Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Siebe22

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We doen niet anders dan wachten.
Sem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone medewerkers,

Ik heb op 3 december een iphone 5s spacegrey besteld via friends & family met een verlenging van mijn Vodafone abonnement. Ik zou ook graag een indicatie ontvangen van de levering daar het toestel als leverbaar op de site stond (en staat). Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Fanman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 09-12 een wit/grijze 32GB besteld bij Vodafone. Tijdens bestellen stond op de website: op voorraad. Tot heden nog niets.
Vandaag maar weer eens gebeld: "we hebben levering problemen" kreeg ik te horen.
"Het kan nog drie weken duren"....
Vreemd, op de site van Vodafone staan ze nog steeds op de status: Op Voorraad.

Maat van me heeft exact hetzelfde toestel besteld bij T-Mobile, en binnen twee dagen had hij hem.
Misschien de leverancier van Vodafone (BAS-Groep) maar eens bellen waar het probleem zit.
RobertvManen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 10-12 een Space Grey iPhone 5S besteld, als nieuwe klant, en de verschillende helpdesks (en webcare team) kunnen me geen enkele richtlijn geven over de leveringstermijn. Dit terwijl er nog altijd "op voorraad" vermeld staat op de website.
Als oplossing van de helpdesk:"Deze levering annuleren en hopen dat ze hem bij de lokale VF store hebben?" Dan kan ik hem dus 2x afrekenen, en het blijft een gok, en bij de winkel betaal ik meer.

Wat is dit voor een misleiding? Wel geld incasseren en vervolgens niet kunnen leveren?
Gekpo

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag weer gebeld met de klantenservice. Er zou vandaag een nieuwe voorraad binnen zijn. Hopelijk krijg ik mijn 5s nu snel.
jeroenlwd

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hieronder een stukje met de live chat van vodafone, je kunt er niks mee,



Je spreekt nu met ××××× van Vodafone.

Xxxx: Hoi jeroen, je chat met xxxx Waarmee kan ik je helpen?

jeroen: Goedenmiddag, 5 december in de winkel(leeuwarden) mijn abbo verlengt met een iphone 5s 16gb space grey, het duurt mij nu te lang dat ik gebelt wordt dat hij binnen is. Elke x wordt de levertijd verlengt

XxxxxOh ik kan me voorstellen dat dit vervelend is

jeroen: Kunt u contact met de winkel voormij opnemen, en vragen wat de levertijd dit x is? En op welke plaatst ik in de lijst nu sta?

Xxxx: Maar we weten hier bij de klantenservice niet wanneer apple de toestellen bij de winkel gaat leveren

Xxxxx: je kunt het beste zelf naar de winkel gaan om te vragen hoe de status is. Wij kunnen dit niet voor je doen

jeroen: Dat wordt dan de 3e keer, plus ook voor de mensen die telefonisch of via internet worden misleid doordat er nog steeds staat dat de telefoon op vooraad is. Dit is geen goede service

jeroen: Niet opvooraad is niet opvooraad

XxxxJeroen nogmaal begrijp ik dat dit een vervelende situatie is. Maar ik kan hier persoonlijk niets aan veranderen. Je moet dit echt in de winkel zelf gaan navragen

jeroen: Politiek correct antwoord zoals elke x, dit is niet persoonlijk naar u gericht, maar op het forum van vodafone kunt u alle ongenoegen van klanten lezen. Dit is naar mijn mening een situatie waar ook vodafone machteloos tegen over staat, maar wees op zijn minst eerlijk over de vooraad, in iedergeval bedankt voor de info en een fijne dag

Xxxx ik zal deze feedback zeker gaan doorgeven

Xxxx Bedankt in ieder geval voor deze feedback


cri0s

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes


@Gekpo
Dan kreeg jij alweer betere info dan ik. Bij mij zou het nog eens 4 tot 5 weken duren.

Wat een gezeik.
Gekpo

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@cri0s

Hier snap ik ook niks van. die mevrouw zei tegen mij dat hij misschien vandaag nog mee gaat met verzending. Als blijkt dat het nu weer een leugen van Vodafone is, ga ik andere maat regelen treffen. want vind dat aan het lijntje houden van de klant niet echt netjes van vodafone.
Siebe22

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vanavond mail gekregen dat mijn toestel verstuurd is.!
cri0s

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bofkont 😉
Siebe22

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verzonden dan is dat beter.
Gekpo

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yeah iphone 5s is onderweg:).
mickw87

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer had je besteld dan?
Damianchedi

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik had 5 december besteld in de winkel.
Werd vandaag gebeld en kan hem komen ophalen in de winkel!

Het gaat om de iPhone 5s Gray 16GB
Tmw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
8 december verlengd via internet en vandaag geleverd. Iedereen die hem inmiddels ook heeft ontvangen, veel plezier met het nieuwe speeltje.
justwilliamnl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
07-12-2013 heb ik mijn abonnement verlengd (iPhone 5) --> (iPhone 5S), toen heb ik een 32GB space grey iPhone 5s gekozen. Vreemd genoeg nog steeds geen bericht ontvangen dat deze al verstuurd is of niet. Na een maand dat de verkoop is begonnen in Nederland verwacht ik minimaal dat deze ook goed leverbaar zijn. Daarnaast wordt op de website aangegeven dat ze op voorraad zijn en dat slaat dus nergens op.
privateplaces

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nieuwe klant, 16 dec iphone 5s besteld. Een bevestigings-email ontvangen van mijn aankoop. Maar geen bericht gekregen met uitleg wat er gaat gebeuren. Na 1 week bel ik de helpdesk: iphone is niet op voorraad. geen geschatte levertijd. zeer slecht begin!
cri0s

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kom net ook weer van de telefoon af met de servicedesk.
Levertijd 1 maand.

Word er gewoon een beetje misselijk van.
cri0s

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een toeval. Niet lang na het versturen van mijn klacht en mijn zoveelste telefoontje met de klantenservice kreeg ik een mailtje dat het toestel verzonden is.

fritsgerrits

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
KLACHT
Ook ik heb een klacht. Op 25 november 2013 een Samsung S3 met een verlenning op mijn huidige abonnement aangevraagd. Vandaag 30 dec 2013 nog steeds geen telefoon. Er zou al wel 3 x een telefoon naar mij verstuurd zijn. Nooit iets ontvangen. Vandaag maar weer voor de 9e keer gebeld. Nu zou de telefoon op 23 dec jl verstuurd zijn naar de Post. Dan duurt het ong 5 dagen voor deze dan bij mij is. Dit verhaal heb ik dus al 3 x gehoord. Ik word gewoon aan het lijntje gehouden. Als ik vraag wat er nu daadwerkelijk aan de hand is, dan krijg ik afwijkende antwoorden. Ik heb het helemaal gehad met Vodafoon.
Via brief een klacht naar Vodafoon zelf en naar Radar en de Ombudsman. Schandalig hoe je behandelt wordt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic