Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Annuleren kan altijd, volgens mij heb je toch altijd 7 dagen bedenktijd? Lijkt me het handigst als je gewoon bij de winkel langs gaat en dat aangeeft, misschien kunnen ze daar zelfs de bestelling annuleren?

Toch jammer dat er zo weinig bericht wordt over de voorraad, er is toch bekend hoeveel er binnen komt / is gekomen en hoeveel er besteld zijn?

Verder nog 1 vraag: waarom is er onderscheid tussen voorraad voor online en telefonische bestellingen? Had ik beter telefonisch kunnen bestellen i.p.v. online? Die indruk krijg ik namelijk als ik, elders, berichten lees over levering.
Eddard-Stark

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gert125 schreef:
Zojuist zaterdag 19:54 PostNL voor de deur met een pakket van Vodafone! 5S Gold 16gb is binnen... (sneller als de 2e sim die toegestuurd zou worden)
Dag Gert125, 
 
Een brutale vraag. Wanneer had jij je toestel besteld? 
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik zou ook wel willen weten van hem op welke manier je besteld had. Telefonisch of via website? Ik heb nog geen bevestigings order mail ontvangen en met mijn pakket app staat ook niks.
Eefje

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier vanochtend rond een uurtje of 10 PostNL voor de deur met mijn 16gb gold. Simkaart zat er niet bij en m'n 2 extra simkaartjes ook niet. Simkaartje dus maar opgehaald bij Vodafone zelf. Twee extra komen per post!
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ik begin inderdaad ook het idee te krijgen dat er verschil zit tussen telefonisch en online bestellen. Ik hoorde zojuist van iemand die om 00:10 telefonisch besteld heeft zijn iPhone al vanmiddag heeft ontvangen. Hij heeft dus een half uur ná mij besteld, terwijl ik nog niet eens een indicatie van een levertijd heb.

Als hier nou weer gedonder ontstaat en echt verschil zit tussen telefonische en online bestellingen ... dan ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met al het gedoe bij Vodafone. Er zijn echt altijd zóveel dingen onduidelijk en/of slecht geregeld. Spookrekeningen met abonnementswijzigingen die ik nooit heb aangevraagd noch voor getekend heb zijn nog maar het begin. Als dit nu ook weer zo raar gaat ga ik toch overwegen om te annuleren en over te stappen. Niet omdat ik zó ongeduldig ben maar ooit houdt het op. Jammer, aangezien ik al in 1997 voor het eerst klant werd. 😮
gert125

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Gert125,

Een brutale vraag. Wanneer had jij je toestel besteld?
Ik heb het toestel besteld via de website op 25/10 om ong. 00:45, de orderbevestiging kreeg ik om 01:03, het abonnement was nog geen 15 minuten later aangepast.
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@ franklin..

"We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is."

Effe lezen en je had het geweten...;)
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik vind het eigenlijk best belachelijk dat er totaal niet gecommuniceerd wordt bij vodafone.
Als je de klantenservice belt zeggen ze allemaal wat anders.
Ik had om 00:01 online besteld kreeg zelfs een bevestiging maar om kwart voor 2 bleek er helemaal geen bestelling te zijn. Erg jammer dit.
Ik ben absoluut niet ongeduldig maar volgens mij gaat er een hoop mis
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ok, dat online en telesales had ik even verward. Oprecht excuus daarvoor.

Edoch, ik hoorde zojuist van iemand die online (net als ik) een iPhone 5S 32GB spacegrijs (net als ik) heeft besteld bij een verlenging (net als ik) om 00:05 (25 minuten NA mij), dat die persoon zijn iPhone OOK al heeft gehad.

Ik heb dus 25 minuten eerder besteld heb nog niets? Het verhaaltje van 'bestellingen op volgorde' is dus een fabeltje.
 
Serieus, Vodafone, ergens gaat er weer wat fout. Jullie houden vol dat ik gewoon vooraan in de rij sta ondanks dat jullie pas om 9.15 de bevestiging hebben gestuurd, maar op magische wijze krijgen mensen die na mij hebben besteld wel eerder hun iPhone? Bijzonder.
Eefje

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@franklin; Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar is je abonnent wel aangepast? Want die bevestiging zegt volgens mij helemaal niets. Ik heb al genoeg verhalen gelezen over mensen die wel een bevestiging hebben gehad en dat die reservering er niet in stond. Ik heb zelf tot op heden nog geen bevestiging gehad maar hem wel al binnen.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Eefje: Jazeker, mijn abonnement is aangepast. Het einddatum van mijn contract was al meteen met 2 jaar verlengd, lang voordat ik de bevestiging in de mail had.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Leuk om te horen dat er al mensen zijn die het toestel gekregen hebben 🙂
@BotsRobert, Een bestelling annuleren en verwerken kan een aantal dagen duren, voor je in de winkel kunt verlengen met het toestel ben je dus weer even verder. Ik raad je daarom aan op de bestelling te wachten die je van de post gaat krijgen.
@franklin: ik weet niet hoe het in jouw specifieke geval zit, soms duurt de verwerking van de ene order langer dan die van een ander. Dat kan maar net het verschil maken. Zoals mijn collega SeR in zijn openingspost aan gaf gaat het op volgorde van bestelling. Het kan ook maar net zo zijn dat de post er bij jouw vrienden eerder was dan bij jou en dat jouw bestelling de komende dagen alsnog geleverd wordt. Je kunt altijd morgen even de orderstatus lijn bellen om te vragen hoe het met jouw specifieke bestelling zit.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Nou, mijn bestelnummer is 3000 nummers hoger dan degene die 22 minuten na mij besteld heeft.
 
Alle verschillende verhalen die ik van Vodafone krijg ten spijt is de enige conclusie die ik kan trekken gewoon dat jullie niet specifiek de bestelvolgorde aanhouden zoals jullie beweren maar de volgorde waarin jullie de bestellingen verwerken. Aangezien jullie mijn bestelling pas 10 uur later hebben verwerkt sta ik dus helemaal niet meer ergens vooraan en heeft vroeg bestellen dus weinig zin gehad.
 
Als eerste bestellen zegt dus duidelijk niets over de levertijd. Je kunt de levering uiteindelijk alsnog over 2 weken krijgen als jullie de bestelling veel later verwerken dan andere bestellingen. En dat terwijl jullie me al 2 maanden om de 2-3 dagen bellen om mij over te halen mijn abonnement te verlengen. Als de twee verschillende telefonistes daar eerlijk over waren geweest had ik mijn abonnement ergens anders geregeld.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@Arina: persoonlijk bevreemd mij het ook behoorlijk dat er mensen zijn die hun toestel al hebben. Ik heb de 25e om 0:05 mijn bestelling geplaatst (en een schermafbeelding hiervan gemaakt ter bewijs 😉 ).
 
Ook ik kreeg pas rond 9en de volgende dag de bevestiging binnen! Nog geen drie kwartier later een mail dat mijn abonnement is gewijzigd en verder niets. Overigens zie ik in geen van beide mails iets staan over de telefoon die ik heb besteld dus nog maar even even hierover gebeld (de eerste keer een uur (!!!) in de wacht gestaan; ook hiervan een schermafbeelding gemaakt) de tweede keer was het raak en kreeg ik een medewerker aan de telefoon. Hij gaf aan dat mijn telefoon nog niet verzonden zou gaan worden vandaag (dat was dus vrijdag); helemaal prima aangezien het naar mijn werkadres gestuurd wordt en ik op zaterdag niet werk.
 
Houdt dit nu in dat ik ook ergens achteraan ben beland? Ik was er wel een beetje vanuit gegaan dat ik gewoon binnen 2 werkdagen mijn telefoon opgestuurd krijg (zoals het begeleidend filmpje in de mail ook aangaf).
 
Echter vind ik het dan toch wel erg raar dat er mensen zijn die later bestellen (en sommigen met exact dezelfde telefoon) die dan toch eerder hun telefoon ontvangen. Het is, zoals iemand voor mij al aangaf, inderdaad geen wereldramp, absoluut niks dramatisch, maar de actie om om 00:00 uur gelijk te bestellen om zo dus de eerste te kunnen zijn was dus een wassen neus? Voor mijn gevoel ben ik dan in elk geval daarover verkeerd geïnformeerd; de eerste ben ik in elk geval niet (en dat hoef ik ook niet per se te zijn hoor, begrijp me niet verkeerd) aangezien er mensen zijn die hem gisteren al hadden. Op zijn vroegst heb ik hem dinsdag in huis, laten we hopen dat dat dan in elk geval lukt!
 
Zoals anderen al aangeven denk ik wel dat Vodafone in gebreke blijft bij het aangeven van de orderstatus, of in elk geval een verwachte leverdatum.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Jkbgrd: Ja, je moet je eerst aanmelden (lekker e-mailadressen harvesten voor VF) zodat je 'als eerste' te horen krijgt via e-mail wanneer de verkoop begint. Vervolgens stuurt Vodafone ook een sms rond met tijden en info, zodat je zo snel mogelijk je iPhone kunt bestellen als de verkoop begint. Vervolgens bestel je als een van de eersten en beland je alsnog achteraan in de wachtrij.

En dan komen de verhalen die ik vandaag van VF hoorde als: "Ja, er kunnen allerlei factoren meespelen waardoor een bestelling later wordt verwerkt." Nee, top! Daar heb je wat aan als klant! Als het een soort loterij is wanneer je bestelling wordt verwerkt, wees daar dan ook duidelijk in naar de klant en doe niet alsof je de bestelling als eerst krijgt als je als eerst besteld.

Ik word jammer genoeg hoe langer hoe gefrustreerder na het uitblijven van een reactie of oplossing die meer is dan "Sorry! Je hebt pech want we doen niet wat we beloven!" Morgen weer eens bellen dus en dan ben ik er klaar mee.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@franklin: ik snap je frustratie helemaal! De factoren waardoor je bestelling later zou kunnen worden verwerkt liggen compleet buiten onze macht dus je moet je eraan overgeven als het ware, en dat is natuurlijk nooit een fijn gevoel.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat het (vroeg of laat) goed komt; eerlijkheidshalve moet ik je bekennen dat Vodafone me daarin nog nooit heeft teleurgesteld!

Als ik mijn online orderbevestiging lees zie ik daar wel de telefoon staan dus dat stelt me wel gerust dat die order is doorgekomen. Wat een voordeel is van het forum (je kunt alles te allen tijde vragen en er een antwoord op krijgen) is ook meteen het nadeel: wij komen er nu achter dat wij (en zeker jij; jij was er super vroeg bij met je bestelling) later geleverd worden dan mensen die na ons -op exact dezelfde wijze overigens- hebben besteld, en dat was niet de reden om 's nachts je abonnement te verlengen (dan hadden we dat de volgende ochtend ook wel kunnen doen). In mijn optiek is dat ook niet te verklaren; besteld is besteld toch? En als jij om 23.40 hebt besteld had jij logischerwijs gisteren ook je telefoon ontvangen moeten hebben.

Laten we hopen, en er vanuit gaan, dat we onze bestelling zsm ontvangen: mijn oude heb ik al aan iemand beloofd dus is ook een beetje lullig als dat nog lang gaat duren. Geen enkel bedrijf zit op ontevreden klanten te wachten dus ik ga er echt vanuit dat zij daar dan ook hun uiterste best voor doen.
Waarschijnlijk is het bij Vodafone nu ook topdrukte met die 5s en 5c waar ze misschien toch ook niet helemaal op voorbereid waren? Ik wil het zeker niet goedpraten (werk niet bij Vodafone ofzo 😉 ) maar mijn ervaring is dat het overal wel eens iets is (voor mij is dat jaren geleden de reden geweest dat ik naar Vodafone ben gegaan en ik heb er tot op heden echt nog geen spijt van).
EmmaEmily

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb 26/10 de iphone 5s besteld maar ik heb  nog geen bevest. mail ontvangen? Duurt dit altijd zo lang? Of kan ik er van uitgaan dat de bestelling niet is gelukt?:(
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ging alles maar zo snel als 4G is hier wel van toepassing..
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Nog maar eens gebeld met Vodafone. Ik heb het nummer gedraaid om 9:00.26 (dus 26 seconden na opening van het nummer), krijg te horen dat de wachttijd 1 minuut is, en vervolgens sta ik 14 minuten in de wacht. Nou ja, het is een 0800 nummer dus dat is ook niet zo erg, hoogstens irritant aangezien je dan het idee krijgt dat de werknemers van de klantenservice eerst nog rustig hun koffie opslurpen terwijl er mensen in de wacht hangen.
 
Maar uiteraard krijg ik daarna weer vanalles te horen over dat ze er niets aan kunnen doen. Op de vraag wat voor zin het dan heeft om als eerste te bestellen als Vodafone je daartoe probeert over te halen met mailings en sms'jes krijg ik dan uiteraard ook geen antwoord. Het enige dat de wat bedeesde meneer aan de telefoon me kon melden is dat de bestelling aan is gekomen en het ingestudeerde zinnetje dat het tot 10 werkdagen kan duren. Serieus? Meer niet? De 'actie' om als eerste te kunnen bestellen is dus inderdaad een wassen neus, zoals Jkbgrd al aanhaalt. Waarom dan überhaupt die actie, Vodafone? Wat heeft het voor zin?
 @Jkbgrd: Ik ga er ook vanuit dat geen bedrijf op ontevreden klanten zitten te wachten, maar ik kan nou niet echt zeggen dat er veel gedaan wordt vanuit Vodafone om die ontevredenheid weg te nemen, behalve zeggen dat ze geen idee hebben hoe het ervoor staat en dat ze niets kunnen doen.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
EmmaEmily schreef:
ik heb 26/10 de iphone 5s besteld maar ik heb  nog geen bevest. mail ontvangen? Duurt dit altijd zo lang? Of kan ik er van uitgaan dat de bestelling niet is gelukt?:(
Ik heb zelf op 25 oktober rond 11:30 een telefonische bestelling geplaatst (abbo verlenging).
Kreeg om 11:50 een bevestigings mail van mijn bestelling. Tot op heden nog geen order bevestigingsmail ontvangen.
Heb wel net rond 08:00 gebeld met 0800 0560. Ik wilde weten of mijn bestelling goed is doorgekomen en dat was gelukkig ook zo. Medewerker kon mij helaas niet zeggen wanneer het toestel mijn kant op zou komen. Hij voorspelde eind van deze week, begin volgende week.
Wat me nog opviel is dat op de VF website de 16gb versie iPhone 5S niet meer in de tekst staat "Langere levertijd" Dit stond er van het weekend namelijk nog wel in. Hopelijk is dat goed nieuws en zal het niet zo lang duren.
Wat ik ook gehoord heb is als je de mijn pakket app download je kan zien wanneer er een pakketje jouw kant op komt. Wel even een login aanmaken. Over verschillende mensen gelezen dat zij konden zien dat het pakketje van VF verstuurd werd zonder dat zij de precieze bestelstatus wisten van VF.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic