Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
naaomi1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben al een paar dagen hier aan het meelezen en ik vind de telefonische service van VF ook erg slecht..
ik heb vorige week vrijdag telefonisch een abbo verlengt bij VF de exacte tijd weet ik niet meer.. ik denk ergens tussen 2 en 4 uur. Aangezien ik nog steeds online mijn orderstatus niet kan bekijken heb ik net naar VF gebeld, hier werd mij gezegd dat de levertijd voor de door mij bestelde iphone 5S Gold (16GB) nu op 5 a 10 werkdagen stond en dus eind volgende week ong. geleverd zal worden.. ik ben benieuwd naar alles wat ik hier heb gelezen moet ik eerst zien en dan geloven.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
@timothyb @Wessyvb
Met betrekking tot de melding 'langere levertijd': Ik heb een screenshot gemaakt en wilde deze net posten, maar ik zie toevallig dat de melding nu opeens weer weg is (cookies?). Enfin, het lijkt erop dat ze nog bezig zijn met de website. Ik ga er in ieder geval achteraan.
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Word langzamerhand misselijk van VF na al dit gedoe om een toestel te krijgen... Had afgelopen vrijdag in eerste instantie mijn bestelling geplaatst. Na dinsdag nog steeds geen bevestiging ontvangen te hebben, heb ik VF gebeld met de vraag is alles wel goed gegaan. Krijg ik van mevrouw te horen dat er volgens het systeem geen bestelling is geplaatst die vrijdag (ze kon wel zien dat iemand mijn profiel heeft bekeken maar niks gewijzigd heeft...??).

Bestel ik dinsdag na teleurgesteld te zijn opnieuw de Iphone 5S 16GB grey, en beloofd mevrouw mij dat die binnen 5-10 werkdagen bezorgd zal worden en zij haar best ging doen om het nog voor het weekend te realiseren. Nu bel ik weer om zeker te zijn dat die nu wel echt doorgedrukt is krijg ik te een onvriendelijke vrouw aan de lijn die dood leuk zegt dan moet je 4-6 weken minimaal wachten...

Wat een service voor een klant die verlengd (en eigenlijk niet tevreden is over vodafone maar toch blijft ivm toen een snelle levering beloofd..) Kan iemand mij misschien tips geven of is het gewoon geduldig afwachten en kijken of VF hun rotzooi weer in orde krijgt ?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Albana volgens mij heb ik toestraks diezelfde sacherijnige vrouw aan de telefoon gehad haha.

Er zit niets anders dan het afwachten vrees ik.
ik heb mijn bestelling op 24-10 geplaatst rond 23.45 en heb mijn telefoon ook nog niet.
echter die levertijd die die vrouw aan de telefoon geeft moet je met een flink vaatje zout nemen (het voert de bloeddruk lekker op 🙂 ).
er komen dagelijks toestellen binnen en worden de levering mailtjes rond de klok van 17.00 verstuurd (zodra de vrachtwagen wegrijd van het depot vermoed ik)
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Wessyvb dat zou heel goed kunnen haha. Er zit helaas niks anders op dan geduldig zijn dan. Wat ik me nog wel afvraag is het volgende: ik vroeg mevrouw waarom ik wel een bevestiging van me bestelling gehad heb maar nog geen ordernummer ontvangen heb. Daarop antwoordde zij dat ik pas een ordernummer krijg als er een toestel aan mijn bestelling is gekoppeld. Klopt dit ? Want zie zoveel mensen hier zeggen dat ze een ordernummer hebben maar nog geen verzendbevestiging ontvangen hebben..
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
bij apple store nl is de 16 gb gold gewoon op voorraad lees ik op het forum van iphoneclub.
niet als je belt maar wel als je langsgaat
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Albana in de order bevestiging staat als het goed is je order Referentie en dat zou ongeveer er zo uitzien 95706949.
dat is het ordernummer.

en dat je die pas krijgt als je order gekoppeld is aan een toestel klopt niet anders had ik mijn toestel al lang binnen gehad.
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Wessyvb bedankt voor de info! Bij mij zou dat dan mijn volledige 06 nr zijn ? Die staat namelijk vermeld achter referentie bovenaan de email.

Vind het allemaal erg onduidelijk hoe vodafone handelt op dit moment.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Albana nee dit nummer moet beginnen met 957

klopt is een beetje onduidelijk inderdaad
raymondidema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot nu toe ben ik telefonisch netjes geholpen. Met het opvragen mijn status. Echter wat ik niet snap is het volgende:

Ik: "Zou u mij kunnen vertellen wanneer mijn toestel geleverd wordt. Mijn order is ONLINE-.....".
Telefoniste: "Dat kan ik u helaas niet vertellen, de iPhone 5S gold 16GB, heeft nu een gemiddelde wachttijd van 6 weken. Wanneer heeft u besteld?".
Ik: "Ik heb een nieuw abonnement, zonder nummerbehoud besteld op 25 oktober 2013. Zou u mij kunnen vertellen of ik bij de eerste lichting zit?".
Telefoniste: "Ja meneer, u heeft voor het weekend besteld dan zit u zowieso bij de eerste lichting. Echter de wachttijd voor iPhone 5S gold zit op zes weken. Maar ik kan u wel alvast uw nieuwe telefoonnummer doorgeven 06.....".

Nu kreeg ik gisteren een mailtje op 31-10-2013 @14:04, met mededeling vertraagde levering. En zie ik hier mensen die nu wel de iPhone 5S gold 16GB ontvangen. Hoezo eerste lichting? Waar is die van mij dan? Dacht snel gebruik te kunnen maken van het Vodafone netwerk, helaas, heb ook nog gevraagd of ze het nano kaartje kunnen toesturen, zodat ik deze in de iphone 5 kan doen en dat ik weer mobiel ben. Maar dat is ook niet mogelijk. Tevens kunnen ze mij niet zeggen of wel of niet het abonnement al eerder in gaat. Ik hoop van niet.

Referentie: 95762425
Albana

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Wessyvb dan zal ik vodafone zo dadelijk nog maar eens bellen en vragen hoe dit zit.
Vincent79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mijn Iphone is binnen 🙂
16GB Gold.

Helaas geen sim, dus daar moet ik nog ff achteraan...
martveldhuus

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat het voor mij nog lang wachten word gezien mijn ordernummer.Vrouw Verdrietig


Ordenummer: 95854243
martveldhuus

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee kan niet, heb ik gisteren ook al geprobeerd bij een vodafone bij mij in de buurt
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@raymondidema de mensen die al een iphone hebben ontvangen klopt, de orders gaan op volgorde van de ordernummers.
echter ligt het er wel aan hoe en wat je hebt besteld, want online en telefonisch en nieuwe abbo en verlenging hebben allemaal een aparte voorraad.
dus iemand die online heeft verlengd zou zomaar eerder zn iphone kunnen hebben als iemand die een nieuw abbo heeft afgesloten.

zoals ik al melde aan @Albana moet je de levertijden niet al te serieus nemen die ze je vertellen aan de telefoon.
er komen namelijk dagelijks toestellen binnen.

@Albana ik zou zeker even bellen voor je order referentie!
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Mmm vertraagde levering, dat is niet best.
Ik heb die mail nog niet ontvangen..
randy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na bijna een week te hebben gewacht en niks gehoord te hebben van VF over de levering, toch maar even naar VF gebeld. Kreeg al meteen de mededeling dat er een levertijd op zat van 4 weken (iPhone 5S Space Gray 16GB), zonder zelfs mijn ordernummer oid door te hebben gegeven aan de mevrouw van de klantenservice...

Mijn ordernummer is 95778437 dus ben bang dat ik nog wel even moet wachten. Hopelijk is hij er binnen een weekje... (zaterdag 26-10-2013 online abonnement verlengd)

Ik bracht ook even aan het licht dat ik in principe al betaal voor mijn telefoon terwijl ik hem nog niet heb.
Er werd mij toen verteld dat als het toestel binnen twee weken (10 werkdagen) nog niet geleverd is, ik contact op kan nemen met de klantenservice voor een vergoeding hiervoor.

Verder wachten we maar gewoon rustig af 🙂
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Vincent79 Gefeliciteerd! veel plezier gewenst met je nieuwe iphone!
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist nogmaals gebeld om even kort te informeren naar de status, zeker gezien het feit dat volgens Vodafone alles weer normaal leverbaar is (staat geen 'langere levertijd' meer op de website, toch?).

Kreeg netjes te horen dat mijn portering aanvraag (nummerbehoud) gedaan is en zij hier vandaag een antwoord op verwachten. Het toestel zou dan op of zelfs voor a.s. woensdag geleverd worden (5S 16GB Gold). Mijn ref. nr. is 95712856. Heeft hij een reeël antwoord gegeven gezien toestel keuze en referentie nummer? Bestelling is trouwens online gedaan (03.00uur) en bevestigd halverwege de ochtend op de 25e.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Fucitol ik hoop natuurlijk in eerste instantie dat wat hij jou heeft verteld ook daad werkelijk klopt!
persoonlijk zou ik mezelf er niet op vast nagelen.

het welbekende gezegde is hier wel op zn plaats: Eerst zien, Dan geloven!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic