JornZ schreef:Ik had ook op het retour formulier aangegeven dat het "geen annulering" betreft, maar guess what; werd gewoon geannuleerd. Als je de mogelijkheid hebt om naar de Apple Store te gaan zou ik dat proberen. Anders een belletje naar Apple wagen?
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb gisteravond de iPhone 5 zwart 16gb geleverd gekregen, bij een nieuw abo met nummerportering. Alleen deze heeft duidelijk een hardwarematig defect, daar de telefoon om de zoveel minuten willekeurig reboot en het scherm om de zoveel seconde eventjes niet meer reageert (bevriest). Al tweemaal hersteld met iTunes (als nieuwe telefoon) maar het probleem blijft. De diagnose bestanden in de telefoon geven een panic aan door CRC errors, waardoor hij dus reboot. Even googlen leert dat dit door hardware defecten zoals o.a. slecht/kapot geheugen veroorzaakt wordt.
Nou heb ik contact gehad met de KS en werd mij verteld om de telefoon retour te sturen met de opmerking erbij te noteren dat het geen annulering betreft. Echter ik ben bang dat dit gezien de huidige toestand bij VF rondom de iPhones natuurlijk helemaal fout gaat lopen, omdat normaal als je een defect retour stuurt de hele boel geannuleerd wordt (dit staat ook duidelijk op het formulier).
Heeft iemand nog een advies voor me om te zorgen dat dit goed gaat, Stevie wellicht?
Stevie schreef:@stevie
Hi allemaal,
Op mijn verzoek hebben gisteren een aantal mensen mij hun gegevens doorgestuurd, dit i.v.m. het bestellen van een zwart toestel voor 01-10-2012 en nog niets te hebben gehoord.
Door jullie orders na te kijken en nog een aantal anderen hebben we ontdekt dat deze order al op afgesloten staan, zonder dat er een toestel aan is toegekend.
In ons systeem zijn deze orders dus afgesloten, maar ze zijn niet doorgezet naar het volgende systeem waar daadwerkelijk het toestel aan de order word gekoppeld en dat ervoor zorgt dat het naar GLS gaat en uiteindelijk word uitgeleverd bij jullie thuis.
Wat zijn we dus nu aan het doen? Alle orders worden apart nagekeken en onderzocht wat de status precies is.
Sommige zullen binnen korte tijd worden uitgeleverd, anderen moeten verder worden onderzocht.
Ik kan echter geen individuele informatie gaan verschaffen, dan zou ik namelijk honderden orders moeten gaan doorzetten en doorlopen.
Excuses hiervoor.
ejay schreef:Bij mij dus ook, en de ks medewerkers snappen dr ook niks van...en ik moet maar wachten....let op straks een lading witte eruit en we zitten er weer niet bij.....
Stevie volgens mij is dit ook het geval met mijn huidige bestelling er staat bij mij momenteel:
Orderdatum:01-10-2012
Orderstatus:
Order Afgerond
Laatst gewijzigd: 01-10-2012 13:30:29
Dit terwijl er nog geen toestel is afgeleverd.
jm-wijnholds schreef:Als je een smsje hebt ontvangen is er een toestel voor jou gekoppeld. Anders had je de sms niet ontvangen. Welke dag het toestel geleverd gaat worden kunnen we inderdaad niet aangeven, dat is ook afhankelijk van GLS. Als ze geen 5000-nummer kunnen vinden bijvoorbeeld dan kan dat komen omdat het toestel dan nog tussen VF en GLS hangt.
Het wordt steeds leuke. Rond 3 oktober heb ik een bestelling geplaatst (verlenging) iphone 5 16 gb Black.
Ik heb hier nooit een orderbevestiging van ontvangen, maar na veelvuldig bellen met de KS leek het wel goed te zijn gegaan. Na lang wachten krijg ik afgelopen vrijdag een sms met daarin het bericht dat deze week mijn iPhone geleverd gaat worden. Op dit forum lees ik dat je het 5000-nummer via de KS kunt opvragen. Net contact gehad en daar wordt tot mijn verbazing het volgende gemeld:
"Dankjewel voor het wachten. Ik zie op dit moment nog geen verandering bij je bestelling. Deze staat op dit moment nog steeds in de wacht. Je geeft aan dat je een sms hebt ontvangen dat de iPhone geleverd gaat worden. Ik zou je graag mijn excuses willen aanbieden voor de verwarring die dit met zich mee brengt. Op dit moment kan ik nog niet zien dat jouw iPhone is geboekt en spoedig wordt verstuurd. Hierdoor is de levering toch nog even afwachten."
@Steve Hoe kan dit? Ik vind het niet erg als ik moet wachten op de levering van mijn iPhone, maar ik baal wel steeds van die miscommunicatie. Hoe kom ik er nou achter of mijn iPhone deze wel of niet geleverd gaat worden.
Dennis1983 schreef:Hi Dennis,
@ Stevie, Ik weet dat jullie nu bezig zijn met de zwarte orders na te kijken maar ik snap er nu helemaal niks meer van en zou je me kunnen helpen want de mensen aan de ks heb ik sorry dat ik het moet zeggen totaal geen vertrouwen meer in, jij bent de enigste volgens mij binnen vodafone wat zg nog echt moeite doet en wilt doen.
Mijn vraag is nu wat vind jij hiervan?
Vrijdag 28-09 om 9:30u via 1200 verlenging twee jaar met iphone 5 16gb wit (toezegging binnen een week je toestel in huis)
Maandag 01-10 sms dat mijn iphone omstreeks woensdag 03-10 geleverd zou worden en tot op heden uiteraard nog niks.
Meerdere keren met ks gebeld, order kwijt, order niet goed in systeem, fout bedrag wat ik zou moeten bijbetalen voor het toestel, geen orderbevestiging, gisteren met 0900-0603 gebeld krijg ik te horen dat er aan mij nog geen toestel is toegekend en dat alle 2000stuks al vergeven zijn, dit kan toch gewoon niet??!!!
Zou jij please eens kunnen kijken hierna?
Groeten Dennis
Stevie schreef:jm-wijnholds schreef:Als je een smsje hebt ontvangen is er een toestel voor jou gekoppeld. Anders had je de sms niet ontvangen. Welke dag het toestel geleverd gaat worden kunnen we inderdaad niet aangeven, dat is ook afhankelijk van GLS. Als ze geen 5000-nummer kunnen vinden bijvoorbeeld dan kan dat komen omdat het toestel dan nog tussen VF en GLS hangt.
Het wordt steeds leuke. Rond 3 oktober heb ik een bestelling geplaatst (verlenging) iphone 5 16 gb Black.
Ik heb hier nooit een orderbevestiging van ontvangen, maar na veelvuldig bellen met de KS leek het wel goed te zijn gegaan. Na lang wachten krijg ik afgelopen vrijdag een sms met daarin het bericht dat deze week mijn iPhone geleverd gaat worden. Op dit forum lees ik dat je het 5000-nummer via de KS kunt opvragen. Net contact gehad en daar wordt tot mijn verbazing het volgende gemeld:
"Dankjewel voor het wachten. Ik zie op dit moment nog geen verandering bij je bestelling. Deze staat op dit moment nog steeds in de wacht. Je geeft aan dat je een sms hebt ontvangen dat de iPhone geleverd gaat worden. Ik zou je graag mijn excuses willen aanbieden voor de verwarring die dit met zich mee brengt. Op dit moment kan ik nog niet zien dat jouw iPhone is geboekt en spoedig wordt verstuurd. Hierdoor is de levering toch nog even afwachten."
@Steve Hoe kan dit? Ik vind het niet erg als ik moet wachten op de levering van mijn iPhone, maar ik baal wel steeds van die miscommunicatie. Hoe kom ik er nou achter of mijn iPhone deze wel of niet geleverd gaat worden.
@stevie
hoe kan het dan dat ik mijn 5000 nummer wel heb gekregen maar de telefoon bij vf nog niet binnen is?
p
jm-wijnholds schreef:Helaas kan ik geen individuele orders nakijken, anders had ik dit graag gedaan.
Dank je wel voor je snelle reactie! Kun jij dit voor mij wel achterhalen?
MichaelIP5 schreef:Abonnement is denkelijk omgezet omdat je order volledig verwerkt is. Toestel dus misschien onderweg? Je had die sms toch ook gekregen? Dan krijg je binnen een week het toestel naar alle verwachtingen.
Vind het wel weer ernstig om te lezen dat zoveel mensen de sms hebben gehad, dan bellen en weer hetzelfde standaard riedeltje te horen krijgen hoor.. ik durf niet eens te bellen maar je zou toch mogen verwachten dat als je een sms krijgt dat je toestel binnen is dat ook zo is.
Ik verwonder me nog enkel, maar vind het wel echt bizar dat Stevie en de KS zichzelf zo tegen spreken. Niets ten nadele van Stevie die heeft in mijn optiek enorm veel kredits en doet echt wat voor je maar het maakt mensen wel weer enorm boos dat er weer zoveel gezegd wordt, beloofd wordt, en je dus eigenlijk niet eens meer mag uitgaan van wat er in een sms van Vodafone zelf staat.
Wat een drama dit allemaal zeg na alles wat er gebeurd is. Apple met zijn mooie marketing trucs en hype makerij. Tis dat ik al Iphone gewend ben maar na al deze bullsheize weet ik niet zeker of ik over 2 jaar wel weer deze shizzle inga... S3 mss toch beter geweest voor je stresslevel. And i hate the fact that we all get worked up over a phone.. Its just a freakin phone!
Heb vanochtend weer een mail gehad dat mijn abbo al vanaf 2 okt om is gezet.. zonder me tel.. Stevie kan ik hier nog wat mee? Ik meende dat hij pas omgezet werd bij ontvangst telefoon?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.