Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Mijn bestelling is ook een verlenging.
iPhone 5S 32GB spacegrijs
Order-referentienr: 95706983
Besteld via de online shop om 23:40 op donderdag 24 oktober
Vandaag (7 dagen later) een verzendbevestiging ontvangen om 17:05. De dame aan de telefoon zei vanochtend dat ik vanavond even terug moest bellen zodat ik dan hopelijk een 3S-code kon krijgen van PostNL. Helaas blijken ze 's avonds altijd gesloten, kwam ik net achter. Ze zal wel 'eind van de middag' hebben bedoeld dan. Morgen maar weer proberen ... Ik zie in ieder geval nog niets verschijnen in de MijnPakket-app.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Franklin even voor de duidelijkheid, waar haal jij je informatie vandaan dat pakketten in je 'mijn pakket' app verschijnen. Ik heb namelijk het een en ander uitgezocht, maar volgens mij moet je een track-en-trace nummer invoeren, alvorens je het pakket in de app kan volgen. Of heb jij een mogelijkheid om alleen op postcode en huisnummer te zoeken?

Terecht en van harte gefeliciteerd dat je ook een verstuur bevestiging heb binnen gekregen! Hoop dat het morgen geleverd wordt, want de telefoniste was daar zelf nog niet zo zeker van! Maar Post NL levert altijd binnen 1 dag, dus zal wel goed komen. Bij mij komt de Post NL man zo rond 11 uur in de ochtend, ik hou iedereen op de hoogte!
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik gok dat VF vandaag een levering iPhones heeft gehad, en dat die ook vandaag opgaat...dus als je vandaag geen bevestiging krijgt (uit ervaring weet ik dat grote distributiecentra tot ~22:00-33:00 nog inpakken en versturen, daarna rijdt de grote PostNL vrachtwagen weg) is het denk ik wachten tot de volgende levering. Wat dus wel weer een week(je) zal duren...

Een tracking code krijg je pas als het pakket door PostNL is gescand. En dat is dus als die vrachtwagen van het distributiecentrum is aangekomen bij het PostNL sorteercentrum. Dat zal ergens vannacht zijn...
silvana

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via de vodafone chat gevraagd of ze konden kijken naar mijn status van bestelling
(want ik kon niet online status bekijken kreeg elke x er is een fout op getreden)
Ze gaf me mijn track en trace code en  ik zag dat ik morgen rond 17.30-19.30 mijn bestelling krijg
(verlenging i5s Silver 16 gb)
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Hallo allemaal, ik zie dat er wat mensen zijn die ordernummers gepost hebben. Ik heb die bestellingen vergeleken qua ordernummer, tijdstip en inhoud van de bestelling. Conclusie: op dit moment lijkt de leveringsvolgorde te gaan zoals beloofd.

Een voorbeeld als bewijs: ik zie tussen de bestelling van Wessy en SpanishDudeist 3 minuten verschil qua bestelmoment en 5 nummers qua ordernummer. Dat verschil valt te verklaren door de verwerkingstijd van bestellingen in ons systeem waar ik eerder over gepost het. Daarnaast komt er zoals gezegd niet één grote pallet toestellen binnen maar krijgen we steeds een deel van de toestellen. Vandaar ook het verschil in levermoment bij ordernummers die dicht bij elkaar liggen. Je kan net de mazzel hebben dat je aan de goede kant van de grens zit.


Dan het hogere ordernummer van Teuntjes dat toch al geleverd is. Ook daar is een logische verklaring voor. Zoals eerder gepost kun je ordernummers alleen vergelijken als alle variabelen hetzelfde zijn. Om ordernummers te kunnen vergelijken moet:


  • op dezelfde manier besteld zijn (bv online)
  • hetzelfde type toestel besteld zijn
  • dezelfde kleur besteld zijn
  • en dezelfde geheugengrootte besteld zijn
Alleen dan is er ook echt sprake van hetzelfde toestel uit dezelfde voorraad en kun je vergelijken. In dit geval is Teuntjes manier van bestellen hetzelfde, gaat het om dezelfde kleur en om hetzelfde type (5s) maar de geheugengrootte is anders: 32GB vs 16GB. In dit geval gaat het dus om een ander toestel en kan een hoger ordernummer toch (terecht) eerder geleverd krijgen.


Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik een paar zweetdruppeltje wegveegde toen alles bleek te kloppen 😉 Ik hoop dat dit voorbeeld het vertrouwen geeft dat de andere orders ook eerlijk verlopen!




PS 1: Wessy, thx voor de heads-up in PM!
PS 2: Teuntjes, je toestel is inderdaad onderweg naar de koerier
PS 3: Mocht de situatie veranderen, stuur me aub even een PM met je ordernummer
PS 4: Nee, ik kan niet zeggen bij individuele orders waar nog geen toestel voor is, wanneer dat komt ;). Daarover een PM sturen heeft geen zin, ik kan alleen bekijken of alles nog normaal verloopt


*edit*
AnthonyL schreef:
@Franklin even voor de duidelijkheid, waar haal jij je informatie vandaan dat pakketten in je 'mijn pakket' app verschijnen. Ik heb namelijk het een en ander uitgezocht, maar volgens mij moet je een track-en-trace nummer invoeren, alvorens je het pakket in de app kan volgen. Of heb jij een mogelijkheid om alleen op postcode en huisnummer te zoeken?

Als je ooit eerder een bestelling via de app van PostNL getrackt hebt, en je krijgt een nieuwe bestelling via postnl die qua adresgegevens en naam overeenkomt, dan zie je die automatisch verschijnen in je app. Toch Franklin?
Overigens moet dan bedrijf B je naam of adres of huisnummertoevoeging niet nét anders geschreven hebben dan bedrijf A die eerste keer, want dan gaat de vlieger niet op 😉


AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@BasT je hebt helemaal gelijk! De zending is automatisch in de mijn pakket app verschenen! Super bedankt voor je service en je uitgebreide post! Het vertrouwen in VF is bij mij in ieder geval weer een hoop hersteld!

sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zijn er mensen die na 17:30 nog een bevestiging van verzenden hebben gekregen? Of is het afgelopen voor vandaag en kunnen we sowieso tot na het weekend wachten?
evad1st

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nog geen email gezien... vf schijnt mijn diverse mailadressen nog wel eens door elkaar te gooien, echter hij kwam bij mij ook ineens in mijn pakket app met nu een levertijdbevestiging, 1 tip voor Vodafone: ga eens te rade bij webwinkels die het order en leversysteem wel voor elkaar hebben, met duidelijke statussen , scheelt een hoop onvrede en ontevreden klanten, ik voor mij weet nu al dat er helaas nog maar 1 provider overblijft waar ik dus ook naar ga overstappen met alle abbo's in mijn familie, deze duurt dus nog ff ... voor ik overstap (ben nu wel blij dat ik niet gelijk alle abbo's overgesloten heb).
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Nou ik hoop dat ik morgen zon leuk mailtje krijg,
Begint nu wel spannend te worden haha.

Tevens wou ik ook even melden dat BasT de enigste medewerker is die wel moeite doet en toch updates voor ons probeert te krijgen.
Dat mag ook wel gezegd worden.

Ik wens iedereen die zn iphone morgen krijgt, super veel plezier met jullie nieuwe iphone!

Bij mij gaat de champagne open als ik de iphone heb haha en een taart naar BasT 🙂
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
BaasT!
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Ook ik heb een verlenging inderdaad. Gedaan op 25 oktober om 0:03u.
Het ordernummer: 95707151. En vandaag om 17:03 een bevestiging van levering (t&t code heb ik niet, maar zie m wel verschijnen).

Hoop dat degenen die nog geen goed nieuws hebben gehad dat ook snel krijgen! Of gewoon morgen verrast worden door de pakketbezorger.

@BasT: Bedankt voor alles wat je aan informatie hebt gegeven! Dát is nou service.
Oldekamp

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit topic gevolgd vanaf een van de eerste pagina's, en heb zo mijn toevoegingen:
 
Zaterdag (26e) telefonisch besteld, rond de middag. De 64GB 5S in het zwart. Deze was nog genoeg op voorraad.
Dinsdags gebeld, want abonnement is gewoon verlengd en al ingegaan, maar niks geen nieuws over de telefoon die 'op voorraad' was. Ik kreeg te horen dat ik mijn telefoon nog vóór het weekend moest verwachten.
Woensdag n.a.v. dit topic nog maar eens gebeld hoe het nu zat, en of mijn telefoon nog steeds bij hun lag. Dit was inderdaad het geval. Wanneer ik deze kreeg? 5-10 werkdagen. "Mij is vóór het weekend toegezegd." 'Dan komt dat uiteraard goed meneer, verwacht dan uiterlijk donderdag een verzendbevestiging.' Helemaal super, echter na het avondeten nog steeds niets binnen. Nog maar weer gebeld vandaag, nadat ik een nummer via de livechat kreeg, na 3 nummers geprobeerd te hebben. Eindelijk iemand aan de lijn, erg vriendelijk weer, maar ook dit keer wist ze mij dit niet te vertellen en ik moest de klantenservice morgenochtend dan maar weer bellen.
 
Erg vervelend dat mij wel verteld kan worden dat mijn telefoon daar nog ligt, nog op voorraad is, maar dat niemand weet wanneer deze naar mij verstuurd zal worden. Ik heb mijn 4S verkocht de dag nadat ik mijn 5S had besteld, omdat ik verwachten kon dat ik snel mijn telefoon kreeg (immers, op voorraad). Ook meerdere keren bellen wees uit dat de 5S 64GB in het zwart voldoende op voorraad is en ze geen leveringsproblemen verwachten.
 
Vind het nu toch wel vervelend dat mij het idee bekruipt dat ik gewoon een mooi verhaaltje voorgeschoteld krijg, maar dat er niets daadwerkelijk van word nagekomen. Dit zou ik wel een zeer kwalijke zaak vinden. 
 
Aangezien de ordernummers hier veel eerder zijn als die van mij, ga ik ervan uit dat ik nog lang kan wachten.. (95779415).. :@
MarcoF

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op vrijdag 25-10 iphone 5s Zilver besteld met een nieuw abonnement....nog geen bericht gehad, dus vandaag maar gebeld. iPhone ligt klaar, kunnen ze porteer aanvraag nog niet voltooien. Krijg ik het advies om de bestelling te annuleren en opnieuw te bestellen?? Wat belachelijk!!! Ze kunnen de bestelling niet eens aanpassen, naar zonder nummerbehoud. Misschien is een andere provider een betere optie......*geen goed begin bij Vodafone*
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het zou leuk zijn om te weten welke orders al verwerkt zijn per model. Bijvoorbeeld "5s 64gb zilver: alles via de website voor dan en dan besteld, is nu verzonden". Is dat op te zoeken?
Oldekamp

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Trouwens, nog zo iets: nog steeds werkt mijn ordernummer niet op het online systeem van VF om je orderstatus te controleren. Ik vermoed dat dit alleen kan voor online bestellingen, maar dat is toch ook onzinnig?
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
BasT schreef:
 
 
Als je ooit eerder een bestelling via de app van PostNL getrackt hebt, en je krijgt een nieuwe bestelling via postnl die qua adresgegevens en naam overeenkomt, dan zie je die automatisch verschijnen in je app. Toch Franklin?
Overigens moet dan bedrijf B je naam of adres of huisnummertoevoeging niet nét anders geschreven hebben dan bedrijf A die eerste keer, want dan gaat de vlieger niet op 😉
 
Inderdaad, op die manier kán het zo zijn dat er automatisch een pakketje verschijnt in MijnPakket. 🙂
 
Helaas is dat bij mij (nog) niet het geval, dus ik probeer vandaag achter een 3S-code aan te gaan. Overigens is mijn  orderstatus daadwerkelijk veranderd nu:
 
Orderstatus:
Order Afgerond
Laatst gewijzigd: 24-10-2013 23:40:28
 
Edit: Zojuist via het webcare-team mijn 3S-code ontvangen: bezorging tussen 13.00 en 15.00! YEAH!
apvanderwaal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil ook even graag hierop reageren. Aangezien ik het idee heb dat iedereen elkaar een beetje aan het gek maken is.
 
Allereerst worden de pakketten met telefoons van VF niet verzonden via PostNL maar gebruiken ze hiervoor een koeriersbedrijf Dynalogic. Mensen die zeggen dat ze een T&T van PostNL hebben gehad vertellen onzin, of het is hun simkaart die onderweg is, maar in ieder geval niet hun nieuwe iPhone. Tenzij ze meerdere manieren gebruiken om telefoons te verzenden, maar gezien de handelingen die moeten gebeuren denk ik dat eigenlijk niet.
 
Ik heb op vrijdag avond de telefoon besteld en heb gister rond 13:00 uur het mailtje ontvangen van Dynalogic dat ik een bezorgafspraak kan maken. Dat heb ik dan ook gedaan voor vanochtend. 
 
De bestelstatus op de vodafone bestelpagina is in de tussentijd niet gewijzigd. Deze staat nog steeds op bestelling wordt verwerkt. Het enige wat ik zie veranderen is de datum en tijd, dat er wel iets is gewijzigd, maar wat vind ik niet terug op de bestel pagina.
 
Ik ben het met vele van jullie eens dat het een klein beetje ondoorzichtig is wat er gebeurd. Maar heb gewoon een beetje geduld en laat VF om hun gemak de telefoons uitleveren. Apple levert te weinig toestellen dit keer aan de providers en dat maakt dat sommige van jullie wat langer moeten wachten. Nogmaals veel langer als 2-3 weken hoef je niet te wachten, en dan behoor je nog steeds tot 1 van de eerste in NL die de iPhone 5S kan gaan gebruiken. VF en alle andere providers hebben verder weinig invloed om dat wat Apple doet, dus heb een beetje geduld!
 
Sterkte met wachten, ik ga morgen genieten van mijn nieuwe telefoon, vandaag heel de dag op pad!
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
apvanderwaal schreef:
Ik wil ook even graag hierop reageren. Aangezien ik het idee heb dat iedereen elkaar een beetje aan het gek maken is.
 
Allereerst worden de pakketten met telefoons van VF niet verzonden via PostNL maar gebruiken ze hiervoor een koeriersbedrijf Dynalogic. Mensen die zeggen dat ze een T&T van PostNL hebben gehad vertellen onzin, of het is hun simkaart die onderweg is, maar in ieder geval niet hun nieuwe iPhone. Tenzij ze meerdere manieren gebruiken om telefoons te verzenden, maar gezien de handelingen die moeten gebeuren denk ik dat eigenlijk niet.
 
Ik heb op vrijdag avond de telefoon besteld en heb gister rond 13:00 uur het mailtje ontvangen van Dynalogic dat ik een bezorgafspraak kan maken. Dat heb ik dan ook gedaan voor vanochtend. 
 
Aangezien mijn pakketje bij Vodafone dat verstuurd wordt via PostNL een gewicht van 540gram heeft vraag ik me dan af wat voor gigantische loden simkaart dat wel niet zal zijn. Wellicht is het dan ook een hele dure simkaart, aangezien het een verzending is die ookg nog eens verzekerd is tot €500,-.
 
Nee, zonder gekheid: Vodafone gebruikt inderdaad verschillende koeriers. Ik weet niet of dat specifiek alleen nu gebeurt of dat ze dat in het algemeen doen. AMP Logistics bezorgt bijvoorbeeld ook namens Vodafone, volgens mij. Het verschil kan uiteraard ook zitten tussen verlengingen en nieuwe abonnementen. Ik lees ook op fora heel veel dat het toestel door een koerier van PostNL af wordt geleverd. Zonder bezorgafspraak dus. Waar haal jij dan de wijsheid vandaan dat het niet via PostNL kan worden bezorgd?
 
Een reactie op de rest van jouw post laat ik achterwege. 🙂 Ik heb al vaak genoeg uitgelegd dat het me niet gaat om het wachten an sich, maar om de fouten die gemaakt zijn bij het uitleveren op volgorde. 😉
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Volgens mij zijn Dynalogic die mensen voor nieuwe klanten (die een kopietje van je ID maken en waarbij je een eurocent moet pinnen), en bezorgt PostNL voor bestaande klanten (waar alleen een telefoon gedropt hoeft te worden).
 
Overigen nog geen bevestiging mogen ontvangen helaas; vrijdag einde ochtend besteld (5s 16GB grijs); 95716314.
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
[edit] was net te laat met mijn antwoord.. [/edit]
Bij een verlenging wordt er wel gebruik gemaakt van o.a. PostNL, alleen voor nieuwe abonees wordt een aparte koerier gebruikt die aan de deur de abonee kan identificeren en waarbij je een klein bedrag kan pinnen.
 
Dus echt geen onzin als men zegt (op meerdere fora) dat hij met PostNL is bezorgd!
 
Baal er zelf van dat, ook al heb ik rond 03.00uur op de 25e besteld, mijn bevestiging pas laat in de ochtend door kwam, nu zit ik zeker niet bij de eerste levering(en). Krijg je bij een nieuw abo met nummerbehoud ook duidelijk in de orderstatus te zien wanneer ze de portering aanvragen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic