Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
willem1989

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nogal vreemd, ik belde een half uur geleden maar weer eens met de klantenservice en daar vertellen ze me doodleuk dat de levertijd nu weer 3-6 weken bedraagt.. Ik heb op 26 oktober mijn abonnement telefonisch verlengd met een zwarte iphone 5s 16 gb (orderreferentie 95778XXX). Volgens het bericht van Serkan zou het nu dus 1-2 weken zijn? Ik weet niet meer wat ik moet geloven, belachelijke manier van communicatie dit.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is het normaal dat je geen zin meer hebt om de klantenservice te bellen?
martveldhuus

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan

Ik heb mijn telefoon vorige week maandag besteld. Geld deze info vanaf vandaag of vanaf mijn besteldag?
Loenen

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik ben ook nog wachtende helaas.... ik vind het vooral raar dat je wel al je nieuwe abonnement moet gaan betalen terwijl je je nieuwe telefoon dus pas weken later krijgt. Is daar niet een soort van vergoeding voor bedacht?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@martveldhuus
Zie:
Serkan schreef:

Deze indicatie heeft betrekking op bestellingen die t/m gisteren zijn gedaan via onze website of telefonische verkoopafdeling. Dit betreft een geschatte levertermijn.


Gerrit82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Week geleden bestelling gedaan. Bevestiging gekregen, alleen is de order niet online na te kijken in de online orderstatus. Krijg al een week dat er een technische fout is opgetreden.

Dat het even zou duren ging ik al vanuit, maar zou toch prettig zijn dat je in ieder geval je status kan bekijken. Verwachte de telefoon met een week of twee, maar je weet het maar nooit.

Blijf het trouwens wel vreemd vinden dat het contract omzetten wel per direct plaats kan vinden, maar klanten fatsoenlijk op de hoogte houden niet. Het zou het bedrijf sieren daar een tegemoedkoming voor te bedenken. Maar vrees dat ze dat te klantvriendelijk vinden
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Gerrit82

Om je orderstatus te bekijken heeft weinig nut ookal kon je inloggen. Het blijft alleen op "Bestelling wordt verwerkt" staan.

Nog iemand z'n iPhone gehad of die 'm deze week nog binnen krijgt?
En nog verder nieuws?
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klopt het trouwens dat de 'Online chat' het niet doet? Is mij althans nog nooit gelukt..

Toch vreemd dat ik afgelopen week te horen heb gekregen dat hij voor of op woensdag (is morgen..) bezorgd zou worden maar mijn orderstatus nog ongewijzigd is sinds bestelling, acht de kans zeer klein dat hij ook daadwerkelijk komt morgen.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Fucitol

De online chat werkt alleen voor mensen die al klant zijn, dat werd mij verteld.
En de orderstatus die verandert bij niemand volgens mij. Bij mensen die hun iPhone al hebben bleef de status nog steeds op hetzelfde.

@Vodafone

Wat is service bij jullie als niemand bij de klantenservice mij kan helpen.
Voorbeeld: U doet boodschappen en vraagt aan een medewerker waar een artikel staat. En u krijgt als antwoord "Sorry meneer/mevrouw, we kunnen u niet helpen".

Dat kan je toch, lijkt me, geen service noemen? En zo gaat dat nou bij jullie ook! Ik heb gewoon geen zin meer om met de klantenservice te bellen omdat er toch niet word geluisterd naar me, behalve dat ik weer aan te horen krijg dat de iPhone's niet op voorraad zijn.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Ibrahim,

Jammer dat je dit gevoel hebt gekregen. Het liefst hadden wij ook iedereen gelijk voorzien van een iPhone, maar zoals je merkt is de vraag groter dan de voorraad. Dit houdt in dat sommige bestellingen langer op zich laten wachten dan je had verwacht. Onze excuses hiervoor. We doen in ieder geval ons best iedereen zo goed mogelijk te helpen en ik ga ervan uit dat onze collega's van de telefonische klantenservice dit ook doen.

We kunnen je geen specifieke indicatie geven wanneer jouw toestel wordt bezorgd. Wel kunnen we updates geven over de actuele voorraad, oftewel een geschatte levertijd. Deze heb ik zojuist met jullie gedeeld in mijn vorige post.
TomS88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik volg dit topic ook al een tijdje.

Op 25-10 rond 15:00 mijn iPhone 16GB Gold besteld. Ik ben een nieuwe klant en overgestapt van T-Mobile. Uiteraard op een bevestigingsmail na nog niets ontvangen.

Wat mij het meest stoort is het feit dat niemand bij Vodafone ook maar enig idee heeft van de stand van zaken. De door de moderators genoemde geschatte levertijden lijken ook niet vaak te kloppen en wijken weer af van de levertijden die genoemd worden door de telefonisch (help)desk. Wachten is voor mij persoonlijk niet zo'n groot struikelblok, maar non-communicatie zijdens Vodafone des te meer.
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Serkan Ik denk dat de frustratie meer ligt in het feit dat elke keer dat je belt verschillende informatie te horen krijgt wat ik persoonlijk ook ervaar. Zo kreeg ik te horen dat het 3 weken, 6 weken ging duren en de laatste keer dat ik hem morgen krijg (nog niets gezien wat daar verder op wijst). Volgens jullie mederwerker was de nummerportering bijna voltooid, maar waarom zie ik daar dan niets van op mijn status overzicht? Daarnaast heb ik nooit enige communicatie vanuit jullie gehad over een langere levertijd dus als ik niet proactief ben had ik al lang geannuleerd vanwege in gebreke blijven van beloftes.

De combinatie van nul informatie door VF en (100%) tegenstrijdige berichten is het probleem en zorgt ervoor dat velen, inclusief ikzelf, niet weer bij jullie terugkom. Nogmaals, het wachten is niet erg, bovenstaande punten zijn dat wel!

Wat is de manier om sluitende informatie te krijgen over mijn orderstatus? Anders dan bellen met de klantenservice?
Agaron

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eindelijk de officiele bevestiging ontvangen, iPhone is onderweg naar me. Eerste keer dat Vodafone een afspraak nakomt!

Besteld: 25-10 13:30 bevestigd
Kanaal: Vodafone Friends&Family Nieuw Abonnement
iPhone: 5S 16 GB Gold
peterjanlangen

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt met die technische fout als je een verlenging doet en dus al klant bent kan je niet onlie je order bekijken kreeg ik te horen
peterjanlangen

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
chat doet het wel alleen affentoe het is ene pop up vensten die tevoren komt wanneer er een medewerker beschikbaar is ik blij soms half uur refreshen en dan ineens komt hij te voren.
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Net even gebeld:

Voor (i.i.g.) de 5s space gray 16GB is er schijnbaar een leverprobleem vanuit Apple; ergens midden volgende week komen er nieuwe toestellen binnen en die worden dan verstuurd...dus op z'n vroegst heb je je toestel dus eind volgende week.

Let op: dit is een van de vele tegenstrijdige berichten die er zijn. Op een ander forum lees ik iemand die via F&F verlengd heeft met dit toestel, een paar uur na bijvoorbeeld mijn verlenging, die het toestel morgen geleverd krijgt.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Met betrekking tot verschillende/tegenstrijdige informatie die wordt gegeven over leveringen wil ik het volgende zeggen:

We begrijpen uiteraard dat jullie gefrustreerd of teleurgesteld raken als er tegenstrijdige informatie wordt gegeven. We willen dit grotendeels ook voorkomen door jullie via dit topic zo goed mogelijk informeren.

Zoals vaker aangegeven in dit topic probeert iedereen jullie in ieder geval zo goed mogelijk te helpen met de informatie en de mogelijkheden die men op dat moment heeft. In sommige situaties kan het voorkomen dat een medewerker door bijv. een aanwijzing in het systeem afwijkt van de geschatte levertijden. Of dat een medewerker het zekere voor het onzekere wilt nemen en een ruimere levertijd aangeeft om teleurstellingen te voorkomen. Met zoveel medewerkers en verschillende kanalen is het bijna onmogelijk dit te voorkomen. Echter is dit natuurlijk toch een leermoment voor ons en waarderen we jullie feedback hierover.

Ik raad jullie in ieder geval aan onze dagelijkse updates in de gaten te houden. Via deze weg proberen we jullie een indicatie te geven van de actuele voorraad en de geschatte levertermijn. Noch wij, noch onze collega's aan de telefoon, de chat of op Facebook/Twitter kunnen een garantie geven dat een toestel binnen een bepaalde termijn wordt geleverd. We kunnen het orderproces immers niet versnellen en/of handmatige aanpassingen doen aan een order.

Nogmaals bedankt voor jullie geduld en begrip.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Agaron

Mooi dat jij je toestel wel in ontvangst mag nemen binnenkort!

@Serkan

Ik heb hetzelfde besteld als @Agaron en paar uur voor hem een bestelling gedaan online.
Hoe kan hij/zij het toestel eerder in ontvangst nemen dan mij?

Jullie vertelden dat de telefonische bestellingen een aparte voorraad hadden dan de online bestellingen. Of gaan jullie mij (en misschien anderen) vertellen dat de F&F bestellingen weer een aparte voorraad hebben?

Er klopt vrij weinig wat jullie nou allemaal vertellen hier. Jullie proberen je zo te schuilen achter die verschillende factoren, zoals telefonisch of online bestellen. Het komt waarschijnlijk gewoon uit hetzelfde opslagplaats.

Ik? Tevreden? Nee! Niet zoals het nu gaat.

Edit: Krijg ik hier nog antwoord op van de klantenservice? Of weten jullie niets meer te zeggen?
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Order geannuleerd en besteld bij een shop die hem vrolijk morgen levert voor, jawel, 13 euro meer over een periode van 2 jaar. Zegt VF nog wel eventjes dat annuleren 5 dagen duurt (dus alleen het doorvoeren v/d annulering, verwijdering van gegevens) en dan nog aardig wat langer voor terugstorten van het betaalde bedrag..
TomS88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Fucitol

Dat klinkt interessant. Mag ik vragen welk abonnement je bij VF had besteld en waar/wat je nu hebt gekozen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic