Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
FlighTom schreef:
Nou.. net in de winkel in Enschede geweest om te vragen hoe het zit met mijn gisteren bestelde 64GB grijze iPhone. 'Eerst worden alle online bestellingen afgerond' zegt die verkoper doodleuk'. Ik hoop niet dat dit klopt, gezien de gedane moeite om tijdens de ergste storm sinds mijn geboorte de winkel te bereiken.
 
Het lijkt me toch dat er 1 voorraad pot is waarvan diegene die het eerst komt het eerst maalt?.. En het niet boeit of je product naar je huis toe of naar de winkel toe verzonden wordt...
 
Zijn er meer mensen die hun orderstatus ook niet kunnen openen op de daarvoor bestemde pagina?
De verschillende verkoopkanalen hanteren hun eigen voorraden. Het maakt dus zeker wel uit of je in de winkel bestelt, of online of telefonisch. Het is echter niet zo dat eerst alle online bestellingen afgehandeld worden, precies om dezelfde reden (eigen voorraden).
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik kan hem wel openen, maar de status vertelt weining; mijn man en ik hebben dezelde status en hij heeft zijn telefoon
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
De mensen die online/telefonisch hebben besteld op de nachtverkoop horen idd ook gewoon voor te gaan.

Het lijkt mij ook beter dat klanten zsm worden geholpen of het nou via post of winkel gaat.

Hier kan ik nog steeds de hopeloze orderstatus bekijken
Beekj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als klant van Vodafone werd ik een aantal weken geleden gebeld omdat ik mijn contrakt kon verlengen.
Gelijk gemeld dat ik erg tevreden ben over mijn huidige iphone 4s maar als nieuwe nieuwe iphone er is ik die wel zou nemen met nieuw abonnement.Prima werd er gezegd en als ze binnen zijn kon ik als vaste klant als eerste bestellen als ze binnen zijn en ik zou daar mail over krijgen.

Zo gezegd zo gedaan ik kreeg verleden week de mail gelijk ingevuld en kreeg ook dag later mail met daarin de bestelling.
Wat schetste mijn verbazing dat het abonnement al veranderd was maar nog geen nieuwe iphone 5s.
Ik dacht dan zal de telefoon wel snel volgen.
Aangezien ik niet kon zien op internet waar mijn bestelling staat op dit moment toch maar even gaan bellen met klantenservice.
Ik kreeg te horen dat het wel erg snel gaat met de wit met gold iphone 5s en het wel 6 weken kon gaan duren.

Ik ben hier erg boos over omdat wel even snel het abonnement word veranderd maar geen nieuwe telefoon word geleverd.

Graag had ik hier een betere oplossing voor gekregen bijvoorbeeld door een ander toestel te leen te geven of meer gb inplaats van de 16 die ik wilde, maar nee Vodafone gaat liever akkoord met annulering van mijn bestelling en verlies van mij als klant!

Of via het forum wel goeie oplossing..??
PT1976

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zojuist overgestapt van T-Mobile naar Vodafone en geloof me, ook bij T-Mobile is het een chaos en dat was het al voordat de nieuwe iPhone kwam. Mensen hebben daar wekenlang moeten wachten op een "normaal" te leveren toestel vanwege een grote storing in het online ordersysteem. Na 2x een mislukte poging mijn contract daar te verlengen en het uitblijven van een reactie op mijn vragen, zowel op het forum als per e-mail, dus overgestapt. Heb ook een iPhone 5S 16GB Gold besteld en deze ook nog niet binnen. Bevestiging ontvangen op 25-10-13 9:45 nadat mijn oorspronkelijke order met nummerbehoud was afgekeurd omdat de annulering van mijn verlenging bij T-Mobile nog niet was verwerkt. Na contact met VF hebben ze deze opnieuw ingevoerd.
 
Vanochtend even contact gehad met de klantenservice omdat ook bij mij de online status check niet werkt (krijg melding technische storing). Was, naast levertijd, ook benieuwd of mn nummerbehoud nu wel goed gaat en dat lijkt het geval te zijn. Dame in kwestie kon me alleen niet melden wanneer de telefoon geleverd zou worden. Dus ook nieuwe klanten moeten gewoon wachten, ik iig.
musta42

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 25 ste een order geplaatst online rond 1400.
Betreft een nieuwe abonnement. De gene die k sprak op die chat vertelde mij dat ik bij de eerste levering zou zittn als ik dan nog een order plaatste en het hooguit 10 werkdagen zou duren voor de bestelling. Vodafone zijn gwn geldhazen. Zoveel mogelijk geld innen eerst en daarna komen de klanten we'll. Vandaag gebeld voor annulering. Kreeg te horen dat de terugstorting van het geld 4 weken zou duren. Net zo lang als de bezorging van de gold 16gb. Ik voel me nu dus dik genaaid. Kreeg van de klantenservice te horen dat er zelfs geen creditcheck was gedaan. Ik weet dus echt niet wat ze daar bij VF doen maar dit loopt me de neus uit.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik blijf even op elke pagina spammen; nieuwe lezers; er is protest op FB. Zoek op 'Vodafone 5Signaal'
 
Excuses vaste lezers (Franklin, Timothy, Jan, Wessy, etc)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, zoals beloofd een update over de leveringsvolgorde.

Zoals aangegeven worden orders op volgorde uitgeleverd. Dat wil zeggen dat klant één zijn toestel, zoals beloofd, eerder krijgt dan klant 15. Dit mits deze klanten hetzelfde type toestel kozen en op dezelfde manier besteld hebben uiteraard.

Dat gezegd hebbende: we hebben inderdaad moeten vaststellen dat er in de registratie en verwerking van een beperkt aantal orders een vertraging heeft gezeten. Dat komt enerzijds doordat niet alle bestellingen gelijk zijn, bv qua abonnementsvorm en extra’s. Daarom hebben sommige bestellingen systeemtechnisch een aantal verwerkingsstappen extra nodig.
Anderzijds heeft het systeem door de enorme drukte een aantal orders iets later verwerkt.

Ik heb hier in het topic een handvol meldingen gezien van mensen die enige tijd voor anderen besteld hebben, maar hun toestel later krijgen. Het spijt ons erg dat jullie door de enorme vraag en beperkte voorraden nu langer moeten wachten: sorry. Ik hoop dat het feit dat de vertraging beperkt in tijd geweest is en jullie dus nog altijd ver vooraan in de rij zitten enigszins een geruststelling is.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Bedankt voor de verduidelijking BasT. Dat wordt gewaardeerd.
 
Nu hoop ik wel dat jullie dit op orde kunnen krijgen voor toekomstige acties want ik heb nog niet het vertrouwen gekregen om het een volgende keer weer te doen. Het is namelijk gebleken dat ons probleem zeker geen incident is aangezien er ook op andere fora klachten te vinden zijn.
KeaveXL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er ook iemand die mijn vraag op de vorige pagina kan beantwoorden?
Sandertju

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk ook dat het grootste probleem niet bij de providers ligt maar bij Apple die maar beperkte leveringen doet terwijl er ongelooflijk veel vraag is. Ik wacht het maar gewoon af..
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@BasT is er nog verschil in online bestellingen of telefonische?
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@janduivestein Daar zit inderdaad een verschil tussen. De website en de telesales hebben elk hun eigen voorraad.
musta42

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet iemand misschien hoelang de terugstorting duurt als je via ideal hebt betaald? Is toch we'll een groot bedrag en daarmee zou ik een nieuwe order met ander toestel willen plaatsen.
joepvf

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er iemand die wel online zijn bestelstatus kan inzien ?
Ik krijg ook iedere keer een foutmelding. Overigens is het ordernummer wat je moet invullen het "order referentie" nummer uit de orderbevestigingsmail en niet je "ordernummer" uit de bevestiging van je bestelling ..... Wat enorm handig .....
musta42

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@joepvf je ordernummer begint met Online- de referentie nummer pakt hij natuurlijk niet. Die is voor telefonisch contact. Verder werkt het bij mij we'll. Sinds 25oktober 1915 niks gewijzigd -.-
joepvf

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@musta42
 
Dit staat er op de status site onder odernummer : "Je vindt het ordernummer achter 'order referentie' in de bevestigingse-mail "
 
Dus wat moet ik nu waar invullen ?
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@joepvf: als ik online mijn status wil checken dan vul ik mijn Order referentie in en mijn mailadres. Vanmiddag werkte het nog, durf nu niet meer te kijken 😉

**Edit: dat nummer staat in mijn orderbevestiging (niet de bevestiging van bestelling)
joepvf

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@jkbgrd
 
Dat werkt dus niet bij mij, overigens sinds zaterdag al geen toegang.
Ach ja, ik wil het misschien ook wel niet weten ..... Nu is er nog hoop 😉
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@joepvf: ja da's ook weer waar! Speciaal voor jou even geprobeerd 😉 en bij mij doet 'ie t gewoon. Helaas 0,0 verandering in status en fullfilment is nog lekker in progress, dus geen hoop voor mij,
Ben bang dat je dan toch even moet bellen als je meer info wilt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic