Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
sjaakaq schreef:
Ja daar ben ik ook benieuwd naar...
@Andere bestaande klanten die hun 5s of 5c via internet besteld hebben (dus hem via PostNL geleverd kregen): hebben jullie vantevoren bericht gehad dat hij bezorgd zou worden? Of stond de postbode out of the blue voor jullie voordeur?
@sjaakaqIk kreeg inderdaad afgelopen donderdag rond 17:00 uur een mail dat de telefoon onderweg was. Ineens was ook de online orderstatus veranderd naar afgehandeld en de volgende dag werd hij afgeleverd!
Overigens heb ik hier op het forum ook verhalen gelezen van mensen die geen enkel bericht hebben gehad en ook ineens hun telefoon in ontvangst mochten nemen.

Aaifoon

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
26 oktober heb ik mijn abonnement telefonisch verlengd en een iPhone 5S 64gb zwart besteld.

Er werd mij verteld dat de levertijd 5 tot 10 werkdagen zou zijn. Een paar dagen later heb ik weer gebeld met de vraag of de nanokaart automatisch wordt bijgeleverd, dat werd bevestigd en nogmaals werd mij verzekerd dat de levertijd 5-10 werkdagen zou zijn.

Vandaag was ik toch even benieuwd wat mijn orderstatus zou zijn. Nu wordt doodleuk gemeld dat het 2 tot 5 weken kan duren. Maar misschien ook langer, omdat ze geen enkel zicht hebben wanneer Apple de iPhones levert.

Via de live chat is te lezen dat de levering tussen 3 en 6 weken duurt... Tegen die tijd is er alweer een nieuwe model uit, de iPhone 6 Air 🙂

Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Ben ook reuze benieuwd of ze vandaag weer iphone gaan verzenden.
Nielsje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou blijkbaar gaan ze vandaag helemaal niets versturen, want volgens de helpdesk hebben ze helemaal niets op voorraad...
lewas1975

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het toestel inmiddels een week, alleen zo jammer dat ie niet te gebruiken is vanwege het niet meeleveren van de nanosim!!!
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Iewas1975 je kan ook de nano-sim ophalen bij een vodafone winkel. Lijkt me een betere optie dan op hun te gaan zitten wachten..
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Nielsje dat bedoel ik met de telefonische klanten service, ze weten het zelf niet eens.
Ze hebben toch geen zicht in de leveringen van apple? Anders wist je nu wel wanneer jou telefoon zou komen toch?

Vandaag dag 10 en nog geen verandering in mijn order status...the waiting game continues.

Voor de nieuwe mensen in dit topic.
Ik heb besteld op 24-10 23.50
Online verlenging
Ordernum 95706949
PieterSnijders

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik volg dit forum al ruim 1,5 week. Inmiddels heb ik mijn toestel binnen. Ik had hem 26 oktober online besteld om 9:22u via de website en het betreft een verlenging ( dus zeker niet als eerste besteld ). Sinds afgelopen vrijdag heb ik het toestel in huis, maar de communicatie van VF is ronduit slecht. Ik kreeg na 2x bellen en mailen pas in de middag een orderbevestiging en vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd omtrent de levertijd. Uiteraard was het nieuwe abonnement al wel ingegaan. Ik had me er al bij neergelegd dat het nog wel eens lang kon gaan duren, totdat ineens uit het niets er iemand van de post voor de deur stond met een pakketje.

Jammer dat de communicatie bij zo'n bedrijf niet op orde is.

Het gaat trouwens om een iPhone 5s zilver 16gb
lewas1975

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Albana helaas heb ik daar op dit moment geen tijd voor.
Timon1996

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 25 oktober om 16:00 een iPhone 5s 16gb zilver besteld, ook online en met 1-jarig abonnement.
Betekend dit dat bestaande klanten voor gaan?
Verder veel plezier met je iPhone!;)
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@PieterSnijders: fijn dat je je toestel al hebt 🙂

Volgens de communicatie van VF zou dit betekenen dat iedereen die voor jou (dus op vrijdagnacht of overdag) via de website een 16gb zilveren 5s heeft besteld, deze ook al zou moeten hebben.

Daar geloof ik niks van...

Volgens mij is het een loterij wie wanneer zijn toestel krijgt.

Edit: zie bericht Timon1996 hierboven. Die heeft eerder hetzelfde toestel besteld dan PieterSnijders, maar nog niets ontvangen. Je zou zeggen...dat kan misschien omdat PieterSnijders een bestaande klant is. Maar een paar berichten terug blijkt dat in mijn geval een nieuwe klant die later besteld heeft, eerder hetzelfde toestel krijgt dan ik als bestaande klant. Daar ligt het dus ook niet aan...
Irisve

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet iemand wanneer het bedrag dat je bij moet betalen wordt afgeschreven? Gebeurt dat direct na de bestelling, bij de eerst volgende rekening of als de telefoon geleverd wordt?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Zoals @BasT al eerder uit heeft gelegd.
Alle bestel kanalen hebben hun eigen voorraad.
Dwz:

Nieuwe klant online besteld
Nieuwe klant telefonisch besteld
Nieuwe klant met nummerbehoud hebben ook een langere wachttijd.
Verlenging online besteld
Verlenging telefonisch besteld
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
lewas1975 schreef:
Ik heb het toestel inmiddels een week, alleen zo jammer dat ie niet te gebruiken is vanwege het niet meeleveren van de nanosim!!!
Dat is jammer. Dit is binnen 1 min gepiept in de winkel. Had je er al van kunnen genieten.
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Wessyvb volgens mij zei BasT (of iemand anders) dat online of telefonisch wel verschil maakt maar verlenging of nieuw niet; anders zou het oneerlijk zijn voor nieuwe danwel de bestaande klanten.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Irisve schreef:
Weet iemand wanneer het bedrag dat je bij moet betalen wordt afgeschreven? Gebeurt dat direct na de bestelling, bij de eerst volgende rekening of als de telefoon geleverd wordt?
Gebeurt bij eerst volgende rekening.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@sjaakaq. Ik kan even de post zo gouw niet terug vinden maar @BasT had gezegd dat alle variabelen het zelfde moeten zijn wil je jou ordernummer vergelijken met die van iemand anders.
Lijkt mij dat verlening of nieuw abbo dus wel verschil uit maakt jammer genoeg.
Nielsje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het ziet er nu wel naar uit dat de nieuwe levering dan eindelijk binnen is aangezien ze bij alle iPhone's 'langere wachttijd' hebben weggehaald. Hopen dat dit dan ook maar zo is...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wessyvb schreef:
@sjaakaq. Ik kan even de post zo gouw niet terug vinden maar @BasT had gezegd dat alle variabelen het zelfde moeten zijn wil je jou ordernummer vergelijken met die van iemand anders.
Lijkt mij dat verlening of nieuw abbo dus wel verschil uit maakt jammer genoeg.
Klopt helemaal @Wessyvb

Er zitten verschillen tussen een verlenging en nieuwe klant. Het proces is bv anders omdat er een contract aangemaakt moet worden, er moeten wat checks gedaan worden, er moet een afspraak gemaakt worden tussen jou als klant en de koerier voor het tekenen van dat contract (en het afleveren van het toestel uiteraard). Als daar nog dingen als nummerbehoud e.d. bij komen gaat het nog weer anders lopen. Vandaar dat verlengingen en nieuwe bestelling in twee verschillende "wachtrijen" gaan.

We verdelen de voorraad die we krijgen zo eerlijk mogelijk over die twee. Het zal absoluut voor komen dat een nieuwe klant het toestel eerder heeft dan een klant die verlengd heeft, maar (!), dat kan ook net zo goed andersom gebeuren. Je hoeft maar een oneven aantal toestellen binnen te krijgen en het is al gebeurd 😉 Het is in ieder geval niet zo dat één van de twee structureel een voorkeur krijgt.

*edit*
typo's & mention
Timon1996

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okee, dan weet ik dat!
Blijf ik maar geduldig wachtten....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic