Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@Simonk,

Klopt helemaal! Werd net gebeld door KPN, die kunnen dus ook zien wanneer een Vodafone abonnement afloopt?
Vroeg of ik een abonnement bij hun wilde nemen. Vroeg gelijk wanneer ik dan de iPhone 5S kon verwachten.
Tussen de 2/3 weken was het antwoord! Zo zie je maar, het gras is niet altijd groener aan de overkant...;)

p.s. Een maat van me is gisteren naar Barendrecht business center geweest van KPN voor de iPhone 5S en krijgt hem gelijk mee..., hoe doen ze dat dan??:8
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Niet fair? Waar heb je het over? Ik heb 25 oktober besteld om 0:04 en er zijn mensen die al op 24 oktober konden bestellen. Dat is dan wel fair? Sorry hoor maar wat je nu zegt vind ik gezwets en komt bij mij echt niet goed binnen. Nu moet ik 4 tot 6 weken wachten? En zit ik met dat abonnement zonder het toestel? Alsjeblieft Maartje kies je woorden zorgvuldig met je fair....
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
We hebben tot nu toe via het forum echt ons best gedaan om zoveel mogelijk en zo eerlijk mogelijk te communiceren. Aan levertijden kunnen wij echter niets veranderen want als de toestellen er niet zijn dan kunnen wij deze ook niet leveren. Daarom hebben we (in tegenstelling tot eerdere releases) hier nu wel een indicatie van levertijden doorgegeven. Dat dat niet de informatie is die jullie graag van ons zouden willen horen begrijp ik ook en natuurlijk zouden we jullie ook liever vertellen dat jullie allemaal morgen het toestel in huis hebben, echter zou dat niet fair, niet haalbaar en niet transparant zijn.
 
Uhhh ja, op het forum wel ja! Maar hadden jullie hier niet gelijk mee moeten beginnen? En niet adverteren en mensen bestoken met mails waardoor we midden in de nacht telefoons gaan bestellen om zo de eerste te kunnen zijn?
Dit hadden jullie kunnen voorzien, daar ben ik van overtuigd. Achteraf levertijden doorgeven; daar hebben we niet onze nachtrust voor ingeleverd! Daarnaast horen we van elke medewerker wat anders...? Hoe zit dat dan?
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
MaartjeP schreef:
Hi allemaal,
 
We hebben tot nu toe via het forum echt ons best gedaan om zoveel mogelijk en zo eerlijk mogelijk te communiceren. Aan levertijden kunnen wij echter niets veranderen want als de toestellen er niet zijn dan kunnen wij deze ook niet leveren. Daarom hebben we (in tegenstelling tot eerdere releases) hier nu wel een indicatie van levertijden doorgegeven. Dat dat niet de informatie is die jullie graag van ons zouden willen horen begrijp ik ook en natuurlijk zouden we jullie ook liever vertellen dat jullie allemaal morgen het toestel in huis hebben, echter zou dat niet fair, niet haalbaar en niet transparant zijn.
 
Wij zijn er achter de schermen in ieder geval druk mee bezig en zodra wij nieuwe informatie krijgen dan brengen we jullie daarvan op de hoogte!
Mensen lokken met een verhaaltje en dan niet thuisgeven vind ik ook niet fair van Vodafone. Maar dat is wel wat er gebeurd is.
 
Overigens, daar kunnen de moderators op het forum natuurlijk niets aan doen.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
SpanishDudeist schreef:
Niet fair? Waar heb je het over? Ik heb 25 oktober besteld om 0:04 en er zijn mensen die al op 24 oktober konden bestellen. Dat is dan wel fair? Sorry hoor maar wat je nu zegt vind ik gezwets en komt bij mij echt niet goed binnen. Nu moet ik 4 tot 6 weken wachten? En zit ik met dat abonnement zonder het toestel? Alsjeblieft Maartje kies je woorden zorgvuldig met je fair....
Ja klopt; ik heb om 0:03 besteld. Had ik geweten dat het eerder kon dan had ik dat ook gedaan. Ik heb braaf gewacht tot 12 uur maar ach, dat mocht de pret niet drukken want ik zou ALS EEN VAN DE EERSTEN de nieuwe iPhone hebben. NOT!
Bestelvolgorde klopt in elk geval helemaal niets van want dan had Franklin sowieso zijn toestel al gehad. Dat is dan in elk geval toegegeven door BasT, misschien moet Maartje eens even bij pagina 1 beginnen op dit forum en dan nog eens reageren.
 
Agaron

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde probleem, vrijdag nacht besteld. Telefonisch nog even navraag gedaan hoelang het gaat duren ”Er zijn er genoeg op voorraad meneer als u nu besteld heeft u de iPhone begin volgende week in huis” met deze wetenschap heb ik ook besteld. Tevens stond op de website waar ik heb besteld (Friends&Family) een groen bolletje met ”Op Voorraad” erbij.

Gisteren op gebeld waar mijn toestel blijft, krijg ik ook te horen dat het 4 tot 6 weken kan gaan duren omdat ze op zijn? Op de vraag hoe het kan dat een medewerker en de website een voorraad status aangeeft wat blijkbaar niet klopt kon de medewerkster me geen zinnig antwoord op geven.

Ik heb het probleem intern laten escaleren naar een manager en hoop daar vandaag een reactie op te krijgen. Wat me vooral stoort is dat ik ben voorgelogen. Klanten wel snel binnen halen met contracten en aangeven dat een toestel op voorraad is en daarna dezelfde klanten opzadelen met een wachttijd van 4 tot 6 weken. Als ik dit namelijk had geweten toen ik bestelde was ik wel bij mijn oude provider gebleven die had de iPhone 5S al voor me klaar liggen.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Zojuist weer evern met de orderstatus sprookjesboom gebeld... Vandaag ligt het aan china die moeite heeft om naar europa te leveren en er staat een 2e levering op de agenda voor vrijdag en dat was natuurlijk ook niet met zekerheid te zeggen.
Maar mocht het wel het geval zijn dan zei de meneer dat ik dan snel het toestel opgestuurd zou krijgen.

Toch wel leuk die verhaaltjes elke keer, Meschien iemand die een boek wilt schrijven? Ik heb namelijk genoeg inspiratie gekregen van de order hotline.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Agaron schreef:
Ik heb het probleem intern laten escaleren naar een manager en hoop daar vandaag een reactie op te krijgen. Wat me vooral stoort is dat ik ben voorgelogen. Klanten wel snel binnen halen met contracten en aangeven dat een toestel op voorraad is en daarna dezelfde klanten opzadelen met een wachttijd van 4 tot 6 weken. Als ik dit namelijk had geweten toen ik bestelde was ik wel bij mijn oude provider gebleven die had de iPhone 5S al voor me klaar liggen.
Nou daar maakt Vodafone een goede eerste beurt bij jou zeg! Echt balen voor je, zoals je al merkt ben je helaas niet de enige met dit probleem. Hou ons op de hoogte van wat de manager doet; misschien kunnen wij de boel dan ook nog een beetje in beweging krijgen voor onszelf daar! Ben erg benieuwd.
 
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geachte moderators of wellicht nu Maartje P

zou u aub willen reageren op hetgeen ik vandaag op dit forum heb geplaatst?

Zie dat u wel gereageerd heeft op na mij, zou dus ook graag van u horen. Dit kan u evt. ook telefonisch (laten) doen

BVD
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Mosterd na de maaltijd bij Vodafone.
Eerst lekker maken met snel bestellen is snel hebben.
En nu nadat heel veel mensen hun beklag doen komen ze met indicatie tijden. En dan nog durven zeggen " nou bij vorige iPhones hebben we het niet eens gecommuniceerd wat de levertijden zijn, nu wel"
Of wel we moeten Vodafone bedanken voor het misleiden van ons dat als je als 1 van de eerste bestelt je ook als 1 van de eerste je toestel ontvangt. Om vervolgens dagen later te horen dat hier niks van klopt en je gewoon 4 weken kan wachten.
Vorig jaar had ik ook verlengd en toen via de Belcompany met iphone 5, hup gewoon op launchday opgehaald zonder problemen. Toen moesten mensen met online bestelling bij Vodafone ook al 4 weken wachten. Kortom ze leren helemaal niks van voorgaande launches. Anders hadden ze op minuut 1 al kunnen communiceren dat het tot 4 weken kan duren voor je je iphone ontvangt, maar dat de kans ook is dat hij sneller geleverd word.
Nu heeft iedereen al verlengd en toegezegd en komt Vodafone achteraf met de melding dat het lang gaat duren.
En dit is een communicatie bedrijf? Ti's gewoon een commerciële fabriek die er alles aan doen om abbo's binnen te harken en vervolgens zijn klanten misleid en laat barsten
randy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb problemen met de levering van mijn iPhone 5S.
Afgelopen vrijdag meteen om 9:30 (toen de VF winkel open ging in Tilburg) er naar toe gegaan om mijn contract te verlengen icm de iPhone 5S. Met uiteraard de verwachting dat ze deze nog op voorraad hebben, ik was immers op de openingstijd bij de winkel!! Kreeg ik al meteen de horen dat ze deze niet meer op voorraad hadden!
Maar jullie zijn net 1 minuut open en ik ben de tweede klant? Schijnbaar waren er mensen die dus al een toestel hadden gereserveerd, maar VF er waren toch geen mogelijkheden voor pre-orders?!?
 
In de winkel op een lijst gezet en zou gebeld worden zodra de iPhone binnen was. Toen zaterdagochtend toch maar besloten om online mijn contract te verlengen in de hoop dat ik via deze weg mijn nieuwe telefoon eerder zou hebben. Maar na het lezen van alle berichten hier en op twitter ben ik bang dat ik dus ook nog een tijdje moet wachten. 
 
Ook bij mij is trouwens al doodleuk mijn abonnement omgezet & betaal dus al hiervoor, maar een nieuw toestel.... ho maar! Er teleurstellend dit
simonk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
MaartjeP schreef:
Daarom hebben we (in tegenstelling tot eerdere releases) hier nu wel een indicatie van levertijden doorgegeven. Dat dat niet de informatie is die jullie graag van ons zouden willen horen begrijp ik ook en natuurlijk zouden we jullie ook liever vertellen dat jullie allemaal morgen het toestel in huis hebben, echter zou dat niet fair, niet haalbaar en niet transparant zijn.
 
Het gaat er om dat zowel via sitechat als aan de telefoon 5-10 dagen gecommuniceerd wordt als levertijd. Dat je nu beweert "dat dat niet de informatie is die jullie graag van ons zouden willen horen" is bijna beledigend. Je moet mensen niet eerst 5-10 dagen beloven, en vervolgens moeten wij blij zijn dat we via het forum kunnen lezen dat het weken gaat duren?
 
Nogmaals, iedereen die eerder een iPhone heeft besteld zou beter moeten weten dan 5-10 dagen, maar je moet het probleem niet afdoen met dat klanten het niet willen horen. Het probleem is de tegenstrijdige of ontbrekende informatie van Vodafone.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Ik begin hoe langer hoe kwader te worden!
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
KIJK EENS VODAFONE, HOE HET OOK KAN:
 
**Vorige week vrijdag iPhone 5s 64GB Goud bij T-Mobile (verlenging) besteld, indicatie levertijd 1-2 weken. Zaterdags zag ik dat ze de grijze voor me besteld hadden, 's ochtends om 10:00 hebben ze dat recht gezet (lees geannuleerd en opnieuw besteld). En vandaag kreeg ik een berichtje van AMP dat ze hem kunnen leveren. Dat wordt dus morgenmiddag.
 
1) Een verwachte levertijd wordt meteen aangegeven

2) Er kan zelfs nog gewijzigd worden (waarbij het proces eigenlijk van voor af aan begint)
3) en toch.... "tromgeroffel" ... Binnen 1 week geleverd!
 
** dit lees ik dus zojuist op een ander forum...
WillyWonka

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als Vodafone wil score kunnen ze alle mensen die in dit topic klagen even voorrrang geven.
Doen ze natuurlijk niet, maar het was een optie geweest of gewoon even bellen met uitleg en vervolgens duidelijke communicatie zodat je weet waar je aan toe bent.

maar helaas, zoals ik al aangegeven had ben ik overgestapt naar KPN. En dat heeft een prima communicatie, word bijna per dag op de hoogte gehouden hoe het zit met mijn nummer portering van Vodafone naar KPN
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Toch jammer, via Bas werd nog eea goedgemaakt, Maartje lijkt niet zo'n goeie beurt te maken.

*edit moderator* Gedeelte van bericht verwijderd, zie eerdere waarschuwing.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@willywonka. Mooi om te horen! Ik hoop dat je je toestel snel mag ontvangen! Ik wacht het hier nog even af.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@WillyWonka 
 
Dat zou pas oneerlijk zijn. Als je hier klaagt je iPhone sneller krijgen.
 
Nee, Vodafone heeft een fout gemaakt door vooraf niet te communiceren over de levertijden. Ook zijn er wat fouten gemaakt met de bestelvolgorde. Zoals@BasT heeft aangegeven in zijn post en de excuses voor heeft aangeboden.
 
Dat we uiteindelijk levertijden te horen hebben gekregen en dat er via andere kanalen andere levertijden bekend worden gemaakt is ook jammer te noemen. 
 
Van welke invalshoek je het ook bekijkt. Punt is dat de iPhone 5S overal schaars is en Vodafone een beperkt aantal exemplaren vanuit Apple toegewezen krijgt. De verantwoordelijkheid kan je naar Apple verschuiven, maar in dit geval niet. Vodafone heeft iedereen die online of telefonisch heeft besteld in de nacht van vrijdag niet geinformeerd over de grote toestroom van orders en de beperkte beschikbaarheid van de iPhone 5S. Waardoor je niet een weloverwogen beslissing zou kunnen maken om wel of niet te bestellen. Dit is schandalig en voor mij eigenlijk genoeg reden om niet meer met Vodafone in zee te gaan. 
 
Alleen de schaarste is overal, ook bij KPN en T-Mobile. Bestelling via de online Apple store heeft ook een leveringstijd van 2-3 weken. Dus, het duurt sowieso toch een tijd voordat je de iPhone 5S in je handen hebt. 
 
Vodafone moet er echter wel rekening mee houden dat je in je abonnement al betaald voor je iPhone 5S. Terwijl je deze nog niet hebt. Stel dat Vodafone vooraf had aangegeven dat het vier weken zou duren, dan kan je het misschien voor lief hebben dat dit zo is. Maar als je in eerste instantie hoort (in mijn geval en bevestigd door chat-medewerkster waarvan ik het transcript heb) dat de iPhone 5S vrijdag verzonden wordt en zaterdag in huis is. Dan verwacht ik wel compensatie. Iets wat ik ook persoonlijk zal aankaarten. 
 
Wellicht gaat Vodafone wel zelf inzetten om mensen te compenseren die hun telefoon later hebben ontvangen. Laten we het hopen.
Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
NOU MAARTJE of WELKE MODERATOR dan ook!

ZOU IK VANDAAG NOG ANTWOORD KUNNEN KRIJGEN?

Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@janmar je bent "de eerste" in de rij, verwachte antwoord tijd 3-4 weken, blijft u aan de lijn
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic