Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En Stevie,
kunnen daarmee de huidge wachten voorzien worden? aangezien er nu een stop is voor nieuwe!
of dan tot welke datum kunnen er mensen voorzien worden?
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie,
 
Op 29 september heb ik een abonnement afgesloten bij Vodafone en ik stap over van t-mobile met nummerbehoud.
Mijn contract bij t-mobile zou op 20 oktober eindigen, maar standaard is er een opzeg termijn van een maand wat dus inhoud dat ik rond 29 oktober over zou stappen. Helaas is er een foutje gemaakt bij vodafone met het invoeren van het rekeningnummer tijdens het verwerken van de order. Een week na het afsluiten van het abonnement is deze fout verder prima hersteld.
Echter zal mijn contract duur bij t-mobile met een week verlengd worden door deze actie.
 
Op het moment dat ik telefonisch contact had over de fout met het rekening nummer werd me verteld dat ik het toestel (Iphone5) zou ontvangen voor dat het contract bij Vodafone in zou gaan. Ik heb echter nog geen ordernummer ontvangen en in de openingspost staat dat er pas een ordernummer aan de bestelling word gehangen zodra het porteringsverzoek bij de andere provider geaccordeerd is en dat er dan ook pas een Iphone aan de order gekoppeld word. Wat ik kan zien via vodafone.nl/status nb is dat het verzoek nog ter goedkeuring staat bij t-mobile. Dit zou dus inhouden dat er pas een telefoon voor mijn order gereserveerd worden zodra dit akkoord er van t-mobile is (hopelijk deze week nog), maar dat de levering van het toestel dan nog veel langer op zich zou laten wachten met als gevolg dat ik geen telefoon heb op het moment dat mijn Vodafone abonnement in gaat en ik officieel geen klant meer ben van t-mobile. Ik zou dan niet meer kunnen bellen omdat er geen nano sim in mijn huidige telefoon kan..
 
Klopt het dat er pas een toestel aan een order gekoppeld was als de portering gedaan kan worden ? Bij de KS vertelden ze namelijk dat er een toestel gereserveerd was voor me en dat deze nog geleverd zou worden voor het ingaan van het Vodafone contract, maar ik begin nu toch te twijfelen.
 
 
Alvast bedankt voor je reactie.
 
Met vriendelijke groet,
 
Cornelis
 
wesito

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer dat ik op mijn bericht geen reactie ontvang!! Ook in de tussentijd mail gehad voor het aansmeren van een verzekering, en een folder... Beide keren staat erin dat ik een mooie nieuwe smart phone heb ontvangen!!!!! Niet dus..... Oftewel.... Communicatie!!! De afdeling verzekering heeft schijnbaar niet in de gaten dat mensen Hun toestel nog niet hebben ontvangen en ja het zal wel weer automatisch verstuurd worden... Maar eens een x iemand die dan ingrijpt... Die loopt niet rond bij vodafone... Echt waar wat een stel amateurs werken er daar!!!!!!
dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OEPS :$ foutje.....bedankt
berend17

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ stevie
 
Je zit al heel de week te praten over meer gerichte informatie te geven naar klanten via sms, email of iets dergelijks. Waar blijft die in godsnaam???
 
 
Ik vind het zonde om te zeggen, maar mijn geduld begint echt op te raken. Vodafone is slecht bezig. Hou ons nou eens op de hoogte, we weten dat we moeten wachten, maar iets concreter mag wel.
 
Als je dat niet met me eens bent....
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik wordt echt hoe langer hoe gefrustreerder over het feit dat Vodafone niets maar dan ook echt niets doet om haar klanten op de hoogte te houden van de huidige status van hun bestellingen. Ik zit nu al dik 20 dagen te wachten op mijn iPhone!!
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het is in en intriest hoe het allemaal verloopt bij Vodafone en het is spijtig te moeten constateren dat ook Stevie in deze neerwaartse spiraal en malaise wordt meegetrokken en over haar houdbaarheidsdatum dreigt te gaan!  Heel jammer.:(:(
robbie66

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Respect!
 
Respect voor de dame die al deze ongenuanceerde “kraaitaal” van mensen beantwoord.
Respect voor de mensen die er zoveel tijd voor nemen om op dit forum hun grieven te uiten.
 
Mensen; we leven in een vrij land en iedereen mag gewoon een gedane bestelling annuleren als hij of zij het niet eens met de werkwijze van een bedrijf.
 
Mijn advies is dan ook aan iedereen die hier zoveel ongerief uitkraamt over Vodafone en haar medewerkers; “annuleer je opdracht en ga op zoek naar een in jouw ogen betrouwbare leverancier”.
 
Ook ik heb een Iphone 5 in bestelling en zou hem graag in huis hebben, maar het is geen fles zuurstof die me in leven moet houden, of een medicijn waar ik niet zonder kan.
 
Respect voor een ieder die zijn geduld nog even op de proef laat stellen en zijn of haar ongenoegen heerlijk nog even voor zichzelf bewaart.
 
En ik denk namens iedereen; Stevie hou vol !!
 
Gr
Een Apple fan
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
berend17 schreef:
@ stevie

Je zit al heel de week te praten over meer gerichte informatie te geven naar klanten via sms, email of iets dergelijks. Waar blijft die in godsnaam???


Ik vind het zonde om te zeggen, maar mijn geduld begint echt op te raken. Vodafone is slecht bezig. Hou ons nou eens op de hoogte, we weten dat we moeten wachten, maar iets concreter mag wel.

Als je dat niet met me eens bent....
Op het moment dat wij weer voorraad hebben gekregen worden er smsen uitgestuurd.
Op dat moment zal ik ook meer inzicht kunnen geven, maar als we niet weten wat we binnenkrijgen kunnen we niet concreet worden helaas.

Ik snap dat jullie nu al (maximaal) 3 weken wachten, maar er is nu niet meer informatie die ik kan verstrekken dan dat ik al gedaan heb. We kunnen niet zeggen je krijgt hem morgen per individu via dit kanaal, sorry.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
peswyk schreef:
Het is in en intriest hoe het allemaal verloopt bij Vodafone en het is spijtig te moeten constateren dat ook Stevie in deze neerwaartse spiraal en malaise wordt meegetrokken en over haar houdbaarheidsdatum dreigt te gaan! Heel jammer.:(:(
Ik ben pas ... jaar oud 😉 hoop toch nog wat jaren mee te kunnen gaan voordat ik mijn houdbaarheidsdatum bereik.
Er is geen neerwaartse spiraal, er is echter geen voorraad, en zonder voorraad kan ik weinig informatie verstrekken.
Op het moment dat er weer voorraad is dan zal er weer een informatiestroom op gang komen.

Ik mail nu om het uur: "is er al voorraad?" en krijg terug "nee".
een uur later: "is er al voorraad?" en krijg terug "nee"
weer een uur later: "is er nu dan al voorraad?" en dan krijg ik terug "NEE! als deze er is dan hoor je het wel" en dan wacht ik rustig af, morgen begint hetzelfde spelletje weer.
Dit is niet anders dan wat jullie hier doen in wezen, maar zoals jullie zien, ik krijg geen antwoord, dan kan ik jullie dat tot mijn grote spijt ook niet geven.
dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zit niks anders op dan de winkels langs te gaan. Aangezien ZIJ eerder en meer voorraden krijgen. 
Ik las gister nog op het forum dat iemand langs Applestore is geweest en dat ze daar wel de Iphone 5 hadden :@. Ik raak gefrustreerder en gefrustreerder als ik al die berichten lees.... WE WANT THE IPHONE 5 STEVIE
jammer-he

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dirigent58 schreef:
Er zit niks anders op dan de winkels langs te gaan. Aangezien ZIJ eerder en meer voorraden krijgen. 
Ik las gister nog op het forum dat iemand langs Applestore is geweest en dat ze daar wel de Iphone 5 hadden :smileyfrustrated
 
 
Onzin Ik heb dat ook gelezen Ik was heel toevalig ook zondag  in de apple store enuhh niks voorraad niks uitpakken, ja Iphone 4.
geloof er niets.
 
 
 
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hahaha wat een bedrijf dat Vodafone. ONGELOFELIJK! Ik krijg dus morgen mijn telefoon. Ik denk.. even testen of de klantenservice dat ook weet.

Je raadt het al... Nee dus. Meneer, ik kan helaas niet zien wanneer dat gaat gebeuren. Kan zomaar een paar weken duren.

ff serieus Stevie, dat mag toch niet kunnen. Leg mij nou is uit hoe dat kan? Ik heb geen sms ontvangen terwijl de dame aan de telefoon mij duidelijk maakte dat dit echt het geval zou zijn bij aflevering van de telefoon.

Slecht, echt heel slecht.

Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
En opnieuw is t verdacht stil...
 
Ideception5

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
PRUTS bedrijf. Hoop dat de annulering goed is doorgekomen want daar hoor ik ook NIKS over. Het idee over de TROS kassa koude douche is eigenlijk top! Mijn reactie hebben ze in ieder geval al.
henkslot

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Stevie schreef:
henkslot schreef:
Hi Stevie,
 
ik heb heus niet de pretentie om Vodafone te moeten vertellen op welke wijze het bedrijf te moeten runnen. Maar toch een suggestie mijnerzijds:
 
Waarom wordt er niet gewoon op besteldatum uitgeleverd; even los van het kanaal? Dat maakt alles veel meer transparant en het is ook veel gemakkelijker uit te leggen aan iedereen. Eerder deze week circuleerden op dit forum al een aantal verwijzingen naar Vodafone Deutschland, die exact in staat zijn aan te geven waar men staat mbt de uitleveringen (type/besteldatum/etc).
Vodafone is één concern en je mag toch verwachten dat 'best practices' worden gedeeld/uitgewisseld?
 
Wat ik niet begrijp is dat Vodafone Deutschland met 32.9 mln subscribers blijkbaar wel in staat is de door velen zo gewenste duidelijkheid kan verschaffen, terwijl het voor Vodafone NL (5.3 mln klanten) op een of andere manier maar niet wil lukken......
 
Je hebt eerder deze week ook toegezegd dat je zou kijken of je een soortgelijk overzicht als in Duitsland wordt gebruikt zou kunnen publiceren. Is daar al iets meer over te zeggen?
 
Alvast bedankt voor je antwoorden en nogmaals veel sterkte. Ik begrijp maar al te goed dat de 'messenger' net zo graag een oplossing wil voor alle problemen als de mensen op dit forum.
 
Met vriendelijke groet, Henk
 
 
Hey Henk,
 
Ik ben zeker nog achter dat overzicht aan aan het gaan. Issue in deze is, dat dit pas kan worden gemaakt als we weten wat onze nieuwe voorraad is, en daar zijn we nu dus op aan het wachten. Ik ben hard aan het pushen om info te krijgen, probeer zo duidelijk en compleet mogelijk te zijn. Maar heb helaas niet overal antwoorden op. Maar geloof me, mijn dagen beginnen voor 8 uur en eindigen na 5 en staan bijna volledig in het teken van de iPhone 5.
 
Ik geloof je heus wel Stevie! :D. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik buitengewoon veel respect voor je heb zoals jij je hier doorheen slaat en ondanks de 'hoge zuurgraad' van de diverse mensen op dit forum je goede humeur bewaart en die mensen toch probeert te helpen. Deze kritische vraag is dus zeker niet persoonlijk bedoeld.......!!! Maar toch zou ik je willen vragen je superieuren met het volgende overzicht van Vodafone Dld te willen confronteren.
 
iPhone 5 - aktuelle Liefersituation[ Editiert ] Optionen

  • Als neu kennzeichnen
  • Lesezeichen
  • Abonnieren
  • RSS-Feed abonnieren
  • Kennzeichnen
  • Drucken
  • Per E-Mail an einen Freund senden
  • Anstößigen Inhalt melden
am 21-09-2012 13:48 - zuletzt bearbeitet am 17-10-2012 12:02 von VF_Annika
Hier die aktuellsten Lieferungen. Schaut einfach nach, wann Ihr Euer iPhone 5 bestellt habt, und unter dem gewünschten Modell findet Ihr die Kalenderwoche, in der Ihr das iPhone voraussichtlich erhaltet.
 
 
 
Bestelldatum iPhone5 16GB schwarz iPhone5 16GB weiß iPhone5 32GB schwarz iPhone5 32GB weiß iPhone5 64GB schwarz iPhone5 64GB weiß
21.09.2012geliefertKW 43geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
22.09.2012KW 43KW 43geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
23.09.2012KW 43KW 43geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
24.09.2012KW 43KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
25.09.2012KW 44KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
26.09.2012KW 44KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
27.09.2012KW 44KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
28.09.2012KW 44KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
29.09.2012KW 44KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
30.09.2012KW 44KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
01.10.2012KW 45KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
02.10.2012KW 45KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
03.10.2012KW 45KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
04.10.2012KW 45KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
05.10.2012KW 45KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
06.10.2012KW 45KW 44geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
07.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
08.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
09.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
10.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
11.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
12.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
13.10.2012KW 45KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
14.10.2012KW 46KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
15.10.2012KW 46KW 45geliefertgeliefertgeliefertgeliefert
16.10.2012KW 46KW 45KW 42KW 42KW 42KW 42
 
 
Zur Abfrage eures Lieferstatus haben wir eine zusätzliche Hotline eingerichtet:0800-7575000
 
Die Lieferwochen-Angaben basieren auf den von Apple angekündigten Lieferungen. Sollten sich diese ändern, werden wir die Infos hier entsprechend anpassen.
 
Wir konnten mittlerweile erreichen, das Apple uns schneller beliefert. Dadurch haben sich die Wartezeiten bei allen Modellen verkürzt! Das ist auch eurem Feedback zu verdanken!
 
Alle Bestellungen vom 14. September bis zum 19. September sind ausgeliefert!
 
Weitere Antworten auf eure Fragen zum iPhone 5 findet ihr hier in unserem Hilfe-Bereich.
 
Zoals je ziet is eea bijgewerkt tot vanmiddag. Wat mij nu zo benieuwt, is wat de oosterburen beter doen dan Vodafone NL en wat NL hiervan denkt te kunnen leren..... Ben erg benieuwd naar hun antwoord.....Jij ook? 😛
Thijsio

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gegroet lieve mensen,

Zijn er mensen die op 27-9 verlengt hebben die de iPhone 5 al binnen hebben gekregen?

Ik zelf heb een 64g black bestelt en helaas nog niks binnen 😞

Groeten Thijs
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
henkslot schreef:
Stevie schreef:
henkslot schreef:
Hi Stevie,

ik heb heus niet de pretentie om Vodafone te moeten vertellen op welke wijze het bedrijf te moeten runnen. Maar toch een suggestie mijnerzijds:

Waarom wordt er niet gewoon op besteldatum uitgeleverd; even los van het kanaal? Dat maakt alles veel meer transparant en het is ook veel gemakkelijker uit te leggen aan iedereen. Eerder deze week circuleerden op dit forum al een aantal verwijzingen naar Vodafone Deutschland, die exact in staat zijn aan te geven waar men staat mbt de uitleveringen (type/besteldatum/etc).
Vodafone is één concern en je mag toch verwachten dat 'best practices' worden gedeeld/uitgewisseld?

Wat ik niet begrijp is dat Vodafone Deutschland met 32.9 mln subscribers blijkbaar wel in staat is de door velen zo gewenste duidelijkheid kan verschaffen, terwijl het voor Vodafone NL (5.3 mln klanten) op een of andere manier maar niet wil lukken......

Je hebt eerder deze week ook toegezegd dat je zou kijken of je een soortgelijk overzicht als in Duitsland wordt gebruikt zou kunnen publiceren. Is daar al iets meer over te zeggen?

Alvast bedankt voor je antwoorden en nogmaals veel sterkte. Ik begrijp maar al te goed dat de 'messenger' net zo graag een oplossing wil voor alle problemen als de mensen op dit forum.

Met vriendelijke groet, Henk


Hey Henk,

Ik ben zeker nog achter dat overzicht aan aan het gaan. Issue in deze is, dat dit pas kan worden gemaakt als we weten wat onze nieuwe voorraad is, en daar zijn we nu dus op aan het wachten. Ik ben hard aan het pushen om info te krijgen, probeer zo duidelijk en compleet mogelijk te zijn. Maar heb helaas niet overal antwoorden op. Maar geloof me, mijn dagen beginnen voor 8 uur en eindigen na 5 en staan bijna volledig in het teken van de iPhone 5.

Ik geloof je heus wel Stevie! :D. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik buitengewoon veel respect voor je heb zoals jij je hier doorheen slaat en ondanks de 'hoge zuurgraad' van de diverse mensen op dit forum je goede humeur bewaart en die mensen toch probeert te helpen. Deze kritische vraag is dus zeker niet persoonlijk bedoeld.......!!! Maar toch zou ik je willen vragen je superieuren met het volgende overzicht van Vodafone Dld te willen confronteren.

*knip*
Zoals je ziet is eea bijgewerkt tot vanmiddag. Wat mij nu zo benieuwt, is wat de oosterburen beter doen dan Vodafone NL en wat NL hiervan denkt te kunnen leren..... Ben erg benieuwd naar hun antwoord.....Jij ook? 😛

Jaja maar dat hebben we ook gedaan! Dit voorbeeld is doorgestuurd naar de betreffende afdelingen en ook in een meeting dinsdag besproken. En er word gekeken naar de mogelijkheden om dit te maken wanneer we weer nieuwe voorraad hebben.
Verschil met DE is dat zij veel meer voorraad krijgen en daardoor minder snel zonder zitten dan ons. Dat is het voornaamste verschil. Maar m.b.t. het overnemen van best practises, deze neem ik zeker mee hoor 😉

Ik heb vrijdag of maandag (weet nog niet meer wanneer) aangegeven met zo'n overzicht te willen komen na die meeting. Nou we hebben dus hoogstwaarschijnlijk akkoord voor een dergelijke opzet, nu moet het nog mogelijk gemaakt worden en dat ligt aan de komende voorraad waar we al sinds gisteren op aan het wachten zijn.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Flex schreef:
En opnieuw is t verdacht stil...

Ben maar een uurtje weggeweest..... 😉

dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thijsio schreef:
Gegroet lieve mensen,

Zijn er mensen die op 27-9 verlengt hebben die de iPhone 5 al binnen hebben gekregen?

Ik zelf heb een 64g black bestelt en helaas nog niks binnen 😞

Groeten Thijs
 Begin alvast nog een paar weken met wachten 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic