Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Jyco

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
26/09 besteld
Online via internet
Iphone 5 32gb Zwart
Verlenging
Jeroenvanpersie

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Besteld op woensdag 26 september in de middag
 
Telefonisch
 
iPhone 5 black 16GB
 
Verlenging
 
 
MAAR vrijdags nogmaals gebeld en toen vertelde men dat de bestelling niet bekend was en hebben ze het nog een keer ingevoerd.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Stevie
 
Ik krijg net het volgende emailtje:
 
Je hebt op 2012-09-27 een bestelling geplaatst op de website van Vodafone onder bestelnummer: 
Omdat je gebruik maakt van nummerbehoud duurt de verwerking iets langer. Hou rekening met een levertijd van 4-10 werkdagen.

We houden je per sms en/of e-mail op de hoogte van de voortgang van de nummerportering. Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.

Heb je nog vragen over deze bestelling dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 0800-020 00 43.

Heb je nog andere vragen? In het onderdeel Klantenservicevan vodafone.nl vind je het antwoord op specifieke vragen over bestellingen en algemene vragen over producten of diensten van Vodafone.
 

Betekent dit dat er nu wel een iPhone 5 aan mij is toegekend? 
 
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Pier076 schreef:
Stevie schreef:



  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.
Dit antwoord is niet helemaal bevredigend. Jij vraagt duidelijk hoe het kan als er 2 dagen na elkaar hetzelfde besteld wordt, de latere bestelling eerder wordt geleverd. Er vanuit gaande dat dit ook via hetzelfde kanaal is gebeurd.
Als antwoord krijg je dat het aan de verschillende kanalen ligt. Hm..
Maar nog steeds blijft de vraag hoe het kan dat als er via het exact dezelfde kanaal 2 bestellingenworden gedaan voor verlenging met hetzelfde toesteltype, maar op verschillende dagen dat de latere bestelling eerder beschikbaar is?
DAT is hetgene wat de '26/9 groep' zou willen weten.

I know....die vraag gingen ze uitzoeken, daarom ben ik nu even gegevens aan het verzamelen.
Nog even geduld dus nog 🙂 ik weet dat moeten jullie al veeeeeeel hebben.
Maar ik kan er op dit moment niet meer van maken, hoop dat jullie dat begrijpen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
zomer86 schreef:
@Stevie

Ik krijg net het volgende emailtje:

Je hebt op 2012-09-27 een bestelling geplaatst op de website van Vodafone onder bestelnummer:
Omdat je gebruik maakt van nummerbehoud duurt de verwerking iets langer. Hou rekening met een levertijd van 4-10 werkdagen.

We houden je per sms en/of e-mail op de hoogte van de voortgang van de nummerportering. Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.

Heb je nog vragen over deze bestelling dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 0800-020 00 43.

Heb je nog andere vragen? In het onderdeel Klantenservicevan vodafone.nl vind je het antwoord op specifieke vragen over bestellingen en algemene vragen over producten of diensten van Vodafone.


Betekent dit dat er nu wel een iPhone 5 aan mij is toegekend?



Uhm laat me even proberen duidelijk antwoord te geven.
Je staat gewoon op de lijst om een iPhone te ontvangen zodra we weer nieuwe voorraad aangeleverd krijgen van Apple ongeacht of het nummerbehoud is of niet. Echter is het bij nummerbehoud zo dat je het toestel pas krijgt als je nummerbehoud is goedgekeurd door je oude provider. Op het moment dat we nieuwe voorraad hebben en jouw nummerbehoud is goedgekeurd door je oude provider krijg jij een iPhone toegezonden.

Dus het is niet zo dat er NU een toestel opzij ligt en we dat versturen als je nummerbehoud is goedgekeurd. Als het nummerbehoud is goedgekeurd krijg je een toestel uit de voorraad die we dan hebben.

Kun je hier iets mee?
sohrabrafie

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
NEEM aub 27e ook mee. Want is precies hetzelfde verhaal!!
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Stevie 
 
Ja dat het echt belachelijk is, dus het komt er op neer dat ik vorige week donderdag een iPhone 5 hebt besteld, en dat jullie 7 dagen later, 7 DAGEN! later, pas beginnen met het nummerbehoud. Dit duurt 4-10 dagen en daarna moet ik nog weer wachten op mijn iPhone 5? Echt BE-LA-CH-E-LIJK
 
En via de klantenservice zeiden ze me dat ze pas zouden beginnen met het nummerbehoud nadat er een iPhone 5 aan me was toegewezen. Gewoon een schande hoe jullie met je klanten omgaan, prima dat het allemaal iets langer duurt, maar ik moet gewoon overal zelf achteraan om iets uit te zoeken. 
 
En waarom zet je als Vodafone zijnde dan ook het volgende in een email:
 
Zodra de nummerbehoudaanvraag is geaccepteerd door je huidige provider, neemt onze koerier telefonisch contact met je op voor het maken van een leverafspraak.
 
Terwijl dit helemaal niet het geval is. 
sohrabrafie

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IK neem mijn woorden terug :D:D 2e voorraad is binnen bij Vodafone. Morgen wordt mijn toestel (16gb zwart) opgehaald bij vodafone om vervolgens op zelfde dag of op maandag geleverd te worden. Ik heb de telefoon op 27e in de ochtend online besteld middels een contract verlenging.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
sohrabrafie schreef:
NEEM aub 27e ook mee. Want is precies hetzelfde verhaal!!
Ik ga eerst even kijken voor de 26ste. Dit is de eerste groep die besteld heeft.
Dus daar ga ik eerst naar kijken als je het niet erg vind, dit om het zo eerlijk mogelijk alsnog te laten verlopen, waar het in eerste instantie mis is gegaan.

Als we dit hebben opgelost, zal de 27ste natuurlijk en vanzelfsprekend volgen.
NickyZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie ik val ook in deze groep.

26-9 ochtend online besteld
Verlenging van abonnement
16gb zwart
E-mail bevestiging gehad met ordernummer
Verder niets meer gehoord

Ik kan je eventueel via pm extra info geven (ordernummer persoonlijke gegevens etc) als dat het ondezoek helpt.
anouz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Omdat ik ook met hetzelfde probleem zit wil ik hier graag even op reageren. Ik heb druk meegelezen op het forum en ben erachter dat ik in dezelfde groep zit. Zie hier mijn gegevens:
 
Wie heeft op 26/09 besteld? Ik dus 😉
Welk kanaal? telefonisch of online? online
Welk toestel? iPhone5 16GB zwart
Was het een verlenging of een nieuw abonnement? verlening van het abonnement
 
Ik hoop dat je me duidelijkheid kunt geven, de klantenservice in ieder geval niet.. Ik heb een mail gehad met een orderbevestiging en bevestiging van wijziging abbonement.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

zomer86 schreef:
@Stevie

Ja dat het echt belachelijk is, dus het komt er op neer dat ik vorige week donderdag een iPhone 5 hebt besteld, en dat jullie 7 dagen later, 7 DAGEN! later, pas beginnen met het nummerbehoud. Dit duurt 4-10 dagen en daarna moet ik nog weer wachten op mijn iPhone 5? Echt BE-LA-CH-E-LIJK

En via de klantenservice zeiden ze me dat ze pas zouden beginnen met het nummerbehoud nadat er een iPhone 5 aan me was toegewezen. Gewoon een schande hoe jullie met je klanten omgaan, prima dat het allemaal iets langer duurt, maar ik moet gewoon overal zelf achteraan om iets uit te zoeken.
Ik zeg niet dat we nu pas beginnen met het nummerbehoud. Dat is de dag zelf aangevraagd dat jij je order hebt geplaatst.
Daarnaast is het normaal dat nummerbehoud langer duurt.... het is het toestel dat bij het Vodafone abonnement hoort, en dat abonnement gaat pas later in.

Jammer dat je er zo over denkt, maar bij nummerbehoud hoort het nou eenmaal dat je moet wachten omdat je je nummer meeneemt en je niet direct je toestel krijgt. Wij leveren dit pas uit als de vorige provider akkoord geeft. Want stel je voor dat deze dat niet doet en wij wel al het toestel hebben uitgeleverd? Dan heb jij wel een toestel van ons, maar geen abonnement, daarom wachten we op de goedkeuring.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Wat een reacties al zo snel haha 🙂

Ok, stap 2....
Ik vraag jullie nu, degene die 26/09 hebben besteld en nog niets hebben ontvangen (dus de mensen die eigenlijk zojuist hebben gereageerd): Stuur me even een PM met je mobiele nummer.

Mensen die nog niet op het forum hebben gereageerd, maar wel 26/09 hebben besteld.
Stuur je mobiele nummer in een PM en daarbij de informatie die anderen al op het forum hebben geleverd:
welk toestel, via welk kanaal besteld, nieuw abonnement of verlenging, bij nieuw abo: nummerbehoud ja of nee....

Dankjewel!!!
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Stevie 
 
Ik snap dat het nummer moet worden goedgekeurd, maar ik vind het raar dat ik daarna nog weer moet wachten totdat de iPhone 5 weer op voorraad is, vooral omdat er aan de telefoon aan mij is verteld dat wanneer het proces van het nummerbehoud wordt ingegaan op het moment dat er een iPhone 5 aan mij is toegewezen, iets wat nu helemaal niet het geval blijkt te zijn. Aan de telefoon is mij verteld dat wanneer het nummer wordt goedgekeurd ik onmiddelijk een belletje zou ontvangen om een afspraak te maken. 
Bock

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Stevie
26-9 telefonisch besteld 16 gig zwart abbo verlenging. Geen orderbevestiging wel 2x SMS. Zou vandaag geleverd gaan worden, en laat het je weten als hij er is. Woon dan wel weer op Ameland dus dat kan kwa bezorgen met GLS weer een issue worden, maar dat is een probleem van GLS zal ik je niet mee vermoeien! Of je moet zin hebben om dat ook nog een uit te zoeken...:D 
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@stevie

26/9 besteld in de middag

Gaat om een iPhone 5 16GB zwart

Verlenging
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
 
 
27 september besteld
Online via F&F
2 iPhones 5 16GB Black
- 1 verlenging (orderbevestiging ontvangen, verder totaal stil...)
- 1 overstap vanaf T-Mobile met nummerbehoud (orderbevestiging ontvangen, leverafspraak inmiddels gemaakt)
 
 
Boy1990

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren via F&F een iPhone 5 32 GB black besteld. Ik heb wel meteen een orderbevestiging en ordernummer ontvangen. Maar kan (nog) niet de orderstatus bekijken.
Ik ben eens benieuwd wanneer ik mijn iphone in ontvangst mag nemen. Binnen het forum hoor ik tegenstrijdige verhalen, en dat er niet op volgorde van bestelling wordt uitgeleverd. Daarnaast hoor ik wel dat de F&F abbonementen tegelijk opgepakt worden met de internetbestellingen.
Daarnaast  heb ik nog een andere vraag. Ik heb momenteel een abbo lopen bij t-mobile, deze loopt officieel af op 23 oktober. Nu heb ik bij vodafone een aanvraag gedaan voor nummerbehoud. Maar ik heb zelf mijn abbonement nog niet opgezegd bij t-mobile(opzegtermijn één maand staat op t-mobile site). Wel weet ik dat je abbonement binnen 60 dagen moet aflopen om een aanvraag te kunnen doen voor nummerbehoud. Is het raadzaam om zelf op te zeggen bij  t-mobile of doet vodafone dit?
 
Ik vind het wel complimenten waard dat Stevie zo haar best doet om iedereen op de hoogte te houden. En waar mensen werken kan (af en toe) iets misgaan! Maar de meeste bestellingen verlopen natuurlijk wel goed, en deze zie je (helaas) niet op het forum!
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Besteld 26/9 (ochtend)
Online
16GB, zwart
Verlenging
 
Wel bevestiging verlening abonnement ontvangen.
Geen sms mbt levering toestel
erikbucket

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Besteld: 26/09/12 ('s avonds)
Iphone 5 16GB Zwart
Online
Verlenging
 
geen smsjes ontvangen
wel orderbevestiging
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic