Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Marvyman schreef:
Helemaal mee eens! Ik heb op 26 september verlengd en ook nog niks ontvangen. Zeg gewoon Vodafone hoe het ervoor staat maar houdt ons niet aan het lijntje. Ook geen sms ontvangen met de stand van zaken, zou je wel verwachten. Wachten is geen probleem, doe ik al een jaar maar geef gewoon aan wanneer.
Het ergste is dat mijn Blackberry abbonement wel al is omgezet naar iphone, waardoor de meeste functies nu niet meer werken. Helaas laat de bijhorende telefoon op zich wachten.

Ben al zeker 8 jaar klant!

Voor je BB gewoon even bellen met de klantenservice, dan zetten ze je contract tijdelijk terug, zodat je wel gebruik kunt maken van internet op je Blackberry.

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bart-venlo schreef:
Hoi Stevie,

Bedankt dat je toch nog blij voor me bent.
Ik blijf erbij dat deze puinhoop ook anders had gekunt, door speciale avond/nachtploegen in te zetten om
orders te boeken en orderbevestigingen te sturen. In de US doen ze het niet anders.
VF had dan een hoop negatieve publiciteit kunnen besparen.

Weet je trouwens wel wie er hard covers maakt die ook aan de voorkant een klein opstaand randje hebben ter bescherming?

Tuurlijk, je hebt uiteindelijk het toestel dat je wilde e.d. dus dan is het goed afgelopen.
Orderverwerking gaat automatisch met een soort "robotje", als hier een storing in komt dan kan er wat mis lopen. Maar om nou te zeggen dat het een puinhoop is, dat valt reuze mee. Heel veel klanten hebben BINNEN een week hun toestel al ontvangen.

M.b.t. de cover, maak anders een apart topic aan over accessoires voor de iPhone 5, misschien dat iemand je kan helpen hierin of een goede cover kan aanbevelen.
eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,
 
Kan ik in een Vodafone winkel ook mijn telefonische abonnement verlenging opzeggen? Zodat ik daar een iphone5 per direct kan meenemen bij nieuwe verlenging? Is het ook mogelijk om filialen te bellen over voorraden van de iphone5?
 
Gr,
Wouter
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
eazy4me schreef:
Hallo,

Kan ik in een Vodafone winkel ook mijn telefonische abonnement verlenging opzeggen? Zodat ik daar een iphone5 per direct kan meenemen bij nieuwe verlenging? Is het ook mogelijk om filialen te bellen over voorraden van de iphone5?

Gr,
Wouter
Hey Wouter,

Nee in de winkel kun je helaas geen telefonische of online order annuleren. Dit zul je via de klantenservice moeten doen en vervolgens kun je dan naar een winkel. Hou er wel rekening dat er minimaal 24 uur tussen de annulering en nieuwe bestelling moet zitten om alles verwerkt te krijgen.
fstegeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Stevie,
 
Net gebeld met de klantservice over mijn order. Deze is geplaatst op 26-09. Er is niemand die mij kan vertellen wat hiervan de status is en waneer deze uberhaupt wordt verzonden. Wat wel opmerkelijk is: Een vriend van mij heeft vrijdag een bestelling gedaan en het toestel is bij hem zojuist al geleverd (iPhone 5 16GB wit, zelfde als ik ook besteld heb).
 
Vreemd dat niemand mij kan vertellen wat er met mijn order aan de hand is...?
 
De order blijft overigens nu hangen bij de stap: order is verified and fulfillment is in progress (verlenging).
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie,

Dat de telefoons bij jullie het magazijn uitvliegen en bij klanten terechtkomen die vervolgens tevreden zijn geloof ik graag. Maar ontkennen dat er grote problemen zijn gaat wat te ver. Deze topic bestaat inmiddelsuit 9 pagina's met vragen vragen en nog eens vragen waar maar sporadisch antwoord op wordt gegeven! Het lijkt er sterk op dat de telefoons toch redelijk willekeurig worden uitgeleverd. Ik lees net dat iemand die vrijdag een bestelling heeft gedaan z'n toestel vanmorgen heeft ontvangen. Ik heb mijn order donderdagochtend geplaatst en ik heb nog niet eens bevestiging ontvangen! Mag ik dan concluderen dat het bij mijn order in ieder geval een zooitje is? En mag ik je vragen om dit probleem nu eens door te spelen naar een deskundige aan jullie kant ?

orso

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Woensdagmiddag 26 september rond 14.00h mijn zakelijke abonnement verlengd met een Iphone 5 32 Gb Zwart.
De medewerkster vertelde mij netjes dat orders voor de Iphone 5 pas vanaf vrijdag 28 september ingevoerd zouden worden en ik hierna met 5-10 werkdagen levertijd rekening moest houden.
Vrijdagmiddag om 15.30h  een orderbevestiging en extra mailtje gekregen.
 
Vervolgens werd het afwachten...
Na het lezen van alle negatieve berichten begon ik ook langzaamaan mijn twijfels te krijgen, maar wat werd er zojuist bezorgd door GLS?
Juist, mijn nieuwe Iphone 5! 😄
 
Ik ben al meer dan 10 jaar zowel privé als zakelijk klant van Vodafone en op deze manier blijf ik het ook. Heb nog nooit één negatieve ervaring met ze gehad en problemen werden altijd netjes opgelost. (in tegenstelling tot KPN, T-Mobile en Telfort waar ik helaas ook ervaring mee heb uit het verleden)
 
Normaal ben ik niet zo'n forum-poster en het is spijtig voor degenen die nog in onzekerheid verkeren over de levering van hun nieuwe toestel, maar ik vind dat positieve ervaringen ook een vermelding waard zijn! 
buubdaman

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mooi dan is er tenminste nog iemand tevreden
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zoals ik al zei, mensen die hun telefoon onverwachts toch vroeg geleverd krijgen zullen echt wel tevreden zijn. Wat ik bizar vind is dat ik 5 dagen na bestellen nog steeds geen orderbevestiging heb....
eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb woensdag rond 11:00 mijn abonnement verlengt en heb alleen nog maar een orderbevestiging gehad, maar geen vervolg mail met klantnummer en ordernummer.. Heel vervelend.. Hoe zit dit Stevie?
 
Gr
samboew

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag wil positief reageren op de handelwijze van Vodafone.
 
Vorige week dinsdag ben ik gebeld door een medewerker van Vodafone met de vraag of ik mijn abonnement wilde verlengen icm een iPhone 5. Hiermee ben ik akkoord gegaan.
 
Afgelopen vrijdag is GLS bij mij aan de deur geweest met de iPhone 5, helaas was ik toen aan het werk en niet thuis. Om die reden heb ik het pakketje gisteren in ontvangst mogen nemen.
 
Wat mij opvalt zijn de reacties van het kleine groepje (het zijn vaak dezelfde mensen) ongeduldige mensen op dit Forum.
 
Vodafone mijn complimenten!
Eric181

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ik gewoon netjes antwoord krijg van Vodafone zul je mij niet meer horen klagen op dit forum! Enne.... Is VF nu zelf positieve berichten aan het plaatsen?
Daantje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie, wanneer gaat jou info komen over de Iphone 5? De bestellingen voor vrijdag, ontvangen die het vandaag of morgen?
bp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoi,
 
ben al  tig jaar klant, en daar mijn abonement weer verlengt kon gaan worden,  en dacht ik bestel de zwarte iphone 5 64gb versie, daar iedereen voor de 16gb gaat zoals men hier zegt. deze donderdag ochtend besteld .
deze blijkt dus gewoon ook helemaal niet leverbaar.
welke zijn er dan wel leverbaar vraag ik me af?
vind erg vreemd hoe slecht de communicatie is , zeker als je al zo gigantisch lang klant bent.
NickyZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn abbo 26-9 verlengd + iphone 5 zwart 16gb. Lees hier dat iedereen die dat vorige week gedaan heeft deze week zeker de tel zou krijgen.
 
Zojuist gebeld met klantenservice, ander nummer gekregen met het zogenaamde 5000 bestelnummer.
 
Op dit nummer de status nagevraagd en nu blijkt dat er niets naar mij verstuurd is en dat ik moet wachten totdat er weer nieuwe telefoons beschikbaar zijn. Dit terwijl er andere mensen zijn die later dezelfde tel hebben besteld en die wel al binnen hebben.
 
 Hoe kan dit nou ?
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
bp schreef:
hoi,
 
ben al  tig jaar klant, en daar mijn abonement weer verlengt kon gaan worden,  en dacht ik bestel de zwarte iphone 5 64gb versie, daar iedereen voor de 16gb gaat zoals men hier zegt. deze donderdag ochtend besteld .
deze blijkt dus gewoon ook helemaal niet leverbaar.
welke zijn er dan wel leverbaar vraag ik me af?
vind erg vreemd hoe slecht de communicatie is , zeker als je al zo gigantisch lang klant bent.
Hey BP,
 
Ik ben al klant sinds de tijd dat het nog LIbertel was.
Ik denk toch echt dat je een fout maakt door te denken dat je als good old klant een betere behandeling zou moeten krijgen.
Een klant is een klant.....iedereen zou gewoon netjes geinformeerd moeten worden.
DJS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben ook al klant sinds de Libertel tijd, dat zegt op zich niet zoveel en vindt ik ook niet zo belangrijk. Een bedrijf als Vodafone gebruikt andere parameters om 'klantwaarde' te beoordelen.
 
Wat inderdaad wel vreemd is is dat ik ook 26 september gebeld ben door VF om te verlengen icm een nieuwe iPhone. Deze zou zeker vrijdag geleverd worden. Dat dat niet lukt kan ik me ook nog voorstellen maar als ik nu mensen hoor die beweren dat de 64gb versie in zwart helemaal niet leverbaar is dan slaat de twijfel ook bij mij toe. De communicatie kan op dit vlak toch wel 'wat' beter.
 
 
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik heb er ook een besteld en die nog niet is geleverd. Niet echt boeiend, het is maar een telefoon. (wel een hele leuke):D
 
 
Ik begrijp best dat er een tekort is. Zo houden ze bij Apple de hype lekker in stand en krijgen de providers de klachten van de ongeduldige "early adopters' op hun bordje.
 
Als ik dan echter lees dat het komt door computer problemen met het ordersysteem, tekort aan leveringen van Apple, een GLS dat niet op zaterdag levert of mensen die een onjuist emailadres opgeven..............de fout ligt uiteraard nooit bij Vodafone.
Maar.....al die andere partijen zijn geen aanspreekpunt voor de klant die zit met gebrekkige communicatie.
Zoals binnen de meeste grote bedrijven worden klanten zoet gehouden met standaard antwoorden die de medewerkers tijdens les 1 van de communicatietraining krijgen. Veel gespeeld empathisch vermogen en excuses, probleem ligt bij anderen en wachten maar weer.
 
Annuleren doen de meeste mensen toch niet omdat ze bij een andere provider weer achteraan de rij moeten aansluiten.
Derhalve heb ik lang geleden al besloten mij niet meer druk te maken over deze werkwijze van grote bedrijven, zeker niet nadat ik zelf bij enkele van dit soort bedrijven heb gewerkt.
 
Ik wens iedereen die wacht op z'n iPhone veel succes, nu maar wachten op een reply van een Mod dat ze het jammer vinden dat ik er zo over denk. Ook onderdeel van les 1.:D
 
 
 
 
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update 02/10/2012:

Hi allemaal,

Daar ben ik weer, wederom een iPhone 5 update meeting gehad en dit is wat eruit is gekomen…

Orderbevestigingen

Mits je een verkeerd mailadres hebt ingevoerd, zou iedereen een orderbevestiging moeten ontvangen als zijn of haar order goed is doorgekomen.
Één keer per dag wordt een lijst gegenereerd met de klanten die een order hebben geplaatst en wordt een bulk aan orderbevestigingen uitgestuurd.
Daardoor zou er niet meer dan 24 uur tussen moeten zitten tussen de order en het ontvangen van de orderbevestiging.
Duurt het echt veel langer, neem dan a.u.b. contact op met de klantenservice of web crew. Zij kunnen voor de zekerheid jouw order nakijken als je twijfelt.

Heb je echter bij online bestellen het scherm gezien waarin staat “dankjewel voor je bestelling” dan is je order goed doorgekomen.

Dit is nog niet zoveel nieuws. Wat wel nieuw is wat ik jullie kan melden dat bij een verlenging je na de initiële orderbevestiging je nog een officiële mailbevestiging ontvangt met alle details over het abonnement en je toestel. Deze mail ontvang je wanneer jouw order het hele proces heeft doorlopen en je toestel klaar is voor uitlevering.

Leveringen:

Nogmaals de herhaling dat de meeste mensen die voor vrijdag 15:00 besteld hebben deze week hun toestel zullen ontvangen.
Wij hebben klanten die woensdag hun toestel kunnen verwachten een sms gestuurd waarin aangegeven staat dat woensdag hun iPhone 5 uitgeleverd zal worden.

Daarnaast hebben enkele mensen gisteren een sms gekregen over langere levertijden op de toestellen. Deze mensen zitten niet bij de eerste lichting van uitlevering. Zij zullen dus hun iPhone 5 niet vandaag of morgen ontvangen. We ontvangen deze week een nieuwe levering toestellen (verschillende varianten) waarmee we deze groep zoveel mogelijk willen voorzien. Dat betekent dat er een kans is dat een gedeelte van de tweede lichting deze week nog kan worden uitgeleverd. Echter kunnen we niet garanderen dat iedereen die op dit moment in backorder staat deze week een toestel zal ontvangen, dit is zeer afhankelijk van het type toestel dat je hebt gekozen en wanneer je hebt besteld.

Zoals eerder al aangegeven, de zwarte iPhone 5 16GB is de meest populaire variant en daardoor erg snel uitverkocht. Ditzelfde probleem ervaart Apple zelf ook.
De gemiddelde levertijd voor de zwarte 16GB zal 3 tot 4 weken bedragen, gelijk aan de levertijd van Apple zelf. Aangezien de leverancier zelf al moeite heeft met voorraden en levering, kunnen wij als eindleverancier niet veel meer betekenen of sneller zijn. Afhankelijk van welke iPhone 5 je kiest loopt je levertijd op, de zwarte 16GB duurt dus 3 tot 4 weken als je net na het weekend hebt besteld of nu gaat bestellen. Kies je echter voor een witte, een variant met meer geheugen, of een witte variant met meer geheugen, dan zal de levertijd aanzienlijk korter zijn op dit moment.


10 GB bundel bij iPhone altijd/extreem:

Op dit moment moet ik jullie vragen nog even geduld te hebben over verdere informatie over de 10GB bundel. We zijn intern alles aan het nakijken en met verschillende afdelingen in overleg. Zodra ik meer weet krijgen jullie een antwoord van mij.

Rated91

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zondag in de middag de iPhone 5 16 Wit besteld, op de site stond direct leverbaar.
Zojuist mijn bevestiging gekregen, had het gevoel dat het een standaard mailje was en kon er niet veel uithalen behalve dat ik op het forum meer info kreeg over de levertijd.
 
Aangezien hij op direct leverbaar stond ga ik er vanuit dat ik hem misschien al deze week in onvangst mag nemen?
Gaat zich om een verlenging met een iPhone 5 16gb Wit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic