Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
peterjanlangen

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nou niels, dit dacht ik dus ook even contact opgenomen en er is niets bekend over ene nieuwe levering ze zitten er nog steeds op te wachten pff
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@BasT

Dus als ik je goed begrijp een voorbeeldje.

Er zijn 100.000 iPhone's online besteld waarvan 50.000 verlenging.
Wil je nou zeggen dat hun het toestel eerder krijgen omdat er geen contract getekend hoeft te worden of nummerbehoud geregeld hoeft te worden. Dat jullie de telefoons meteen opsturen.

Maargoed ik heb nummerportering en ik ben een nieuwe klant. Dus voordat ik aan de beurt ben heeft heel Nederland al de iPhone 5s omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd, en nummerbehoud kan alleen geregeld worden als het toestel op voorraad is.

Als er nog werk is bij jullie kom ik ook bij jullie werken, zo te zien hoef je geen zak te doen behalve een beetje te ouwe hoere

naaomi1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week vrijdag even naar VF gebeld en gevraagd naar mijn order status aangezien ik die online niet kan inzien vanwege een "telefonische" fout.. Vrijdag zei de aardige medewerker van VF ik verwacht dat u de iPhone eind volgende week (deze week dus) geleverd zou moeten worden.. Zo net weer even heen gebeld om te vragen welk email adres hun van mij in het systeem hebben staan en uiteraard nog een keer de order status opgevraagd krijg ik nu te horen nou mevrouw dit kan nog wel een paar weken duren..

Ik zie overigens dat op de webshop niks meer staat over een langere levertijd? Vind het wachten op zich niet echt een ramp maar de miscommunicaties en telefonische service wel
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Het is duidelijk: Vodafone wenst niets meer te doen voor de klant dan zeggen dat de levertijd x weken is en dat ze verder geen informatie kunnen inzien.

Verder geen enkele toezegging op het gebied van informatievoorziening om zulke nare situaties waar de klant absoluut niet blij van wordt in de toekomst te verbeteren.

Chapeau Vodafone, een prachtige manier om je klanten gewoon lekker te kakken te zetten en ermee weg te komen met ook nog eens gezwaai met de Algemene Voorwaarden zoals @Rowie deed, wat ik nog steeds een hilarisch zwaktebod vind.

Ondanks dat ik mijn 5s reeds dagen terug heb ontvangen blijf ik dit topic volgen uit interesse of Vodafone nu eens gaat nadenken over wat ze wel kunnen/willen doen voor hun klant (nu of in de toekomst) ipv wat ze niet kunnen doen (of hoeven te doen volgens de AV waar@Rowie mee zwaaide).
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Op meerdere plekken hoor ik nu van mensen dat ze aan de telefoon wordt gezegd dat de grijze 5s een levertijd heeft van ~6 weken...

Ongeveer een week geleden werd gezegd dat de levertijd van de grijze 5s 16GB, voor mensen die voor 28-10-2013 10:00 besteld hadden, 0 tot 3 weken was. Dus op dit moment nog maximaal 2 weken:

BasT schreef:
Hallo allemaal,

Zoals beloofd een indicatie van de levertijden.

NB 1: deze indicatie geldt voor bestellingen die vóór 28-10 ca 10:00 u gedaan zijn

NB 2: het gaat hier om een algemene indicatie die geldt voor het totaal van de bestellingen voor 28-10.
We krijgen gedurende de komende weken geregeld toestellen binnen die ook direct weer geleverd worden. Er zullen dus bijvoorbeeld mensen zijn die hun toestel deze week al krijgen en mensen die langer moeten wachten. Een exacte leverdatum per individuele bestelling is niet te geven op dit moment.

De lijst dan, uitgesplitst per model:

iPhone 5S 16GB Zilver & iPhone 5S 32GB Zilver
1-2 weken
iPhone 5S 16GB Space Gray
ca 3 weken
iPhone 5S 32GB Space Gray
ca 3 weken
iPhone 5S 16GB Gold
ca 4 weken
iPhone 5S 32GB Gold
ca 4 weken

(...)

@Vodafone: klopt die schatting nog? Ik had een beetje gehoopt/gerekend op levering begin deze week, maar dat zal het sowieso wel niet meer worden...maar als uiterlijk eind volgende week ook niet gehaald wordt...
MFaasse

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist gebeld met klantenservice voor de orderstatus voor een space grey 16gb met order nummer 95751... werd mij toegezegd dat de levertijd van het toestel op dit moment 3 weken bedraagt waarvan er 1 voorbij is en dat er op dit moment geen voorraad is.

Verder aangegeven dat communicatie vanuit vodafone belabberd is maar met excuses koop je niet heel veel.

We wachten rustig verder af..

Edit: betreft een online verlenging via f&f
robb1608

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik lees 6 verschillende verhalen hier?

Ik belde vanmorgen naar vodafone om te vragen hoe dat het met mijn bestelling stond.

Vorige week maandag iphone 5s space gray 16gb met nu mer behoud besteld.

Aan de telefoon werd mij verteld dat mijn order gewoon niet bestond?? Terwijl ik mailtjes, betalingen etc heb waarin ik hem gewoon besteld had. Ik zou het geld binnen 2 weken terug krijgen wat ik betaald had.
Ik dacht bij mezelf toch van, er klopt iets niet. Een paar uur later bel ik terug, om het uit te leggen aan iemand anders aan de telefoon en die vroeg me of ik het via vodafone friends and family had besteld of via de normale website.
Ik heb dus via friends and family besteld en ze zei dat ik naar de friends and family helpdesk moeste bellen.

Ik gelijk bellen dus, ordernummer weer doorgegeven en erbij gezegd dat ik net te horen heb gekregen dat hij niet bestond. Binnen 10 seconden had ze me order erbij, ookal zoiets vreemds normaal is het 5 minuten in de wacht staan, de vrouw aande telefoon verteld me het volgende.

De iphone 5s space gray 16gb zit een levertijd van 1-3 weken op.

Op de witte/zilver zit een levertijd van 3-4 weken op.

Op de gouden iphone 5s zit dan weer een levertijd van 5-6 weken op.

Ik zelf vind het wachten niet zo erg, alleen is het gewoon heel apart dat ik bel, en mijn bestelling bestaat niet, dan bel ik weer en kunnen ze me alle informatie geven en kan het gewoon op een normale manier afgehandeld worden.

We wachten maar gewoon af hoe het gaat lopen
peterjanlangen

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helemaal mee eens hoor, ze sturen niet eens een berichtje dat hij niet op voorraad is of wat dan ook: heb ondertussen al 10 keer gebeld en elke keer hoor i kiets anders maarja ga er nu vanuit hem wel binnen 2 weken te hebben zeker aangezien ik besteld heb op de ochtend dat hij uit kwam maarja afwachten maar
melvinwn066

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Eindelijk een bevestiging van levering gehad per email van vodafone.
Mijn contract 25-10-2013 om 00:12 verlengt (iphone 5s gold 16GB)
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@robb1608 levertijd als je nu bestelde? Of levertijd vanaf nu voor de oudste orders?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Nou er is wel degelijk wat binnengekomen bij vodafone want ik krijg net een mail dat mijn iphone verzonden is!!!!!!!!!!!! Yeeeeeeeey!
robb1608

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik gok voor nieuwe bestellingen. Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar lijkt me wel het meest logische
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Alleen lijkt t erop dat er geen nano simkaart is mee gestuurd.
En geen 3s code voor postnl track and trace.

@BasT zou jij dit voor mij kunnen checken en me per pm beantwoorden.

sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Nice!

Details? ???? Hoe besteld, wanneer, welke kleur en hoeveel GB? Ordernr?
Paulvv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk, zo'n mailtje van Vodafone..

'Voel je beschermd'
... en dan heb je 'm eindelijk in handen: je nieuwe iphone... bla bla bla

Stuur aub niet van die onzin als ik al anderhalve week, en waarschijnlijk nog wel een tijd langer moet wachten!

Sorry, dat moest ik even kwijt :8
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
24-10 23:50
Online verlenging
Iphone 16gb gold
Order: 95706949
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Paulvv zielig van je hoor.
Maar anyways ik heb net zo lang gewacht.
melvinwn066

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mijne:

25-10 00:12
Online verlenging
Iphone 16gb gold
Order: 95707222
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Wessyvb

Hier ook einderlijk de mail!!
Lijkt erop dat we toch ons toestel binnen enkele dagen krijgen
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@melvinwn066
Gaat niet lang meer duren voor je. 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic