Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Erikje

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met je reactie eens, alleen het laatste stukje niet.
Dat jij een beschadigd toestel krijgt is niet normaal en logisch dat je hem terugbrengt/stuurt. Maar dat je dan opnieuw een order moet plaatsen slaat natuurlijk nergens op.
Dit is gewoon een lopende bestelling en hoort nog bij je eerste bestelling vind ik. 
Vodafone of Apple moeten gewoon zorgen voor een onbeschadigd toestel en jou niet opnieuw een order laten plaatsen (wat nu niet eens kan). Dat is natuurlijk wel heel slecht.
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
vrofi schreef:
Ik snap dat het allemaal vervelend is, maar ik vind de toon van sommige reacties hier wel wat overdreven. We weten allemaal het om een nieuwe iPhone gaat en, zoals ervaring ons inmiddels geleerd heeft, dat deze gewoon maanden slecht leverbaar kunnen zijn na introductie. Dat betekend; mogelijk lang wachten op je nieuwe iPhone. Dat weet je als je online besteld en niet in een winkel en moet je dus, imho, gewoon accepteren.
 
Dat er wel/niet voorrang wordt gegeven aan nieuwe aansluitingen, of dat vergelijkbare orders wel/niet eerder dan die van jou worden geleverd kan nou eenmaal gebeuren. Vodafone's eigen online shop, Vodafone's Friends & Family en Vodafone's Retailwinkels; het is logisch dat dat niet allemaal door dezelfde afdeling wordt bestuurd. Daarnaast zijn er natuurlijk tal van andere oorzaken waardoor de ene order sneller is dan de andere; manier van betalen, welke bank, BKR controle, wel/geen nummerbehoud, kleur iPhone, opslagcapaciteit, etc. etc. 
 
Daar komt nog eens bij dat Apple zelf nog niet eens in staat is online iPhone orders te leveren, die hebben nog steeds allemaal een levertijd van 3-4 weken en de eerste orders worden pas naar verwachting tussen 23-29 oktober uitgeleverd. Vodafone (en andere providers) hebben in elk geval nog eerder online orders kunnen leveren. 
 
Lang verhaal kort; Apple kan gewoon niet voldoen aan de vraag, geeft (netjes) voorrang aan leveringen naar providers, we weten allemaal dat het gewoon moeilijk leverbaar is, dus er zit niks anders op dan wachten. Wil je niet wachten; koop dan in een "echte" winkel, of probeer elke dag te reserveren in de Apple store. 
 
EDIT; en als toevoeging; ik had op 27sept besteld via F&F, werd de week erna geleverd maar was beschadigd, dus teruggestuurd. Daardoor is de order geannuleerd en moet ik opnieuw bestellen (wat nu dus niet kan). Behoorlijk vervelend, maar ik kies er zelf voor te wachten, dus heeft 't naar mijn mening weinig zin te klagen.
Wachten op zich vind ik niet heel erg, maar als ik lees dat mensen die overstappen en via F&F hebben besteld op 3 okt. hun iPhone eerder hebben dan mij kan dat gewoonweg niet, er werd aangegeven dat iedereen gelijk behandeld werd....
Ik verleng mijn abonnement, pak nog eens een duurder abonnement ook en heb besteld op 2 okt in de middag!
 
En ja, het gaat om het dezelfde type iPhone, 32GB zwart! Dus niks geen andere capaciteit of kleur.
Maar toegeven dat nieuwe klanten voorrang krijgen zullen ze nooit doen want dan krijg je een grote meute en veel gezeik over je heen.
 
Een stukje transparantie is daarom helemaal niet erg, schept naar iedereen duidelijkheid.
Maar goed, klagen heeft geen zin, ik wacht wel weer...
 
ttimo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet je wat ik niet begrijp... We zijn al weken bezig hiermee...vodafone ook. En nog steeds geen oplossing voor de "forgotten orders", nog steeds geen compensatie en een vooruitzicht.

Deze mensen hebben langer moeten wachten dan mensen die later hebben besteld. Ik denk dat compensatie hier wel op z'n plaats is Stevie!!
En ik denk dat je daarmee ook nog enige tevreden klanten houdt.
Het is belachelijk dat hier niet over gesproken wordt binnen vodafone.
Blijkbaar is klant tevredenheid hier niet echt belangrijk en denken jullie alleen maar aan de winst.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Nog steeds niets ontvangen. Hieronder het verloop van mijn bestelling:
 
 
Donderdag 27 september om 18:00u ontvang ik een e-mail van Vodafone dat de iPhone 5 te bestellen is in combinatie met een Friends & Family abonnement. De reguliere verkoop start op 1 oktober, maar doordat ik me ingeschreven had, mag ik eerder bestellen.
 
 
Op donderdag 27 september om ongeveer 18:30u plaats ik mijn bestelling: een iPhone 5 16GB Black in combinatie met een F&F abonnement. Op dat moment staat er bij de levertijd nog 'direct leverbaar'.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hier staat onder 'Levering van je toestel':
Indien je een toestel besteld hebt wordt deze binnen 10 werkdagen* thuis bezorgd.
 
*Vodafone spant zich maximaal in om uw toestel zo snel als mogelijk te leveren, er zijn redenen waarom dat in uitzonderlijke gevallen niet lukt.
 
 
 
Op 27 september om 18:47u ontvang ik de orderbevestiging (in mijn spam map in Gmail):
 
]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Op 28 september om 15:02u ontvang ik nogmaals een bevestiging van mijn bestelling. Mijn contractverlenging is ontvangen en in behandeling genomen.
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Er staat hier wel al dat de iPhone 5 nieuw is en dat Vodafone slechts beperkte voorraad ontvangt van Apple. Maar ik zal regelmatig op de hoogte gehouden worden via sms.
 
 
Op 1 oktober ontvang ik zo'n sms:
 
Beste klant, momenteel ontvangen wij beperkte voorraad vanuit Apple. Wij houden je op de hoogte van de status van je bestelling. Met vriendelijke groet, Vodafone.
 
 
 
Hierna heb ik helemaal NIETS meer vernomen.
 

  • Waar blijven de regelmatige smsjes over de status van mijn bestelling?
  • Waarom ontvangen mensen die bestellen tijdens de reguliere verkoop (vanaf 1 oktober) hun iPhone 5 16GB Black wel al?
  • Waarom zie ik via My Vodafone nog steeds mijn oude/huidige abonnement?
  • Waar blijft mijn iPhone 5 16GB Black?
 
Dit is hoe Vodafone met vaste klanten omgaat: nieuwe klanten krijgen eerder hun aansluiting en telefoon (marktaandeel). Beloftes in e-mails en smsjes worden niet nagekomen. Levertijden zoals genoemd bij bestelling worden niet gehaald. Informatie over levertijden is zéér gebrekkig.

 

Wachten op een telefoon terwijl iedereen dat moet omdat deze slecht te leveren is, is geen probleem. De vreemde volgorde, het gebrek aan informatie en orderstatus is wel een groot probleem.
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb mijn abbo verlengd op 4 oktober icm. een witte 5 16GB en 2 dagen later de orderbevestiging gekregen.
Ik vind het ook jammer dat ik waarschijnlijk een paar weken moet wachten maar er zijn ergere dingen 😉
Wat ik wel jammer vindt is dat ik in de week van 28 September heb gebeld of ik al kon verlengen icm. een iPhone 5 en dit kon dus niet.
Nu lees ik hier dat er mensen zijn die op 25 September hebben verlengd of een nieuw abbo hebben afgesloten :S, hoe kan dat dan?
Ik heb zelfs geen aanbod tot verlengen gehad terwijl mijn abbo al op 19 Augustus afgelopen was........
 
Ik lees het forum met veel plezier en vermaak, maar ik hoop toch snel mijn iPhone 5 te kunnen ontvangen 😄
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ga je deze informatie nu steeds naar de laatste pagina verhuizen Flieger? 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
flieger schreef:
Nog steeds niets ontvangen. Hieronder het verloop van mijn bestelling:

*knip*

Wachten op een telefoon terwijl iedereen dat moet omdat deze slecht te leveren is, is geen probleem. De vreemde volgorde, het gebrek aan informatie en orderstatus is wel een groot probleem.

Hoi Flieger, ik snap dat je graag op de hoogte wilt worden gehouden. Ik hoop dat je begrijpt dat we daar wel een beetje in een lastig parket zitten. Ik denk dat de meeste mensen er ook niet happy van worden als 2x per week een "nope, hij is er nog niet" sms sturen 😉

Daarnaast kunnen verschillen in leverdatum voorkomen juist omdat we de toestellen zo eerlijk mogelijk willen verdelen over de verschillende kanalen. We kunnen het ook niet maken om bijvoorbeeld eerst alle telefonische bestellingen te doen, dan alle online bestellingen en dan alle Friends&Family. Gezien de snelheid waarmee Apple nu levert zitten online en F&F klanten dan tot Sint Juttemis te wachten. Daardoor kan het gebeuren dat (bijvoorbeeld) een F&F klant die qua datum wat later heeft besteld zijn toestel eerder krijgt dan iemand die telefonisch had besteld. Maar dat kan evengoed andersom gebeuren. Het is maar net hoeveel toestellen we binnenkrijgen en wat op dat moment de eerlijkste verdeling is.

En begrijp me goed, er zullen ook vast soms wel eens vergissingen gemaakt worden waardoor een enkel individueel toestel echt in de verkeerde volgorde wordt verzonden. Een foutje is onvermijdelijk. Maar dat gebeurd niet structureel en het is niet ons beleid om voorrang te geven. Het doel is de toestellen eerlijk mogelijk te verdelen.
Verder hoop ik net zo hard als jij dat Apple eens op gaat schieten met die dingen 😄

Wel bedankt voor je melding trouwens. Ik heb veel liever dat we het daar gewoon over kunnen hebben en misschien door de meldingen ook fouten in het systeem vinden, mochten die er zijn. Natuurlijk niet alleen hier, maar algemene gesproken. We kunnen niet alles direct aanpassen en soms is het een keer niet anders helaas, maar we houden wel overal zo veel mogelijk rekening mee!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
 
BasT schreef:
Hoi Flieger, ik snap dat je graag op de hoogte wilt worden gehouden. Ik hoop dat je begrijpt dat we daar wel een beetje in een lastig parket zitten. Ik denk dat de meeste mensen er ook niet happy van worden als 2x per week een "nope, hij is er nog niet" sms sturen 😉

Daarnaast kunnen verschillen in leverdatum voorkomen juist omdat we de toestellen zo eerlijk mogelijk willen verdelen over de verschillende kanalen. We kunnen het ook niet maken om bijvoorbeeld eerst alle telefonische bestellingen te doen, dan alle online bestellingen en dan alle Friends&Family. Gezien de snelheid waarmee Apple nu levert zitten online en F&F klanten dan tot Sint Juttemis te wachten. Daardoor kan het gebeuren dat (bijvoorbeeld) een F&F klant die qua datum wat later heeft besteld zijn toestel eerder krijgt dan iemand die telefonisch had besteld. Maar dat kan evengoed andersom gebeuren. Het is maar net hoeveel toestellen we binnenkrijgen en wat op dat moment de eerlijkste verdeling is.
En begrijp me goed, er zullen ook vast soms wel eens vergissingen gemaakt worden waardoor een enkel individueel toestel echt in de verkeerde volgorde wordt verzonden. Een foutje is onvermijdelijk. Maar dat gebeurd niet structureel en het is niet ons beleid om voorrang te geven. Het doel is de toestellen eerlijk mogelijk te verdelen.
Verder hoop ik net zo hard als jij dat Apple eens op gaat schieten met die dingen 😄

Wel bedankt voor je melding trouwens. Ik heb veel liever dat we het daar gewoon over kunnen hebben en misschien door de meldingen ook fouten in het systeem vinden, mochten die er zijn. Natuurlijk niet alleen hier, maar algemene gesproken. We kunnen niet alles direct aanpassen en soms is het een keer niet anders helaas, maar we houden wel overal zo veel mogelijk rekening mee!
 
 
Hi Bas,
 
Hartelijk dank voor je reactie. 2x per week een sms met 'nope hij is er nog niet' zou inderdaad niet nodig zijn, maar als Vodafone niet in staat is eerdere toezeggingen niet te realiseren, dan is het wel prettig om daarvan op de hoogte gesteld te worden.
 
Een smsje als 'helaas zijn wij door beperkte leveringen niet in staat jouw toestel te leveren binnen de voorgenomen levertijd, maar wij doen er alles aan om je iPhone zo spoedig mogelijk te leveren' zou al een stuk prettiger zijn dan niets te vernemen.
 
Ik vraag niet om toezeggingen v.w.b. de levertijd (die bepaald Apple natuurlijk voor het grootste deel), maar om informatie. Als ik niets verneem, voel ik me als klant niet gewaardeerd.
 
Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik wacht weer iets geduldiger af. 😉
 
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
flieger schreef:
 
BasT schreef:
Hoi Flieger, ik snap dat je graag op de hoogte wilt worden gehouden. Ik hoop dat je begrijpt dat we daar wel een beetje in een lastig parket zitten. Ik denk dat de meeste mensen er ook niet happy van worden als 2x per week een "nope, hij is er nog niet" sms sturen 😉

Daarnaast kunnen verschillen in leverdatum voorkomen juist omdat we de toestellen zo eerlijk mogelijk willen verdelen over de verschillende kanalen. We kunnen het ook niet maken om bijvoorbeeld eerst alle telefonische bestellingen te doen, dan alle online bestellingen en dan alle Friends&Family. Gezien de snelheid waarmee Apple nu levert zitten online en F&F klanten dan tot Sint Juttemis te wachten. Daardoor kan het gebeuren dat (bijvoorbeeld) een F&F klant die qua datum wat later heeft besteld zijn toestel eerder krijgt dan iemand die telefonisch had besteld. Maar dat kan evengoed andersom gebeuren. Het is maar net hoeveel toestellen we binnenkrijgen en wat op dat moment de eerlijkste verdeling is.
En begrijp me goed, er zullen ook vast soms wel eens vergissingen gemaakt worden waardoor een enkel individueel toestel echt in de verkeerde volgorde wordt verzonden. Een foutje is onvermijdelijk. Maar dat gebeurd niet structureel en het is niet ons beleid om voorrang te geven. Het doel is de toestellen eerlijk mogelijk te verdelen.
Verder hoop ik net zo hard als jij dat Apple eens op gaat schieten met die dingen 😄

Wel bedankt voor je melding trouwens. Ik heb veel liever dat we het daar gewoon over kunnen hebben en misschien door de meldingen ook fouten in het systeem vinden, mochten die er zijn. Natuurlijk niet alleen hier, maar algemene gesproken. We kunnen niet alles direct aanpassen en soms is het een keer niet anders helaas, maar we houden wel overal zo veel mogelijk rekening mee!
 
 
Hi Bas,
 
Hartelijk dank voor je reactie. 2x per week een sms met 'nope hij is er nog niet' zou inderdaad niet nodig zijn, maar als Vodafone niet in staat is eerdere toezeggingen niet te realiseren, dan is het wel prettig om daarvan op de hoogte gesteld te worden.
 
Een smsje als 'helaas zijn wij door beperkte leveringen niet in staat jouw toestel te leveren binnen de voorgenomen levertijd, maar wij doen er alles aan om je iPhone zo spoedig mogelijk te leveren' zou al een stuk prettiger zijn dan niets te vernemen.
 
Ik vraag niet om toezeggingen v.w.b. de levertijd (die bepaald Apple natuurlijk voor het grootste deel), maar om informatie. Als ik niets verneem, voel ik me als klant niet gewaardeerd.
 
Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik wacht weer iets geduldiger af. 😉
 
Snap precies wat jij bedoeld.
Tegen mij is namelijk ook al 4x een leverdatum toegezegd, 4x werd er niks bezorgd, dan bel je de KS op en word je verteld dat er helemaal geen toestellen op voorraad zijn (JOH) maar dat zijn collega's niks kunnen zien over leverdata. Dit is raar aangezien hier een hoop mensen zijn die zelfs weten tussen welk tijdstip het toestel geleverd werd..

Trouwens 26-9 besteld via friends & family verlenging, 16GB zwart..
Tot op heden nog steeds geen iPhone 5 gezien
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
BasT schreef 
Hoi Flieger, ik snap dat je graag op de hoogte wilt worden gehouden. Ik hoop dat je begrijpt dat we daar wel een beetje in een lastig parket zitten. Ik denk dat de meeste mensen er ook niet happy van worden als 2x per week een "nope, hij is er nog niet" sms sturen 😉
Uhm, ben ik heel raar als ik het daarmee oneens ben... Volgens mij voldoet Vodafone bij zoiets wel aan zijn belofte van "op de hoogte GEHOUDEN WORDEN". Ik heb in totaal 1 sms gehad! Dat noem ik niet echt op de hoogte HOUDEN. Stuur mij maar 2 keer per week een sms dat ie er niet is. Dat is voor mij persoonlijk een contactmoment dat mij tenminste het gevoel geeft dat jullie voor mij als individuele klant ermee bezig zijn; er bovenop zitten. Niets horen is helemaal irritant. Als "op de hoogte HOUDEN" voor jullie betekent alleen positieve statusupdates te versturen, en indien die er niet zijn het dood te zwijgen, dan hebben wij een verschillende opvatting over dat begrip...
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Limbo schreef:
BasT schreef 
Hoi Flieger, ik snap dat je graag op de hoogte wilt worden gehouden. Ik hoop dat je begrijpt dat we daar wel een beetje in een lastig parket zitten. Ik denk dat de meeste mensen er ook niet happy van worden als 2x per week een "nope, hij is er nog niet" sms sturen 😉
Uhm, ben ik heel raar als ik het daarmee oneens ben... Volgens mij voldoet Vodafone bij zoiets wel aan zijn belofte van "op de hoogte GEHOUDEN WORDEN". Ik heb in totaal 1 sms gehad! Dat noem ik niet echt op de hoogte HOUDEN. Stuur mij maar 2 keer per week een sms dat ie er niet is. Dat is voor mij persoonlijk een contactmoment dat mij tenminste het gevoel geeft dat jullie voor mij als individuele klant ermee bezig zijn; er bovenop zitten. Niets horen is helemaal irritant. Als "op de hoogte HOUDEN" voor jullie betekent alleen positieve statusupdates te versturen, en indien die er niet zijn het dood te zwijgen, dan hebben wij een verschillende opvatting over dat begrip...
In de zin van: beter iets dan niets... 😄 Het is bij ook inmiddels twaalf dagen geleden dat er vanuit Vodafone een statusupdate kwam. 
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik vind om de zoveel dagen een SMS een betere oplossing. Laat gewoon mensen gewoon duidelijk weten wat er aan de hand is, zoiets als dit!

''Beste klant, Je hebt op 28/09 je nieuwe iPhone 5 besteld! Gezien de grote vraag naar dit toestel zijn de levertijden langer dan normaal. We verwachten je toestel binnen 2 weken te kunnen leveren. Binnen 5 dagen zul je een nieuwe statusupdate van ons ontvangen''

''Beste klant, op dit moment is je nieuwe iPhone 5 bij ons nog niet binnen, wij kunnen deze daarom nog niet aan je uitleveren. Wij vragen begrip voor deze situatie. Binnen 5 dagen zul je een nieuwe statusupdate van ons ontvangen''.

Het enigste wat ik vraag van Vodafone is HELDERHEID, en het nakomen van wat er gezegd wordt! Zo heeft Stevie een aardige poos geleden beloofd dat mensen die vóór 28/09 om 15:00 besteld hadden die week erna hun toestel al zouden krijgen. Het blijkt nu dus dat er nog genoeg mensen van de 27/09 groep zijn die hun toestel nog niet hebben.

Ik wil dat Vodafone laat weten hoe lang de levertijden ongeveer zijn per dag van bestelling. (Dus 28/09 - we verwachten je toestel binnen 1 week te kunnen leveren). En ik wil dat Vodafone ons beter per SMS op de hoogte houdt, een sms dat er nog geen nieuws is dat is altijd beter dan niks van jullie laten horen.

Ik begin het nu wel een beetje zat te worden eerlijk gezegd.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ik merk dat het gevoel is: laat gewoon iets van je horen, ook als je niks te melden hebt. Wel leuk dat we al zo'n relatie hebben 😉

Het probleem van doorgeven van (gemiddelde) levertijden is dat we niet weten hoeveel toestellen we krijgen. De ene levering kunnen er tig zijn, de volgende een handjevol. Dan gaat het dus sneller of langzamer dan je verwacht. En dat heeft in de hele keten zijn gevolgen. De ervaring leert dat mensen pas écht teleurgesteld zijn als ze een leverdatum krijgen die vervolgens niet gehaald wordt.
Omdat we er zelf zo weinig invloed op hebben (we krijgen er zoveel als we krijgen) zijn we daardoor soms behoorlijk vaag.

Maar de vraag om meer info is ook logisch. Wat ik zal doen is vragen of we hier op het forum niet een indicatie kunnen geven van hoe lang je gemiddeld moet wachten. NB: schiet me aub niet af als ik het antwoord "we krijgen de ene week tig toestellen binnen en de week erna 1. Er valt geen gemiddelde te geven" krijg want die kans is wel aanwezig 😉
angeliquehamman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht sinds 23/9 op mijn Iphone 16GB wit besteld, maar nog steeds niets gehoord over levering. Terwijl ik wel berichten lees dat juist de witte toestellen wel geleverd worden. Kan ik niet op de hoogte gehouden worden van de verwachting? Nu al weken niets meer vernomen! Dat geeft het gevoel 'vergeten' te worden. Ik heb ook nog geen ordernummer gekregen en vraag me af of alles wel goed gaat? Na 1 mail op 27/9 en 1 sms op 1/10 is het stil gebleven.
Erikje

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@angeliquehamman
Heb je in de tussentijd wel gebeld met Vodafone? Dat je in elk geval weet of je bestelling wel goed is aangekomen.
En volgens mij zou je dan je ordernummer ook op moeten kunnen vragen toch? Tenminste, ik dacht zoiets gelezen te hebben op het forum..iemand had ook geen ordernummer ontvangen, maar een medewerker van Vodafone kon hem wel een ordernummer doorgeven wat bij hem hoorde.
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook hier 26/9 16gb zwart nog niks binnen. Ze beloven elke keer een datum en als k dan eind die dag bel zijn ze ineens op en vinden ze t raar dat collega's data doorgeven terwijl ze dit niet kunnen zien.
De geloofwaardigheid van de klantenservice is gewoon te nep voor woorden.
Ik heb zelf bij de Phonehouse gewerkt en als ik een klant 4x een datum beloof dat hij geleverd word en hij is dan nog niet binnen dan weet ik 100% zeker dat die klant de volgende dag pissig in de winkel staat en niet eerder weg gaat voordat er een oplossing of coulance regeling wordt getroffen.
Ik ben echt diep teleurgesteld in de wijze waarop de klantenservice met zijn klanten om gaat.
Constant mensen voorliegen om ze zoet te houden, good job zeg!
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
BasT schreef:
Haha, ik merk dat het gevoel is: laat gewoon iets van je horen, ook als je niks te melden hebt. Wel leuk dat we al zo'n relatie hebben 😉
 
Het probleem van doorgeven van (gemiddelde) levertijden is dat we niet weten hoeveel toestellen we krijgen. De ene levering kunnen er tig zijn, de volgende een handjevol. Dan gaat het dus sneller of langzamer dan je verwacht. En dat heeft in de hele keten zijn gevolgen. De ervaring leert dat mensen pas écht teleurgesteld zijn als ze een leverdatum krijgen die vervolgens niet gehaald wordt.
Omdat we er zelf zo weinig invloed op hebben (we krijgen er zoveel als we krijgen) zijn we daardoor soms behoorlijk vaag.
 
Maar de vraag om meer info is ook logisch. Wat ik zal doen is vragen of we hier op het forum niet een indicatie kunnen geven van hoe lang je gemiddeld moet wachten. NB: schiet me aub niet af als ik het antwoord "we krijgen de ene week tig toestellen binnen en de week erna 1. Er valt geen gemiddelde te geven" krijg want die kans is wel aanwezig 😉
Maar noem dan ook concrete aantallen, aan andere bewoordingen heb je echt helemaal niks. Dan wordt het dus gissen hoeveel het er zijn.
 
Bovendien zou het prettig zijn als er per kanaal wordt aangegeven welke uitleverdatum ze zijn en waar de prio ligt, nog altijd krijgen nieuwe aansluitingen voorraang boven de bestaande trouwe klant. Dit kan je simpelweg niet maken, het bedrijf valt en staat met zijn bestaande klanten!!!
 
Doe hier iets aan en lever gewoon per datum van aanvraag, dus niet nieuwe klant eerst en dan de bestaande, nee tegelijk! Wat heeft het anders voor zin om als bestaande klant nog een verlenging in te dienen als deze toch achteraan komt in de rij?
 
smvp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Durf het amper meer te vragen maar uhm...Zijn de mensen die op 29 september de Iphone 5 bestelden al aan de beurt? Mijn verlenging is wel per die datum omgezet (meer betalen,minder belminuten,minder data t.o.v. het vorig abo maar dus niet het speeltje wat daar bij hoort...)
 
Verder wil ik even kwijt dat ik diep respect heb voor de wijze waarop@Stevie hier op dit forum opereert. Vodafone zou van haar veel kunnen leren!
 
Met vriendelijke groet,
 
Maurice
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Niek schreef:

Maar noem dan ook concrete aantallen, aan andere bewoordingen heb je echt helemaal niks. Dan wordt het dus gissen hoeveel het er zijn.

Concrete aantallen zijn niet te noemen, waarschijnlijk. Ook met de aantallen van voorraad weet je niets (en het is bovendien informatie die niet slim is om te delen ivm diefstal) want je weet de aantallen backorders (per kanaal) niet.
 
Ik zoek niet naar concrete informatie. Natuurlijk zou dat het mooiste zijn, maar ik begrijp dat Apple van te voren niet aangeeft wanneer er wat geleverd wordt. Dan is het lastig concrete informatie te geven. Ik zou het al een hele vooruitgang vinden om af en toe de melding te krijgen dat Vodafone er druk mee is en daarmee de bevestiging dat mijn order er nog is.
farhaa

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erikje schreef:
@angeliquehamman
Heb je in de tussentijd wel gebeld met Vodafone? Dat je in elk geval weet of je bestelling wel goed is aangekomen.
En volgens mij zou je dan je ordernummer ook op moeten kunnen vragen toch? Tenminste, ik dacht zoiets gelezen te hebben op het forum..iemand had ook geen ordernummer ontvangen, maar een medewerker van Vodafone kon hem wel een ordernummer doorgeven wat bij hem hoorde.
Jaa klopt. Ik had dus ook geen ordernummer ontvangen. Had ik gebeld heeft de aardige mevrouw mij gewoon mijn ordernr verstrekt! Ze wist zelfs al mijn kl. nr + tel nr dat gereseveerd staat voor mij.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic