten worden. Zit altijd wel wat administratie verwerkingstijd.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ze willen je op die manier gewoon ontmoedigen om op te zeggen.. En het erge is nog dat veel mensen om die reden ook echt niet opzeggen en dat Vodafone er in dit geval dus mee wegkomt. We zijn er met z'n allen helaas ingetrapt. En Vodafone zit met mijn benen op het bureau te lachen hoeven nieuwe en misschien nog erger oude/trouwe klanten ze weer in het ooitje hebben genomen met deze campagne. Schandalig
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hoeven=hoeveel
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
janduivestein schreef:
franklin schreef:
Wessyvb schreef:
@franklin. Niet te geloven! Waarom doen ze in godsnaam geen moeite om een ontevreden klant een tevreden klant te maken?

@vodafone. Geef hem in godsnaam gewoon die iphone! Doe niet zo moeilijk met dat administratieve geneuzel!
Nee, dat gaat Vodafone natuurlijk niet doen want dat zou handig zijn voor de klant ... Maar goed, ik snap op zich wel dat ze die verkoopkanalen gescheiden willen houden hoor. Maar dat een annulering 5 werkdagen duurt is natuurlijk kolder. Een verlenging (waarbij je dus een nieuwe financiële verplichting aangaat) kan wel à la minute door een volledig automatisch systeem gedaan worden?
Dat zou je denken. Er zijn toch een paar processen die gedaan moeten worden. Zit altijd wel wat administratie verwerkingstijd.
Het is mij persoonlijk onduidelijk wat voor significante administratieve werktijd een annulering oplevert die een abonnementsverlenging (met financiële verplichting) niet oplevert. Maar aangezien ik geen inzicht heb in de processen kan ik ook niet meer zeggen dan dat.
 
Maar goed, al met al is dat niet waar dit topic over gaat (al had het me in deze kwestie wel aanzienlijk geholpen als dit makkelijker zou zijn).
 
Sterker nog, ik vernam van iemand dat ie (vorig jaar) ondanks zijn online bestelling bij T-Mobile in de winkel gewoon een iPhone meekreeg waarna het winkelpersoneel alles netjes afhandelde met de online bestelling. Dát is nog eens service. 🙂
FlighTom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou.. net in de winkel in Enschede geweest om te vragen hoe het zit met mijn gisteren bestelde 64GB grijze iPhone. 'Eerst worden alle online bestellingen afgerond' zegt die verkoper doodleuk'. Ik hoop niet dat dit klopt, gezien de gedane moeite om tijdens de ergste storm sinds mijn geboorte de winkel te bereiken.
 
Het lijkt me toch dat er 1 voorraad pot is waarvan diegene die het eerst komt het eerst maalt?.. En het niet boeit of je product naar je huis toe of naar de winkel toe verzonden wordt...
 
Zijn er meer mensen die hun orderstatus ook niet kunnen openen op de daarvoor bestemde pagina?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic