Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Janp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook op 25ste okt besteld 7.30 en ben het wachten zat.
Vooral op het moment van bestellen, was er nog geen melding dat het langer zou gaan duren.
Vervolgens krijg ik een mail met onderwerp: Status update: Je bestelling kan worden geleverd!
Waarna later blijkt dat de mail weet niet zo was bedoeld.

Is het mogelijk om mijn order te annuleren?
Zo ja hoe kan ik dit doen?

Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Rowie

Natuurlijk kunnen niet alle telefoons ineens verzonden worden dat snap ik ook wel.
Aangezien ik in het eerste kwartier al besteld had vanaf dat om 00:00 de lijnen open gingen vind ik het toch een kwalijke zaak dat er echt mensen zijn die hem eerder ontvangen. 1 of 2 dagen oke geen probleem maar ik kreeg vandaag nog 3 weken te horen. Terwijl er gisteren werd gezegd dat mijn toestel verzonden was en vandaag of maandag zou komen.
Om het nog wat duidelijker uit te leggen over de personen die later hebben besteld, het gaat om:
- dezelfde iPhone 5s
- hetzelfde geheugen (16gb)
- dezelfde kleur (gold)
- én via het zelfde kanaal besteld

Dan gaat er iets toch niet helemaal goed of eerlijk?
Ik ben niet voor niets opgebleven om zo snel mogelijk te bestellen en dan bedonderd te worden.
Het zijn gewoon kei harde leugens die er vertelt worden.
Ik ben het gewoon helemaal zat en meerdere met mij dat weet ik zeker!
Het is gewoon pure misleiding
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Janp

Je kan maandag bellen met de klantenservice op het nummer 08000200043 en dan kan je je bestelling annuleren.
Nielsje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vorige week mijn iPhone 5s 16gb spacegrey om +/- 10:00 telefonisch besteld. Toen werd er tegen mij gezegd dat er zo'n 5 tot 10 werkdagen levertijd was. Nu heb ik net gechat met een medewerker van jullie die mij helemaal niets kon vertellen over de levertijd van mijn toestel. Hij kon alleen zeggen dat mijn toetsel nog niet naar PostNL was verstuurd en dat het waarschijnlijk was dat ik moest wachten op een nieuwe levering van Apple zelf. Hij wist vrijwel zeker dat ik mijn toestel niet binnen de 5 tot 10 beloofde werkdagen zou krijgen.

Hier baal ik wel een beetje van en dat gevoel wordt versterkt door de verhalen van anderen op dit forum die hun iPhone later besteld hebben en nu toch al op de mat hebben liggen (bij wijze van spreken)(niets tegen deze mensen, veel plezier met je iPhone :D). Heeft iemand enig idee hoe het zo (fout) heeft kunnen lopen bij Vodafone. Een moderator misschien??
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Nielsje: Ik heb hetzelfde toestel op dezelfde tijd besteld, maar dan via de website (als verlenging). En aan mij is vrijdag verteld dat de bestelling was gekoppeld aan een levering van iPhones (de persoon met wie ik sprak was duidelijk opgelucht toen hij dat zag staan, alsof hij blij was dat hij geen slecht nieuws hoefde te brengen). Oftewel: geen signaal dat het langer dan 10 werkdagen zou duren, eerder korter.

Men heeft duidelijk dus geen enkel overzicht. Wellicht staat de koerier maandag voor onze deur. Of pas over drie weken. Niemand kan 't zeggen.
Nielsje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@sjaakaq , oh dat zou mooi nieuws zijn!! Zou mooi meegenomen zijn al die ergens volgende week binnen komt.
Ik vind het wel een beetje een chaos bij vodafone op dit moment. Er zijn zoveel dingen die ze ons niet kunnen melden. Maarja, dat is allemaal weer vergeten als die dan eindelijk in je bezit is.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ben wel benieuwd of er maandag weer iPhones op de post gaan of dat ze niks binnen krijgen op maandag
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ja daar ben ik ook benieuwd naar...
@Andere bestaande klanten die hun 5s of 5c via internet besteld hebben (dus hem via PostNL geleverd kregen): hebben jullie vantevoren bericht gehad dat hij bezorgd zou worden? Of stond de postbode out of the blue voor jullie voordeur?
Bastiaan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb vrijdag 25-okt rond 17:00 besteld, iPhone 5s 16gb space grey, nieuw abonnement met nummerbehoud.

Er zat lang geen schot in mijn bestelling, vooral nummerportering liet op zich wachten. Afgelopen donderdag was de nummerportering goedgekeurd en ben gisteren gebeld om een leverafspraak te maken voor dinsdag a.s.

Ordernummer 9575......

Al met al valt het mij reuze mee, alleen vervelend dat de bestelling status altijd op "order wordt verwerkt" blijft staan. Zou mooi zijn als daar wat meer stappen in zitten, dan weet de klant in ieder geval waar er op gewacht dient te worden.

Loop als sinds juni 2010 met mijn iPhone 4 rond, dus na ~170weken dezelfde telefoon kon dit extra weekje er ook nog wel bij 😄
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Bastiaan: heb je online besteld of telefonisch?

Ik heb exact dezelfde telefoon bij een verlenging maar een paar uur eerder besteld (ordernunmer begint met 9571) en ik heb nog helemaal niks gehoord...

Veel plezier alvast met je 5s 🙂
timothyp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee heb nog geen bevestiging gehad dat die is verzonden vind het veelste lang duren en
Slechte info vanuit VF zwaar slechte klante service
Bastiaan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@sjaakaq: Online besteld...
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Eerst lees ik dit:
BasT schreef:

(...)

Dan het hogere ordernummer van Teuntjes dat toch al geleverd is. Ook daar is een logische verklaring voor. Zoals eerder gepost kun je ordernummers alleen vergelijken als alle variabelen hetzelfde zijn. Om ordernummers te kunnen vergelijken moet:


  • op dezelfde manier besteld zijn (bv online)
  • hetzelfde type toestel besteld zijn
  • dezelfde kleur besteld zijn
  • en dezelfde geheugengrootte besteld zijn
Alleen dan is er ook echt sprake van hetzelfde toestel uit dezelfde voorraad en kun je vergelijken.

(...)


Dan lees ik dit:

Bastiaan schreef:
Ik heb vrijdag 25-okt rond 17:00 besteld, iPhone 5s 16gb space grey, nieuw abonnement met nummerbehoud.
Er zat lang geen schot in mijn bestelling, vooral nummerportering liet op zich wachten. Afgelopen donderdag was de nummerportering goedgekeurd en ben gisteren gebeld om een leverafspraak te maken voor dinsdag a.s.
Ordernummer 9575......
(...)
En dit:

Bastiaan schreef:
@sjaakaq: Online besteld...
Met de wetenschap dat ik, net als Bastiaan:

  • Online heb besteld
  • Zelfde toestel
  • Zelfde kleur
  • Zelfde aantal GB
En ik ondanks een lager ordernummer (sterker nog: 34.000 lager...) nog helemaal niks heb gehoord; niet eens een verzendbevestiging laat staan een bezorgdatum, dan klopt er dus niets van het bericht van BasT...fijn om te weten 😞
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@sjaakaq helemaal mee eens, hier kijk ik ook echt van op; valt dit te verklaren?!

Zoals eerder gezegd kreeg ik te horen dat mijn toestel voor of op a.s. woensdag geleverd gaat worden, als dit niet zo is annuleer ik de boel en haal ik hem wel uit Amsterdam waar er dagelijks een flinke voorraad is.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
En nog steeds geen duidelijkheid over de levertijden van launchday bestellers..
Hoe triest..
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Helaas ook geen antwoord meer op mijn laatste bericht van een mod.
Moet toch aangeven dat het gewoon niet klopt.
Ik heb onderhand al geen zin meer om te bellen en berichten te sturen. Heb er genoeg van om zoveel moeite te moeten doen voor informatie die toch niet klopt.
Bedankt vodafone!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@sjaakaq Ik heb het gezien en ik heb dit ook doorgestuurd zodat het nagekeken kan worden. Het is trouwens ook zo dat er alleen een leverafspraak gemaakt wordt bij een nieuw abonnement. Bij een verlenging gebeurt dit dus niet. Je krijgt wel een mailtje als het toestel wordt verzonden naar de koerier. Daarna kan het wel nog enkele dagen (meestal 1 á 2) duren totdat je het toestel daadwerkelijk in huis hebt.

@ de rest. We hopen natuurlijk zo snel mogelijk nieuwe informatie voor jullie te hebben.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Haha, dat horen we nu al meer dan een week.
0,0 informatie is er
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nieuwe week, nieuwe dag en hopelijk ook veel Iphone leveringen !! Ben redelijk geduldig geweest tot zover maar begint nu wel erg lang te duren allemaal. Jammer dit.
Irisve

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Worden er vandaag weer nieuwe iphones geleverd bij Vodafone?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic