Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
maruuuk

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oowjah.... STEVIE...bedankt voor al je inspanningen! We zijn door jou goed op de hoogte gehouden!
farhaa

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik word een beetje moe van t wachten. 4 weken zijn vandaag al voorbij. Het is nu al de vijfde week. Heb echt de neiging om te annuleren! Maarja dan de andere kant heb ik zolang voor niks gewacht 😞 pff
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@ Stevie: Kun je ons vandaag nog nieuws brengen over nieuwe leveringen/smsjes/e-mails?
M92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zag dat mijn whatsapp op mijn Blackberry niet werkte vanmorgen en zie dat mijn abbonement al gewijzigd is? betekend dit dat ik mijn telefoon nu snel kan verwachten? 1 okt besteld 16gb white online verlengd
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
RosesAreRed schreef:
Ik kom zojuist thuis en wat ligt er op de eetkamertafel op mij te wachten? Jawel, de iPhone 5!!!!! Na 4,5 week eindelijk binnen.
Ter informatie:1 oktober telefonisch verlengd, 16GB Wit.
Ah super, daar is ie toch!
Al uitgepakt? Geïnstalleerd etc?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Valinor schreef:
Ik werd net gebeld voor een afspraak! 😄
Ik maak even een duidelijk schema voor mensen die zich afvragen hoe het bij mij is gegaan.

Wat: Iphone 5 16GB WIT
Waar: Vodafone F&F (nummerbehoud van Hi)
Besteld: 3 oktober
Tijdstip: 13:01
ontvangst ordernr: Direct om 13:01
ordernr: 1600455xxx

- daarna niks meer gehoord, tussendoor een algemene email ontvangen met excuses van vodafone over leverbaarheid.
- geen smsjes ontvangen

Vandaag
ontvangst email aangaande nummerbehoud: 1 november 12:20
Gebeld door Dynalogic voor afspraak: 19:10
email ontvangen met bevestiging afspraak: 19:10

Telefoon wordt morgenochtend (2 november) geleverd

Nu hopen dat hij in perfecte staat is.



En als ie dat is en je hem hebt ontvangen ga je een video maken? 😉 haha
Laat maar weten wanneer je hem hebt!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
maruuuk schreef:
Hallo mensen,

Ik geef nu even mijn complete ervaring mbt levering wit 16gb.


26-9 besteld
online, verlening
26-9 orderbevestiging
28-9 abonnement omgezet

In de tussentijd geen mails/sms gehad, veelvuldig gebeld met KS.
Maandag KS: ja ik heb wel een 5000 nummer van gls, maar nog geen pakketnummer omdat u telefoon niet op vooraad is.
Woensdag KS: Helaas voor u nog geen telefoon, ik zei annuleer die handel maar, ben er klaar mee , wacht al 5 weken. hij zei ik zou gewoon even 5 á 10 werkdagen wachten, is er dan nog niets even terugbellen.
Gisteren: Briefje in de bus! GLS! bij buren afgeleverd. Yes eindelijk m'n Iphone!
Conclusie: VF KS weet totaal niet waar ze mee bezig zijn...ze staan je lekker vriendelijk te woordt met een limburgs accent, maar verstand van zaken ho maar!

Ik wilde de sim kaart erin doen....ik denk huh past niet....ik met gierende banden naar een VF winkel...blijkt hadden ze ipv van een Nano-sim een Mirco-sim opgestuurd....terwijl er duidelijk nano sim op orderbevestiging staat. ik dacht o jeej, weer een tijd wachten, maar de mederwerker pakte een nano sim, koppelde deze aan mijn telefoonnummer en voila, het werkt!
Conclusie: ik ga voortaan gewoon weer in de winkel bestellen, dan een zogenaamde Pre-order online en je 5 weken moet wachten.

Toestel werkt prima, geen beschadigingen!

Iedereen van de september groep die nog wacht....sus6....en er is hoop dat GLS ineens bij je op de stoep staat terwijl je geen mail,sms of bevestiging van de KS krijgt als je ze belt.
Wat fijn dat je je toestel hebt ontvangen :)! Jammer inderdaad van die simkaart, maar gelukkig is dit snel opgelost.
Veel plezier met je toestel!

En ow hey, ook ik heb een Limburgs accent 😉
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
maruuuk schreef:
oowjah.... STEVIE...bedankt voor al je inspanningen! We zijn door jou goed op de hoogte gehouden!
Dankjewel en graag gedaan!
Ben blij te zien dat veel mensen nu een toestel ontvangen!
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ik zou nu echt niet gaan annuleren, dit is juist het moment waarop veel uitgeleverd wordt!
Nog even volhouden, ik doe met je mee 😛
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tiggelmania schreef:
@ Stevie: Kun je ons vandaag nog nieuws brengen over nieuwe leveringen/smsjes/e-mails?
Ik zal kijken of er nog updates zijn, maar op dit moment is het voornamelijk dat de orders verwerkt worden en de voorraad die we hebben word uitgeleverd aan de mensen die afgelopen vrijdag een smsje hebben gehad. Verder niet veel aparte zaken eigenlijk.
De orders van voor 01-10-2012 krijgen wat extra aandacht om ervoor te zorgen dat ook deze allemaal juist worden uitgeleverd.
Frederick550

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Over de orders van 01 okt gesproken; ik heb op 01 o;kt een 16gb white besteld maar ik heb nooit een mailtje gehad. Ik heb di/verse smsjes gehad over beperkte voorraad en een keer een smsje dat mn toestel geleverd zou worden, maar een dag later een smsje dat dat toch niet zou lukken ivm de voorraad.

Maar dus geen enkele mail of orderbevestiging oid. Ook mn abbo is nog niet omgezet. Moet ik actie ndernemen? Of is er niks aan de hand? Ik snap dat jij geen individuele orders kan nakijken, maar kun je wel aangeven of dit klopt of dat dit toch een rare situatie is en dat ik het dus even moet checken.
Rijkers74

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volg nu al een tijdje dit forum en dacht dat het allemaal wel goed zou komen, zeker na de sms van vorige week vrijdag. Hierbij een verslag van de afgelopen week:
 
Vrijdag 26-10:
SMS ontvangen dat er weer voorraad is van de iPhone 5 en dat mijn toestel erbij zit, wordt binnen een week uitgeleverd.
 
Dinsdag 30-10:
Orderbevestiging per mail ontvangen. Ik heb direct met de afdeling orderstatus gebeld om te vragen of er een 5000 nummer beschikbaar was zodat ik bij GLS kan navragen wanneer men zou gaan leveren. 5000 nummer is niet bekend volgens de mevrouw aan de lijn. Als reden hiervan geeft ze aan dat er geen voorraad is en dat het nog wel even kan duren voordat er geleverd gaat worden. Ik heb met haar een hele discussie gevoerd en we kwamen er niet uit waarop een andere mevrouw (Sylvia Zeijen) de lijn overnam. Ik heb met haar nogmaals alles besproken en zij gaf aan dat er net voorraad was binnen gekomen en dat haar collega daar nog niet van op de hoogte was. Ik hoefde me dan ook geen zorgen maken, binnen een week is uiterlijk donderdag  en het was pas dinsdag. Als ik donderdag de telefoon nog niet in bezit had moest ik maar terugbellen. Donderdag nog steeds geen levering.
 
Donderdag 1-11:
Per mail bevestiging gehad dat mijn contract per 3-10 (besteldatum) is omgezet.
 
Vrijdag 2-11:
Gebeld met de afdeling orderstatus. Meneer Giene Damooiseaux gesproken. Hij wist me te vertellen dat er geen voorraad is en dat er nog geen toestel voor mij beschikbaar is. Zodra er weer voorrrad is gaan we weer uitleveren. Ook nu nog steeds geen 5000 nummer beschikbaar wat betekent dat er nog geen toestel voor mij beschikbaar is. Hij kan niet aangeven wanneer mijn toestel geleverd wordt. Hij zei letterlijk: U heeft een sms gehad die niet juist is, er is geen voorraad. Ik ben het er ook niet mee eens dat Vodafone foute informatie uit stuurt.
 
Ik heb veel geduld gehad, ben al lang klant bij Vodafone, maar dit is echt mijn laatste verlenging. 
 
Kan iemand mij vertellen hoe ver ze zijn met de orderverwerking van de orders waarvoor vorige week vrijdag een SMS is verstuurd? 
 
 
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@stevie
 
Je berichtje over 1okt bestellingen doet mij deugd. Ik wacht nog steeds met smart af. Ik hoop zo vandaag. Maar gister was er wederom niks bekend bij GLS. 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Rijkers74 schreef:
Volg nu al een tijdje dit forum en dacht dat het allemaal wel goed zou komen, zeker na de sms van vorige week vrijdag. Hierbij een verslag van de afgelopen week:

Vrijdag 26-10:
SMS ontvangen dat er weer voorraad is van de iPhone 5 en dat mijn toestel erbij zit, wordt binnen een week uitgeleverd.

Dinsdag 30-10:
Orderbevestiging per mail ontvangen. Ik heb direct met de afdeling orderstatus gebeld om te vragen of er een 5000 nummer beschikbaar was zodat ik bij GLS kan navragen wanneer men zou gaan leveren. 5000 nummer is niet bekend volgens de mevrouw aan de lijn. Als reden hiervan geeft ze aan dat er geen voorraad is en dat het nog wel even kan duren voordat er geleverd gaat worden. Ik heb met haar een hele discussie gevoerd en we kwamen er niet uit waarop een andere mevrouw (Sylvia Zeijen) de lijn overnam. Ik heb met haar nogmaals alles besproken en zij gaf aan dat er net voorraad was binnen gekomen en dat haar collega daar nog niet van op de hoogte was. Ik hoefde me dan ook geen zorgen maken, binnen een week is uiterlijk donderdag en het was pas dinsdag. Als ik donderdag de telefoon nog niet in bezit had moest ik maar terugbellen. Donderdag nog steeds geen levering.

Donderdag 1-11:
Per mail bevestiging gehad dat mijn contract per 3-10 (besteldatum) is omgezet.

Vrijdag 2-11:
Gebeld met de afdeling orderstatus. Meneer Giene Damooiseaux gesproken. Hij wist me te vertellen dat er geen voorraad is en dat er nog geen toestel voor mij beschikbaar is. Zodra er weer voorrrad is gaan we weer uitleveren. Ook nu nog steeds geen 5000 nummer beschikbaar wat betekent dat er nog geen toestel voor mij beschikbaar is. Hij kan niet aangeven wanneer mijn toestel geleverd wordt. Hij zei letterlijk: U heeft een sms gehad die niet juist is, er is geen voorraad. Ik ben het er ook niet mee eens dat Vodafone foute informatie uit stuurt.

Ik heb veel geduld gehad, ben al lang klant bij Vodafone, maar dit is echt mijn laatste verlenging.

Kan iemand mij vertellen hoe ver ze zijn met de orderverwerking van de orders waarvoor vorige week vrijdag een SMS is verstuurd?


Nogmaals, en mijn informatie is van een directe bron, iedereen die vrijdag een sms heeft gekregen krijgt een toestel uit de voorraad die we hebben ontvangen afgelopen week! Door de storing in het weekend zijn we echter nog steeds bezig op dit moment met het verwerken van orders, waardoor het iets langer kan duren dan de gecommuniceerde week. We hadden verwacht alles binnen een week uit te leveren, zo hebben we dit ook gecommuniceerd, dat we het verwachten. Echter door issues is er vertraging gekomen, maar we doen hard ons best en zoals je kunt zien op het forum worden er nog steeds toestellen uitgeleverd.

troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Stevie
 
Wie is jou directe bron? haha
x0xlaura

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
M92 schreef:
zag dat mijn whatsapp op mijn Blackberry niet werkte vanmorgen en zie dat mijn abbonement al gewijzigd is? betekend dit dat ik mijn telefoon nu snel kan verwachten? 1 okt besteld 16gb white online verlengd
@ Stevie, bij mij precies hetzelfde! 
Lisannevdb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb op 29/9 mijn toestel iPhone wit 16GB besteld en nog steeds niets ontvangen. Nu zag ik dat mensen die na mij hebben besteld, op precies dezelfde wijze, precies hetzelfde toestel, wel al hun iPhone hebben ontvangen. Hier begreep ik niks van, want het lijkt mij dat je gewoon een lijstje af gaat. Heb dus net telefonisch contact gezocht met Vodafone. De mevrouw met wie ik sprak zei dat er om de een of andere reden orders niet altijd in chronologische volgorde worden afgewerkt. Waarom dit was kon ze ook niet vertellen. Wel wist ze te vertellen dat er begin komende week een nieuwe lading witte toestellen komt. Voor de mensen die dus op een wit toestel wachten, volgende week hopelijk...
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Met alle respect, maar die klantenservice heeft de afgelopen weken wel bewezen dat ze volkomen onbetrouwbaar zijn. Beloftes en toezeggingen doen terwijl ze helemaal van niets weten. Ik neem ook niet eens de moeite meer om ze te bellen, wetende dat de kans groot is dat het een slap lulverhaal is wat ze tegen je aanhouden.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
troyin_iPhone5 schreef:
@Stevie

Wie is jou directe bron? haha
De afdeling die de orders regelt en verwerkt 😉

Lisannevdb

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helemaal mee eens, als ik iedere toezegging had moeten geloven had ik inmiddels wel 6 toestellen gehad in plaats van 0;) Maar ik hoopte dat Stevie deze boodschap wellicht kon bevestigen of ontkennen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic