Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Overigens, vrijdag heb ik een mailtje gehad waarin stond dat ik binnen 2 werkdagen een extra data-simkaart zou ontvangen. Niet geheel verrassend heb ik nu nog steeds niets ontvangen.
 
Serieus Vodafone, waar gaat dit over ........ niet dat ik die simkaart zo belangrijk vind nu (al is het wel onderdeel van het abonnement dat vrijdag al is ingegaan zonder dat ik zicht heb op mijn toestel), maar wat gaat er in hemelsnaam mis bij jullie??
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik word ook steeds bozer.

Wat een onbeschofte moderators op Bas na dan! Op de avond van de introductie zag je ze allen voorbij komen met halleluja en nu verdommen ze het gewoon om netjes te antwoorden! Terwijl ze het wel lezen! Totaal onbekwaam voor die functie dus!

Heb jaren geleden al eens gedonder gehad met vodafone, heeft een half jaar geduurd, alleen maar opgelost omdat ikzelf niet opgaf, dacht dat het nu wel over zou zijn. Maar bij vodafone gaat het dus ook nu nog alleen maar goed als er niets verkeerd gaat en dan die arrogantie om gewoon maar niet te antwoorden!!!

Youp van t' hek?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@janmar en andere mensen, sorry dat ik af en toe van die slechte grappen maak maar ik kan van nature niet tegen verslagenheid en teleurstelling.
En dat is zo ongeveer hoe iedereen hier zich voelt denk ik.

Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Wessyvb schreef:
@janmar en andere mensen, sorry dat ik af en toe van die slechte grappen maak maar ik kan van nature niet tegen verslagenheid en teleurstelling.
En dat is zo ongeveer hoe iedereen hier zich voelt denk ik.

Persoonlijk hou ik wel van wat sarcasme :D. Dus ga vooral door!
Denk inderdaad dat we ons allemaal heel erg beflikkerd voelen ja... teleurgesteld en boos en noem maar op. En temeer omdat overal mensen blij melden dat ze hun telefoontje in ontvangst nemen.
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
franklin schreef:
Overigens, vrijdag heb ik een mailtje gehad waarin stond dat ik binnen 2 werkdagen een extra data-simkaart zou ontvangen. Niet geheel verrassend heb ik nu nog steeds niets ontvangen.
Ik krijg zojuist te horen van Vodafone dat er iets mis is gegaan met het orderproces waarder de simkaart niet verstuurd is. Degene van wie ik het hoorde heeft opnieuw een aanvraag gedaan.
 
Kan er dan ÜBERHAUPT iets goed gaan bij Vodafone??? En waarom moet ik daar !#%@$ˆ@ˆ$&*!#$# weer zelf achteraan gaan???
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het lieve meisje van de online orderstatus had een briljant idee: bel even met de telefonische verkoop want ik weet dat er nog 64gb telefoons op voorraad liggen. Omdat ik het geen ramp vind om een beetje meer te betalen heb ik gebeld en inderdaad er lagen nog een tiental zilveren en gouden op de plank.
Helaas kon er geen een aan mij geleverd worden want ik had immers net op vrijdagochtend om 00:31 uur mijn abonnement verlengd en zou deze order dan eerst moeten annuleren bij uiteraard een andere afdeling. Dus in 2015 mag ik terugbellen!

Vodafone is helemaal van de ratten besnuffeld en hoewel ik zeker weet dat ik bij andere providers ook wel wat zal tegenkomen ga ik mijn vier abonnementen van tussen de dertig en zeventig euro opzeggen. Puur uit principe omdat ik ben voorgelogen over de levering uit een voorraad die er niet blijkt te zijn. Wanneer ik zoiets bij een klant zou flikken liep hij ook bij mij weg....

En Maartje, jij moet nog maar eens op cursus of eerst een paar jaartjes levenservaring opdoen want zo kun je echt je klanten niet te woord staan!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Janmar, ik hoop dat ik hierbij niet mijn krediet verspeel, maar op de status van individuele bestellingen hebben wij als moderators, zoals ik bij mijn voorraad-indicatie aangaf, geen zicht. Wat we nu weten is dat de bestellingen van voor 28-10 (10:00 u) binnen nu en x tijd (voor x, zie de betreffende post) worden uitgeleverd.

Daarbij geldt: heb je eerder besteld, dan zit je ook eerder in de wachtrij en krijg je je toestel dus eerder. Wanneer, dat is afhankelijk van hoeveel toestellen er de komende dagen en weken binnenkomen.

Er zijn mensen die door een langere verwerkingstijd van hun bestelling in ons systeem helaas later in de wachtrij zitten dan je zou verwachten als je naar het tijdstip van hun bestelling kijkt. Zie daarvoor deze post. Dat spijt ons want hoewel het incidenten zijn, maakt dat feit het voor de betreffende mensen niet minder vervelend natuurlijk.

We proberen zo helder en eerlijk mogelijk te zijn. Als sommige van mijn collega's, bijvoorbeeld telefonisch, zich ongelukkig uitdrukken dan hoop ik dat jullie van me willen aannemen dat dat in bijna alle gevallen zo is in een poging om jullie toch dat beetje informatie te geven dat ze hebben. Omdat je nooit van tevoren weet hoeveel toestellen er per type dagelijks binnenkomen is die informatie beperkt en moeilijk te geven en kan (zal) er dus verschil zitten in wat verschillende mensen te horen krijgen.

Dat neemt niet weg dat we jullie vertellen wat we kunnen, wanneer we dat kunnen. We proberen zo snel mogelijk zo veel mogelijk toestellen binnen te krijgen en zodra er updates zijn zullen we die delen. Ik hoop dat we op die manier samen de komende tijd dit topic toch een beetje gezellig kunnen houden. Voor ons allen is wachten in aangenaam gezelschap zowel leuker, als beter voor de bloeddruk toch? 🙂


*edit*@wessyb, sarcasme vind ik zowel heerlijk als vreselijk. Ik kan er erg om lachen maar je maakt er mijn werk niet makkelijker op 😄
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Teuntjes schreef:
Het lieve meisje van de online orderstatus had een briljant idee: bel even met de telefonische verkoop want ik weet dat er nog 64gb telefoons op voorraad liggen. Omdat ik het geen ramp vind om een beetje meer te betalen heb ik gebeld en inderdaad er lagen nog een tiental zilveren en gouden op de plank.
Helaas kon er geen een aan mij geleverd worden want ik had immers net op vrijdagochtend om 00:31 uur mijn abonnement verlengd en zou deze order dan eerst moeten annuleren bij uiteraard een andere afdeling. Dus in 2015 mag ik terugbellen!

Hoezo kunnen ze dat niet verwerken met elkaar? Zo van; ik haal er hier eentje weg en dan vul ik hem daar bij. Het gaat toch om hetzelfde bedrijf notabene?! Alleen een andere afdeling! Hoe kun je dan zeggen dat er geen voorraad meer is, die is er dus wel??? Dan zouden ze in elk geval wel weer 1 tevreden klant hebben die op tijd zijn bestelling heeft geplaatst? T is dat ik een riem om heb gedaan vanmorgen want mijn broek zakt er van af....
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@BasT: Bedankt voor je reactie. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Zo is het nu eenmaal, en bij Vodafone is het niet anders. Het is wel uitermate teleurstellend dat het enige dat ik hoor op mijn probleem is: "Binnenkort krijg je je toestel." Vodafone is dus niet eens schappelijk genoeg om water bij de wijn te doen om de klant tegemoet te komen na een fout die zij veroorzaken? Is het werkelijk zo gesteld met Vodafone?
 
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Bij andere bedrijven zoals bol.com of Coolblue heb je een assertieve klantenservice die altijd met de klant meedenkt, en als ze niet kunnen presteren komen ze de klant tegemoet. En dan heb je als klant zoiets van: "Goh, vervelend dat dat fout ging, maar fijn dat ze me tegemoet zijn gekomen." Je hebt dan als klant het idee dat het bedrijf waar je mee in zee ging ook wil delen in jouw leed, om het leed waar zij voor verantwoordelijk zijn te verzachten.
 
Nu is het enige dat ik denk: "Goh, wat een akelige bende bij Vodafone, en ik schiet er nog steeds geen donder mee op want met mijn probleem wordt helemaal niets gedaan, behalve melden dat ik langer moet wachten dan beloofd."
 
Ik had het idee dat Vodafone reputation management vrij hoog in het vaandel  heeft staan, afgaande op de borstklopperij van Klaske de Jonge over jullie nominatie voor de Reputation Management Award. Valt toch wel tegen dus.
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste Bas,

Jij hebt dit debacle echt niet zelf georganiseerd en probeert met sommige van je collegae er het beste van te maken. Waarvoor respect. Er zijn er echter ook bij die telefonisch en online niet met het juiste gevoel naar hevig bedonderde vaak trouwe klanten reageren.
De bottom-line is dat je een bedrijf vertegenwoordigd dat klanten verlokt om midden in de nacht een order te plaatsen voor een product waarvan de suggestie wordt gewekt dat het klaar voor verzending ligt.

Ik voel me dan, en zoals ik hier lees bepaald niet als enige, zwaar in de maling genomen wanneer dit product dan maar voor de helft (wel binnen een halve dag het abonnement maar niet de telefoon) wordt geleverd. En ik voel me zelfs gegijzeld wanneer het annuleren van het halve product dan vijf werkdagen moet gaan duren terwijl het omzetten naar een nieuw abonnement tot 2015 in een halve dag was geregeld.

Trek het je niet persoonlijk aan maar het zou wel goed zijn wanneer meneer Harry "fijn dat je bij Vodafone blijft" Odenhoven hier of via andere media excuses zou maken en zou vertellen waar we aan toe zijn en wat hij gaat doen om ons tevreden te stellen en hoe hij denkt de reputatie van Vodafone te redden.
melvinwn066

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Maandag mijn abbo verlengt en vandaag het toestel in ontvangst mogen nemen!! 🙂 (iphone 5s 16gb Gold)
Bedankt Vodafone!!!
Ik ben al 10 jaar klant en blijf nog 2 jaar klant! 🙂
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
!!!!! Wat!!!? Dat bedoel ik nou
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
HOEZO DIT DAN???
melvinwn066 schreef:
Maandag mijn abbo verlengt en vandaag het toestel in ontvangst mogen nemen!! 🙂 (iphone 5s 16gb Gold)
Bedankt Vodafone!!!
Ik ben al 10 jaar klant en blijf nog 2 jaar klant! 🙂
@Melvinwn066: MAANDAG besteld? Ik ben namelijk ook al 10 jaar klant, donderdag op vrijdag middernacht besteld en mag 4 weken wachten op mijn toestel. Ben erg benieuwd en uiteraard heel blij voor jou :D! Veel plezier met je telefoon!

 
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
BasT schreef:
Dat neemt niet weg dat we jullie vertellen wat we kunnen, wanneer we dat kunnen. We proberen zo snel mogelijk zo veel mogelijk toestellen binnen te krijgen en zodra er updates zijn zullen we die delen. Ik hoop dat we op die manier samen de komende tijd dit topic toch een beetje gezellig kunnen houden. Voor ons allen is wachten in aangenaam gezelschap zowel leuker, als beter voor de bloeddruk toch? 🙂
 
@ BasT: Kun jij dit ook uitleggen dan? Ik ben namelijk heel, maar dan ook heel erg benieuwd. Onderstaande staat zojuist op het forum (ikzelf heb 25 oktober 0:03 EXACT DEZELFDE TELEFOON besteld en mag 4 weken wachten)?:
Maandag mijn abbo verlengt en vandaag het toestel in ontvangst mogen nemen!! (iphone 5s 16gb Gold)
Bedankt Vodafone!!!
Ik ben al 10 jaar klant en blijf nog 2 jaar klant!
 
Ik ben hier heel erg benieuwd naar, graag een reactie. Zal er nog 1 nachtje over slapen maar ik neig steeds meer naar annuleren en naar een andere provider gaan.
Irisve

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap dat er verschillende verkoopkanalen zijn die verschillende voorraden hebben,
maar iemand die op maandag besteld heeft hoort m gewoon niet eerder te hebben dan bijna iedereen die m donderdag nacht heeft besteld. Ook ik heb die nacht de iphone 5s gold 16gb besteld en op 25 oktober bevestiging gehad van de order. Ik snap ook dat er verschil in verwerking van de orders zit maar kan me toch niet voorstellen dat dit 3 dagen is...
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ZO en Nu ? Godver de godver..........

Wel beloftes, Wel verhalen die niet kloppen, moderators die je laten verrekken, wel Abonnement wijzigen en geen oplossingen/compensaties en bovendien wel latere klanten eerder leveren. En dit terwijl onze twee toestellen voor ons op voorraad waren en gekoppeld waren aan de bestelling! HOE ZIT NOU ?

Bas ligt niet aan jou, maar informeer hier eens naar aub.
melvinwn066

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Natuurlijk zit ik net als jij ook te wachten op mijn telefoon.
Ik vind het alleen grappig om te lezen, mensen hier zich zo enorm druk maken om het niet krijgen van een telefoon.
Ik snap je frustratie maar vind sommige reacties echt te ver gaan.
Wil je nu gaan overstappen naar een andere provider vanwege het niet binnen een aantal weken krijgen van je telefoon??
Ook ik ben die nacht opgebleven om als eerst 'via de speciale site' een bestelling te kunnen doen.
Eveneens moet ook ik 4-6 weken wachten.

Ieder jaar is het hetzelfde met de release van nieuwe iPhones. Dat is niet te wijten aan Vodafone maar aan de hoeveelheid telefoons die Apple beschikbaar stelt.
Op mijn 4s heb ik ook 6 weken moeten wachten.
Helaas het is niet anders. Je druk maken is inderdaad een optie maar ik verwacht niet je daardoor sneller je telefoon krijgt.

Gegroet,

Een wachtende klant..
Vincent79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik wilde net ongeveer hetzelfde gaan typen Melvinwn066.
 
Klant is koning, maar hoort zich ook als koning te gedragen...
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi bas,

Weet niet of je het zelf door hebt, maar jij wordt binnen jouw organisatie dus ook belazerd en voorgelogen!!!!

Nogmaals, het gaat bij vodafone alleen goed als het niet fout gaat. En gaat het fout, moet je zelf overal achteraan!!! Vodafone doet dan niets en laat zelfs niets horen! Dat was mijn ervaring enig tijd terug en wordt nu opnieuw bevestigd.

En beste mensen, pas op hoor, als er bij het opzeggen iets fout verwerkt wordt door vodafone en de rekeningen blijven komen, dan gaat dit net zoals nu, geen enkele juiste reactie van vodafone dan, niemand geeft dan antwoord en ze gaan gewoon door, t/m het sturen van deurwaarder toe. Om dit dan recht te zitten ben je zo dagen werk en een half jaar verder !!!

Pfffffffffffffff..........

janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Er zit niks anders op dan wachten. Zoals je ziet en zelf ook weet, je kan er toch niks aan doen. Enige wat overblijft is de bestelling annuleren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic