Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
RoethyS schreef:
Ik heb vandaag een mail gekregen voor het maken van een afspraak voor levering.
Dus als het goed is komt m'n telefoontje morgen al..
Heb op 31 oktober besteld dus eigenlijk komt hij zelfs sneller dan verwacht. :S

't Is een iPhone 5S Silver 16GB, online besteld met een nieuw abonnement.
Gefeliciteerd, snel hoor. Hopelijk hebben alle anderen die een 5s silver hebben besteld voor 31-10 deze ook al binnen 🙂

@Vodafone overigens vreemd; eind vorige week zijn er wat 5s'en 16GB space grey verstuurd, daarna ben ik er geen enkele meer tegengekomen...ik had begrepen dat jullie regelmatig nieuwe binnenkregen en verzonden?
Gwen

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RoethyS Super voor je zeg.
Wel balen voor mij, ik heb de 26ste een iphone 5s Silver 16 GB besteld en nog niks gehoord.

Heb je ook nummerbehoud aangevraagd?
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat tot nu toe wel duidelijk is, is dat nieuwe klanten voor gaan. Wij (sukkels) hebben net bijgetekend dus wij blijven toch wel zitten.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nou @sjaakaq ik ben een nieuwe klant, en ik heb zo hetzelfde probleem als jou.
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@IbrahimA ja...nieuwe klanten krijgen hun toestel wel sneller. Maar het duurt nog steeds heel lang 😉
PT1976

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook nog geen enkele reactie van VF gehad na de bevestiging op 25-10....erg slecht! Reden van overstap van t-mobile naar VF was omdat t-mobile er een chaos van maakte maar tot nu toe is VF niet veel beter..,,

Nieuwe klant met nummerbehoud, iPhone 16GB Gold, ordernr. 95714...
RoethyS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Gwen
Nee, geen nummerbehoud..
Sorry dat ik voorsteek. :$
Timon1996

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@RoethyS @Gwen ik heb de iPhone 5s 16gb silver 25-10 besteld met een nieuwe abonnement. Weliswaar met nummerbehoud, maar ik zou dan toch nog steeds voorrang moeten krijgen? U besteld 6 dagen later en hij is al binnen!

@Vodafone wat zijn dit voor achterlijke manieren van leveren?

@RoethyS jij natuurlijk wel veel plezier met je iPhone;)
Kubus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan schreef:
Goedemorgen allemaal,

Zie hieronder een update van de verwachtte levertijden van de iPhone 5s.

Deze indicatie heeft betrekking op bestellingen die t/m gisteren zijn gedaan via onze website of telefonische verkoopafdeling. Dit betreft een geschatte levertermijn.


Model:Geschatte levertermijn:
Apple Iphone 5S 16GB BLK
1-2 week
Apple Iphone 5S 16GB GOLD
3-5 weeks
Apple Iphone 5S 16GB SLV
1-2 week
Apple Iphone 5S 32GB BLK
1-2 week
Apple Iphone 5S 32GB GOLD
1-2 week
Apple Iphone 5S 32GB SLV
1-2 week
Apple Iphone 5S 64GB BLK
1-2 week
Apple Iphone 5S 64GB GOLD
1 week
Apple Iphone 5S 64GB SLV
1 week

p.s. Dat de melding 'langere levertijd' af en toe verdwijnt van de website komt door een technisch probleem. Dit is bekend en wordt als het goed is vandaag/morgen verholpen. Dank voor het signaal in ieder geval.
Ik verwacht graag een update betreffend de zwarte iphone 5S 16GB. Dit naar aanleiding van mensen die een week(!) later als mij een zilveren 5S 16GB besteld hebben en hem nu al binnen hebben, terwijl daar dezelfde levertijd voor staat als de zwarte 5S 16GB.

Zit er uberhaubt wel enige logica in de volgorde van afleveren? Ik betwijfel het ondertussen ten zeerste.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Serkan schreef:
@sjaakaq In principe geldt dit ook voor bestellingen die op de launchday zijn gedaan. Echter zoals je wellicht al hebt gemerkt in het topic, zijn er bestelling (gedaan op launchday) die eerder dan onze geschatte levertermijn zijn/worden geleverd. Dit is logisch natuurlijk omdat er op volgorde van bestelling wordt geleverd.

Maar ik zou toch onze schatting aanhouden. Als je je toestel toch eerder krijgt is dit mooi meegenomen.
Tip: ik zou toch niet al te duidelijk communiceren dat er zogenaamd op volgorde van bestelling wordt geleverd. Dat is in meerdere gevallen namelijk onwaar gebleken.

Vodafone wil zichzelf graag indekken blijkt uit allerlei zaken, dus dan zou ik het op dat gebied ook maar doen. Iedereen die een 5s heeft besteld communiceert namelijk met andere mensen die een 5s hebben besteld.

Ik heb mijn iPhone inmiddels bijna een week, maar ik vind de communicatie en de manier waarop zaken worden afgehandeld (namelijk niet) nog steeds teleurstellend. En het gebrek aan erkenning daarvan vanuit Vodafone is nóg teleurstellender.
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mijne is binnen, en die van jou? @Wessyvb
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Net weer naar mijn orderstatus gekeken. Blijkt dat die vandaag is bewerkt om 09:01:18. van "bestelling wordt verwerkt" naar "bestelling wordt verwerkt".

Wat moet ik hier nou van denken?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Coco123 ja hier ook.
Dinsdag stond hij voor de deur.
Aaifoon

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
26 oktober mijn abonnement verlengd en een iPhone 5s 64GB zwart besteld. Verwachte leveringstijd 5 tot 10 werkdagen. ordernummer 95837xxx
Vandaag met VF gebeld en men kan nog niet zeggen wanneer de iPhone wordt geleverd.
Ik begrijp dat het probleem ligt bij Apple en hun ondoorzichtige toeleveringsbeleid. Maar ik verwacht van Vodafone wel een betere informatievoorziening en dat ze hun klanten beter op de hoogte houden.
robb1608

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net gebeld naar de vodafone friends and family helpdesk. Eerlijk is eerlijk, beste service van VF in 2 weken tijd.

Ik kan, zoals heel veel denk ik, mijn order status online niet bekijken. Even gebeld naar de helpdesk en aan de andere kant konden ze mij vertellen dat ze vandaag toestellen hebben binnen gekregen, het gaat bij mij om de iphone 5S space gray.
Vandaag wordt het nummerbehoud aangevraagd, en dan uiterlijk zaterdag of maandag krijg ik het toestel binnen!

Wat die richtlijnen betreft, ik heb mijn telefoon 1.5 week geleden op de maandag bestel, dus in dit geval klopt het met de verwachte levertijd, mits me toestel binnen komt zaterdag of maandag.

Na 4x gebeld te hebben met de helpdesk eindelijk wat wijzer geworden.

PT1976

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net de mail van Dynalogic gehad en een leverafspraak gemaakt voor zaterdagochtend. Meer info over mijn bestelling een paar postings hierboven
peterjanlangen

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hehe dan eindelijke goed nieuws gekregen.
telefoon 5s 16gb space grey besteld op launchday rond uur of 13:00
net contact gehad met vodafone er is vandaag een nieuwe levering gekomen en ik zit erbij, hij word vandaag verzonden morgen of zaterdag binnen.:) eindelijk eindelijk
Aaifoon

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gefeliciteerd Robb 1608!
Welke type iPhone 5S Space Gray heb jij besteld? De 16, 32 of 64Gb?
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@peterjanlangen

Na het bericht van jou heb ik ook maar even gebeld, tevens ook met goed nieuws (eindelijk). Ze hebben inderdaad vanochtend een nieuwe lading gehad, en ook ik zit erbij. Voor de zekerheid vroeg ik het twee keer en ze kon me echt vertellen dat het toestel aan me bestelling was gekoppeld. Nu was de nummerportering in werking gezet. Maargoed weinig kans dat ik 'm nog deze week krijg.
robb1608

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de iphone 5S 16GB space gray besteld,

Ik heb nog 4 x nagevraagd of er een levering was binnengekomen met de space gray uitvoering, en daar konden ze ja op zeggen.

Dus als ik de reacties zo zie krijgen de mensen die de space gray hebben besteld heb binnenkort wel binnen.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic