Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
..
--------------------------------------------------------------------------------
Albana schreef:
@janduivestein ik heb ook telefonisch besteld en helaas ook nog niet in ontvangst mogen nemen. jij al wel ?
--------------------------------------------------------------------------------

Heb telefonisch besteld inderdaad. Al mogen ontvangen op 1 Nov. jl.

1 november al.. 😮 mag ik dan vragen wanneer jij besteld hebt ? Was het een verlening of nieuwe abbo ?
Damianchedi

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb nog steeds geen bericht gehad over de leveringsbevestiging. Ik heb op 25 oktober rond 11:00 uur telefonisch besteld. Het gaat dan om de iphone 5s Grey 16GB. Ik wacht dus al bijna 3 weken!
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Albana schreef:
..
--------------------------------------------------------------------------------
Albana schreef:
@janduivestein ik heb ook telefonisch besteld en helaas ook nog niet in ontvangst mogen nemen. jij al wel ?
--------------------------------------------------------------------------------

Heb telefonisch besteld inderdaad. Al mogen ontvangen op 1 Nov. jl.

1 november al.. 😮 mag ik dan vragen wanneer jij besteld hebt ? Was het een verlening of nieuwe abbo ?
Dat mag :S
25e besteld rond de klok van 11:30 zoiets. Telefonisch verlengd. 32GB Gold.
1e instantie was levertijd 7-10 werkdagen, daarna zelfs levertijden gezien van 2-3 weken tot 4-6 weken.
Gelukkig mogen ontvangen precies 1 week erna.
In dit hele proces heb ik maar 1 email mogen ontvangen van VF en dat was een bevestigings e-mail van bestelling.
Genoeg gesprekstof in dit topic over voorraden, alles is apart, online, telefonisch, winkel.
Dan nog welk model je besteld hebt en op wat voor manier. Merendeel gaat voor een 16GB, je snapt wel dat deze snel door z'n voorraad heen is in welke kleur dan ook. Daarna nog indicaties van VF wanneer zij een voorraad krijgen binnen krijgen (Apple). Ik heb net ergens gelezen dat er op dit moment een grote voorraad van Apple komt voor Benelux. Wellicht zit daar een grote partij weggelegd voor VF die daarmee iedereen z.s.m blij maken.
Over de mijn pakket app gesproken. Staat alles correct ingevuld dan zal je het waarschijnlijk automatisch zien. In mijn geval kon ik niets zien omdat mijn naam of wat dan ook precies net iets anders stond dus moest ik wel een 3S code hebben. Eenmaal toegevoegd kan je gewoon volgen. Dit is over verlenging gesproken dan. Nieuwe abbo's gaan via Dynalogic (of zelfs via Dynafix heb ik gezien). Over dat je abbo al is ingegaan maar je toestel nog niet mogen ontvangen. Dit is een service. Klinkt droog maar normaliter als toestel in voorraad kan je dan snel genieten van de aanpassingen in je abbo. Op dit moment is het gewoon jammer omdat je het toestel dus niet hebt. Bij verlenging van sim-only gaat je nieuwe abbo dus pas in nadat je oude contract afgelopen is. Geen voordeel voor VF dus voor jou ook niet.
Tip voor volgend jaar. Ga volgend jaar naar de Applestore. Kan je ook nieuw abbo afnemen of verlengen. Heb ik op 26 Oktober gedaan voor een vriendin. Ze kregen daar elke week een nieuwe voorraad en je kan altijd bellen voor voorraadstatus.


edit; Dynafix, valt onder Dynalogic.
rvds

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na bijna 3 weken wacht ik nogsteeds op mijn grijze iphone 5s 16GB. (95838637)

Het toestel ligt vanaf vorige week vrijdag klaar, maar er was iets misgegaan met het nummerbehoud aanvragen bij Ben, ze waren het vergeten..

Erg jammer dat je hier zelf zo vaak achteraan moet gaan!
wesbdj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onlangs via Phoneshop.nl mijn abbo verlengd, weet iemand hoe het gaat als er een tussen bedrijf tussen zit? Inmiddels al wel de telefoon betaald, en bevestiging van Vodafone gehad met bevestiging van mijn verlenging..
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
wesbdj schreef:
Onlangs via Phoneshop.nl mijn abbo verlengd, weet iemand hoe het gaat als er een tussen bedrijf tussen zit? Inmiddels al wel de telefoon betaald, en bevestiging van Vodafone gehad met bevestiging van mijn verlenging..
Lijkt mij dat je dit het beste aan Phoneshop.nl kan vragen. Je hebt bij hun besteld dus als het toestel op voorraad ligt zou het niet lang moeten duren. Ligt het niet op voorraad dan zal je erop moeten wachten.
tuni61

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijne stop gezet vandaag 😉 me vriend van vodafone winkel belde mij op zij ik heb er een over wil je het ik heb hem nu lekker in me zak noooit meer online bestelen dat weet ik zeker ik moest nog 3 weken wachten anders 😉 ik hoop voor julie dat het snel aan komt okey nog een laaste tip donderdag een vrijdag krijgen ze weer iphones binnen bij de winkels dus wie wilt kan het ook daar halen 🙂
arjanvdwal

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Goedeavond,

Vanmiddag weer gebeld. Ze konden ook nu niet zeggen wanneer de iphones verstuurd worden, terwijl er hier op het forum wordt gezegt dat er vrijdag een grote lading binnenkomt en iedereen ze volgende week ontvangt. Gaat lekker langs elkaar heen daar. Ik heb er een hard hoofd in.. Succes met wachten iedereen. Ik ben er helemaal klaar mee met dat wachten 😉 Hopelijk ligt het toestel volgende week op de mat.

Groeten Arjan
raymondidema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yeey, 🙂 13-11-2013 om 22:09 bevestiging ontvangen van Dynalogic. Ze komen mijn iPhone 5S gold 16GB zaterdag tussen 9.00 en 18.00 uur bezorgen. Ik heb besteld op 25-10-2013, bevestiging op 26-10-2013 om 01:36 uur. Bij mij ging het om een nieuwe abonnement zonder nummerbehoud.
Damianchedi

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb gister zeker 3 kwartier gebeld met Vodafone. Ze hebben mij verteld dat ze nog nooit wat hebben gedaan met de bestelling. Daarna hebben ze me door verbonden met klanten service. Zij gaan kijken wat ze voor me kunnen doen. Voor de mensen doe nog wachten en die steeds het zelfde liedje horen. Vraag maar voor de zekerheid of joi betekent wel is verwerkt.
Damianchedi

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Betekent moet 'bestelling' zijn.
arjanvdwal

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb gister zelf ook gebeld. Mijn bestellingen was zo genaamd opeens 3 dagen later in het systeem gezet. (2 nov besteld en 5 nov ingevoerd...) Ik vraag me af of deze problemen zich ook bij andere providers voordoen. Zo niet, dan kom ik over 2 jaar niet meer bij vodafone terug. We worden van het kassie naar de muur gestuurd en iedereen verteld ons wat anders. En daar ben ik niet van gediend.
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb het ook zo ervaren hoor bij Vodafone. Had eigenlijk al op launchday (25-10) besteld maar 4 dagen later (29-10) bleek toch geen bestelling ingevoerd te zijn... En inderdaad elke dag, elke medewerker vertelt iets anders. Gisterochtend werd me verteld dat ik waarschijnlijk nog dit weekend mijn Iphone 5S zou ontvangen maar 2 uur later word me weer verteld dat ik nog 1-2 wekekan wachten..

Dan vraag ik ook waarop zij of een andere medewerker iets basseert maar dan krijg je een vage antwoord waar je niets wijzer van word.. Hopelijk had de eerste medewerker gisteren gelijk maar nog steeds geen afspraak bev. ontvangen
arjanvdwal

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Albana dan kan ik jou de hand schudden. Ik heb precies het zelfde gezeur.. Laten hopen dat de Mod van dit forum gelijk heeft en dat de toestellen mooi begin volgende week verstuurd worden
CB88

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mag ik aub een update over hoe of wat ? ben in staat m te annuleren en naar de winkel te gaan ben het zat, mensen in me omgeving halen m gewoon in de winkel krijgen m gelijk mee pfff
arjanvdwal

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@BasT Hoe staan de zaken ervoor? Krijgen jullie vandaag en morgen nou en wel de telefoons binnen? Laat weer eens van je horen!!!
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@CB88 klopt inderdaad. Kreeg ook het advies om te annuleren en naar winkel te gaan want daar zijn ze allang weer op voorraad. Wacht nog even af of ik vandaag/morgen een mailtje krijg voor een spraak ofniet..

@moderator aub een update ?
rvds

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg zojuist op de chat te horen dat de afdeling nummerbehoud enorm achter loopt en dat het nog wel even kan duren..
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
arjanvdwal schreef:
@BasT Hoe staan de zaken ervoor? Krijgen jullie vandaag en morgen nou en wel de telefoons binnen? Laat weer eens van je horen!!!
Nou, vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt 😉

Mijn laatste update klopt en blijft hetzelfde. In de eerste helft van de volgende week ontvangt zo goed als iedereen die voor mijn laatste update besteld had zijn toestel. Uitzonderingen zijn altijd mogelijk (bv als er nog nummerbehoud verwerkt moet worden) maar de meesten van jullie ontvangen tussen maandag en woensdag hun toestel.
CB88

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt voor het antwoord, wacht het nog even af! krijg je bij een verlenging ook een leveringsmail van te voren ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic