Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
daen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met hetzelfde probleem. Iphone 5s Silver besteld (verlenging) op 15-11-2013. Mail gekregen dat deze in behandeling is. 2 Weken geleden gebeld met de klantenservice en keer de melding dat mijn telefoon misschien de week erop geleverd ging worden. Ik in spanning mijn mail in de gaten houden en hopen op een bevesting... afgelopen week weer gebeld, telefoon komt volgende week... gisteren weer gebeld, telefoon komt deze week. Ik begin er inmiddels een hard hoofd in te krijgen..



Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@coeris1981 Neem contact op met de Status Order afdeling als je meer wil informatie over je bestelling wil krijgen. Kijk voor de contactinformatie op https://www.vodafone.nl/support/algemeen/je-bestelling.shtml.

@daen De verwachte levertijd van onze Status Order afdeling is altijd indicatief. Ik begrijp dat je een meer exacte benadering verwacht, dat willen wij uiteraard ook. Echter is het op voorhand niet altijd exact te bepalen wanneer we een nieuwe levering ontvangen. Ook wij zijn hierbij afhankelijk van de fabrikant.
coeris1981

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja ik denk dat de leveringen wel bekend zijn maar niet de verdeling ervan 😉
Zodoende kan er geen uitspraak worden gedaan...


daen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marc- Waarom zijn hier dan wel reacties te lezen dat mensen hun telefoon al eerder hebben ontvangen? Telefonisch krijg ik elke keer de opmerking dat ik moet wachten op een mail van PostNL. Ik neem toch aan dat Vodafone de opdracht geeft aan PostNL om de pakketten te komen ophalen en te verzenden?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@dean: niet iedere order gaat precies hetzelfde. Dat is ook hier in het topic al meerdere keren aangegeven. Wij kunnen niet zien waarom jouw order langer duurt dan iemand die later besteld heeft dan jij. Zodra je een mail van PostNL krijgt ligt het dus bij de post en weet je zeker dat het toestel er binnen een paar dagen is. Vandaar dat mijn collega's aangeven dat je op die mail moet wachten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Waarom staat er op de Vodafone F&F pagina dat de Iphone 5s 16GB Gold op voorraad is en als ik bel dan krijg ik te horen dat het 2 weken duurt? Ik heb nu besteld omdat ik dacht dat die op voorraad zou zijn, maar dus niet.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @benrv,

De voorraad op onze website is indicatief. Over het algemeen is deze variant wel goed op voorraad.
daen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Arina Dat snap ik niet zo goed. Ik neem dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen orders. Een order is een order.
PS. check de eerst pagina van dit topic, Hoe worden bestellingen geleverd?
We leveren op volgorde van bestelling.

Graag uitleg.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat klopt ook gewoon. Maar bepaalde factoren zoals nummerbehoud, credit check, ontbrekende gegevens, bankrekeningnummer niet goed, kunnen er allemaal voor zorgen dat de uitlevering vertraging oploopt.

De bestellingen worden in volgorde van binnenkomst afgehandeld en bovenstaande factoren kunnen dan zorgen dat de een hem eerder krijgt dan de ander, omdat die bestelling eerder afgehandeld kan worden. In de meeste gevallen zijn de toestellen wel al aan de order gekoppeld en zodra de order dus afgehandeld is, gaat het toestel direct de deur uit.

Hopelijk geeft dat iets meer inzicht in hoe het werkt.

Kijk anders ook even de 2 filmpjes die in het volgende topic staan. Die verschaffen meer inzicht in hoe een bestelling verloopt: Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden en nu?

Peterd0705

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn 5S ligt op dit moment bij het postkantoor en kan ik straks ophalen. Dat is dus heel snel gegaan als ik alle andere ervaringen hierboven lees. Ik heb vrijdagavond verlengd via internet en maandag kreeg ik de mail binnen van VF dat de telefoon verstuurd was. Gisteren stond de postbode dus voor de deur, maar ik was helaas niet thuis. Dus vandaag ophalen bij het postkantoor. Het gaat om een 5S 64gb Silver. Ik vraag me wel af of er ook een nano-simkaart bij zit. In de mail met bevestiging van verzending, stond deze op 0. Wat nou als die kaart er niet bij zit?
coeris1981

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb een mail van vodafone gehad dat mijn toestel is verstuurd. Hoor ik nu geen track en trace te krijgen?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Coeris, goed om te horen dat je toestel is verstuurd! Indien je nog geen track en trace nummer hebt kun je deze verkrijgen via onze klantenservice. Alvast veel plezier met je iPhone!
jeroenlwd

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zeer irritant dat vodafone geen duidelijke indicatie kan geven over de levertijd, heb op 5 december mijn abbo verlengt in de winkel met een iphone 5s 16gb space grey. Het kan dus vandaag binnenkomen of over 2 maanden.

iemand anders ervaring met bestellen in de winkel? Hoelang heeft het geduurt? Of hoelang duurt het nu inmiddels?


gr jeroen
Damianchedi

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wanneer krijgt vodafone weer een nieuwe levering binnen?

TomB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vanaf 25 oktober 2013 ben ik bezig een iphone te bestellen, 3 klantnummers verder, ben ik nog steeds geen eigenaar van de Iphone 5S!! Snel de Iphone 5s bestellen lukt wel bij vodafone, maar snel ontvangen is een heel ander verhaal....
Orders lopen vast en worden geannuleerd door Vodafone en door vodafone worden zelf nieuwe orders aangemaakt zonder medeweten van de klant.
Dienstverlening/service ontbreek bij vodafone.
Na tientallen telefoontjes weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben...

Graag zou ik antwoord op de volgende vragen willen hebben:

1) reden annuleren bestelling 11/11/2013: 371605XXX een vastloper??
2) klopt het dat mijn gereserveerde telefoon van bestelling 11/11/2013: 371605XXX nu gereserveerd staat bij 6/12/2013: 371936XXX.
3) Hoe lang duurt het nog voordat de iphone bij mij wordt geleverd
4) Indien 2 niet geval kan mijn order dan wel met spoed worden behandeld? aangezien jullie keer op keer fouten maken

Graag reactie Vodafone





jeroenlwd

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Damianchedi

gisteren bij devodafone winkel in leeuwarden geweest, ze zijn niet duidelijk over de leveringen, wacht nu 8 dagen en het kan nog wel 1,5 weken duren.

geen duidelijke info kunnen ze verstrekken
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@TomB

Ik heb je bericht verplaatst omdat in dit topic alle informatie over de leveringen van de 5s te vinden is. Het is dus niet nodig om hiervoor een apart topic aan te maken.

Als ik jouw verhaal zo lees ga ik ervan uit dat het om een nieuw abonnement met nummerbehoud gaat. De levering van je toestel kan dan pas starten op het moment dat nummerbehoud wordt goedgekeurd. Via het forum hebben wij geen toegang tot jouw gegevens dus we moeten het doen met de informatie die jij ons geeft. Als je toch wilt weten hoe het precies met je nummerbehoud en je bestelling zit dan kun je het beste even bellen, Twitteren of Facebooken met mijn collega's zodat zij je gegevens er even bij kunnen pakken. Hopelijk kunnen zij dan wel antwoord geven op je vragen.
Damianchedi

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb 5 december besteld. Wacht nu 6 WERKdagen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
@Marc-
Maar dan klopt deze indicatie toch niet? Als nu na 5 werkdagen nogsteeds de Iphone 5S 'op voorraad' is en na gebeld te hebben met de klantenservice van f&f blijkt dat het 1 tot 2 weken kan duren voordat het toestel er is.
Het lijkt er in ieder geval op dat 'op voorraad' gewoon eigelijk niet 'op voorraad' is.

Waarop wordt dan deze indicatie op gebaseerd?
jeroenlwd

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn levering van de iphone 5s is alweer verlengt met minstens een halve week, mooi klaar mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic