Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
jst

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben een nieuwe klant, 3 okt besteld maar heb ook nog niks ontvangen. Wel een orderbevestiging direct na bestelling. Zegt dus niet altijd wat, ook nieuwe klanten wachten...
 
Ondanks dat ik de handelswijze van Vodafone in dit geval zeer amateuristisch vind, (tegen het lachwekkende aan) vind ik het ook wel erg vermakelijk wat een nieuwe telefoon allemaal teweeg kan brengen 😉
 
Ik wacht rustig af, druk maken heeft toch geen zin. Ik wens Stevie in ieder geval veel succes, respect hoe je om gaat met de situatie! 
Ben_Vlake

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik de enige van de 25/9 groep die nog steeds geen telefoon iPhone 5 heb ontvangen en die gisteren "per ongeluk" een iPhone 4S aangeboden kreeg aan de deur?
 
Klantenservice zegt me pas weer te kunnen helpen als de 4S terug bij Vodafone is gearriveerd, helaas momenteel geen iPhone 5 beschikbaar dus het kan wel even duren zeggen ze...
 @Stevie, volgens mij was ik echt een van de eerste groep mensen die heeft verlengd, de bestelling geannuleerd, maar volgens mij hoor ik gewoon zo snel mogelijk een juist toestel te ontvangen.
 
Als het echt zo is dat mijn bestelling alleen maar is geannuleerd, hoeft van mij deze hele verlenging ook niet meer... Slechte service
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Maikel75 schreef:
@stevie

Twee vrienden zijn gisteren naar de vodafone winkel geweest, de ene wilde zijn abb verlengen en de andre wilde een nieuw abb afsluiten.
Of je me geloofd of niet, de verlenging (10 jaar klant) kreeg geen Iphone5 en moest wachten, de andere met het nieuwe abb kreeg direct een Iphone5 mee naar huis.

U begrijpt dat de gesprekken in de winkel ineens niet meer zo fijn verliepen.
De verkoper vertelde dat hij in opdracht van zijn werkgever (Vodafone dus) Nieuwe kalnten moet voorzien van de vooraad in de winkel en klanten met een verlenging geen Iphone5 mocht meegeven.

Dit verhaal heb ik zelf ook gehoord bij de telefonisch verkoop en is dus zeker geen broodje aap.
Waarom blijven jullie je vaste klanten voorzien van inforatie die toch niet klopt, want ik heb toch wel veel nieuwe klanten gezien met een iphone5 en bstaande klanten die moetn wachten.

Je informatie die jij moet doorgeven is dan ook niet correct, ik zeg niet dat jij niet eerlijk bent, maar de informatie die geschreven wordt klopt geheel niet met wat in de markt gebeurd.
Het is dan makkelijk om te zeggen dat er verschillende kanalen zijn, maar een Vodafone winkel is toch een Vodafone winkel en toch hetzelfde kanaal.

Ikwas best optimistisch maar voel me nu toch wel aardig achtergesteld door Vodafone.
Het spijt me je het te moeten zeggen, maar dit zijn wel de ervaringen die ik zelf op waarheid kan waarnemen.

Ik begrijp het en het kan dat dit in de winkel kan voorkomen. Het is echter geen beleid dat Vodafone actief voert o.i.d.
Hier heb ik helaas geen invloed op.

Even ter info, als ik het over verschillende kanalen heb, bedoel ik online, telefoon, winkel. Dit zijn allemaal Vodafone verkooppunten, maar andere andere kanalen met eigen voorraad. Dus daar kunnen verschillen inzitten, daarnaast is het zo dat sommige kanalen via andere systemen werken. Maar dat gewoon even ter info en opheldering.
Gr.

Stevie

Community Manager


"We do not have a choice on whether we DO social media, the question is how well we DO it"

@stevie,


Fijn dat je nu aangeeft dat het dus daadwerkelijk wel gebeurd
Er wordt dus wel degelijk in opdracht van de directie onderscheid gemaakt tussen bestaande en NIEUWE klanten. Ik begrijp dat jij hier geen invloed op hebt, maar dat betekend dat het kanaal waar jij het over hebt dus ook gebeurd, daar zijn voorbeelden genoeg van.

Schaam je VODAFONE, en bedrijf staat en valt op bestaande klanten.
Ik ben al 19 jaar Klant, toen was het nog Libertel, maar fijn om te weten dat iemand die out of the bleu komt aanlopen meer waardering krijgt dan ik. Zelf ben ik een speciaal gevalletje Special Services en ook die hebben geen invloed op nieuwe klanten, juist die club is opgericht om betaande klanten binnen boord te houden.

Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ben_Vlake schreef:
Ben ik de enige van de 25/9 groep die nog steeds geen telefoon iPhone 5 heb ontvangen en die gisteren "per ongeluk" een iPhone 4S aangeboden kreeg aan de deur?
 
Klantenservice zegt me pas weer te kunnen helpen als de 4S terug bij Vodafone is gearriveerd, helaas momenteel geen iPhone 5 beschikbaar dus het kan wel even duren zeggen ze...
 @Stevie, volgens mij was ik echt een van de eerste groep mensen die heeft verlengd, de bestelling geannuleerd, maar volgens mij hoor ik gewoon zo snel mogelijk een juist toestel te ontvangen.
 
Als het echt zo is dat mijn bestelling alleen maar is geannuleerd, hoeft van mij deze hele verlenging ook niet meer... Slechte service
Grappige manier om jou nog even zoet te houden... die "verkeerde" levering 😄
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maikel75 schreef:
@stevie,


Fijn dat je nu aangeeft dat het dus daadwerkelijk wel gebeurd
Er wordt dus wel degelijk in opdracht van de directie onderscheid gemaakt tussen bestaande en NIEUWE klanten. Ik begrijp dat jij hier geen invloed op hebt, maar dat betekend dat het kanaal waar jij het over hebt dus ook gebeurd, daar zijn voorbeelden genoeg van.

Schaam je VODAFONE, en bedrijf staat en valt op bestaande klanten.
Ik ben al 19 jaar Klant, toen was het nog Libertel, maar fijn om te weten dat iemand die out of the bleu komt aanlopen meer waardering krijgt dan ik. Zelf ben ik een speciaal gevalletje Special Services en ook die hebben geen invloed op nieuwe klanten, juist die club is opgericht om betaande klanten binnen boord te houden.

Ik geef aan dat het voor kan komen ja, hoe de procedure in de winkels exact zijn durf ik niet te zeggen. Dit kan van winkel tot winkel verschillen. Ik vind het in ieder geval erg vervelend dat het zo is gelopen. maar dit is geen actief of algemeen beleid van Vodafone.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Stevie schreef:
Ik begrijp het en het kan dat dit in de winkel kan voorkomen. Het is echter geen beleid dat Vodafone actief voert o.i.d.
Hier heb ik helaas geen invloed op.
Ja ik kan nu heel dom overkomen (maar volgens mij toch echt niet)... wordt het dan niet als de drommel tijd dat er een email naar jullie mailinglijst "Vodafone winkels in Nederland" de deur uitgaat waarin de storemanagers wordt uitgelegd dat het WEL beleid van Vodafone is deze voorkeursbehandeling NIET te doen? Jij persoonlijk hebt er misschien geen invloed op, maar ik neem aan dat er mensen zijn die een overkoepelende verantwoordelijkheid hebben over alles winkels??? Wil je me nou vertellen dat de winkels dus maar wat kunnen doen zoals hun passend lijkt? Ik blijf heel graag (en lang) optimistisch en vriendelijk met een sarcastische ondertoontje, maar nu begin ik wel serieus langzamerhand wat pissiger te worden!
Ideception5

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Weet je wat ik niet begrijp... We zijn al weken bezig hiermee...vodafone ook. En nog steeds geen oplossing voor de "forgotten orders", nog steeds geen compensatie en een vooruitzicht. Als ik vandaag niks meer verneem over de status van mijn bestellingen ga ik e annuleren ! Ben het nu zat! 
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@stevie,

 
Fijn dat je nu aangeeft dat het dus daadwerkelijk wel gebeurd
Er wordt dus wel degelijk in opdracht van de directie onderscheid gemaakt tussen bestaande en NIEUWE klanten. Ik begrijp dat jij hier geen invloed op hebt, maar dat betekend dat het kanaal waar jij het over hebt dus ook gebeurd, daar zijn voorbeelden genoeg van.
 
Schaam je VODAFONE, en bedrijf staat en valt op bestaande klanten.
Ik ben al 19 jaar Klant, toen was het nog Libertel, maar fijn om te weten dat iemand die out of the bleu komt aanlopen meer waardering krijgt dan ik. Zelf ben ik een speciaal gevalletje Special Services en ook die hebben geen invloed op nieuwe klanten, juist die club is opgericht om betaande klanten binnen boord te houden.
 
Ik geef aan dat het voor kan komen ja, hoe de procedure in de winkels exact zijn durf ik niet te zeggen. Dit kan van winkel tot winkel verschillen. Ik vind het in ieder geval erg vervelend dat het zo is gelopen. maar dit is geen actief of algemeen beleid van Vodafone.
Gr.

Stevie

Community Manager
 


"We do not have a choice on whether we DO social media, the question is how well we DO it"
 
 
@stevie,
 
De naam boven de winkelpanden is toch Vodafone. Onderdeel van Vodafone NV?
Is het niet  vreemd dat je dan schijft "Dit kan van winkel tot winkel verschillen".
Het is geen beleid wat er gebeurd schrijf je, maar als ik je antwoord zo leest is er dus helemaal geen beleid, of elke winkel bepaald zelf zijn of haar beleid.

 
Voor z'n grote organisatie, die pas de belcompany heeft overgenomen is dit dus " doe maar wat" 
Wat zullen de aandeelhouders daar blij mee zijn.
 
@Stevie is niet persoonlijk naar jou toe, maar je moet toch toegeven dat dit meer dan vreemd is.
 
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik weet dat het van de zijlijn makkelijk roepen is, maar even serieus:
 
Als je je als klant zo erg in de maling voelt genomen als sommigen van jullie.....dan annuleer je toch gewoon.
Persoonliijk wacht ik liever nog 4-6 weken bij een andere provider, dan dat ik me dagelijks groen en geel erger aan VF en ze aan mij verdienen. 
 
"Eis veel van jezelf, verwacht weinig van anderen, dat bespaart je veel ergernis." Confucius
Erikje

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Ideception5
Vind weken ook wel meevallen, als je lang wacht duur het altijd lang.
Maar weken. Sommigen wachten nu 2 weken inderdaad, maar nu niet doen alsof het bij sommigen al 5 of 6 weken duurt.
 
Het is en blijft wel irritant dat mensen die hem later besteld hebben eerder krijgen dan mensen die al een tijdje wachten.
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Je krijgt pas een ordernummer, als die gekoppeld kan worden aan de desbetreffende telefoon die besteld is. Logisch toch? anders kun je hem niet volgen via track and trace. dus als je telefoon er niet is dan ook geen ordernummer! diegene die hem wel hebben gehad maar geen telefoon is de dupe van een opstapeling van fouten in het logistiek management van Vodafone!
040Rob

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dan heb je nog van die vervelende situaties waarbij je wel besteld hebt op 28/09, dat ook gelogd is, maar waarbij spontaan de order niet gevonden kan worden. Vervolgens meld je dat je nog geen bevestiging hebt gehad op 02/10, 03/10, 04/10 en 06/10 en wordt er gezegd dat het nagezocht wordt en dat je dan z.s.m. teruggebeld gaat worden. Uiteindelijk zelf teruggebeld (op 08/10) en dan komt de melding dat ze wel zien dat je gebeld hebt met sales, dat ze geen order kunnen vinden en dat je op dat moment niet meer kan bestellen. Maar compensatie... nee. Uiteindelijk komt het erop neer dat KS de schuld van het niet bestaan van de order bij jou neerleggen.
dammanj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde hier!
Collega heeft vorige week besteld en telefoon gehad hij morgen de iphone ontvangt.
Ik heb hem de dag voor hij uitkwam ontvangen en knetterende radiostilte.
Gisteren de formele bevestiging dat mijn abonnement om is, dat er een iphone 5 32 gb op staat, maar hebben ho maar.
Als het tegen zit gaan ze ook nog incasseren..... voordat ik hem heb. Staat namelijk dat er sprake is van een automatisch incasso met mijn gewijzigde abonnement. Ze mogen best die Iphone 5 incasseren, MAAR DAN MOET IK HEM OOK HEBBEN!!!!!
 
 
Rated91

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dammanj schreef:
Zelfde hier!
Collega heeft vorige week besteld en telefoon gehad hij morgen de iphone ontvangt.
Ik heb hem de dag voor hij uitkwam ontvangen en knetterende radiostilte.
Gisteren de formele bevestiging dat mijn abonnement om is, dat er een iphone 5 32 gb op staat, maar hebben ho maar.
Als het tegen zit gaan ze ook nog incasseren..... voordat ik hem heb. Staat namelijk dat er sprake is van een automatisch incasso met mijn gewijzigde abonnement. Ze mogen best die Iphone 5 incasseren, MAAR DAN MOET IK HEM OOK HEBBEN!!!!!
 
 
Mag hopen dat ze het bij mij niet eerder afschrijven dan dat ik mijn telefoon heb, als dit wel het geval is laat ik het mooi terugboeken via de bank.
Eerst telefoon en de dingentjes in orde maken en dan pas krijg je mijn geld.
 
Zeker nu ik al meerdere malen voorgelogen ben over de leveringstijd / datum en de onduidelijkheid.
larsrademaker

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
tjonge jonge wat een ramp dit. Krijg net te horen van de medewerker van vodafone dat de levertijd nog eens 3 weken gaat duren vanaf nu. 
larsrademaker

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bel met de klantenservice om erachter te komen waarom de ene medewerker het ene verteld, en de ander het andere. Komt deze vent : ja het duurt nog 3 weken. kom op zeg ik ga de iphone ergens anders halen.
 
 
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wanneer heb jij besteld en welke?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update:

Beste allemaal,

Bij deze even een update waarom het vrij stil is vanuit onze kant op het forum.
We hebben op dit moment geen andere informatie dan die al gecommuniceerd is.
Echter zitten we zeker niet stil en hebben we een communicatievoorstel neergelegd intern bij de betrokken afdelingen.
Hierin hebben we omschreven wat we graag inzichtelijk zouden maken voor communicatie naar de klant m.b.t. de leveringen van de iPhone 5. Dit voorstel wordt maandag opgenomen in de agenda, dus ik hoop dat ik jullie na het weekend weer een informatieve update kan geven die inhoudelijk ingaat op de leveringen.
Dit is even een update om aan te tonen dat we bezig zijn en julie klachten serieus genomen worden en intern doorgezet.

Ondanks dat jullie je iPhone misschien nog niet hebben wens ik jullie alvast een heel fijn weekend!
En denk maar zo, volgende week weer een nieuwe week met nieuwe leveringen, nieuwe voorraad etc.
Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kreeg net ook van een medewerker te horen dat het 3-4 weken zou duren.... ik heb op 3 oktober besteld.
En vervolgens nog doodleuk zeggen dat alle informatie op het Vodafone forum en op Tweakers allemaal foutief is en dat Vodafone geen Iphone 5 uitlevert.
Uiteindelijk zei hij maar dat ik maandag terug moest bellen om te vragen of er een voorraad was, om maar van me af te zijn.
Serieus, ik begin Hi klantenservice te missen. Problemen direct opgelost en zeer behulpzame en rustige medewerkers en geen leugens. Bij deze medewerker was de irritatie gewoon in zijn stem te horen.
Het is maar dat Hi overgestapt is op stomme Lease abonnementen anders zou ik zeker de overstap niet maken. Reden dat ik wegging bij Vodafone was de klantenservice, je zou zeggen dat het na 4 jaar beter zou zijn.
 @stevie, thanks voor de info en moeite. Hopelijk merken we verandering.
Maikel75

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
" Ondanks dat jullie je iPhone misschien nog niet hebben wens ik jullie alvast een heel fijn weekend!
En denk maar zo, volgende week weer een nieuwe week met nieuwe leveringen, nieuwe voorraad etc.
Gr.

Stevie"
 
 
Volgende week weer een nieuwe week voor sprookjes te vertellen.....
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic