Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi melvin en Vincent
Daar gaat het niet om. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik iets beloof probeer ik dat na te komen en lukt dat onverhoopt niet, geef ik netjes antwoord en een oplossing , maar toch zeker minimaal een persoonlijk antwoord.
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Geduld is idd een schone zaak... Zo'n reactie van ik heb maandag mijn abonnement afgesloten en vandaag telefoon binnen gekregen kan ik bijna niet geloven aangezien er zoveel orders zijn geweest op die bewuste 25 oktober.

Het wachten is in mijn geval het probleem niet. Het gebrek aan informatie des te meer en helemaal het langs elkaar geen praten van de verschillende mods.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
melvinwn066 schreef:
Natuurlijk zit ik net als jij ook te wachten op mijn telefoon.
Ik vind het alleen grappig om te lezen, mensen hier zich zo enorm druk maken om het niet krijgen van een telefoon.
Ik snap je frustratie maar vind sommige reacties echt te ver gaan.
Wil je nu gaan overstappen naar een andere provider vanwege het niet binnen een aantal weken krijgen van je telefoon??
Ook ik ben die nacht opgebleven om als eerst 'via de speciale site' een bestelling te kunnen doen.
Eveneens moet ook ik 4-6 weken wachten.

Ieder jaar is het hetzelfde met de release van nieuwe iPhones. Dat is niet te wijten aan Vodafone maar aan de hoeveelheid telefoons die Apple beschikbaar stelt.
Op mijn 4s heb ik ook 6 weken moeten wachten.
Helaas het is niet anders. Je druk maken is inderdaad een optie maar ik verwacht niet je daardoor sneller je telefoon krijgt.

Gegroet,

Een wachtende klant..
Ik vind het een beetje vermoeiend worden om uiteen te zetten dat ik het absoluut niet vervelend vind om te wachten, maar dat ik het wel vervelend vind dat anderen het toestel veel eerder krijgen (hetzelfde model iPhone, ook met verlenging via hetzelfde verkoopkanaal) terwijl dat niet de bedoeling was (en ook erkend is door Vodafone zonder verdere toezegging). Het gaat me dus echt niet om het wachten. Op de verkeerde volgorde uitleveren is absoluut niet een fout van Apple. Dat is een fout van Vodafone en ook volledig aan hen te wijten. Als je dat normaal vindt ben je een perfect 'slachtoffer' van zulke acties, vrees ik.
 
Je gaat er ook even aan voorbij dat hier mensen zitten voor wie dit absoluut niet het eerste gedonder is met Vodafone. Rekeningen voor abonnementen die je nooit afgesloten hebt in winkels waar je nooit bent geweest, restituties die niet vervuld worden en die je maar laat schieten omdat je er moe van wordt om energie te investeren, etc.
 
Ik vind het mooi dat alles volledig zoals verwacht gaat bij jou, en ik hoop dat het ook zo blijft.
 
Verder vind ik het overigens een vrij sneue actie om hier zo'n nepbericht te plaatsen. Ik had 'm al eerder gelezen maar ik had al het idee dat het fake was dus heb er niet op gereageerd. Vodafone heeft opgeroepen om het gezellig te houden hier, en dat is nou bepaald niet wat jij bereikt met zo'n actie. En dat wist je van tevoren.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
melvinwn066 schreef:
Natuurlijk zit ik net als jij ook te wachten op mijn telefoon.
Ik vind het alleen grappig om te lezen, mensen hier zich zo enorm druk maken om het niet krijgen van een telefoon.
Ik snap je frustratie maar vind sommige reacties echt te ver gaan.
Wil je nu gaan overstappen naar een andere provider vanwege het niet binnen een aantal weken krijgen van je telefoon??
Ook ik ben die nacht opgebleven om als eerst 'via de speciale site' een bestelling te kunnen doen.
Eveneens moet ook ik 4-6 weken wachten.

Ieder jaar is het hetzelfde met de release van nieuwe iPhones. Dat is niet te wijten aan Vodafone maar aan de hoeveelheid telefoons die Apple beschikbaar stelt.
Op mijn 4s heb ik ook 6 weken moeten wachten.
Helaas het is niet anders. Je druk maken is inderdaad een optie maar ik verwacht niet je daardoor sneller je telefoon krijgt.

Gegroet,

Een wachtende klant..
Hi Melvin (en Vincent ook uiteraard),
 
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, dat ontkent ook niemand hier. Daarnaast zijn we geenszins onredelijk of willen we dat zijn. Het enige wat ons wel tegenstaat is dat de berichtgeving niet klopt omtrent de leveringen. Dat was zo en dat blijft zo; men houdt je aan het lijntje.
 
Wachten is uiteraard geen enkel probleem, ben dan alleen van meet af aan duidelijk; dat het dus niet zo is dat als je om 00:00 bestelt, de iPhones klaar liggen voor verzenden. Dat is wat men ons deed geloven en dat klopt dus niet.
 
 
Wanneer jij dat prima vindt is dat natuurlijk oké. Persoonlijk vind ik dat niet netjes en mogen we ons als klant dan best laten horen. Het is immers het enige wat we kunnen doen. Mede dankzij dat iedereen zich heeft laten horen weet jij nu ook dat je 4 - 6 weken op je toestel moet wachten, anders was je waarschijnlijk in de waan geweest dat je hem binnen 5 - 10 dagen ontvangt!
Graag gedaan:D
 
Een eveneens (maar iets ongeduldiger) wachtende klant...
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Je kan altijd de bestelling nog annuleren zoals janduivenstein ook aangeeft. Maar je schiet daar niks mee op, omdat de levertijden bij de andere providers ook 2-3 weken is. Behalve bij coolblue.nl, maar daar betaal je wel 100,- euro extra. Ook kan je naar de Apple Store in Amsterdam gaan of naar Oberhausen rijden. Je moet dan wel een Sim Only abonnement afsluiten en je bent dan sowieso duurder uit. 
 
Ik blijven hopen dat VF met een gepaste compensatie komt. Sowieso ga ik de klantenservice bellen voor compensatie als ik de iPhone 5s binnen heb. Omdat ik vind dat als ik ergens voor betaal maar nog niet heb, er niet voor hoef te betalen.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
AnthonyL schreef:
Je kan altijd de bestelling nog annuleren zoals janduivenstein ook aangeeft. Maar je schiet daar niks mee op, omdat de levertijden bij de andere providers ook 2-3 weken is. Behalve bij coolblue.nl, maar daar betaal je wel 100,- euro extra. Ook kan je naar de Apple Store in Amsterdam gaan of naar Oberhausen rijden. Je moet dan wel een Sim Only abonnement afsluiten en je bent dan sowieso duurder uit. 
 
Ik blijven hopen dat VF met een gepaste compensatie komt. Sowieso ga ik de klantenservice bellen voor compensatie als ik de iPhone 5s binnen heb. Omdat ik vind dat als ik ergens voor betaal maar nog niet heb, er niet voor hoef te betalen.
Vergeet niet dat het ook een hele week duurt voordat Vodafone de annulering heeft verwerkt. Ik had graag maandag al een iPhone opgehaald bij Coolblue. Die winkel zit om de hoek en die 100 euro extra interesseert me niet heel erg, mede omdat de prijzen voor de nieuwe abonnementen natuurlijk een verschrikking zijn t.o.v. de oude abonnementen die je dan nog door kunt laten lopen. Maar helaas, ik ben gegijzeld door Vodafone en heb me door de telefoniste daarom om laten praten om nog een paar dagen te wachten.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
franklin schreef:
melvinwn066 schreef:
Natuurlijk zit ik net als jij ook te wachten op mijn telefoon.
Ik vind het alleen grappig om te lezen, mensen hier zich zo enorm druk maken om het niet krijgen van een telefoon.
Ik snap je frustratie maar vind sommige reacties echt te ver gaan.
Wil je nu gaan overstappen naar een andere provider vanwege het niet binnen een aantal weken krijgen van je telefoon??
Ook ik ben die nacht opgebleven om als eerst 'via de speciale site' een bestelling te kunnen doen.
Eveneens moet ook ik 4-6 weken wachten.

Ieder jaar is het hetzelfde met de release van nieuwe iPhones. Dat is niet te wijten aan Vodafone maar aan de hoeveelheid telefoons die Apple beschikbaar stelt.
Op mijn 4s heb ik ook 6 weken moeten wachten.
Helaas het is niet anders. Je druk maken is inderdaad een optie maar ik verwacht niet je daardoor sneller je telefoon krijgt.

Gegroet,

Een wachtende klant..
Ik vind het een beetje vermoeiend worden om uiteen te zetten dat ik het absoluut niet vervelend vind om te wachten, maar dat ik het wel vervelend vind dat anderen het toestel veel eerder krijgen (hetzelfde model iPhone, ook met verlenging via hetzelfde verkoopkanaal) terwijl dat niet de bedoeling was (en ook erkend is door Vodafone zonder verdere toezegging). Het gaat me dus echt niet om het wachten. Op de verkeerde volgorde uitleveren is absoluut niet een fout van Apple. Dat is een fout van Vodafone en ook volledig aan hen te wijten. Als je dat normaal vindt ben je een perfect slachtoffer van zulke acties.
 
Je gaat er ook even aan voorbij dat hier mensen zitten voor wie dit absoluut niet het eerste gedonder is met Vodafone. Rekeningen voor abonnementen die je nooit afgesloten hebt in winkels waar je nooit bent geweest, restituties die niet vervuld worden en die je maar laat schieten omdat je er moe van wordt om energie te investeren, etc.
 
Ik vind het mooi dat alles volledig zoals verwacht gaat bij jou, en ik hoop dat het ook zo blijft.
 
Verder vind ik het overigens een vrij sneue actie om hier zo'n nepbericht te plaatsen. Ik had 'm al eerder gelezen maar ik had al het idee dat het fake was dus heb er niet op gereageerd. Vodafone heeft opgeroepen om het gezellig te houden hier, en dat is nou bepaald niet wat jij bereikt met zo'n actie. En dat wist je van tevoren.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden zie ik nu! My thoughts exactly in elk geval.
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Franklin,

Jij omschrijft en bevestigd exact mijn ervaringen met vodafone, had gehoopt dat ze na youp van t'hek geleerd hadden. Helaas wordt nu aangetoond dat het nog steeds zo slecht gaat.

Gaat het fout is er niemand thuis en de klant kan stikken en zeker niemand te bereiken om het op te lossen.
Het lijkt inmiddels in de (arrogante) cultuur te zitten.

Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb maandag een redelijk scherpe mail gestuurd met het verzoek niet te reageren als het een generiek antwoord zou zijn.. vandaag een mail dat ze niet binnen 3 dagen kunnen reageren maar dat zeker nog gaan doen. Weet niet of dat slecht of goed is
Vincent79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik ben ook niet blij met het feit dat ik zo lang moet wachten hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik snap ook dat Vodafone tijdens zo'n pre-order nacht echt wel een stuk meer aanvragen binnen krijgt, dan toestellen die ze op dat moment op voorraad hebben. Als ze 1000 iphones gekregen hebben en er bellen 5000 mensen, en online worden er ook nog eens 5000 besteld, tja, dan kunnen ze daar aan de telefoon echt niet real time zien of de voorraad al op is ja of nee. Er zit gewoon tijd tussen het moment dat je een order plaatst, en het moment dat de order alle procesmatige stappen is doorlopen en de telefoon uit de voorraad wordt gehaald. 
 
Ik heb voorheen nooit een iphone gekocht op launch day, maar ik heb de voorgaande keren genoeg verhalen om me heen gehoord die aangaven dat het gewoon lekker in de soep loopt. Bij welke provider dan ook. Van de mensen die in de rij gaan staan bij de apple store gaan er ook heel wat met lege handjes naar huis. 
 
Vodafone heeft zeker wat steken laten vallen in deze actie. Franklin, ik geef je ook zeker geen ongelijk wat betreft de volgorde van uitleveren etc. Maar toch vind ik dat de grootste fout bij Apple ligt. Apple weet dat er een gigantische vraag is, maar toch worden er bij launch maar erg weinig toestellen geleverd. Dat gebeurt al sinds de eerste iphone. Je zou denken dat ze ervan leren, maar ergens denk ik ook wel dat het iets marketingtechnisch is. 
"Oh de nieuwe iphone is binnen een uur al uitverkocht en er is een wachtrij van 4 weken? Dan zal het wel een heel vet toestel zijn" 
 
Dat gezegd hebbende, zie ik mn phone ook liever morgen dan over 4 weken 😉
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Vincent79, je reactie is denk ik juist verwoord. Niets op aan te merken verder, behalve wellicht het voorraadverhaal. Aangezien Vodafone per kanaal een voorraad heeft en de volgorde van de online bestellingen niet ambigu zou mogen zijn (immers, elke bestelling krijgt een specifieke timestamp) zouden online bestellingen gewoon op volgorde geleverd moeten kunnen worden.
 
Stel, je hebt een voorraad van 2000 toestellen voor de online bestellingen. Als je vervolgens 5000 bestellingen via dat kanaal krijgt, weet je dat de eerste 2000 daarvan geleverd zullen worden en 3000 mensen (een onbekende periode) langer moeten wachten. Bij Vodafone was echter niet bekend wie een toestel bij de 1e levering zou krijgen, en mensen waren dan vaak ook blij verrast omdat ze niet eens een verzendbevestiging hadden gekregen. Tot nu toe is mijn orderstatus nog ongewijzigd sinds 24 oktober 23:40:28.
 
Het gaat me inderdaad ook niet om het wachten, maar om de uitlevervolgorde dus. En daarbovenop ook nog eens dat men niet eens kan garanderen dat ik bij de 2e levering zal zitten, terwijl ik dus volgens Vodafone al in de 1e had moeten zitten.
Vincent79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik dacht ook slim te zijn door 's nachts online te bestellen. Mijn bestelling is van iets voor half 1 geloof ik.  Een vriend van me is vrijdagochtend gewoon naar de Vodafone winkel geweest hier in Maastricht en die heeft er meteen eentje meegekregen met een contractverlenging. Tja, leuk voor hem, minder voor mij, hahaha.
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Vincent79 schreef:
Ik dacht ook slim te zijn door 's nachts online te bestellen. Mijn bestelling is van iets voor half 1 geloof ik.  Een vriend van me is vrijdagochtend gewoon naar de Vodafone winkel geweest hier in Maastricht en die heeft er meteen eentje meegekregen met een contractverlenging. Tja, leuk voor hem, minder voor mij, hahaha.
Laten we het er dan op houden dat we ons lesje wat betreft de webshop wel geleerd hebben ... 🙂
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Lees nu net ook op twitter dat er mensen tijdens de nacht verkoop terug zijn gebeld door vf om ze te vertellen dat ze "geselecteerd" zijn voor de 1e levering..........
Vincent79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mja... Voor mij is een pre-order een bestelling die je kunt maken voordat het product in de winkel ligt, zodat jij het eerder in je bezit kan hebben dan de mensen die het product in de winkel kopen. Dat blijkt dus, in ieder geval in deze, niet het geval te zijn 😉
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Weer een geval van iemand die na mij heeft besteld maar wel de iPhone binnen heeft... Zelfde model, zelfde aantal GB. Beetje jammer dit...
evad1st

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hier nog zo een ... ik zou toch willen dat VF eens eerlijker en opener naar buiten zou treden ...
ObiJaapKenobi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Weet je, dat wachten... dat boeit me niet. Maar het gebrek aan communicatie daarentegen.
En dat ik dit soort info hier ergens verstopt in een uithoekje op het internet moet vinden, en niet gewoon via een mailtje in mijn inbox. Het is toch niet heel moeilijk om één van de ongetwijfeld vele copywriters een berichtje te laten schrijven in de trent van "Heel veel bestellingen binnen, duurt helaas langer dan wij gehoopt hadden. We hopen op je begrip en doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te versturen". Zo makkelijk kan het zijn.

 
 
Ik beloof plechtig dat dit de laatste keer is geweest dat ik mijn contract verlengd heb. Ik koos altijd voor VF omdat ik 't idee had dat die paar eurootjes meer besteed werden aan service, maar ik heb me kennelijk vergist.
 
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geachte MODERATORS
 
Zouden jullie mij nu eens uit kunnen leggen dat ik op vrijdag 25/10 van FV de bevestiging krijg dat bij zowel de bestelling van mij als van mijn vrouw de ordernummers gekoppeld zijn aan de op voorraad zijnde toestellenen tevens de belofte krijg dat de volgende stap alleen het verzenden is en datr wij tot op heden nog niets ontvangen hebben?.
 
Doe nu eens niet zo flauw door maar niet te antwoorden, zoek dit nu eens aub uit en geef dan eens aub netjes antwoord.
 
bvd
marjan en jan
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Ik wil nou ook wel eens weten hoe vodafone ons weer "blije" klanten gaat maken!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic