Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
bibi-15

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit forum heb ik dagelijks bezocht om te kijken hoe het ervoor staat met de iPhone 5S.

Ik heb het abb verlengt op 25 oktober rond de klok van 16.30u.
Daar werd verteld dat de iPhone Gold 16gb nog op voorraad was en ik deze begin vorige week binnen zou hebben.
Vorige week 2x gebeld met Vodafone en de wachttijd ging van 4 naar 6 weken.

Vandaag via de chat begrepen dat er nog niets meer bekend was en mijn order eruit laten halen.
Abb geannuleerd en duurt idd 5 werkdagen, zegt men.

Kan wel zeggen dat dit een les is geweest, geen orders meer via telefoon of internet. Bij de Vodafone winkel had ik al 2x een toestel kunnen krijgen in de afgelopen weken. Dat is pas frustrerend!
Dus gezien al deze verhalen, ik bestel hem wel in de winkel. Dan betaal je misschien wat meer maar krijg je wel service.

Iedereen succes met het wachten en alvast veel plezier met het toestel!
bbruijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op releasedatum 25 okt. een iphone 5s 32 gb silver besteld icm contractverlenging.
Vervolgens een orderbevesting en een bevestiging van contractwijziging ontvangen deze is ook op de 25e ingegaan.
Op de 28e het volgende sms-je van vodafone:
"Geweldig dat je weer gekozen hebt voor het betrouwbare Vodafone netwerk........"
Ik denk er zit schot in de zaak!
Na een week de ontwikkelingen op dit forum een beetje gevolgd te hebben, ook maar eens geinformeerd via twitter hoe het met mijn bestelling is:
Ik 03-11-13 11:17
Via het forum heb ik begrepen dat jullie mijn orderstatus kunnen bekijken. Willen jullie dat doen? Mijn orderref is: 957.....

Vodafone Webcare (@vodafoneNL) 03-11-13 11:41
DM ook je 06-nr, klantnr, adres, geb.dat. en laatste 4 cijfers van je bankreknr. Dan zoek ik de huidige status voor je op. ^MH

Ik 03-11-13 12:15
Alles doorgegeven!

Vodafone Webcare (@vodafoneNL) 03-11-13 12:30
Ik heb helaas nog geen concrete leverdatum voor je. De order is wel correct ontvangen en in behandeling. ^MH

Gisteren een sms van Vodafone:
"Je hebt een toptoestel en daar ben je zuinig op!......."
Wat? Ik heb helemaal nog geen toestel!!!!

Vandaag wordt ik gebeld door Vodafone: Dag meneer, hoe bevalt uw nieuwe toestel? :@
Hoe kan het dat jullie zo langs elkaar heen werken?
Het gesprek kwam op een voor mij verkeerd tijdstip en de betreffende medewerker stelde voor om 16:00 terug te bellen om dan samen uit te zoeken hoe mijn bestelling ervoor staat. Dat is helaas tot nu toe nog niet gebeurd. En eerlijk gezegd had ik dat ook niet meer verwacht.


Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@peterjanlangen ik had besteld op 24-10 rond 23.50

Ik heb hem vandaag binnen gehad en alles werkte binnen 20 minuten.
Het is echt het wachten waard.

Ik hoop voor jullie dat jullie hem ook snel binnen krijgen!
Ik blijf meelezen.
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Wessyvb hij lijkt mij ook het wachten waard...het blijft alleen zonde dat je vlak na de lanceerdatum bestelt en nu nog steeds niks hebt, terwijl Jan en alleman om je heen bij andere providers of winkels een week later bestelt en gelijk het toestel kan meenemen of toegestuurd krijgt...

Dan kan Vodafone nog zo vaak zeggen hoe hard ze hun best doen. Hun best is gewoon niet goed genoeg want schijnbaar kunnen anderen, die ook hun best doen, de toestellen wèl leveren.
sd94

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen idee waarom maar ik krijg zomaar mijn aankoopbedrag die ik al had betaald teruggestort, en geen mailtje of iets dan ook met een reden. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is
peterjanlangen

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zeker waar, dit zie ik als ik bij t-mobile kijk voor ene abbo + iphone

Levertijd circa 2 tot 3 werkdagen. hoezo kan het daar wel en vodafone 2 tot 3 weken
achteraf mischien ff online moeten speuren voor ik bestelde had ik hem waars ergens anders genomen.
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ben benieuwd of er vandaag weer iPhones verstuurd worden...of dat bij ons allemaal plotseling de bestelling geannulleerd wordt 😉
Loenen

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Wat ik gewoonweg niet kan snappen is die communicatie. Er is al veel over geschreven dus die frustratie is al bekend maar waarom is het nodig?

Jullie weten van te voren dat je te weinig iphones gaat krijgen en dat je dit gedoe gaat krijgen bij iedere launch van apple heb je dit. Terwijl jullie zeggen dat je levert wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dit betekent dus dat er ergens een lijst is hoelaat mensen besteld hebben. Dan is het toch niet zo moeilijk om een programma erop te zetten, als jullie een batch nieuwe iphones krijgen dat de klanten die hem krijgen een mail krijgen waarin staat dat hij onderweg is. En alle klanten die hem nog niet krijgen een mail krijgen waarin staat dat er net een ronden iphones is verstuurd maar zij er niet bij zaten. En vervolgens de datum noemt wanneer jullie weer een batch krijgen en dat dit proces gewoon blijft gaan zodat iedereen constant goeie info heeft. En niet een of andere stagaire constant moet bellen die je dan in de wacht zet en dan weer perongeluk ophangt terwijl je al 30 minuten in de wacht heb gehangen etc.

Bovendien is het echt schandalig dat de abonnementen al wel in gaan terwijl die levertijd zo lang is, mensen moeten straks hun eerste maand abo gaan betalen terwijl ze nog geen telefoon hebben.
Ik ga nog even heel goed mijn opties na kijken of ik het de moeite nog wel waard vind om al mijn geld steeds naar jullie te brengen(het was hetzelfde gekloot met de 4s).
anilbektas

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik lees hier dat julie bestellingen op volgorde leveren
Daar heb ik me twijfels bij
Ik bestel donderdag nacht net voor een uur iphone 5s 16gb gold ik heb die tot heden nog niet binnen
Een vriend van mijn. Hefft die donderdag nacht net voor 2 uur bestel 2 stuks en hij heeft die al binnen??
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Laat ik het nog leuker maken...

Op launchday Iphone 5S 16GB black besteld. Bel de dinsdag daarop omdat ik nog niks had ontvangen qua bevesting of iets. Toen werd mij dood leuk verteld dat ik helemaal niks besteld heb.. mevrouw kon wel zien dat er die dag rond het bestelde tijdstip een medewerker op mijn profiel heeft gezeten maar die heeft niks gewijzigd of doorgevoerd..

Dinsdag moest ik dus opnieuw de Iphone bestellen waardoor ik automatisch 4 dagen voor niks heb zitten wachten. Daar boven op kwam dan ook ineens dat de toestellen niet meer op voorraad waren en nog steeds niet zijn. En dit allemaal terwijl mijn abbonnement al wel is ingegaan.

Dit neem ik VF wel kwalijk, want is elke jaar weer hetzelfde verhaaltje bij VF terwijl mijn zusje bij KPN al langer dan een week haar toestel heeft..
adv043

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Buiten het feit dat we langer moeten wachten zit ik toch met het volgende:

Als je een woning gaat huren, ga je pas betalen vanaf het moment dat je de sleutel krijgt
Als je een auto koopt, betaal je pas verzekering, aanschaf etc. als je de auto hebt/krijgt
Als je een product reserveert in een winkel, betaal je pas wanneer je het krijgt

Waarom moeten wij nu al ons abonnement betalen en gaat hij per direct in, wanneer wij nog weken op onze toestellen moeten wachten? Dat is toch niet netjes richting je klant?
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Afkomstig uit 2011.

Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/15512

Iedereen die nog een lopend, goedkoper, Vodafone abonnement heeft doet er goed aan dit tot de laatste dag uit te dienen alvorens te verlengen.
GSM Helpdesk ontdekte eerder vandaag namelijk dat Vodafone, eenzijdig, besloten heeft om bij een verlening per direct de nieuwe abonnementsvoorwaarden, en tarieven, in te laten gaan.
De reden voor deze stilzwijgende verandering moge duidelijk zijn.
De meeste klanten, zeker als ze nu nog een lopend abonnement hebben met mobiel internet toegang inclusief 1GB dataverkeer, zullen volgens de nieuwe voorwaarden moeten kiezen om meer te gaan betalen voor een abonnement met 1GB dataverkeer.
Stel je huidige abonnement loopt nog tot 14 februari (drie maanden vóór de einddatum mag je immers al verlengen), en je zou nu al een nieuw abonnement afsluiten, dan is het normaal dat je tot de einddatum, en de datum waarop de abonnementsverlenging van kracht wordt, je huidige tarief blijft betalen, met de dito voorwaarden.
Niet bij Vodafone dus. Die berekenen direct het nieuwe tarief met de nieuwe voorwaarden.
En dat nieuwe abonnement krijgt daardoor, in dit voorbeeld, dus een looptijd van twee jaar en drie maanden.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Een hoop frustraties. Maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Kom jij hier ineens over een abonnement. Maargoed.

Wie o Wie zal het weten ofdat Vodafone mij vandaag zal vergeten.. Ik!
Komt er nog vooruitgang in? Jullie laten weinig van je horen.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
IbrahimA schreef:
Een hoop frustraties. Maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Kom jij hier ineens over een abonnement. Maargoed.

Wie o Wie zal het weten ofdat Vodafone mij vandaag zal vergeten.. Ik!
Komt er nog vooruitgang in? Jullie laten weinig van je horen.
Dit is bedoeld voor "adv043"

sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Kan iemand van Vodafone eigenlijk aangeven wanneer ze voorraad ontvangen? Komt er elke dag wat binnen?
rickm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op launchday een iphone space gray 16gb besteld, toen er nog niks over langere levertijd stond.
Vervolgens hoor ik helemaal niets van vodafone, behalve bedank sms'jes en bedank mailtjes dat ik vodafone weer financieel steun voor de aankomende maanden en een felicitatie met mijn nieuwe smartphone (grapje?).
Nu hoor ik vervolgens helemaal niets meer en moet ik een forum doorploegen om ergens een post te vinden met geschatte levertijden. Serieus? Ik had meer verwacht van een communicatiebedrijf. Ik ben zelf arts en ken chirurgen die beter communiceren.
raymondidema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle opties hebben apparte verkoopkanalen, ik heb het volgende besteld:

iPhone 16GB Gold, Red Super (60EUR), nieuw abo, zonder nummerbehoud.

lijkt me niet dat jan en alleman hiervoor kiest 😐 is hier dan ook een wachtrij voor? Daarnaast is het niet mogelijk om al een simkaart te sturen (heb hier nog een iphone 5), zodat ik iig kan bellen en gebeld worden (telefoonnummer is al wel bekend).

btw heb me geld wel al terug van de geannulleerde order 🙂
raymondidema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij hoef ik orderstatus @Vodafone niet meer in te zien. Ondertussen 2 week met de volgende melding "Laatst gewijzigd: 26-10-2013 15:37:28"
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
raymondidema schreef:
Volgens mij hoef ik orderstatus @Vodafone niet meer in te zien. Ondertussen 2 week met de volgende melding "Laatst gewijzigd: 26-10-2013 15:37:28"
Yup. Volgens mij blijft het zo staan, zelf als je je toestel al hebt ontvangen...(als dat ooit gebeurd).
RoethyS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag een mail gekregen voor het maken van een afspraak voor levering.
Dus als het goed is komt m'n telefoontje morgen al..
Heb op 31 oktober besteld dus eigenlijk komt hij zelfs sneller dan verwacht. :S

't Is een iPhone 5S Silver 16GB, online besteld met een nieuw abonnement.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic