Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
liesbethjehx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komen de leveringen binnen bij de phonehouse winkels? Wacht nu al een maand op de iphone 5s gold 16gb. Ben het wachten nu wel zat.
michieltm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al bekend wanneer de online bestellingen van 12-11 uitgeleverd gaan worden?
AlexG

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een vraagje ik heb woensdag 6/11 mij ingeschreven op de wachtlijst bij Vodafone Alphen. Zei zeiden dat het 1 tot 4 werken duurt voordat ik een abbo met de IPhone 5S 16GB Grey kan afsluiten. Aangezien je een vodafone winkel niet direct telefonisch kan bereiken hier mijn vraag of er al een idee is hoelang dit nog gaat duren?
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@AlexG inschrijven op een wachtlijst is hetzelfde als met een supermarkt afspreken dat je een tros bananen wil afnemen wanneer die weer in de winkel liggen... ik snap er het nut niet van eerlijk gezegd, want de winkel kan wel een lijst van honderd mensen hebben en misschien maar 50 toestellen per keer krijgen. Terwijl als je direct op de site had besteld, dan stuurt Vodafone het naar je huis ipv via de winkel.. Maargoed daar heb je niets aan nu, want je zit buiten dat systeem. Ik zou nog eens naar die winkel gaan en pleiten dat je bovenaan die lijst komt.

Voor alle andere wachtenden: heb net weer eens met de orderstatus klantenservice gebeld. Deze kon mij melden "dat de volgende iphone levering in ieder geval sneller zou komen als vorige keer waar mensen 4 weken hebben gewacht" en ze voegde daaraan toe dat ze eind deze week een levering verwacht...

Speculaties speculaties natuurlijk, maarja als Vodafone je niet gerust stelt dan moet iemand anders het maar doen he? Ofniet Anita?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
In de winkel bestellen kan ook, er zijn twee mogelijkheden. Bijvoorbeeld op een wachtlijst maar bij sommige winkels kunnen ze ook de bestelling invoeren incl het soort abonnement dat de klant wil, het toestel wordt dan speciaal voor de klant besteld, in dat geval krijg je als klant ook een ordernummer. Zodra de winkel het toestel dan binnen krijgt krijg je een mailtje of smsje en dan kun je het toestel halen.

Sommige klanten bestellen nou eenmaal liever niet telefonisch of online dus dan is via de winkel reserveren gewoon fijner voor hen 🙂

Hopelijk krijgen we snel te horen wanneer er een nieuwe levering komt. Dan zetten wij dat uiteraard weer in het topic.
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Owja, het was @Arina ivp Anita. Bedankt dat je IETS plaatst in dit topic. Maar helaas is het meer meepraten dan ophelderen...

Sorry, maar waarom stellen alle VF medewerkers zich op als een stel opgesloten schapen die naar de horizon staan te kijken of er al een schaapsherder / postbode aan komt als het gaat om leveringen van Apple?

Ik heb zelf bij een koeriersdienst gewerkt die apple bestellingen op moest halen in de geheime pakhuizen, maar ook daar zijn gewoon paklijsten en regelmatige leveringen... dus waarom wordt er zo geheimzinnig gedaan over wanneer de volgende levering komt?

Ow wacht... jullie willen natuurlijk niet openbaar maken dat jullie levertijd tussen de 21 - 42 dagen ligt. Want dan bestelt elk logisch denkend mens wel voor 4 euro per maand meer bij een andere leverancier.... Vertel me, heb ik gelijk?

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We hebben genoeg toestellen voor iedereen besteld, maar zoals jullie wellicht begrijpen krijgen we er gewoon minder dan we zouden willen. Dit in verband met de wereldwijde schaarste van de toestellen

Het is niet nodig om mij en mijn collega's hier af te branden. Wij doen ons uiterste best iedereen te informeren maar je moet ook begrijpen dat wij afhankelijk zijn van de info die voor ons beschikbaar is. Er komt logistiek veel bij kijken en daarvoor zijn wij afhankelijk van meerdere partijen.
japiejow

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Arina ja oké dat snap ik! Maar elke dag wordt er wat anders verteld! De ene dag dat er deze week een levering binnen komt, andere x dat mijn telefoon er wss bij zit, de volgende dag komt er geen bestelling enz enz! Waarom allemaal zo geheimzinnig?
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Al 2 weken in het bezit van de nieuwe iPhone en me abonnement moet nog steeds ingaan. Volgens het contract zou dat afgelopen maandag moeten zijn maar vandaag nog niet aangesloten. Hoe zit het nou? Een iPhone zonder abonnement is het hem ook net niet anders kon ik net zo goed een iPod kopen toch..
quincyvontsteen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Moderator,

ik heb aantal vragen. Ik heb mijn iphone 5s gold 16 gb op 26 okt besteld. Ik heb al meer dan 20 keer contact gehad met de klanten serves en telkens zien ze de fout niet. nu heb ik eindelijk vorige week te horen gekregen dat mijn simkaart nummer niet goed was aangegeven en heb dit telefonisch veranderd en moest vrijdag 23 11 terug bellen. tot mijn verbazing was mijn simkaart nummer niet veranderd (appart). dus heb het 23 11 weer laten veranderen. 25 11 stond er op internet dat mijn nummer nu wel overgezet was. maar nu is mijn vraag wanneer komt mijn iphone binnen??? heb al 3 keer met de klanten serves gebelt en met postNL en geven elkaar de schuld. persoonlijk begin ik het een beetje zat te worden omdat ik sinds het moment dat ik de iphone heb besteld maar 1 mail heb gehad en dat was de mail wat ik even moest afrekenen. en volgens u collega's zou ik 2 mails ontvangen hebben, wat niet klopt.

mvg,

Quincy
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @IbrahimA

Kom je met nummerbehoud naar ons toe? Dan wordt je abonnement bij ons pas actief op het moment dat het contract bij je oude provider afloopt. Is dat al het geval? Je moet namelijk altijd rekening houden met de opzegtermijn van je huidige provider. Anders kun je ook even contact opnemen met onze klantenservice om na te vragen waarom je abonnement nog niet actief is. Dat kan ook 24/7 via Twitter of Facebook. 😄

@quincyvontsteen

Een levering kan pas starten op het moment dat nummerbehoud is goedgekeurd. Als dit pas sinds 25/11 het geval is dan zul je denk ik nog even op het toestel moeten wachten. Zodra er een toestel op voorraad is zal je bestelling verder worden verwerkt en dan zal de koerier ook contact met je opnemen om een leverafspraak te maken.
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Arina. Nou nou, afbranden vind ik een groot woord. Vergelijk jullie slechts met een stel afwachtende schapen in een weide. Zachter kan niet toch? Ik ben niet zozeer teleurgesteld in jullie, want ik word telkens netjes te woord gestaan aan de telefoon. Maar aan het eind van de rit blijft het antwoord: 'onze excuses, we weten het ook niet'. Ik ben teleurgesteld in de logistiek en de communicatie tussen VF en Apple.

Niets persoonlijks dus... Ik vind het gewoon erg vervelend dat ik 2 weken voor m'n verjaardag een telefoon bestel, met het verhaal dat hij op voorraad is, en vervolgens vandaag - op mijn verjaardag, niets krijg... en vervolgens maar mag hopen dat ik bij de volgende levering aan de beurt ben ... 😞
Jari

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist bericht gekregen dat m'n iPhone 5S Space Grey 16gb is verzonden. Bestelling gedaan op 12-11-2013 rond 12:00u! EINDELIJK! 🙂
laurens325

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Schandalig vodafone, ik wacht al sinds 25 oktober op een iphone 5s 32gb space gray. Komt er nog wat van?
Jari

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch wel vreemd dat het dus niet op volgorde van bestellen gaat. Wellicht dat het verschil hem zit in manier van bestellen een verlengen of nieuw abo. Bij mij ging het om online verlenging.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@laurens325 Ik stuur je bij wijze van uitzondering even een privébericht. Dan ga ik kijken waarom dit zo lang duurt. De 25 okt bestellingen zouden allang uitgeleverd moeten zijn.
chriskr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb op 29-10 een iphone 5s 16G besteld en tot op heden nog steeds niks ontvangen. schandalig dat de levertijd van een toestel zeker een maand betreft
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@chriskr Er is een groot verschil tussen de voorraad van 16GB door de kleuren. Heb je een gold besteld? Die is namelijk veel minder beschikbaar en daardoor een langere wachtrij. Ook is de zwarte veel populairder dan de witte, maar daarom ook meer geproduceerd.

Ik zou nog eens met de klantenservice bellen over je orderstatus, want de oktober bestellingen zijn vorige week volgens mij al verspreid
chriskr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@JasperE het betreft in mijn geval een iphone 5s 16G space grey.
ik heb ook de status update tool op de site geprobeerd maar deze geeft telkens een foutmelding
JasperE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vandaag bericht gehad dat mijn 5s 16gb wit/silver klaarligt en dat alleen het nummerbehoud bij Telfort nog groen licht moet krijgen.

Nieuwe abbo dus. Besteld via VF friends and family. 14-11. Sindsdien nog nooit orderstatus op kunnen vragen via de site, telkens moeten bellen. Maar nu dus eindelijk uitzicht op levering, hopen dat ik hem begin volgende week mag ontvangen...

@chriskr jij zal binnenkort ook wel bericht in je mail krijgen, maar bel anders gewoon met de klantenservice, is gratis en dat weet je gelijk hoe het met je order staat
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic